gard Skrevet 7. august 2006 #1 Del Skrevet 7. august 2006 Hei Har dere sett denne artikkelen om kosttilskudd: http://www.mozon.no/andre_saker/andre_sake...ner_uten_effekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #2 Del Skrevet 7. august 2006 Interessant! Jeg tror i grunnen vi får i oss en passe blanding av hva kroppen vår trenger, uten kosttilskudd. Det som begynte som et nyttig helsefremmende tiltak, har blitt et enormt pengemaskineri. Og som all annen reklame, spiller kosttilskuddreklamen på vår skyldfølelse for å ikke være sunne nok. Men det er vel mulig de som selger det, tror på det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 7. august 2006 #3 Del Skrevet 7. august 2006 Interessant! Jeg tror i grunnen vi får i oss en passe blanding av hva kroppen vår trenger, uten kosttilskudd. ← Tull og tøys! Måten de dyrker mat idag gjør at det ikke fins veldig mye vitaminer og sånt igjen. Frukt feks. blir plukket altfor tidlig, så gasser dem den til den modness. Det gjør at frukten ikke lager vitaminer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #4 Del Skrevet 7. august 2006 Vel, uansett Yme, så er det faktisk kostholdseksperter i media med jevne mellomrom som sier at nordmenn ikke trenger allverdens kosttilskudd fordi vi får nok gjennom et normalt allsidig kosthold. Men du skal selvsagt få mene hva du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 9. august 2006 #5 Del Skrevet 9. august 2006 Drikk tran :-) (men ikke mer enn anbefalt dose) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 10. august 2006 #6 Del Skrevet 10. august 2006 Vel, uansett Yme, så er det faktisk kostholdseksperter i media med jevne mellomrom som sier at nordmenn ikke trenger allverdens kosttilskudd fordi vi får nok gjennom et normalt allsidig kosthold. Men du skal selvsagt få mene hva du vil. ← Kostholdsekspærtene sier bare det de har lært i bøkene de fikk på skolen, å det er ikke altid veldig oppdaterte saker. Masseproduksjon av frukt og grønnsaker gjør at de ikke produserer de vitaminene de skal, pga måten de dyrkes og oppbevares på. Sån er det, uansett hva kostholdsekspærtene sier. De går selvfølgelig utifra at når du psiser en banan, så får du i deg det en banan skal inneholde! Desværre gjør man ikke det lenger, osm sakt pga gassing av plantene og hvordan de blir oppbevart og sånne ting. Drikk tran :-) (men ikke mer enn anbefalt dose) ← Spis heller en brødskive med feks. makrell i tomat... Det er bedre enn tran. Jeg husker ikke helt hvorfor, men det hadde no med at tran var lagd av levra til fisken, mens makrell i tomat (eller annen fisk) spiser du selve fisken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 10. august 2006 #7 Del Skrevet 10. august 2006 Kostholdsekspærtene sier bare det de har lært i bøkene de fikk på skolen, å det er ikke altid veldig oppdaterte saker. Masseproduksjon av frukt og grønnsaker gjør at de ikke produserer de vitaminene de skal, pga måten de dyrkes og oppbevares på. Sån er det, uansett hva kostholdsekspærtene sier. De går selvfølgelig utifra at når du psiser en banan, så får du i deg det en banan skal inneholde! Desværre gjør man ikke det lenger, osm sakt pga gassing av plantene og hvordan de blir oppbevart og sånne ting. Spis heller en brødskive med feks. makrell i tomat... Det er bedre enn tran. Jeg husker ikke helt hvorfor, men det hadde no med at tran var lagd av levra til fisken, mens makrell i tomat (eller annen fisk) spiser du selve fisken. ← Kostholdsekspertene er veldig ofte professorer som forsker hele tiden. Dvs VELDIG oppdaterte. Det er mindre i grønnskane ja, men det er mye igjen likevel. Tran er bedre enn fisk fordi tran er konsentrert essens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misshelene Skrevet 14. august 2006 #8 Del Skrevet 14. august 2006 spørs jo åssen kosttilskudd da. fins jo masse bra der ute som gjør underverker? haha... nei det var å ta i men. Fins jo karboblokk og alt mulig. da kan man jo spise nesten hva man vil uten å få i noe carbs =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. august 2006 #9 Del Skrevet 14. august 2006 Vel, uansett Yme, så er det faktisk kostholdseksperter i media med jevne mellomrom som sier at nordmenn ikke trenger allverdens kosttilskudd fordi vi får nok gjennom et normalt allsidig kosthold. Men du skal selvsagt få mene hva du vil. ← Men hvor mange har et normalt, allsidig kosthold? Halvfabrikata går jo ned på høy kant. Ikke mye vitaminer i det, nei. Jeg spiser veldig sunt (hvitt kjøtt, fisk, grønt, frukt, mye vann, osv), men til tross for det ba legen min meg ta b.l.a kosttilskudd i tillegg. Jeg tar også Udos Choice. Tror det kan gjøre bedre enn å ikke gjøre noenting for kroppen i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. august 2006 #10 Del Skrevet 14. august 2006 spørs jo åssen kosttilskudd da. fins jo masse bra der ute som gjør underverker? haha... nei det var å ta i men. Fins jo karboblokk og alt mulig. da kan man jo spise nesten hva man vil uten å få i noe carbs =) ← Ja nettopp. Ty til karboblokk folkens, så er det ingen fare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 14. august 2006 #11 Del Skrevet 14. august 2006 Kostholdsekspertene er veldig ofte professorer som forsker hele tiden. Dvs VELDIG oppdaterte. Det er mindre i grønnskane ja, men det er mye igjen likevel. Tran er bedre enn fisk fordi tran er konsentrert essens. ← Hmm... Ja, det er jeg som driver å missforstår ring fant jeg ut! Det jeg egentlig mente (uten at jeg visste det sjæl ) var at om du har et sunt kosthold, så får du i deg vitaminer og dritt, men folkflest spiser jo luff, marinert i cola, å nå husker jeg ikke resten av det jeg skulle skrive! Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 14. august 2006 #12 Del Skrevet 14. august 2006 ......folkflest spiser jo luff, marinert i cola, å nå husker jeg ikke resten av det jeg skulle skrive! ← Loff marinert i cola - den var god Det er vel nettopp det som er problemet - at alt for mange spiser for mye raffinert mat, kroppen får ikke noe å jobbe med, og får derfor ikke nok næring. Derfor spiser vi kosttilskudd....selv om det kanskje kan bli litt mye til tider. En annen ting er at kosttilskudd er ekstremt overpriset, særlig i Norge, så vi burde kanskje begynne å være litt mer kritiske til akkurat det. Noen skor seg ekstremt godt på vår frykt for å bli syke. Forøvrig synes jeg det er bekymringsfullt at de damene som jobber i "min" helsekost, alltid ser ut til å være forkjølet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misshelene Skrevet 15. august 2006 #13 Del Skrevet 15. august 2006 hihihi med litt ironi da =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå