Gå til innhold

Tidsplanlegger


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ja, men du kan ikke ha kredittkort og kronestykker i den...

Umh.. Jo, klart du kan!

Man får sånne mapper til å feste dem i som er akkurat lik filofax-saken;) Med plass til kort og penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres smart ut!

Hvordan ser de ut da, disse mappene?

Synes en del slikt utstyr ofte ser skikkelig "onkel" ut, om du skjønner hva jeg mener...

Hvor mye må jeg i tilfellet regne med å bruke på et slikt kjøp?

Hvor "driftssikre" er slike saker? (Kjenner en mann som opplevde sin egen lille helvetesuke da det vidunderet "tok ferie" og han ikke lenger hadde tilgang til avtalene sine. Det endte i det totale kaos, med dobbelt så mange klienter som beregnet til hver avtale... :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse bærbare "duppedittene" kan synkroniseres med f.eks Outlook. Då har man alle avtalene på begge steder og slipper slike overraskelser.

Jeg synkroniserer avtalene på mobilen med Outlook hver dag på jobben og har full oversikt til enhver tid. Alt annet har jeg i notatboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min Filofax i mange år og er fornøyd med den. Har og hatt Nokia Communicator, men telfonen er så dårlig at jeg ikke vil engang vurdere å halve livet mitt i den. Slik jeg har i Filofaxen.

Den er i sort skinn, men dengang jeg skulle kjøpe so valget mellom den og enm i "slange/alligator/who knows" skinn og jeg er litt lei meg for at jeg ikke kjøpte den andre.

Innmaten er en blanding av Filofaks og andre tidsplanleggere.

Små lapper blir det så lett kaos i, og jeg blir redd for å miste oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rich. Andvord ligger i Nedre Vollgt. 5. Inngang fra Rådhusgt eller Tollbugt. et par kvartal ovenfor Steen & Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres smart ut!  

Hvordan ser de ut da, disse mappene?  

Synes en del slikt utstyr ofte ser skikkelig "onkel" ut, om du skjønner hva jeg mener...  

Hvor mye må jeg i tilfellet regne med å bruke på et slikt kjøp?  

Hvor "driftssikre" er slike saker? (Kjenner en mann som opplevde sin egen lille helvetesuke da det vidunderet "tok ferie" og han ikke lenger hadde tilgang til avtalene sine. Det endte i det totale kaos, med dobbelt så mange klienter som beregnet til hver avtale

De ser ut som en filofax.. Men i stedet for ark er det en palm/PDA der.

PDAer får du fra 1000kr -> (Sjekk på www.kelko.no om du finner en billig)

Det jeg liker med PALM, er at man synkroniserer den med PCen.. Derfor har du alltid en backup av avtaler osv.

Jeg har aldri hatt noe problem med det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte akkurat en fra Bookbinders design som er ganske liten sånn at den får plass i de fleste vesker. Sort, enkel med fint design + praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Da har jeg kjøpt en "Filofax Hampshire Personal Classic leather organiser" i sort skinn til den nette sum av kr. 559;- på Tanum. Veldig fornøyd med mitt valg, fikk fine skillekort også sammen med plastlommer og holder til kort ol.

I kveld skal alle lappene vekk vekk vekk :D

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare Palm'en jeg. Klarer ikke "dobbelt bokføring" med to ulike avtalebøker. Blir bare surr av det.

Dessuten er det plass til utrolig mye mer info i Palm'en enn i en hvilken som helst Filofax-lignende sak.

JA TIL PALM!!!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kombinert lommebok med Aplan, denne kjøpte jeg for 3 eller 4 år siden og ga vel et par hundre for den. Funker kjempebra til mitt formål. I nattbordskuffen har jeg en sånn 59,- kroners sak fra bokhandelen i A5-format som jeg bruker til en slags dagbok. Der skriver jeg ned litt flere hendelser og liknende. I denne Aplanen/lommeboka blir det møter, bursdager og andre ting som skjer. Og så er jeg jo ekspert i disse forkortelsene og 'mine egne koder' da... :wink: Bruker også mobilen og Outlooken på jobben.

Ha en flott dag og kos dere med et nytt år! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh... jeg er super harry i år jeg! Fikk en liten kalender med håpløst "søte" bilder av kattunger og valper og andre små nøster på.... en mnd på hver side, en linje for hver dag.

Men allerede har jeg brukt den mer en jeg noen gang har giddet å bruke alle de forskjellige A-planene jeg har hatt opp igjennom...

Den er liten, praktisk og kun en kalender. Nettopp tingen for meg!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er heller ikke uøkonomisk og kjøpe en filofax i skinn til noen hundrelapper. Den er sydd med så kraftige sømmer at du glatt kan ha den i 4-5 år. Og hvis du pusser den litt innimellom holder den seg like pen også. Ny "innmat" koster ca 50 kr. pr. år.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synger samstemt med Milla her, jeg har hatt min skinn filofax i 8-10 år.

Wow, kanskje jeg bør kjøpe ny. Hm en god unnskyldning for å kjøpe noe. , Men egentlig helt unødvendig for den ser den fortsatt fin ut. Men nå er ikke jeg kjent for å bare kjøpe det nødvendigste . :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Å gni inn skinnet med litt mink-olje er bra, det holder skikket mykt og elastisk. Mink- olje kjøper du i enten sko- eller sportsforretninger.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hva jeg gjorde før jeg fikk min Nokia 6210. Der har jeg ALT! (nesten da...)

Bursdager, avtaler, telefon. Trenger ikke mer enn det jeg. Og jo: Den er jo vekkerklokke også! Det er jo MINST 4 ting på en gang og det går jo ikke... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fatter ikke hva jeg gjorde før jeg fikk min Nokia 6210. Der har jeg ALT! (nesten da...)

Bursdager, avtaler, telefon. Trenger ikke mer enn det jeg. Og jo: Den er jo vekkerklokke også! Det er jo MINST 4 ting på en gang og det går jo ikke... :D

Bare en kommentar til det - jeg har en Nokia 8210 - og den har også alle sånne funksjoner. Så måtte jeg få den fikset, sendte den inn til reperasjon, og da jeg fikk den tilbake var alt som var lagret i telefonen borte. Det var kun info i sim-kortet igjen. Så en backup er nok ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en backup er nok ikke dumt.

Er fullstendig klar over problemet og sier ofte til meg selv at jeg må skaffe meg en backup. Har ikke gjort det enda. Kanskje i dag?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et lite program (til Nokia) som gjør at man kan synkronisere både avtaler, kontakter og annet med Outlook.

Vet ikke helt hvor man finner det jeg da.. men vi har et sånt på jobben.

Enkelt og greit... full oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...