Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Er du redd for/har fobier for veps,homler eller andre krypdyr?? Hvordan reagerer du? Hva har gjort deg så redd?? Jeg får helt noja. Begynner nesten å grine. Slår rundt meg og begynner å hyperventilere.
Gjest Gjest1 Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Bare for edderkopper. Det er veldig ille.
Amanlis Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Redd er vel å ta i for meg, men jeg liker absolutt ikke vepser etter å ha sendt en kollega avgårde i ambulanse med fare for livet etter et vepsestikk. Det gikk bra. Jeg koser ikke med krypdyrene, men jeg hyler ikke heller. Tramper litt ekstra dersom jeg går i kratt nå om sommeren i tilfelle det skulle være en huggorm der.
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Liksom ikke redd noe av det jeg. Men jeg synes de er slitsomme og ekle. Dreper de så fort jeg kan.. Ikke veps da. Den er så hard.. -Eller jo, når den er inne så..
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 (endret) Siden når ble humler, veps og andre insekter krypdyr? Endret 6. august 2006 av Slangen
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Siden når ble humler og veps krypdyr? ← Hmm, du sier noe..
Scorpina Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Nope. Humler er jo søte da. Veps vifter jeg bare vekk og edderkopper (som i Norge er VELDIG småååå da!!) tar jeg bare papir over og hiver ut. Biller og slikt er jeg derimot ikke sååå glad i men jeg overlever...
Rannva Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 Edderkopper er jeg livredd. Bier/humler/veps prøver jeg å unngå å bli stukket av. Og huggorm prøver jeg å unngå siden bitt er vond. Men redd (som i fobi) er jeg ikke. Biller og kryp er fryktelig ekle, men jeg er ikke redd dem heller.
Fiol Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Veps liker jeg ikke. Og da det plutselig satt en edderkopp i leiligheten min som var like stor som en fyrstikkeske synes jeg ikke det var så veldig koselig.. Men ellers gåre bra ^^
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #10 Skrevet 6. august 2006 Ikke redd dem,men synes de er ekkel ja.Æsj. Liste over fobier:http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_fobier
Netten Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 Jeg er hysterisk for veps! Grunnen er at Mamma er allergisk og jeg har arvet de fleste av hennes allergier. Den ene gangen hun ble stukket av en veps hovnet hun sånn opp at genseren måtte klippes av, og hun måtte rett på sykehuset. Vil ikke risikere noe... Ellers hater jeg alle andre insekter som flyr (med unntak av fluer da). Edderkopper er ikke så ille, men jeg er ikke akkurat begeistret. Slanger DIGGER jeg faktisk! Kunne godt tenkt meg en liten pyton hjemme, jeg!
Gjest fluesmekker Skrevet 6. august 2006 #12 Skrevet 6. august 2006 Humle har jeg aldri vært redd for, syntes de er søte og gode å klappe på. Vepser bør jeg vær mer redd for, de stikker meg hele tiden, men syntes ikke de er spesielt farlig. Edderkopper og sånne ekle flyve dyr med lange tynne bein kan jeg syntes er ganske ekkelt hvis jeg ligger i senga og skal sove, men til vanlig bryr jeg meg ikke om det.
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Jeg er hysterisk redd for edderkopper, og misliker veps og humler. Er reneste vepseinvasjonen her om dagen, og ettersom jeg ikke liker å bli stukket flyr jeg rundt som en annen idiot og hyler
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Jeg er hysterisk for veps! Grunnen er at Mamma er allergisk og jeg har arvet de fleste av hennes allergier. Den ene gangen hun ble stukket av en veps hovnet hun sånn opp at genseren måtte klippes av, og hun måtte rett på sykehuset. Vil ikke risikere noe... Ellers hater jeg alle andre insekter som flyr (med unntak av fluer da). Edderkopper er ikke så ille, men jeg er ikke akkurat begeistret. Slanger DIGGER jeg faktisk! Kunne godt tenkt meg en liten pyton hjemme, jeg! ← Da bør du få sjekket om du selv har vepseallergi. Har du det, så bør du la være å la hysteriet få kroppslige utløp (vifte og slå etter den) og du bør unngå gult tøy. Vepseallergi kan man dø av.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #16 Skrevet 6. august 2006 Jeg er ikke redd for de insektene. Hadde jeg hatt vepseallergi, så hadde jeg nok vært forsiktig med tanke på veps. Jeg har så lite sans for å sitte sammen med folk som hyler og slår rundt seg når de ser en veps. Hvorfor gjør de det? For å få oppmerksomhet?
Phantasy Skrevet 7. august 2006 #17 Skrevet 7. august 2006 Jeg misliker ALT av insekter og kryp tror jeg. Edderkopper, vepser, bier og humler er det aller verste. Jeg begynner nærmest å grine hvis jeg er alene og det er en edderkopp i leiligheten. Senest i forrige uke måtte jeg gå opp til huseieren i håndkleet for å spørre om hu vennligst kunne fjerne den sinnsykt svære (den var rimelig diger) edderkoppen som kosa seg i dusjen min når jeg skulle dusje.. Det var sinnsykt flaut. Men ja, jeg har noia/angst/stor redsel for sånna dyr. Seff, fluer er jeg ikke redd da. Men høyhester, og de andre jeg har nevnt. Og SPESIELT FLÅTT har jeg helt noia for!
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #18 Skrevet 7. august 2006 Jeg liker ikke veps, fordi jeg har aldri blitt stukket av en og jeg innbiller meg at det gjør forferdelig vondt. Og så er jeg redd for store, tjukke møll. Dette er en fobi jeg har fått etter at hybelen jeg bodde på ble invadert av disse ekle beistene. Jeg hadde ikke råd til å overnatte andre steder, så det ble til at jeg måtte dele husrom med eklingene i flere uker før jeg fant et annet bosted.
Netten Skrevet 7. august 2006 #20 Skrevet 7. august 2006 Da bør du få sjekket om du selv har vepseallergi. Har du det, så bør du la være å la hysteriet få kroppslige utløp (vifte og slå etter den) og du bør unngå gult tøy. Vepseallergi kan man dø av. ← Oi! Såpass, ja! Kanskje det var en idé neste gang jeg er hos legen... Jeg slår aldri etter veps, men skriker og løper vekk! Jeg er ikke redd for de insektene. Hadde jeg hatt vepseallergi, så hadde jeg nok vært forsiktig med tanke på veps. Jeg har så lite sans for å sitte sammen med folk som hyler og slår rundt seg når de ser en veps. Hvorfor gjør de det? For å få oppmerksomhet? ← Jeg skriker og hyler som en annen fjortis, jeg! Og løper rundt og føler meg forferdelig teit etterpå. Så nei - det er ikke for å få oppmerksomhet, jeg er bare liiiivredd veps!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå