Gå til innhold

Å miste besinnelsen.........

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

-Vet ikke om dette har vært tatt opp før, men........stadig aktuelt, syns jeg. - Dette er kort-versjonen:

Fikk nettopp vite at min rolige, sindige eldre bror har mistet besinnelsen/tydd til vold flere gg overfor sine sønner. Jeg har hatt en liten mistanke om det, men nå ble det altså bekreftet via barnevern og andre sikre kilder.

Jeg føler meg ganske tafatt og på sidelinjen....men vet at dette skyldes at han sjøl hadde en far som slo.- Dette mønsteret har han altså tatt med seg videre........jeg som trodde at han hadde virkelig var den sindige og rolige - men det er altså bare fasaden.

Siden han er over 50 - så nytter det vel ikke å få ham til å forandre seg -

og han er oppdratt til å holde masken/fasaden for enhver pris........men jeg vet jo at sønnene lider, spesielt den yngste........som nå er plassert i fosterhjem.

Jeg vet også at det er vanskelig for andre som ikke kjenner saken - å gi råd - men det var bare godt å få dette ut.......sitter her og er ganske fortvilet og lei meg og tenker mye. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sandix

Har ingen råd til deg, men les boka Barndommen varer i generasjoner av Kari Killén, så vil du kanskje forstå mer av hvorfor situasjonen ble som den ble.

ISBN nr: 82-446-0647-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med moren til barna? Er hun ute av bildet også?

Dette er helt forferdelige greier. At mennesker kan virke så rolige og flotte utad, mens det foregår det verst tenkelige bak husets fire vegger.

Det må jo være ekstra belastende for deg at det er din egen bror det er snakk om.

Er det noen mulighet for at du kan ta omsorg for barna? Så de får være sammen? Eller farmor/mormor? Andre i familien?

Får du ha kontakt med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda -to

-Skal prøve å svare kort på en vanskelig situasjon:

- Moren er flyttet ut - og attpåtil innlagt på psykiatrisk - hun er mye yngre enn ham og av utenlandsk opprinnelse. Jeg kan tenke meg at det har foregått mye som vi andre i familien ikke har fått vite..........

Jeg har prøvd så godt jeg kan å ta meg av dem - men selv har jeg to unger og andre ting i tillegg som jeg ikke har lyst å nevne her.

Men dette kom opp nå i forbindelse med julen - så den minste var hos meg hele julen, og det gikk fint. Men hjertet mitt blødde da jeg måtte sende ham alene tilbake til barnehjem/fosterhjem.........ad omveier har jeg fått høre at faren hadde sagt at han ikke ville ha noe mer med ham å gjøre.........at min egen bror er så hjerterå, hadde jeg ikke drømt om.(dette er en mann i god jobb, såkalt oppegående og ressurs-sterk....utrolig)

Vi kan da ikke avskrive våre egne barn??....uansett hvordan ungene oppfører seg, så er vi vel glad i dem innerst inne...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

suk ofte er dette en ond sirkel som går igen og igen, ved det er vanskelig når det gælder bror, men selvom din bror er over 50 er ikke al håb ude for ham hvis han får den rette form for hjælp af psykologer...

helt klart at der nok har forgået noget i hjemmet som dere i familien ikke har vist noget om, men fint hvis dere kunne hjælpe børnen og hans kone selvom hun er indlagt på psykisk avdeling ( kunne jo være brorens skyld ) at få mulighed for at se efter børn mens bror får hjælp..

nu hvor børnevern er indblandet ruller jo ballen afsted...

det er så trist at se hvad vold i hjemmet ofte medføre..

ønsker dig og din familie lykke til vider og håber dere får den hjælp dere trænger i en svær tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...