Gå til innhold

Arbeidsledig

L@dy

Anbefalte innlegg

NÅ? hvordan går det med dere? blir det noe jobb?

Jobber for harde livet...med å lese innleggene på KG.. :blunke:

Men jeg har mest sannsynlig fått et oppdrag via Manpower. Dvs, jeg har fått jobben, men ifl hun på MP så var den "noe formaliteter" fra det firmaet som gjenstod. Egentlig litt ironisk....dette er en jobb som jeg aldri hadde søkt på hadde den vært utlyst. Og jeg var DØNN ærlig med de på intervjuet. Jobben går ut på en del faktura oppfølging, og på intervjuet så ser han på Cv`en at jeg har jo studert markedsføring. Og han spurte om økonomi var noe jeg ville jobbe med. He,he...NOT! Så jeg sa at det var det ikke, men at jobben var helt "ok for en stund". Og så var det muligheter for at stillingen ville gå ned til 60 eller 80% etter en stund....Og jeg gav beskjed om at jeg KUN var intressert i 100%, og at blir den redusert så sluttet jeg. :o

Etter intervjuet tenkte jeg at jeg får vertfall ikke denne jobben. Og dagen etterpå snakket jeg med hun på MP, og da hadde de sagt jeg var en "høyst aktuell kandidat". Og litt seinere på dagen fikk jeg beskjed om at de svært gjerne ville gjøre en avtale med meg. I alle dager tenkte jeg, her er det en jobb som jeg ikke akkurat har vært super begeistret for. Og så vil de ha meg allikevel....Ho,ho..... DET er litt komisk, alle søknader som en har sendt, der en er SÅÅÅÅ intressert...bla,bla..der hører en ingen ting. Men tydligvis må de ha synest det var greitt jeg var så ærlig.

Men det føles veldig ok da, for dersom jeg blir innkalt på intervju til "en eller annen drømmejobb", så føles det ikke så pinlig å si ifra om det.

Jeg litt usikker på når jeg begynner, hun på MP mente det ville bli fra mandag av.

Ellers har jeg jo sendt en del søknader her og der, men det gir ingen respons.

Håper du får jobben du har søkt på Blå! Har du noe vikariat oppdrag nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke så bra. Nå avsluttes oppdraget mitt om ikke så lenge. Så spørs det om det dukker opp noe annet. Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får jobben du har søkt på Blå! Har du noe vikariat oppdrag nå?

Jeg jobber litt i helsevesenet, og det ønsker jeg apselutt ikke å fortsette med. Men må man så må man. Og jeg får gjøre det inntil vidre. Men det blir bare av og til, så jeg har begynt å studere litt på si. Jeg er ikke motivert til å studere i det hele tatt. Vil bare jobbe, men orker ikke å sitte hjemme å glo.

Så gøy det med jobben L@dy, det er jammen ikke dårlig etter å ha vært SÅ ærlig, men det må jo føles så godt, de må jo virkelig ha likt deg. Ærlighelt varer kanskje lengst alikevel :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det med jobben L@dy, det er jammen ikke dårlig etter å ha vært SÅ ærlig, men det må jo føles så godt, de må jo virkelig ha likt deg. Ærlighelt varer kanskje lengst alikevel :blunke:

Ja, synest det var litt komisk ja. Men kanskje det er noe med det at jobber som vi VIL ha, der prøver vi for hardt liksom. Ikke godt å si. Men jeg kunne jo ikke vært like ærlig om det var en stilling jeg hadde søkt på, det hadde virket litt rart.

Håper jeg får begynne å jobbe fra mandag av. Jeg tar nå litt av jeg nå da. Har lurt på å ta en ekstra jobb i en periode for å tjene litt ekstra penger. Noen kvelder i uken eller noe....Innbiller meg at det ikke er sååå vanskelig å få det da. :roll: Det er lett å sitte her og fantasere når en ikke jobber i det hele tatt. Men er lei av å måtte snu på krona hele tiden. Tror jeg er kommet inn i en slags 30 års krise. Og det hjelper jo ikke akkurat å være arbeidsledig da. Føler livet står i ro.

He,he...nåja, krise og krise er vel bare det at jeg har lyst til å kunne kjøpe leilighet en dag, spare litt penger, reise mer. Og jeg tror dessverre ikke jeg vil vinne i lotto. Og da tenker jeg at om jeg kunne jobbet MYE en periode så hadde det gitt større muligheter.

så jeg har begynt å studere litt på si

Hva studerer du? I tillegg til ekstrajobb :o , så har jeg og`veldig lyst å studere "noe". Har tenkt på nettkurs, men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du? I tillegg til ekstrajobb :o , så har jeg og`veldig lyst å studere "noe". Har tenkt på nettkurs, men får se.

Jeg tar økonomi på høyskolen. JEg jobber ikke mye, så det burde gå helt greit. Men jeg har studert så mye i mitt liv, at jeg begynner å bli så dritt lei av å studere. Vil bare ha meg en ok jobb som jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fikk nytt oppdrag, men ikke noe jeg egentlig har lyst til. Varer i første omgang ut året med mulighet for forlengelse. Spørs om jeg vil forlenge, vi får se.

I januar begynner jeg å studere litt også. Gleder meg utrolig masse til å gjøre noe jeg virkelig har lyst til. Håper på en ok ekstrajobb også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg skal si det er flott du har fått forlenget oppdraget Midnattsol? Er ikke morro å være arbeidsledig, men å ha en jobb som en egentlig ikke vil ha er ikke noe morro det heller nei. MEN...det er vel kanskje sånn mange har det....

Den jobben jeg hadde fått via ManPower ble det ikke noe av. Jeg tror de rett og slett hadde problemer med kreditten. Jeg fikk jo beskjed om at jeg hadde fått jobben, og jeg ventet på klarsignal for når jeg kunne begynne. Men det tok jo litt tid da. Hun på MP var jo like oppgitt som meg for hun hadde problemer med å få kontakt med rette vedkommende... Men så fikk jeg beskjed om at de hadde bestemt at den avdelignen jeg skulle jobbe i skulle flytte til et annet sted av landet. :roll: Nesten like greitt, for jeg synest det var litt vel TEIT ja! Først så bestiller de en konsulent via et vikarbyrå, og de sier ja ( til meg) og vil jeg skal begynne raskt som mulig, og var SÅÅÅ gira. Og så skjedde det ingen ting. MEN jeg skal på intervju på torsdag på en jobb, er via MP det og`, så jeg håper jo det blir noe da. Ellers har jeg fått meg en "ekstra jobb", sånn utenom å være arbeidsledig, er noen kvelder i uken. Gjerne ikke det mest spennende, men en treffer nå litt folk. Så jeg håper jeg snart vil få en jobb på dagtid, i tillegg, sånn at jeg kan tjene litt penger. Hadde ikke vært vondt det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal si det er flott du har fått forlenget oppdraget Midnattsol? Er ikke morro å være arbeidsledig' date=' men å ha en jobb som en egentlig ikke vil ha er ikke noe morro det heller nei. MEN...det er vel kanskje sånn mange har det....[/quote']

Hehe, nei jeg vet ikke. Hadde jo vært kjempefortvila om jeg IKKE hadde hatt noe, så det er jo bedre enn ingenting. Det er jo bare for en liten stund så får vi se hva som skjer etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde noe tull så oppdraget jeg takka ja til ble gitt til noen andre. Har vært på intervju i dag og jeg fikk vite der og da at jeg kunne begynne så fort som mulig. Et vikariat ut mai. Fremdeles via Adecco.

Dette er et oppdrag som jeg virkelig hadde lyst på. Tenk det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde noe tull så oppdraget jeg takka ja til ble gitt til noen andre. Har vært på intervju i dag og jeg fikk vite der og da at jeg kunne begynne så fort som mulig. Et vikariat ut mai. Fremdeles via Adecco.

Dette er et oppdrag som jeg virkelig hadde lyst på. Tenk det. :)

Det høres supert ut! Når begynner du? :D

Jeg skal på intervju i morgen, er en jobb via ManPower og så langt virker jobben veldig ok. Har tittet litt på web siden til firmaet og synest det virket veldig spennende.

Siden du jobber via vikarbyrå du og`, kan jeg spørre deg hva timelønn du har? Du må ikke svare på det om du ikke vil altså. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner enten førstkommende mandag eller tirsdag uka etter det. Får sikkert vite det i morgen. Siden jeg er i et oppdrag allerede så må det snakkes litt med de også, men har fått vite at jeg kunne gå omtrent på dagen om det skulle dukke opp noe annet.

Lønn er forskjellig fra oppdrag til oppdrag. Noen ligger på 110, noen på 114/115, noen på 118, noen på 120 og noen på 125. Nå er jeg innen kontor og administrasjon, for øyeblikket i det private, så hvordan lønna er på andre yrker det vet jeg ikke. Vet enda ikke hva jeg får i dette oppdraget, bare at det ikke blir mindre enn det jeg allerede har. Håper det kanskje blir bittelitt mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

PUH! Nå har jeg skummet meg gjennom HELE tråden. Var litt av et arbeid det gitt :D

Jeg skrev et innlegg eller to i starten av den, og tenkte jeg skulle hive meg på igjen.

Det som slår meg når jeg leser her, er at er enkelte virkelig så kresne at de setter seg ned og velger og vraker på jobbene selv om de er kjempenedbrutt og lei seg fordi de går så mye hjemme? Er ikke det viktigste å få penger inn i kassa? Tilogmed når tidene er så dårlige nå at det er helt skummelt på arbeidsfronten? Jeg vet selv hvordan det er å søke og søke og søke, og bare få nei og kanskje tilbake. Jeg fikk sjansen til å flytte litt på meg, og prøve meg på nye plasser, men brukte da også lang tid på å finne arbeid. Tilslutt meldte jeg meg opp som tilkallingsvikar for barnehager, for jeg hadde rett og slett ikke råd til å sette meg ned og takke nei til noe. Der var jeg noen måneder til jeg ble tilkallingsvikar i tillegg hos et dgasenter for psykisk utviklingshemmede. Og tenk det, jeg hadde aldri vært innom PU-tjenesten før, hadde aldri hatt noe å gjøre med handikappede mennesker. Så heller på det som en kjempemulighet til å prøve noe nytt, teste mine egne grenser for å se om jeg trivdes. Og det gikk faktisk kjempefint. Jeg ble veldig etterspurt, selv om jeg ikke jobbet mer enn 1-3 dager i uka. Og det ble for lite for meg, så jeg måtte søke på andre jobber i kommunen også. Og fikk en fast stilling som hjemmehjelp, som jeg har hatt siden juli nå. Ville jeg ha jobb som hjemmehjelp? Nei. Hadde jeg råd til å være kresen? Nei. Var bare glad jeg hadde noe fast tilslutt, jeg. Og enda så var det bare en 70% stilling.

Nå har jeg vært så heldig å tilbud om en ass.husøkonom-stilling helt nede i Oslo faktisk, så jeg sa opp hjemmehjelp-jobben i dag. Har brukt uendelig lang tid på å sende avgårde søknader, og har ikke gitt opp. Og har ikke vært kresen. For det lønner seg tydeligvis ikke. Grunnen til at jeg søkte på de jobbene jog søkte på, var fordi jeg visste det var behov for hjelp der. Helsevesenet kaster jo nesten jobber etter deg. Og har du utdannelse bak deg, er det enda bedre. Blirt så oppgitt når jeg hører om yngre folk som studerer og gir blanke f*** i hvodan arbeidsmarkedet ser ut. Det er greit at de studerer det de har lyst til, men det kan umulig være gøy en stund senere når studielånet skal betales...................................... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg når jeg leser her, er at er enkelte virkelig så kresne at de setter seg ned og velger og vraker på jobbene selv om de er kjempenedbrutt og lei seg fordi de går så mye hjemme? Er ikke det viktigste å få penger inn i kassa?

Jeg er nok muligens en du synest er litt kresen. Og jeg kan godt innrømme at jeg ikke søker alt av jobber. Dersom jeg ikke hadde hatt mulighet til noe arbeidsledighetstrygd, så hadde selfølgelig saken vært annerledes. Det gir meg en viss grad av "frihet" at jeg kan la være og søke på "alt mulig". Men når det er sagt, så betyr det ikke at jeg bare ser etter såkalte drømmejobber. Har sendt ut maaaange søknader på stillinger som jeg i "gode tider" gjerne ikke ville ha ofret en tanke.

Har også fått meg en kveldsjobb noen kvelder i uken, som for mange gjerne står som nr 1 av listen på "hat jobber". :wink: Jeg tok en liten runde med meg selv, og fant ut at om det ikke gir så mye penger så er det vertfall en god erfaring som jeg kan bruke videre.

Nå har jeg vært så heldig å tilbud om en ass.husøkonom-stilling helt nede i Oslo faktisk, så jeg sa opp hjemmehjelp-jobben i dag.

Gratulerer med jobb! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu! Nå har jeg vært på intervju. Og dette er en jobb jeg svært gjerne vil ha. Jeg vil, jeg vil!!!!

Det er mest sannsynlig to personer de skal ha, og de sa jeg var "mest aktuell" til markeds jobben. Jippi! He,he..er kanskje litt for tidlig å juble, for de skulle intervjue flere. Og selv om de i utgangspunktet ønsker en person raskt, så vil de heller bruke litt tid på det og finne rette kandidat.

Men om jeg nå ikke får den, så synest jeg det er morro at jeg nå blir vurdert til den type jobb, altså via Manpower.

Og så var det veldig morro at de synest det jeg har studert var svært relevant. På tidligere intervju så har de ikke alltid sett så "nøye" på hva en har studert. Ja,ja...tiden vil vise. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krysser fingrene' date=' L@dy. :)[/quote']

Takk skal dere ha! :D He,he...nå er jeg kommet i det "kritiske og analyserende hjørnet". Og er helt sikkert på at jeg ikke får jobben. :wink:

Er det typisk jenteting eller? Og OM jeg er så heldig å få den, så kommer vel tankene om at "å nei, jeg kan jo ingen ting allikevel". "Jeg blir sikkert avslørt som en dust etter 2 dager".

Ja,ja... det går seg nok til allikevel. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kjenner meg igjen. Tenker sånn til jobben jeg skal begynne i (18. november forresten).

Når jeg så du hadde skrevet innlegg var jeg sikker på at du hadde fått jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kjenner meg igjen. Tenker sånn til jobben jeg skal begynne i (18. november forresten).

Heldig du som har fått jobb til jul! :D Ja, det er lett å tenke på det en IKKE kan. Men det virker som om mange jenter er sånn at de helst vil kunne jobben før en har begynt.

Når jeg så du hadde skrevet innlegg var jeg sikker på at du hadde fått jobben.

He,he ja det hadde vært noe det.... Men siden de skal ha flere til intervju til den stillingen så må jeg nok smøre meg med tålmodighet. Men det er faktisk veldig greitt at jeg har Manpower som "mellomledd" her. For som jeg forstod så var det kun jeg derfra. Og de er jo mest intressert i at jeg får jobben i forhold til en annen fra et annet vikarbyrå. Så lenge jeg ikke er i jobb via de, så tjener jo heller ikke de noen penger på meg. Og så er det enklere å "mase" til de på Manpower enn om det var direkte til firmaet. Tenker positive tanker. :kul:

Hmmm...jeg håper de vil ha ett 2.gangs intervju om de er usikker istedet for at det bare blir avslag. Det er på en måte lettere å forberede seg når en vet mer om firmaet og stillingen. En vet jo ikke så mye om stillingen når en blir oppringt via vikarbyrå synest jeg da. Har en lest en annonse så får en noe mer informasjon om hva de ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...