Gå til innhold

Arbeidsledig

L@dy

Anbefalte innlegg

Nei jeg har jobb for sommeren, det var derfor det ble for mye og jeg ga bort alle vaktene på ekstrajobben. Det var lite populært, så jeg fikk valget om å ta tilbake vakter eller avslutte. Jeg sa takk for meg. Har jobb i alle fall ut juni og kanskje noe i juli. Mer vil jeg ikke jobbe, for da skal vi ha ferie. Fikk også tilbud fra den gamle arbeidsplassen min nordpå, og de sa jeg skulle bare komme når som helst hvis jeg kunne og at de ikke kom til ta inn noen andre.

Til høsten begynner skola, så det blir nok å gjøre, også dukker det kanskje opp en ekstrajobb.

Få håpe du får deg noe snart. Adecco har ringt meg endel om småoppdrag, og plutselig fikk jeg denne jobben som varte litt lenger enn bare noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille blå uinnlogget

Jeg har fremdeles drittjobben. og jeg kommer til å ha den ut juni. Begynner i en annen jobb da, men den varer bare ut i august. Etter det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Begynner sikkert å studere, men kommer nok til å være på utkikk etter jobb. Kanskej det er lettere å få ekstrajobb når man studerer? Noe må jeg ha, og nå har jeg jo fått litt erfaring, men ikke mye. Har i allefall en fot innenfor Manpower nå, det kan jo hende det er lettere å få noe der igjen siden jeg har jobbet for dem. VHordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i allefall en fot innenfor Manpower nå' date=' det kan jo hende det er lettere å få noe der igjen siden jeg har jobbet for dem. [/quote']

Tror absolutt det vil hjelpe å ha en fot innenfor. Etterhver som en viser at en gjør en god jobb, så vil en nok lettere få mer krevende jobber.

Ikke noe nytt som skjer her. Søker jo på det som er av interesse, men det er jo ikke mye nå på sommeren. Noe av det som er utrolig kjedelig med å være arbeidsledig, det er at livet på en måte blir satt "på hold". Å ta kursmer utdannelse kan en ikke. Da må det være via Aetat isåfall. Jeg er 30 år, og i utgangspunktet kunne jeg tenke meg etterhvert å få barn. Men så skulle en jo gjerne hatt en jobb først.... Men jeg prøver å "være positiv". Leste et sted det tok gjennomsnittlig ca 6 mnd før en fikk jobb. Så for å være "innenfor snittet" bør jeg få en jobb i løpet av en ukes tid. :ler:

En ting jeg har tenkt på lenge, det er å slutte å røyke. Om jeg vil så kan jo jeg ha en eneste lang røykepause, hele dagen gjennom. Vet ikke hvor mye det vil ha å si for en fremtidig arbeidsgiver at en ikke røyker. Men jeg tror det kan være positiv. Det er jo ikke akkurat "kult" å røyke lenger.

Dessuten kan jeg jo legge til egenskaper som "svært viljesterk". :wink:

Men, dette er første dagen da. Så jeg skal ikke være FOR eplekjekk. Tar en dag om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hva du mener. Jeg er 29 år og skulle gjerne ha hatt jobb. Dette rotet jeg holder på med nå holder ikke i lengden. Skulle så gjerne hatt noe fast, og som du sier: skulle jo gjerne hatt barn etterhvert. Ikke det at det haster sånn veldig, men om et par års tid hadde det kanskje vært greit å begynne å tenke alvorlig på det. Har du mye erfaring fra før eller? Det er det jeg sliter med. Når det gjelder dette med å studere er jeg ikke så glad for det. Har studert i over 6 år jeg, så føler at jeg er ferdig, men hva skal man finne på da.?

Slutt å røyk , det høres lurt ut, jeg slutta i høst og det gikk så fint at, som du sier, det er jo ikke så kult å røyke lenger...hi hi :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye erfaring fra før eller? Det er det jeg sliter med.

Jeg var fast ansatt på et kundeservice i 5 år, inntil avdelingen ble lagt ned i fjor. Så jeg har jo en del erfaring. Men jeg vil IKKE jobbe mer på kundeserivce, never again. Jeg var så dritt lei når vi ble sagt opp...Og tenkte at dette var en super mulighet for meg til å få fingen ut. Til å jobbe med ting som er litt mer spennende. Har jo studert på BINMH, så noe innenfor dette. Selv om jeg har laaaang erfaring med kunder, service, salg..bla,bla...så er det allikevel ikke "relevant" nok. For helst skal en jo ha enda mer erfaring. Etterhvert har jeg funnet ut at jeg kunne tenke meg å jobbe innenfor personal. MEN, det er jo det samme der og`, har jo ingen erfaring med det, selv om jeg har erfaring med mennesker. Selv om jeg "spiller" på det jeg KAN, så hjelper ikke det, når det kommer andre seilende forbi med den "riktige" erfaringen.

He,he..ja, jeg skulle få fingen ut. Og her sitter jeg nå. Men jeg er samtidig heldig. For når vi ble sagt opp så fikk jeg sluttpakke, jobbet litt i hjemmehjelpen. Og da fikk ganske "høy" inntekt, at jeg får utbetalt dagpenger fra Aetat max av det en kan få. Så det gjør jo at jeg har mulighet til å være pittelitt kresen med jobber, vertfall en stund..

Når det gjelder dette med å studere er jeg ikke så glad for det. Har studert i over 6 år jeg' date=' så føler at jeg er ferdig, men hva skal man finne på da.?[/quote'] Virker litt demotiverende å sette seg på skole benken når en egentlig ikke har lyst. Men, det er jo som du sier, hva skal man finne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyka en stund. Det begynte vel smått på ungdomskolen, og hadde det ikke vært for at det faktisk hos oss var veldig kult å røyke og at jeg ikke var spesielt viljesterk, så hadde jeg sikkert ikke begynt. Vel, har vel røkt i ca 12-13 år tenker jeg. Mer eller mindre, men fast. Er vanskelig å si hvor mye jeg røkte om dagen, fra 5-25 om dagen tenker jeg.

Slutta i høst, og det var null problem, det som var viktig for meg var å bli kvitt alle vanene, ikke røyke når jeg pleide. Når vanene ble borte ble også røyken borte, og nå finnes verken vanene eller røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere.

For tiden jobber jeg to steder - 3 dager ett sted (60%) og 2 dager et annet sted (40%). Har jobbet slik i 60% jobben i tre år (det var litt mindre stilling til å begynne med) og 2 år i 40% stillingen. Nå ser det ut som 60% stillingen dessverre forsvinner. :( Så nå kikker jeg rundt etter en tilsvarende jobb - full eller deltid - men det er jammen ikke mange av dem. Kan muligens få mer å gjøre på 40% jobben, men det er ikke sikkert enda. Venter nå på at konkursen skal "stadfestes" slik at jeg evt. kan søke om dagpenger. Har også noen kunder (jobber som webdesigner) som jeg jobber for "på si". Heldigvis har mannen min fortsatt full jobb da. :)

Dersom man melder seg som arbeidssøker hos Aetat og får dagpenger - blir man da nedringt for å ta imot alskens jobber som ikke er innenfor ens interesse? Mannen min var registrert der en gang da han kom ut fra militæret og da ble han bedt om å asfaltere osv (enda han hadde satt opp data som sitt felt).... så er litt redd for det..

Har også snakket med en tidligere kollega om å starte opp firma sammen... siden vi jo allerede har noen kunder på hånden, men synes det høres skremmende ut også... *er vel litt pysete jeg?* :P Noen som har erfaring i den forbindelse? (Burde vel kanskje startet en egen tråd om det men, men...).

Ja, så sånn er det med meg da... Lykke til med dere andre!

Vi får krysse fingrene for hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å høre at du mister den ene jobben din. Får håpe det vil ordne seg for deg. Men webdesigner er vel ikke den enkleste bransjen for tiden.

Dersom man melder seg som arbeidssøker hos Aetat og får dagpenger - blir man da nedringt for å ta imot alskens jobber som ikke er innenfor ens interesse?

Tror ikke du skal være redd for å bli nedringt fra Aetat. Jeg har vært arbeidsledig i snart 6 mnd, og jeg har ikke hørt noen ting fra de. Tror rett og slett de ikke har ressurser til det. Dessuten tror jeg du kan si nei 3 ganger.

Når du fyller ut søknads skjemaet for å motta dagpenger, så må du og krysse av for at du er "villig til å flytte på deg" dersom de tilbyr deg jobb. Jeg husker jeg spurte saksbehandleren om det var riktig. Han lo litt og sa han hadde aldri hørt noen som hadde blitt "tvangsflyttet" til den andre siden av landet. Men det måtte være med for å få godkjent søknaden.

Har også snakket med en tidligere kollega om å starte opp firma sammen... siden vi jo allerede har noen kunder på hånden, men synes det høres skremmende ut også... *er vel litt pysete jeg?* :P Noen som har erfaring i den forbindelse? (Burde vel kanskje startet en egen tråd om det men, men...).

Jeg har ingen erfaring i å starte firma. Men det virker utrolig spennende. Tror det står en del om det på sidene til aetat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja å flytte på meg er ihvertfall uaktuelt. Hvis det skulle bli aktuelt sier jeg heller nei takk til dagpenger... Flyttet inn i helt ny leilighet i februar - og her blir jeg en god stund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn du da Makeløs fått noe napp i det siste?

Ja, nå har det ordnet seg. :D Jeg sto jo i fare for å sitte arbeidsledig uten rettigheter til arbeidsledighetstrygd fordi jeg har vært selvstendig næringsdrivende en stund. Oppdraget jeg hadde ble det ikke noe mer av.

Nå (dvs. august) begynner jeg som lærer 100% stilling. Har vel fått jobben fordi jeg kan vise til erfaring. Og det er jo det som er så fortvilende for alle dere nyutdannede. Håper virkelig at det blir litt oppsving i næringslivet snart.

L@dy, jeg håper det ordner seg for deg etterhvert. 6 mnd. uten jobb er lenge. Håper du også klarer å slutte å røyke. Sparer penger på det.. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

off, blir nervøs av å lese dette... Nærmer meg slutten på min BI utdannelse og ser jo ikke så veldig lyst ut med tanke på jobb... Gruer meg til det blir min tur..!

Lykke til alle dere som søker jobber!!! Håper det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå (dvs. august) begynner jeg som lærer 100% stilling. Har vel fått jobben fordi jeg kan vise til erfaring.

Kjempeflott å høre at det ordner seg for deg. Det må være en fantastisk start på sommeren! :D

L@dy' date=' jeg håper det ordner seg for deg etterhvert. 6 mnd. uten jobb er lenge. Håper du også klarer å slutte å røyke. Sparer penger på det.. :blunke: [/quote']

Ja, jeg håper noe skjer snart. Er liksom "bortkasta" tid å gå hjemme å sulle. Men fikk telefon fra et vikarbyrå i dag, og skal på intervju på fredag. Det var ikke noe "spesiell" stilling, er vel for å se om jeg er "duganes" til noe. :wink: Så jeg håper jo at det kan være begynnelsen til noe.

Og slutte å røyke ja....Det går litt opp og ned. Ene dagen er jeg fast bestemt på å slutte, og så "glemmer" jeg det neste dag. Tror jeg skal kjøpe den boka som alle skryter sånn av. Kanskje lyset går opp for ordentlig. Men du har helt rett i at en sparer penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hurra! Og der har jeg fått oppdrag via Manpower. Ikke drømme jobben, og er nok ikke en jobb jeg selv hadde søkt på. Men helt ok virker det. Er jo og`litt "spennende" og jobbe et sted en i utgangspunktet ikke ville søkt på. Er bare ut august, om det blir forlenget det vet jeg ikke. Men kanskje det blir enklere å få noe annet via Manpower etterpå.

Men det skal bli deilig å jobbe litt, selv om jeg gruer meg litt og`. :briller:

Og fra mandag av, når jeg skal begynne å jobbe, da kommer nok sommeren for fullt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Er deilig med noe i alle fall, selv om det bare er for en kort periode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Er deilig med noe i alle fall' date= selv om det bare er for en kort periode. :)

Takk skal du ha! Ja, det skal bli deilig å gjøre noe igjen. Når en lurer på om en skal spise frokost, eller like godt begynne å lage middag eller når en synest sove frisyre "egentlig" er ganske ok. DA er det på tide å jobbe! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gratulerer

Det var gøy å høre. Jeg jobber selv nå for Manpower, men det blir ikke så lenge, for nå har jeg fått en annen jobb til midten av august. Det går ikke fort dette med jobb, men det går fremover. Jeg drømmer om å få noe fast, som jeg trives i. Men innen den tid får jeg bare rote litt rundt. Får jo litt erfaring da.

Du har gått lenge nå l@dy, det var jammen på tide at det ble din tur nå. Håper du trives og at du fårfortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ferdig med å studere, og er dermed i de arbeidslediges rekker, uten rett til trygd.

Siden det ikke er noen ledige stillinger for tiden i mitt felt, så venter jeg på vitnemålet mitt og tenkte å sende inn cv'n til bedrifter og til vikarbyråer. Vurderer også å ta en prat med aetat. Noen som har fått god hjelp fra dem?

Lykke til alle med å få jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i de arbeidslediges rekker...Vi er i samme båt, jeg har heller ingen rett til penger. Jeg har fått litt jobb gjennom Manpower, men Aetat tror jeg gir blaffen i meg, der har jeg fått veldig lite hjelp. Jeg står som arbeidseldig, men siden jeg ikke får noe støtte, så er det vel andre de heller vil ha ut i jobb fortest mulig...hva vet jeg. LYkke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også å ta en prat med Aetat. Noen som har fått god hjelp fra dem?

Hjelp og hjelp, jeg fikk hjelp til å fylle i skjemaene når jeg skulle søke om dagpenger. Men det hjelper jo ikke deg stort.

Ellers fikk en jeg jobber sammen med ( han er vikar via Manpower han og`) telefon fra Aetat i dag om en jobb. Jeg vet jo at de tar kontakt dersom det er aktuelle jobber. Men jeg har aldri hørt om noen som har fått jobb via Aetat.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...