KL Skrevet 4. januar 2003 #1 Del Skrevet 4. januar 2003 Vi skal gifte oss i slutten av februar, og vil på bryllupsreise. Vi har ikke bestemt oss om vi skal bra rett etterpå eller vente til ferien som blir i juni. Hvis vi reiser rett etter bryllupet blir det lang weekend, og antageligvis en form for by ferie ikke så langt borte. Har også lurt på å reise en plass i Norge f.eks. til et høyfjellshotell med spa++. Er det noen som har forslag til denne type bryllupsreise. Men hvis vi venter til sommeren, vil vi ha sommer og sol. Da vil vi ha en eksotisk reise, gjerne langt bort. Har tenkt på flere plasser og lurer på om noen har erfaring med noen av disse reisemålene: Thailand, Vietnam og Sør Amerika. Trenger forslag, gjerne til ikke typisk turist mål. Vet at det finnes masse idylliske øygrupper rundt om i verden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 4. januar 2003 #2 Del Skrevet 4. januar 2003 Vi skal også på bryllupsreise i sommer, og skal reise til Sousse i Tunisia. Jeg er heller ikke glad i sånne "typiske feriesteder", og har funnet dette som et bra alternativ. dette er en litt stor by/sted der en kan både shoppe og bade, og vannet er helt rent. Derfra går det også an å dra med tog/buss inn til Tunis som jo må være stort siden det er hovedstaden :D I tilegg virker det jo litt eksotisk der De har også masse ruiner (slik som jeg liker) Blandt annet et colosseum.... Det var ikke så KJEMPE dyrt heller. Tror ikke Thailand er noe særlig på sommeren. Skal ikke si det for sikkert, men tror det er "vinter" der om sommeren. De har høysesong ellers på året. ellers er Italia å anbefale. Spesielt Venezia. Menm det kan være litt mye å være der i mer enn en uke. men det er kjempefint der. i Norge har jeg ikke noe særlig peiling på reisemål.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 5. januar 2003 #3 Del Skrevet 5. januar 2003 bryllupet er sannsynligvis en av de største dagene i livet ditt, men sliiiitsomt - og storbyferie kan være utrolig romantisk, men er ikke nødvendigvis den mest avslappende ferien... så jeg tror ikke jeg hadde satset på langweekend i en storby like etter bryllupet, men kanskje uka etter? lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2003 #4 Del Skrevet 6. januar 2003 Mexico er flott (riktignok Mellom-Amerika og ikke Sør-Amerika da). Reiste selv rundt i landet som ryggsekkturist i tre uker fra slutten av august i fjor. Men hvis du skal reise midt på sommeren er det jo ikke nødvendig å reise så langt for å få sol og varme. Jeg tror jeg ville valgt Mexico i februar. Da får du sol og sommer mens det er grått og kaldt og trist her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 6. januar 2003 #5 Del Skrevet 6. januar 2003 Vi skal også på bryllupsreise i sommer, og skal reise til Sousse i Tunisia. Jeg er heller ikke glad i sånne "typiske feriesteder", og har funnet dette som et bra alternativ. dette er en litt stor by/sted der en kan både shoppe og bade, og vannet er helt rent. Derfra går det også an å dra med tog/buss inn til Tunis som jo må være stort siden det er hovedstaden :D I tilegg virker det jo litt eksotisk der De har også masse ruiner (slik som jeg liker) Blandt annet et colosseum.... Det var ikke så KJEMPE dyrt heller. Ikke for å bryte ned hele denne gleden ved en tur dit, men det er desverre ikke noe sted jeg absbefaler. Vi var selv der for 1 1/2 år siden, og hadde ikke noen god opplevelse. Vi bodde i Sousse og der var desverre ikke så mye å oppleve der (bortsett fra en tur vi hadde til Sahara). Maten er dessuten ikke særlig bra, og faktisk 90% av de som reiste på samme tur som os ble matforgiftet. Vannet er ganske rent ja, men stranden var desverre full av innpåslitne tunisiere, og det var absolutt ikke noe hyggelig. Når det gjelder prisene, er maten ikke så veldig billig. Det å spise ute er faktisk ikke så ulikt de norske prisene, men det å handle i butikken er ikke så galt. Sovernirer er det en melompris på. Noe er billig, annet ikke. Ville bare "advare" dere litt, siden vi selv ikke har noen god opplevelse derfra. Turen var grei, men som bryllupsreise ville jeg absolutt ikke dratt dit. Spesielt fordi det er stor sjans for å bli matforgiftet og det er ikke hyggelig på en slik reise. Mannen min lå i 2 dager med over 40 i feber og var så elendig som det går an... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siffen Skrevet 6. januar 2003 #6 Del Skrevet 6. januar 2003 :-? Anbefaler IKKE Sousse, det er faktisk svært turistifisert, tro det eller ei. For vår egen del dro vi i oktober 2001 på bryllupsreise til Florida. Vi valgte opplevelsesalternativet og ikke sol og bad. Stikkord: leiebil, temaparker, Naples (kanskje den mest stilfulle og romatiske by jeg har vært i), Key West (FOR en solnedgang!), shopping i billige outlets...Vi synes dette var en særdeles fin bryllupsferie. Aj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #7 Del Skrevet 9. januar 2003 Må bare henge meg på her og si at Sousse IKKE anbefales for bryllupsreise hvis du ikke er glad i turistifiserte steder. Var der med ei venninne for to år siden, og våre erfaringer, kort fortalt: - Fikk salmonella begge to, og ble sykemeldt en måned når vi kom hjem - Følte oss lurt da vi dro på beduintur og trodde vi skulle få oppleve litt ekte kutur etc, mens alt bare var en harry "grisefest" som er så typisk på charter-turer - Ikke spesielt rent på strendene.... - Ble nærmest overfalt av lokale gutter som DEFINITIVT ikke tok nei for et nei. Det værste jeg har opplevd!!!!! Hvis dere likevel skal dra, er mine råd: - Ta taxi til Port El Kantoui både for strandliv og resturanter. Der er det renere og mye koseligere!!! Og de lokale gutta er ikke så klengete - Be din kommende mann passe godt på deg, og vise alle rundt dere at du er "hans". Det kan jo hjelpe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cicci Skrevet 12. januar 2003 #8 Del Skrevet 12. januar 2003 Vi hadde en kjempefin tur til Praha i høst. Den byen anbefales på det varmeste - fantastisk Så hvis dere har lyst på en romantisk by med mye å se på så er dette byen å reise til en langhelg. En forutsetning er at man har litt sans for gamle bygninger og arkitektur, men det er mye å se i denne byen! Uansett; god tur - og lykke til med bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå