Gå til innhold

Nå har jeg bestemt meg!


Mirabella

Anbefalte innlegg

Ok, da har de endret dato igjen. Siste jeg hørte, var høsten 2003... :roll:

Da jeg flyttet, var tassen 2 år.

Ikke gikk han i barnehage, og ikke hadde han noe sosialt nettverk...

Du mener altså at man skal idømmes delt omsorg dersom begge foreldrene er like godt skikket.

Er ikke det litt vanskelig å gjennomføre i praksis?

Hva skal til for å bli funnet uskikket?

Hva er maks avstand man kan bo fra hverandre?

Skal man takke nei til bedre jobbtilbud (som muligens kan bety bedre levevilkår for forelder og barn) kun for å behage den andre part?

Hvem skal bestemme hvor vidt man er godt skikket som forelder, og hvordan skal man gå frem for å gjøre dette?

når det gjelder det du spør om her så kan vel det sa,mme gjelde som om man var gift at man må planlegge sammen slik at man passer på barnet jeg syns barnet skal ha den garantien, uansett vis man bor langt fra verandre så vil barnet sjeldnere se den andre forelderen og det kan vere vont nfpor barnet, når det gjelder og bestemme det i dag kan retten gi omsorgewn til en av foreldrene de må da ha noen kriterier og gå etter da kan de vel og få lov til og dømme delt omsorg i noen saker der det går

og en ting du har ennå ikke svart på om du ville godtatt om faren hadde villet at gutten skulle bo hos ham

Å flytte bort fra barnefaren er ikke ensbetydende med at fra og barn mister hverandre. Man må bare være litt mer fleksible mht samvær.

Nå falt jeg visst av igjen... :-?

når det gjelder dette så kan du gå inn på aktuelt og lese inlegget kvinner blir fortsatt minstepensjonister i et innlegg der står dette om bidragsreglene jeg tror da at trygdekontoret til dere har gjort en feil der og

vil gjerne si til mirabella og va mener du med at dette begrenser kvinners frihet dette bør jo gjelde begge foreldre og det er også aleneforeldre som er menn eller er du så hjernevcvasket at du ikke tror det, det er dumt og blande kvinnesak i dette det gjør bare at vi kommer feil ut og alle menn er ikke voldelige jeg syns du kan slutte med den generaliseringen

vil gjerne si til lionda at det er slik at regjeringen må ha støtte for sitt lovfdforslag i stortinget og fremskritspartiet har gott inn for forslaget om delt foreldreomsorg og de kan ha flertall med regjeringen så det står og se

Hilsen

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De nye bidragsreglene innføres fra 1. oktober i år. Deling av reiseutgifter ble innført allerede fra 1. jan 2002. Prinsippet de nye reglene bygger på er at man skal se på hvor mye det koster å ha barn, og så skal det deles mellom foreldrene. Dette er et brudd med dagens prinsipp, som går på at man bidrar til barnets oppdragelese etter evne.

Det er helt åpenbart at det er riktig å se på begges evne til å forsørge barnet, men de nye reglene vil føre til at svært mange mødre (siden det er flest mødre som har hovedomsorgen) her utaler du deg svert dumt det er snakk om aleneforeldre det er ikke forksjell på mann og kvinne her vil bli sittende nærmest med ansvaret for å forsørge barna alene. Uten bidrag fra far!

I tillegg legger de om reglene for muligheten til å motta minstebidrag. I dag får man minstebidrag selv om den andre ikke betaler noe som helst. Fra høsten av blir det inntektsregulert, og man får heller ikke fullt minstebidrag. Satsene for når man kan motta minstebidrag er nokså lave, jeg husker ikke tallene i hodet, men mener det er opp mot 200 00 pr år så kan man få 75% og over dette opp til knapt 300 00 kan man få 50% av minstebidraget. Tjener man over dette har man ikke krav på noe, uavhengig av hvor mange barn man har! At det skal være rettferdig, kan jeg ikke forstå!

det du sier her er feil, man skal se på det det faktisk koster og ha barn og det syns jeg er riktig mange fedre har betalt seg til gjeldslaver med de gamle reglene og trygdekontorene gjør feil du kan lese om mannen til @alfa over her, det skal nå også ses på differanse i intekt det ble det ikke gjort før, jeg har hørt i andre forum om foreldre som har regnet på det og de kommer ikke så mye dårligere ut det du sier om at samverforeldre ikke skal betale bidrag når begge tjener vanlig er feil jeg har lest om en som gikk ned fra 1500 i måneden til 1000 det var det hele i den saken

jeg syns det er greit at de legger om reglene for minstebidrag, jeg syns støtteordninger til aleneforeldre bør vere behovsprøvd og de for fra før en ekstra barnetrygd og vis far ikke er i stand til og betale eller er borte så for de bidraget fra staten de for også bidrag til barnepass og overgangstøtte så jeg syns de for nok og igjen jeg syns ikke du skall blande kvinnesak inn i dette da kommer vi skjevt ut, jeg syns heller ikke at du skal komme med usanheter her det passer dårlig

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webster

Eg er ikkje heilt sikker på at du berre skal ta frå han ungen.

Det er kanskje smertefullt mellom dokke 2, men det må ordnast i ein fin orden. Unger er smartare enn kva vi trur... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siden du Tule siterer mitt forrige innlegg føler jeg behov for å svare. Det jeg skriver er RIKTIG. Hva er det du mener er uriktig info jeg gir?

Det er godt mulig at dagens bidragsregler ikke er gode nok. Jeg har imidlertid store problemer med å se at de nye reglene vil gjøre situasjonene så mye bedre for BARNA. Ut fra det jeg skjønner av det du skriver, så er det jo BARNA som er viktige er det ikke?

Det er - om du liker det eller ikke - et faktum at flere mødre enn fedre har hovedomsorgen for barn etter et brudd. Det er også et faktum - igjen, uavhengig av hva du tror eller ønsker at skal være realitet - at menn generelt tjener bedre enn kvinner. Ergo vil de nye reglene medføre at mange kvinner med omsorgen for barn får mindre bidrag enn i dag. Og det vil gå utover barna! At du har lest om/hørt om at noen får bare litt mindre bidrag er vel helt irrelevant?!?

Dersom det er barnas situasjon som er den viktige for deg, så må du jo innse at omsorgsforeldrens øknomik spiller en rolle! Som sagt, i de fleste tilfeller er omsorgsforeldren mor. Dersom mors økonomi er svært dårlig, så vil dette gå utover barna! Er det så vanskelig å forstå??

Støtteordninger til aleneforeldre ER allerede behovsprøvd. Man får ikke stønad til barnetilsyn om man tjener over en viss grense. Man får ikke overgansstønad om man jobber, og overgangsstønad kan man få i maks tre år (litt lenger om man er under utdannelse). Barnetrygd får ALLE, både kong salomon og jørgen hattemaker, så hvorfor det skulle behovsprøves akkurat for aleneforeldre går over min forstand. Man får en ekstra barnetrydg. Andre støtteordninger for aleneforeldre finnes ikke!

Tips til deg Tule: finn ut hvordan ting er før du uttaler deg om det, ikke bare tro. Det gjør en diskusjon mye mer fruktbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

du sier jo i mot deg selv, de nye reglene tar utganspunkt i va det koster og ha barn og så ser man på va de tjener og som du sier tjener noen kvinner mindre en menn det er slik at bidraget skal regnes ut på vem som har best evne til og forsørge er det bidragsforelderen så vil den andre fortsatt få bidrag, med andre ord byrden legges mest på den som tjener mest jeg skjønner ikke vorfor det er feil, mange aleneforeldre tjener bra de kan likevel presse far for bidrag og noen kkan få såp mye i bidrag at de kan leve nesten bare på det og ordninger eg syns ikke det er riktig :frustrert: far må noen ganger betale seg til gjeldslave syns du det er riktig samversforelderen må også ha et hus og plass vis han skal ha barna i samver det koster også penger jeg syns ikke det er riktig og si at han har det så mye bedre han for ingen støtte er det riktig

Hilsen

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey!!!

Nå tror jeg vi må prøve å få denne diskusjonen på skinnene igjen!

Jeg har tidligere raslet med både hengelås og kjetting, så hvis dere nå ikke slutter å slenge sure kommentarer til hverandre, så blir denne tråden stengt!

Nå er flere intetsigende innlegg slettet, hold dere til saken eller fortsett på PM (personlig melding)

Væren - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I all verden :roll:

HVORFOR ble mine og andres innlegg som ble skrevet her i går kveld slettet????

De var da hverken "ærekrenkende" eller sårende....

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på at når f.eks en far har barnet sitt 40% av tiden sitter han å betaler barnebidrag i store dommer samtidig som han har barnet nesten halvparten av tiden ? ange batelar det samme som fedre som har barna annen hver helg og en gang pr uke.

Dette syns jeg er blodig urettferdig.

Jeg kjenner mange fedre som har barna nesten halvparten av tiden og betaler såpass mye i bidrag at de knapt har råd til å finne på noe kos sammen med dem.Dette er jo slettes ikke til det beste for barnet.Barnet skal jo ha det bra begge plasser.Dette vil nok jevne seg ut når den nye ordningen kommer.

Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey!!!

Nå tror jeg vi må prøve å få denne diskusjonen på skinnene igjen!

Jeg har tidligere raslet med både hengelås og kjetting, så hvis dere nå ikke slutter å slenge sure kommentarer til hverandre, så blir denne tråden stengt!

Nå er flere intetsigende innlegg slettet, hold dere til saken eller fortsett på PM (personlig melding)

Væren - moderator

hei

må si meg ening med mirabella her det var ingen erekrenkende inlegg her vi har diskutert det vi har diskutert hele tiden, hele tråden er jo intetsigende hun kom jo bare med et utsagn vordan kan det vi diskuterer da vere feil

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden :roll:  

HVORFOR ble mine og andres innlegg som ble skrevet her i går kveld slettet????

De var da hverken "ærekrenkende" eller sårende....

Mirabella

hei

må si meg helt ening, dessuten lurer jeg fortsatt på vorfor du mener det er brudd på menneskerettighetene og nekte mor og far og flytte til en annen kommune når det gjelder kontakten mellom foreldre og barn syns du ikke barn har rettigheter, jeg skjønner heller ikke vordan du mener at svigerforeldrene dine kunne bestemme over deg, va kastet de deg ut fra og va var det de bestemte at du skulle bo i og vordan kunne de bestemme det, jeg skjønner heller ikke va du mener med at jeg er bekymret for deg, det er jeg ikke jeg er mer bekymret for barnet, dus ier du ikke er redd for din situasjon men når du argumenterer mot det lovforslaget jeg vil går du altid ut fra din situasjon vordan henger det sammen

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...