Gå til innhold

Nå har jeg bestemt meg!


Mirabella

Anbefalte innlegg

Hei

til diva jeg vil si at mitt inlegg det foriege det var jeg som var gjest jeg viste ikke at jeg ikke var inlogget, var farget av at jeg har lest hennes inlegg delt omsorg i praksis og det syns jeg du burde gjøre også, der sier hun som huns ier at hun har tatt denne utdannelsen fordi det er mulighet til job der og at hun skulle gi det en sjanse da syns jeg hun skulle gjøre det, jeg kan ikke skjønne at det er så økonomisk tøft vis hun for bidrag høres det ut som hun har foreldreomsorgen og da for hun støtteordninger fra staten er det da så urimelig at faren for litt støtte fra foreldrene, uenasett er det litt rart hun klager over økonomi men hun flytter til dyre oslo som er mye dyrere er det noen logikk i det, det er ikke meningen og vere krass men jeg syns ikke det er fint med foreldre som er mer opp tatt av seg selv en barna og jeg syns hun siern mye rart hun er i mot lovforlsag som ville gitt barn lettere kontakt med begge sine foreldre og hun hånflirer av at en lov om at det skulle gå an og dømme delt omsorg ikke ble gitt igjennom, jeg syns det er vanskelig va slags person jeg skal lese gjennom det her

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Hei

til diva jeg vil si at mitt inlegg det foriege det var jeg som var gjest jeg viste ikke at jeg ikke var inlogget, var farget av at jeg har lest hennes inlegg delt omsorg i praksis og det syns jeg du burde gjøre også, der sier hun som huns ier at hun har tatt denne utdannelsen fordi det er mulighet til job der og at hun skulle gi det en sjanse da syns jeg hun skulle gjøre det, jeg kan ikke skjønne at det er så økonomisk tøft vis hun for bidrag høres det ut som hun har foreldreomsorgen og da for hun støtteordninger fra staten er det da så urimelig at faren for litt støtte fra foreldrene, uenasett er det litt rart hun klager over økonomi men hun flytter til dyre oslo som er mye dyrere er det noen logikk i det, det er ikke meningen og vere krass men jeg syns ikke det er fint med foreldre som er mer opp tatt av seg selv en barna og jeg syns hun siern mye rart hun er i mot lovforlsag som ville gitt barn lettere kontakt med begge sine foreldre og hun hånflirer av at en lov om at det skulle gå an og dømme delt omsorg ikke ble gitt igjennom, jeg syns det er vanskelig va slags person jeg skal lese gjennom det her

Hilsen

Du Tule(eller skal jeg si Tulle? :wink: )!

Ser at du har hengt deg veldig opp i min historie. Det er greit at du har interesse for tema, og jeg har ikke tenkt å starte noen diskusjon med deg. Men jeg har bare lyst til å si:

Grunnen til at jeg KAN fortsette å bo her er pga. stønadsordningene. Jeg hadde ikke jobb her da jeg forlot min eks her. Jeg hadde jobb et annet sted før jeg flyttet hit da jeg fikk barn med han. Denne jobben måtte jeg slutte i da han bl.a ikke ville flytte. Det er veldig vanskelig å få seg jobb her. Om jeg ikke hadde studert på egenhånd her ville jeg MÅTTET flytte. Jeg hadde ikke orket å gå her arbeidsledig og bare motta stønader.

Jeg håper også at det vil bli lettere å få seg jobb når jeg har en skikkelig utdanning, samt at jeg også håper å kunne trives i jobben. Dessuten tenker jeg at jeg vil få rimelig økonomi til å forsørge mitt barn senere!

Og du skal vite at det ikke alltid er like enkelt å klare alt ALENE, det hadde ikke vært enklere om jeg hadde blitt påtvunget dette gjennom en lov. Nå har jeg tross alt en viss valgmulighet...og en viss styring over mitt eget liv. Jeg er ikke "fanget i et bur" - ihvertfall ikke etter loven!

Nå kommer jeg ikke til å svare på eventuelle svar.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tule.

Har bare lyst til å kommentere at det er så dyrt å bo i Oslo. Jeg har nemlig sett på det, og tror jeg ville kommet omtrent likt ut. Kunne fått meg studenthybel via SiO, med gratis strøm, telefon, internett(!?), samt at jeg ville sluppet å ha bil(og alle de utgiftene det medfører). Og selvsagt ville det vært enklere å få seg jobb der senere, eller jeg kunne ha flyttet tilbake hit i nærområdet.

I tillegg hadde jeg og mitt barn hatt muligheten for et mye mere aktivt liv, med lekeplasser, kafeer, osv. Samt at det hadde vært deilig å være "anonym"...Og selv om det også er mye jeg ikke liker i Oslo(T-banen er jo bl.a så kjedelig å ta), så er det tross alt litt flere valgmuligheter der.

Mirabella

PS: vet du hvor mye internett koster her på bygda..(har ikke engang råd til å bruke tid på å logge meg på :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

ikke for og kverulere, men kan det koste så mye og logge seg på, en annen ting og få seg student hybel er et rent helvete det har jeg prøvd før jeg fikk det ved en tilfeldighet og dessuten er det liten plass og dessuten er det ikke alle som har internettoppkobling, en annen ting vordan hadde det blitt enklere og flytte tilbake, da er det vel bedre for barne tog bo på et sted en og måtte flytte frem og tilbake

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

det var jeg som skrev det over men jeg er ikke logget inn, uansett jeg syns du tenker lite på ungen her vis du mener han skal få seg venner på et nytt sted og så flytte fra dem uansett så koster telefonen det samme over hele landet det eer viktig og lete seg fram til en leverandør som gir det gratis, dessuten mener jeg det er feil og mene at man skal vere like fri når man har barn som man er ellers, det at jeg mener at delt omsorg burde vert vanlige regelen er at jeg mener begge skal ha like mye og si over ungen og at den ene ikke skal spilles over sidelinje, jeg syns det er det minste man kan forlange har du lest innlegget mit om delt omsorg, du kan lese det siste inlegget der også det er bra

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mer aktivt liv i byen for barn? Hæ?...

Kafeer? Ja, det trenger jo barn sårt...

Og natur å leke i er jo ikke nødvendig?... Fint at voksne tar ansvar for sitt liv, og gjør noe for å trives, men at det er bedre å vokse opp i byen er vel ikke helt sikkert? ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

jeg er helt enig, det må vere et veldig rart sted hun bor på vis det ikke er lekeplasser der eller noe, uansett og leve mer aktivt i byen syns jeg høres rart ut, jeg er vokst opp på landet på et område med liten befolkning,men det var ting og drive med der det var ting man kunne delta i det var mye man kunne gjøre med aktiviteter i skog og mark og det var trykt der det var rent og koselig og det og bo på en trang studentby kan ikke vere noe bedre :ler:

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det som hadde vart interessant i denne saken hadde vaert aa faa hore versjonen til eksen i denne saken. For meg virker det som om alt og alle er i mot denne moren og vil henne det verste, det gjelder eksen, familien hans, barnehage ansatte, ja til og med skolepersonell paa skolen som barnet IKKE gaar paa enda *i folge den andre traaden* gaar jo rundt og overvaaker hva hun gjor.

Er det ikke litt rart at alt er galt, og hva med f.eks. andre barn som vokser opp paa dette stedet, hvor leker de, hvordan kan de vokse opp paa et slikt sted og klare seg. Hvordan overlever i de hele tatt mennesker paa dette stedet der det ikke finnes arbeid osv.

Beklager den rare skriften men jeg mangler noen norske bokstaver paa tastaturet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest 16.51 og andre!

Dere har helt rett. Jeg er et forferdelig menneske, en dårlig mor, en egoist, en psykopat, paranoid ...m.m.

Fint å få det bekreftet ikke sant?

Skulle gjerne søkt hjelp for dette, men det er desverre lite tilbud av slikt her....

Mirabella

Fornøyd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå som jeg har avslørt meg selv så kommer det sikkert til å bli innført tvungen delt omsorg ved lov!!!

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber om at denne tråden stenges. Ikke fordi jeg ikke kan forsvare meg, men fordi jeg hverken kan bevise eller motbevise det som jeg har skrevet. Da kommer man uansett ingen vei.

Jeg synes forøvrig det er rart at man kan tillate at andre diskuterer meg..men reglene følges vel kanskje ikke like strengt mot alle?

Og jeg synes også det er rart at man tillater at gjester blir "avslørt"....

Men dere får ha lykke til videre. Mener det :P

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulke i logg

Hei

jeg syns du er usakelig her det er lite argumenter og du kunne ha prøvd det syns jeg jeg syns du kunne svart og når det gjelder delt omsorg så syns jeg du kunne se litt på andre situasjoner i steden for bare deg selv det er mange barn som hindres i og se sine foreldre de bor jerne hundreogfemti mil unna fordi det er frihet jeg syns du kan tenke litt på slik du har jo ikke delt omsorg en gang, jeg syns du skal tenke på litt slik og gå i mot et sånt lovforslag fordi du får ulemper er egosentrisk, jeg syns du kunne svart på spørsmålene som kom eller har du ikke noe svar er det enkelere og stenge tråden for og slippe

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tule i logg

Hei

jeg syns du er usakelig her det er lite argumenter og du kunne ha prøvd det syns jeg jeg syns du kunne svart og når det gjelder delt omsorg så syns jeg du kunne se litt på andre situasjoner i steden for bare deg selv det er mange barn som hindres i og se sine foreldre de bor jerne hundreogfemti mil unna fordi det er frihet jeg syns du kan tenke litt på slik du har jo ikke delt omsorg en gang, jeg syns du skal tenke på litt slik og gå i mot et sånt lovforslag fordi du får ulemper er egosentrisk, jeg syns du kunne svart på spørsmålene som kom eller har du ikke noe svar er det enkelere og stenge tråden for og slippe

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ÆRLIG TALT

Jeg har da ingen som helst makt til å kunne endre eller gjøre noe som helst mht reglene om delt omsorg.

Jeg har beskrevet min egen situasjon, og jeg har ALDRI skrevet at andre ikke kan ha andre meninger!

Istedenfor å TA MEG OG BETVILE MEG HELE TIDEN kunne dere ha beskrevet deres egen situasjon, eller opptrådt mere saklig.

Men om jeg en dag skulle komme i en jobbsituasjon der jeg skulle vurdere slike lovregler...så får dere være velkommen med deres meninger!!!

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes forøvrig det er rart at man kan tillate at andre diskuterer meg..men reglene følges vel kanskje ikke like strengt mot alle?

Den andre tråden startet med at man diskuterte sak, helt til du stod frem og begynte å slenge dritt til alle som hadde svart deg uten å vite hvem du var. Kanskje derfor moderatorene ikke har brukt sletteknappen? Slenger du med leppa mot andre må du tåle å få igjen vet du.

Skjønner heller ikke hvordan du klarer å få det til at alle som ikke er enig med deg i sak, plutselig har rottet seg sammen mot deg for å ta deg hele tiden. Det er faktisk ikke slik at det sitter folk å snakker sammen på PM om at nå skal vi jammen ta Mirabella og gjøre livet surt for henne, hvilken interesse skulle folk ha av det? De kjenner deg jo ikke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tule i logg

Hei

er helt enig her, det jeg mener er at du bruker din situasjon og argumenterer mot loven og flirer når den ikke kommer og ikke ser på at det kan vere noen som trenger den, greier du ikke og vere objektiv på grunn av situasjonen bør du ikke diskutere den uansett syns jeg spørsmålene våre var gode

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøvde å argumentere for mitt syn i begynnelsen, men fikk fort beskjed om at det var skumle og syke meninger jeg kom med... Da jeg påpekte at hun da gikk på min person var h.. løs...Hvor hadde hun skrevet dette, var jeg helt syk eller.. bla bla..skrev hun da...

Det var i sommer... Siden har hun vært etter meg, og jeg håper nå det snart er slutt på det der...

Men nå burde denne flyttes til personlige snart... Rimelig ute på viddene denne tråden her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å argumentere for mitt syn i begynnelsen, men fikk fort beskjed om at det var skumle og syke meninger jeg kom med... Da jeg påpekte at hun da gikk på min person var h.. løs...Hvor hadde hun skrevet dette, var jeg helt syk eller.. bla bla..skrev hun da...

Det var i sommer... Siden har hun vært etter meg, og jeg håper nå det snart er slutt på det der...

Men nå burde denne flyttes til personlige snart... Rimelig ute på viddene denne tråden her..

"Siden har hun vært ute etter meg" skriver du.

Jeg vil gjerne at du kommer med nærmere opplysninger om når jeg har vært ute etter deg? Jeg har i så fall kun svart deg når du har opptrådt som Lasse. Jeg har aldri gått etter deg som "person" eller bevilt deg. Jeg har ikke løpt etter folk her inne og "avslørt" dem som Lasse...Du har hele tiden antydet at det er jeg som ikke er helt "god", kommet med små stikk hele tiden..

Om jeg eventuelt skulle ha svart deg stygt i sommer (over et halvt år siden) så er det vel liten grunn til å komme med dette nå..Trodde det var lite akseptert at man stadig trakk fram gamle meninger. Og for å gjøre det klart; når du Lasse svarer meg i en tråd, selv om du ikke vet 100% sikkert at jeg er Mirabella, så har du likevel gjort andre oppmerksomme på dette, og det er like råttendt gjort. Og for å sitere deg; "da har jeg vel på en måte rett til" å svare deg tilbake.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg syns nesten det jeg og, men hun vil ikke svare på det vi spurte om og det syns jeg er dumt, uansett så er irritasjonen at hun hele tide går ut fra seg selv og ser ikke at andre kan ha en annen situaqsjon som og si at hun håper denne loven ikke blir vedtatt og go flire rått når den ser ut som den ikke blir det mange kan ver avhengige av denne loven men nå ser det ut som det kan bli vanskelig og komme, men nå skal vi huske på at stortinget skal vedta dette, den skal først ut på høring og så skal det forhandles flere partier vil ha denne loven selv om den ikke er foreslått så det kan bli spennende

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du ikke ser hva du gjør Mirabella... Deter alltid svaret ditt " det haaaar da ikke jeg gjort...

Du har bl a i det siste skrevet navnet mitt mange ganger når jeg ikke har deltatt lengre for å "drite meg ut".

Men jeg synes det er best å overse deg, så slipper du å irritere deg mer over meg, må være bedre for deg også. Er ikke her for å krangle med folk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...