sweetdream Skrevet 7. august 2006 #21 Skrevet 7. august 2006 Og det samme sier alle de andre som ringer og ringer rett før studiestart. Hva med å prøve å sende mail? ← Jeg prøvde å sende dem en email for 2 dager siden, men ingen svar
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #22 Skrevet 7. august 2006 Jeg prøvde å sende dem en email for 2 dager siden, men ingen svar ← du kan ikke forvente svar så raskt nei. Jeg har fått svar etter en uke. Og til alle dere som skal ringe til lånekassa og etterlyse pengene: vær så snill å vent noen dager framfor å lage så enorm kø for dem som har spørsmål som ikke kan besvares på annen måte enn via dialog med en kundebehandler. Å ta en slik diskusjon via mail vil jo ta ukesvis, siden de bruker så lang tid på å svare.
Vendelin Skrevet 8. august 2006 Forfatter #23 Skrevet 8. august 2006 Det er veldig mange som ringer lånekassa for å få svar på spørsmål som står klart og tydelig på nettsidene eller på "dine sider". Sender man spørsmål på mail, får man som regel svar innen en uke (selv har jeg alltid fått innen et par-3 dager. ) Så er helt enig med det en sier tidligere i tråden om ikke å være så utålmodige, så hadde nok køen vært mye mindre. Kanskje en ide å sette seg inn i saker og ting FØR man faktisk skal søke også(og dermed før man får svar), om Hva man har rett på å ikke, og eventuelle andre hensyn som skal/bør tas, så går ting så mye greiere. MÅ man derimot snakke med noen der inne så er det bare å vente dessverre. Kjedelig, men men....vi er vel alle i telefonkø i ny og ne! Og de som jobber der er faktisk også mennesker, så at feil kan oppstå er vel ingen overraskelse for noen! Men med tanke på hvor mange kunder de faktisk har så tror jeg nok den prosenten er liten. Jeg ville tro at de fleste feil (ikke alle altså), er fordi studenten selv har fylt ut/gjort feil i forhold til søknaden.
sweetdream Skrevet 8. august 2006 #24 Skrevet 8. august 2006 I dag var jeg heldig og snakket med en kundebehandler Det tok ca 13 min i ventetid.
Gjest susisu Skrevet 8. august 2006 #25 Skrevet 8. august 2006 Det er jo ikke så galt, satt ca en halv time å venta på telenor her om dagen! da var jeg rimelig svett etterpå!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #26 Skrevet 8. august 2006 Jeg er fornøyd jeg. Var nettopp inne og sjekka, og ser at idag har de betalt ut penger til meg for dette semesteret. Jeg søkte tidlig, men sendte ikke geldsbrevet før på Onsdag forrige uke. Naturligvis hadde jeg da betalt semesteravgiften allerede... Kjempe greier...
Vendelin Skrevet 8. august 2006 Forfatter #27 Skrevet 8. august 2006 Ble sent penger til meg nå også. Så om 1 dag eller 2 blir det tilskudd til pensum-hylla her:)
diddi Skrevet 12. august 2006 #28 Skrevet 12. august 2006 Det er de tre siste ukene av august hvor alle ringer og maser/har spørsmål. Og de fleste finner jo svaret på nettsidene eller Dine sider. Men det er noe rart som gjør at folk likevel må ringe for å høre om det som står på nettet stemmer. Og det rare er at de ikke bare ringer en gang, men gjerne tre, bare for å sjekke at saksbehandlerne svarer det samme. Er det rart det blir kø? Jeg hørte at den gangen kassafonen ble lansert i Lånekassen, og studentene fikk vite at søknaden var behandlet og at de var tildelt kr XXX i støtte, så ringte det hauger og bøtter av folk for å få vite hvor mye som var lån og hvor mye som var stipend. De hadde ikke tålmodighet til å vente på brevet som kunne hentes på skolen ved studiestart. Mye er endret siden da, og jeg husker at det den gangen ikke var unormalt at medstudenter klagde på at de hadde sittet opptil 45 minutter i telefonkø , for ikke å snakke om de laange køene for å hente gjeldsbrevet på universitetet. Nå kan man jo sitte i sin egen stue bak pc'n, og ha pengene på konto bare noen få dager etter man har søkt. Egentlig har jo fremgangen vært helt sykt bra i løpet av bare noen få år. Selv vil jeg heller finne svaret på det jeg lurer på på nettsidene, og slippe å ringe. Og det ser jo ut til at Lånekassen forsøker å få folk over på nettløsninger. Men reglene er jo blitt vanskeligere og vanskeligere, og de er det politikerne som bestemmer. Kanskje Djupdal bør tvinges til skolebenken og ta opp studielån. Så hadde det forhåpentligvis blitt litt enklere å vite hva man sitter igjen med av gjeld etter et langt studentliv. Forutberegnelighet er ingen dårlig ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå