Gå til innhold

Kvinne gravid med klonet baby

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er rett og slett sykt. Tukle slik med naturen. Synes det er skremmende at det er blitt sånn og at det er ganske mange som er villig til å føde klonede barn også - har forstått at det er en del av dem. Synes vitenskapen er i ferd med å gå alt for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønemor.

Synes at kloning er helt greit jeg, og når det sies at man tukler med naturen, så gjør man jo det ved prøverørsmetoden, forsøksdyr,skjærer i fostre for å forske .

Jeg synes at dette høres spennende ut. Tenk så mange sykdommer man kan få bukt med, svar på mange gåter, og tenk å klone et menneske som i sitt første liv for å si det på den måten døde tidlig på grunn av at vedkommende har ruset seg på alt mulig rart for å glemme en ødelagt barndom.

Så får man fram det samme mennesket en gang til og oppfostrer det på en helt annen måte, så viser det seg at denne gangen blir det et annet menneske fordi arv ikke har så fryktelig mye å si alikevel og da får man se at miljø er det som kanskje skaper mennesker. Som alt annet så er man vel redd for alt som er nytt. Kanskje man skulle se litt muligheter i stedet. Tenk om du mister et barn og du har faktisk sjansen til å få det tilbake. Skulle noe tragisk skje med mine barn, så hadde jeg glatt gått med på kloning. Om 30 år er det noe annet vi er vettskremt for, tiden forandrer seg og mulighetene blir flere. hilsen mor til 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kloning grenser til det perverse :roll:

NOEN ting kan da man la være å tukle med ????

Er overhodet ikke særlig begeistret for slikt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke kloning kommer til og kunne gi uante og kanskje ikke så bra konsekvenser. Vi mennesker er kanksje litt for nysgjerrige for vårt eget beste. det kan jo være greit og la naturen få gå sin gang innimellom også.

mon tro om ikke det vil dukke opp nye sykdommer av det som kanskje er verre enn de det kanskje klarer og bekjempe.

Jeg kunne ikke ha tenkt meg og gå gravid med meg sel eller mannen min eller en annen i familien, nei det får jammen være nok med en av hver.

Det er klart at hvis man kloner si ti eksemplarer av Kari Nordmann og plasserer disse identiske barne rundt i verden under ulike oppvekst miljøer og med ulike muligheter og så kunne man studere deres utvikling og finne ut om det er mest arv eller miljø som er med på forme et menneske. men jeg synes vel ikke at sånne forsk skal bli gjordt - tror ikke vi mennesker har godt av og vite alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel....

Det å klone mennesker, er å strekke det vel langt....og det er etisk fullkomment uforsvarlig, langs en god del dimensjoner.

Dog bør man ikke slutte å forske på det; rett og slett fordi at teknologien med tiden kanskje vil gjøre det mulig å "dyrke reservedeler"....hjerter og lunger, lemmer, hud, neser og ører og så videre. Jeg er klar over at det kan innvendes ting mot dette, og er også til dels enig, men i bunn og grunn ville det ha vært et gode for medisinen å kunne gjøre dette.

Og ja. Jeg er klar over innvendingene. Det er på en måte å tukle med naturen. Men hvis det kan bidra til å redde hjertesyke barn osv... da føler jeg det er verdt det.

Men å klone mennesker......Nei, absolutt ikke. Spesiellt etisk forkastelig blir det når det later til at forskerne som er i bresjen for dette setter i gang prosesser som dette bare for å understreke vitenskapelige poenger.

Vel er det slik at teorien sier at man kan frembringe friske barn på denne måten, men mesteparten av den medisinske verden vil høylydt hevde at teori og praksis er to forskjellige ting.....hvor mange leveudyktige fostre har blitt skapt, for å dernest måtte dø, bare for at noen kåte vitenskapsmenn vil understreke at det er mulig å skape et friskt?

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...