Gjest Frk Åberg Skrevet 5. august 2006 #21 Skrevet 5. august 2006 Har donorkort i lomma. Kan også donere organer til forskning, men ikke hele kroppen.
Gjest Eira Skrevet 6. august 2006 #22 Skrevet 6. august 2006 Har også donorkort og har informert mor, far og sambo om det. Hvis noen hadde trengt noe av det jeg kan gi idag ville jeg stilt opp. Hva kan man egentlig donere mens man fortsatt lever egentlig?
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #23 Skrevet 6. august 2006 Har også donorkort og har informert mor, far og sambo om det. Hvis noen hadde trengt noe av det jeg kan gi idag ville jeg stilt opp. Hva kan man egentlig donere mens man fortsatt lever egentlig? ← En nyre
Cata Skrevet 6. august 2006 #24 Skrevet 6. august 2006 Har informert de nærmeste om at når jeg dør, eller hvis jeg skulle bli liggende hjernedød så er det bare å "unplugge" meg og la sykehuset forsyne seg med evt. nyttige reservedeler. Regner ikke med at jeg har bruk for så mye av det når den tid kommer så hvis noen kan dra nytte av meg så er det helt fint. Og naturligvis har jeg donorkort i lommeboka. Blodgiver kan jeg ikke bli siden jeg konstant har i minste laget selv, ellers ville jeg blitt det. Er også usikker på om jeg ville gitt bort en nyre dersom jeg fremdeles var i live (har alvorlige problemer med tanken på at noen skal skjære i en levende meg ) men som sagt - etter min død så får de bare ta det som kan brukes.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #25 Skrevet 7. august 2006 Kan også bli benmargsdonor når man lever.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #26 Skrevet 15. august 2006 Jeg har donorkort likeså mine voksne barn/svigerbarn. Det er veldig viktig og snakke om dette med donasjon innen familien. Likeså viktig og være blodgiver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå