Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Jeg skal søke jobb i morra, og har aldri gjort det her før: CV for ******* ***** Personlige data: Navn: ************* Adr: ******** Født: *********** Tlf: ********* Sivil status: Ugift Utdanning: 2002/2003: Tangen VGS Formgivning 2003/2004: Mandal VGS Design og Tekstil 2004/2005: Tangen VGS Tegning, Form og Farge 2005/2006: Tangen VGS Reklame, Illustrasjon og Design Arbeidspraksis: 2001/2002: Assistent, ******** Barnehage Det er det jeg har til nå. Med ordentlige opplysninger istedenfor stjerner da :-) Hva mer trenger jeg? Og hva ca bør "kleskoden" være når jeg dropper innom med CVen? Skal en kle seg pent, eller spare det til et eventuelt intervju? Hyl
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Utdanninga skal være i omvendt kronologisk rekkefølge. -Det du gjorde sist skal stå først, så følger det du gjorde nest sist osv. Også kan du ta med e-mailadr. di viss du har lyst. Du kan også ta med referanser viss du ikke har det på selve søknaden.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Referanser? Har ikke noe slikt tror jeg (hvis jeg visste hva det var hoho) og mailen min er så useriøs at den utelater jeg, tror jeg :-P Men tusen takk for råd, fikser det med en gang. Noe mer jeg bør tenke på?
Skravla Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Jeg ville bare skrevet CV midtstilt øverst. Kleskoden for å stikke innom med cv kommer an på hvor du skal stikke innom, men jeg ville holdt meg mot det konservative - skjørt/bukse og topp (ikke singlet) eller bluse.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Rettet på :-) Det er en jobb på BikBok. Så at de søkte personer over 20 som er imøtekommende og fleksible og jaddijaddi, og jeg tenkte at det høres ikke så gæli ut! Så om jeg bruker en sort pinstripet bukse med hvitt belte og en blå genser med 3/4 armer, er det ok?
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Aaah forresten, det sto på lappen "kom innom med CV" da behøver jeg ikke tenke på noe søknad? Det vet jeg iallfall ikke hvordan jeg skriver
Skravla Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Antrekket høres greit ut. Pass på sko (nypusset, rene og hele). Jeg ville ikke tenkt på søknad, men kanskje skrevet litt om hovedoppgaver i barnehagen (jada jeg vet at det er pass av barn, men assistentene gjør vel noe mer eller?) Kanskje leder i barnehagen kan være referanse eller en lærer fra skolen. Pass på å sjekke med dem før du oppgir navn og telefonnr til Bikbok. Ring før du drar til Bikbok. Ellers så skriver du søknad som et brev og innholdet bør være hvorfor du søker jobben og hvilke erfaringer og egenskaper du har som gjør at du er perfekt for jobben. Lykke til med Bikbok.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Humm jeg har ikke sko som kan pusses Bare sneekers og slikt jo.. Men jeg tar turen oppom barnehagen (200 m fra meg) i morra. Skal spørre om de trenger hjelp der og, + sende søknad til Is og Gotteri. Så det! :-)
Skravla Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 Du trenger ikke sko som skal pusses, men pass på at de ser OK ut, ikke utslitt, fillete eller ser slaskete ut. Det ødelegger resten av antrekket ditt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 AH ok. Jeg har noen beige, noen sorte slitte, og noen mørkegrønne.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #11 Skrevet 3. august 2006 Når jeg tenker etter, vil vel dreadsa ødelegge alt egentlig.. går ikke an å sette dem opp i strikk heller, og hvis jeg er så heldig og får det til, så framhever jeg det største komplekset mitt; apeører! Stress :hår:
Skravla Skrevet 3. august 2006 #12 Skrevet 3. august 2006 Velkommen til "søke jobb"-verdenen. Man føler seg aldri bra nok. Jeg tror det går kjempefint jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #13 Skrevet 3. august 2006 Takk for støtte Jeg får bare tenke at vil de ikke ha meg med dreads så får de ikke meg uten dreads! Eller noe slikt.. skalla skal jeg iallfall ikke bli En venn av meg jobber jo i barnehage, og han hadde laaange dreads og piercinger i fjeset (han ser jo decent ut nå jo) og han fikk jobb på sekundet fordi han hadde et utseende ungene syntes var morsomt. Så jeg har litt lyst å prøve meg på det og, siden jeg har blitt litt mer moden siden jeg var 15 og orker unger mye mer. Det var jo en koselig jobb, og sjefen likte meg kjempegodt og sa hun skulle anbefale meg til alle jeg ville. Urgh! Vil ha jobb nå!
Gjest loren Skrevet 3. august 2006 #14 Skrevet 3. august 2006 Ville bare si lykke til jeg Er selv i *bytte-jobb-modus* om dagen, så vet hvordan det er.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #15 Skrevet 3. august 2006 (endret) Så ikke innlegget før nå. Takktakk :-) Lykketil med ditt jobbsøk og forresten! Øy en ting til; Jeg skal kjøpe en topp der i morra, men begynner å tenke for mye over den også nå. Vil det virke som smisk? Hu hei jeg vet ingenting om dette! Endret 3. august 2006 av Towelie
Gjest LilSweetie Skrevet 4. august 2006 #16 Skrevet 4. august 2006 Bare kjøp en topp! De vil jo at du skal like klærne der, så hvis du gjør det på en naturlig måte kan det hvert fall ikke virke negativt
Arkana Skrevet 4. august 2006 #17 Skrevet 4. august 2006 Jeg ville også skrevet om jeg hadde sertifikat eller andre kurs. Og skriv gjerne litt om deg selv også (personlige egenskaper) nederst på CV'en.
Gjest LilSweetie Skrevet 4. august 2006 #18 Skrevet 4. august 2006 Og hvis du er flink i engelsk eller andre språk er det kjempefint å skrive på CVen også!
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2006 #19 Skrevet 4. august 2006 Flottings, da blir det topp på meg ;-D Har verken sertivikat eller noe kurs.. bør jeg bare utelate det? Har 6 skriftlig og muntlig fra ungdomskolen i engelsk da, vgs hadde jeg bare 5. Bør jeg da skrive jeg er lynende smart i engelsk?
Arkana Skrevet 4. august 2006 #20 Skrevet 4. august 2006 Har verken sertivikat eller noe kurs.. bør jeg bare utelate det? ← Ja, da bare dropper du den delen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå