Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville faktisk prøvd å komme tidligere på jobb. Komme like tidlig som gutta, være med på "oppstarten" om morran. Ikke at det skjer noe spesielt kanskje, men jeg tror at hvis du skal bli inkludert i gjengen, så må du "gjøre som gjengen". Hvis du er den eneste som kommer sent (flexitid eller ei), så er du faktisk "utenfor" allerede før dagen har startet.

Ja, jeg snakker av erfaring. Jobbet et sted med flexitid, men hvor ingen benyttet seg av den. Skjønte fort at det var best å komme kl 8 som de andre.

Håper det går bedre etterhvert med deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ville faktisk prøvd å komme tidligere på jobb. Komme like tidlig som gutta, være med på "oppstarten" om morran. Ikke at det skjer noe spesielt kanskje, men jeg tror at hvis du skal bli inkludert i gjengen, så må du "gjøre som gjengen". Hvis du er den eneste som kommer sent (flexitid eller ei), så er du faktisk "utenfor" allerede før dagen har startet.

Ja, jeg snakker av erfaring. Jobbet et sted med flexitid, men hvor ingen benyttet seg av den. Skjønte fort at det var best å komme kl 8 som de andre.

Håper det går bedre etterhvert med deg.

Jeg er veldig enig i dette. Mye smalltalk som foregår tidlig på morgenen ved kaffetrakteren, som kan gjøre deg mer inkludert.

Og så må du jo bare spørre om hjelp da? Spør om du kan hjelpe kollegene dine med noe. Da ser de ikke på det som mas at du spør, og de ser muligheten at ved å gi deg god opplæring så kan det lette deres egen arbeidsdag ved at du blir en bedre ressurs.

Skrevet

Vel... det er jo en god del ledige jobber for tida, så hvorfor sitte på et sted hvor du ikke trives. Det er bare å finne noe annet.

Gjest Gjest_Live_*
Skrevet

Mitt raad til deg er at du faen i de andre gutta der. De tenker bare paa seg selv, konkurrerer med deg, og driter i hvordan det gaar med deg.

Du skal bare gi totalt faen i dem. (Sorry bokstavene, skriver fra et tastatur i India naa).

I de ti maanedene som er igjen maa du taa deg litt sammen og ikke stagnere og vere saa passiv. Hvis du ikke faar oppgaver, saa lager du dem selv. Kjor paa, skap din egen stilling og drit i resten. Gjor du ikke det, kommer du ikke veldig langt her i verden.

Jeg onsker deg veldig lykke til! Hvis det er litt fart i deg saa klarer du det. Hvis ikke er du pingle.

Skrevet

Et nyttig middel på en tidligere arbeidsplass var for meg morgenmøtene. Da gikk vi gjennom planer for uka og dagen, hva som skjedde rundt omkring. (Synes også det høres litt utrolig ut at dere er 3 personer bare på serverdrift. Hvor mange hundre servere er det der?) Du kan lese litteratur til du bli både grønn og blå, det er først når ting skjer i drift at du lærer.

Det er en del personer som fortrekker å ikke slippe inn nye og vil gi slipp på sin egen kontroll. Det er slitsomt for alle. Spør om planlagte oppgraderinger/endringer osv og om du kan få være med på det. Vet ikke om du med serverdrift også mener brukeradministrasjon, det kan ofte være kjedelig arbeid, men som er lett å komme i gang med. Ellers vil jeg tro at support har behov for flere hender?

Man skulle jo tro at din stilling har kommet fordi disse to hadde for mye å gjøre. Dersom de har klaget over det, må de også være villige til å slippe deg til slik at du kan få avlastet dem. Opplæring kan i hektiske perioder være trasig å få til, men det er alltid noe man kan bli satt til å gjøre. Spør de du jobber sammen med om konkrete arbeidsoppgaver.

Dersom det ikke hjelper synes jeg du med god samvittighet skal søke deg videre. Det er mange jobber der ute for en god arbeidstaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...