Gå til innhold

Gode nyheter ang. det å bli blodgiver

Mette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Meldte meg for flere uker siden jeg, over nettet.

Har fortsatt ikke fått noe svar :roll:

Begynner jo å lure litt da, om det virkelig er så stort behov??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg for flere uker siden jeg, over nettet.

Har fortsatt ikke fått noe svar :roll:  

Begynner jo å lure litt da, om det virkelig er så stort behov??

Ta en telefon og be om en time du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også meldt meg, i beg. av des. Ikke hørt noe jeg heller. Men det har jo vært jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Flottings! :D

Forøvrig registrerte jeg meg som blodgiver i mai i fjor, og ble av diverse årsaker satt i fem måneders karantene. Jeg fikk beskjed om at jeg ville bli kontaktet når karantenen var over, men siden har jeg ikke hørt noe. Merkelige greier, når de mangler så mange givere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott!

Forøvrig har jeg selv gitt blod i mange år, men akkurat nå er jeg i en 9-mnd "karantene" etter bryllupsreisen i høst. Jeg har også hatt fritak for blodgiving i forb. med fødsel og amming, men Ullevål vært påpasselig med å få meg tilbake ved stadige påminnelser pr. post. Og i den vanlig "turnusen" går det alltid AKKURAT 3 md. mellom hver innkallelse. DET får de i alle fall til :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er det som er så flott med dette da? Jeg synes det har vært rimelig trygt så langt jeg, å vite at ikke gud og hvermann kan gi blod. Misforstå meg rett, jeg vil ikke diskriminere noen pga hudfarge, seksuell legning osv, men jeg synes faktisk det er trygt å vite at man utelukker mennesker fra land hvor antall bærere av farlige sykdommer er veldig høyt. Nå som man skal myke opp denne grensen, håper jeg virkelig at man sjekker blodet/lodgiveren ekstra nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Leste du hele artikkelen, gjest? Det er jo poengtert at man kan gjøre slike endringer nettopp fordi blodet testes så nøye at infisert blod av noen sort aldri kommer i omløp!

Fordi man altså tester givere og blod nøye, er det ingen grunn til å nekte folk som ble adoptet som baby, som er helt frisk, som ikke har noen sykdommer (og resten av deres familie også) å gi blod.

Synes dette er kjempeflott jeg.

Ja, jeg SKAL melde meg som blodgiver, dersom de vil ha meg. Men jeg vet ikke helt, pga allergien. Det står så pent på hjemmesiden at pollenallergi om sommeren ikke er noe hinder, så lenge medisinen gjør deg symptomfri. Men hva med oss helårsallergikere (mot bl.a husstøv) som egentlig ikke er totalt symptomfri, men i alle fall føler oss ganske bra? Må nok spørre dem mer nøyaktig om dette... Vil jo bare gi blod om jeg KAN gjøre det. Men vil jo egentlig, for såpass innsats bør jeg jo gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo flere jo bedre!! Siden de nå mener at blodet blir så godt testet at det ikke er noen fare for sykdommer. Hvorfor i all verden er det da forbudt for homofile å gi blod..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper uansett at jeg slipper blodoverføring, men jeg synes faktisk at det er betryggende at de er så sikre på rutinene at også mennesker fra land der risikoen for farlige sykdommer er høy kan gi blod (puuuust - det var en lang setning!). Da må vel testene av blodet være så nøye at sjansen for å få en farlig sykdom er mikroskopisk?

Kan desverre ikke gi blod selv, men har i hvertfall fått meg et donorkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...