Atmi Skrevet 30. januar 2004 #41 Del Skrevet 30. januar 2004 Jammen herregud da....denne saken som var grunnlaget for denne tråden dreide seg ikke om mishandling men om boligforhold og påstått manglende hygiene. Denne saken har ut fra det jeg har lest her dreid seg om og fåråde et menneskes tillit ved og deretter på urettmessig grunnlag splitte denne lille familien med en BV melding med de konsekvenser dette vil få for både barna og moren. Synes enkelte bør holde seg til saken her :evil: . Dersom vedkommende bekymring for barna skal de melde selv om det er boligforhold som er den utløsende faktor. Faktisk vil jeg si at elendige boligforhold etter mitt syn har med prioriteringer å gjøre (snakker om dagens muligheter i Norge) og man kan da ikke vite hva andre prioriteringer som er "feil". Det er mulig at den som meldte denne saken er en fordømmende person som tillegger mennesker egenskaper på grunnlag av sine egne forventninger til standard. Helt klart. Men det kan også være at vedkommende ser et hjem som virkelig er skikkelig uappetittelig - der foreldrene ikke er i stand til å ta seg sammen og skape trygge og stabile og positive omgivelser for ungene sine. Det har vi ikke fått klarhet i her. Og til syvende og sist er vi tilbake til saken om bekymring., En bekymring skal meldes til barnevern, det er deretter dem som skal vurdere om det er alvorlig nok. Det er mye verre å spekulere i det, diskutere med andre naboer og skape stygge rykter som det kanskje ikke er belegg for bare fordi vi ikke klarte sette oss inn i demmes situasjon. En stor del av foreldrekompetanse handler om evnen til å sette barna fremfor seg selv. Selv fattige mennesker kan ha sunne omgivelser for barna sine. det handler ikke om anntall lapper i klærne eller nyeste mote i sofa. Det handler om et sunt og trygt miljø. Dessuten bør det da være mulig med utvikling i en tråd her inne eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 15. februar 2004 #42 Del Skrevet 15. februar 2004 Kjære Tule. Selvfølgelig kan du melde saken - det er bare ikke din oppgave og vurdere om bekymringen er reel eller ikke. Det er barnevernets sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 15. februar 2004 #43 Del Skrevet 15. februar 2004 Dersom vedkommende bekymring for barna skal de melde selv om det er boligforhold som er den utløsende faktor. Faktisk vil jeg si at elendige boligforhold etter mitt syn har med prioriteringer å gjøre (snakker om dagens muligheter i Norge) og man kan da ikke vite hva andre prioriteringer som er "feil". Det er mulig at den som meldte denne saken er en fordømmende person som tillegger mennesker egenskaper på grunnlag av sine egne forventninger til standard. Helt klart. Men det kan også være at vedkommende ser et hjem som virkelig er skikkelig uappetittelig - der foreldrene ikke er i stand til å ta seg sammen og skape trygge og stabile og positive omgivelser for ungene sine. Det har vi ikke fått klarhet i her. Og til syvende og sist er vi tilbake til saken om bekymring., En bekymring skal meldes til barnevern, det er deretter dem som skal vurdere om det er alvorlig nok. Det er mye verre å spekulere i det, diskutere med andre naboer og skape stygge rykter som det kanskje ikke er belegg for bare fordi vi ikke klarte sette oss inn i demmes situasjon. En stor del av foreldrekompetanse handler om evnen til å sette barna fremfor seg selv. Selv fattige mennesker kan ha sunne omgivelser for barna sine. det handler ikke om anntall lapper i klærne eller nyeste mote i sofa. Det handler om et sunt og trygt miljø. Dessuten bør det da være mulig med utvikling i en tråd her inne eller? hei du sier at elendigeboligforhold har med prioriteringer og gjøre du har ikke skjønt det det kna vere økonomi og bør du skjønne du skriver jo fint om det i siste afvsnitt du snkeer om erfaring de som jobber der har ikke altid erfaring de kommer fraskolen og har kunlest det er en to forksjell på boke og prkasis og jeg tor vi sma lever her har best vordan ting er i praksis vi har erfaring og ser ulike itng vi lever med det de får en melding og undersøker når vi blir kjent med mennesker vet vi vordan de er det er vnakelig og vite vordan det erhos de vi ikke vet om og bare se et hjem er ikke godt nok for og vite om noe er glat, kommer man mer innes ser man om det er en ska forbarnevernet eler knakje annen instans, jeg har en kammerat som vokste opp i ikke god råd og i boforhold som var på grensen til det akseptable det var litt med økonomi senere flyttet de til et sted som var ike så dårli kammeraten min er blitt voksen og har ikke tatt skade av og ike ha alt det som andre har noen syns det var ille men de som kjente ham viste at de haddedet bra ingen meldte noe, vis nopen hadde sett det og ,meldt i fra ville de kanskje trodd det var galt jeg tror man bør se litt før man går hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 16. februar 2004 #44 Del Skrevet 16. februar 2004 Tule Jeg er sååå ferdig med å diskutere med deg. Kom med et skikkelig argument og ikke føl alt jeg sier ut fra enkelt situasjoner. Jeg gidder ikke svare og jeg gidder ikke lese dette lange evinnelige maset. Jeg fikk med meg noe av din mening om bolig og prioritering og at barnevernsarbeiderne egentlig ikke kan jobben sin fordi de ikke har peiling og nettopp har kommet ut fra skolen. Jeg tenker bare at det er kjekt for deg å vite og kunne så mye. Bruk hodet kjære deg, det blir for teit. Sorry. De sletter vel kanskje dette her for personangrep. Men det bryr jeg meg faktisk ikke om. Jeg er så dritlei av at du gjør dette her i hver eneste diskusjon som omhandler barnevern. Det må da være mulig å diskutere uten at du skal komme med dette maset - for det er slik jeg oppfatter det som useriøst mas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 17. februar 2004 #45 Del Skrevet 17. februar 2004 Tule Jeg er sååå ferdig med å diskutere med deg. Kom med et skikkelig argument og ikke føl alt jeg sier ut fra enkelt situasjoner. Jeg gidder ikke svare og jeg gidder ikke lese dette lange evinnelige maset. Jeg fikk med meg noe av din mening om bolig og prioritering og at barnevernsarbeiderne egentlig ikke kan jobben sin fordi de ikke har peiling og nettopp har kommet ut fra skolen. Jeg tenker bare at det er kjekt for deg å vite og kunne så mye. Bruk hodet kjære deg, det blir for teit. Sorry. De sletter vel kanskje dette her for personangrep. Men det bryr jeg meg faktisk ikke om. Jeg er så dritlei av at du gjør dette her i hver eneste diskusjon som omhandler barnevern. Det må da være mulig å diskutere uten at du skal komme med dette maset - for det er slik jeg oppfatter det som useriøst mas. hei jeg syns du er frekdu sier jeg skal kpommen med argument du sier du ikke er enig men du kommer ikke med argumnent visjeg sier noe så ier du at det er synsing og vil ikke kommentere det men jeg skal ta deg seriøst og for og si mit synspunkt du må skjønne og at dorlig boforhold kan skyldes dårlig økonomi 1 hvis jeg ser psykisk eller fysisk misshandling så vil jeg melde fra om det med samme vis jeg mner det er noe som tyder på det så ville jeg meldt fra til barnevernet vis kje var sikker ville jeg meldt fra til politiet for jeg vet at barnevernet ikke gjør jobben sin godt nok når det melder fra 2 hvis jeg så at et barn ikke hadde det bra ohg hadde problemer og fik se at foreldrene også var redd for det ville jeg tipset om vordan de kunne få hjelp si va de hadde rett til kanskje tilbytt og ringe 3 vis jeg hadde aset elendige boforhold kanskje gjewnnom barn og kan fått kontakt så ville jeg spurt om voirfor og sakt de hadde rettigheter til hjelp vis de ike ville høre hadde jeg meldt 4 når det gjelder de som unbersøker så er det ikke utdannede folk det har stått idagbladet og det var en artikkel om de folken og de ønsket en tilbud om ordtlig utdanmning de raporterer til de som sitter på kontoret og tar avgjørelser 5 når det er kompetanse jeg vet at det er mange flinke fremragende folk ibarnevernet jeg vet om noen som jobber der og de har lang erfaring oi psykiatrie og fmailieprøblemer før og har begynt der memn det er og slik at man kan begynne der rett etter skolen iog ikke ha erfaring og man har ikke garanti hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 17. februar 2004 #46 Del Skrevet 17. februar 2004 Joda -men kan ikke du bare slutte å fortelle meg at du ikke syns det er hold i mine argumenter?? jeg er temmelig sikker på at de aller fleste her inne på forumet vet at du syns akkurat det. Men slutt med de eviglange innleggene der du har klippet så det tar en halv time før vi finner hva du har skrevet fra hva du har klippet inn. bare ikke kommenter da. eller for all del, kommenter og rett meg hvis jeg tar feil. Men når jeg sier meg uenig, så stopp der., Ikke hold det gående om og om igjen inntill de stenger denne tråden og!!!! Noen ganger må vi slutte, forstår du ikke det? Dessuten skulle vi tatt dette her på pm og ikke i tråden, men du har selvfølgelig ikke logget deg inn heller. Hvorfor kan du ikke heller få deg et skikkelig brukernavn? da er det lettere for deg å finne trådene tilbake og det er lettere for slike som meg å kommunisere med deg. For dette her er gått alt for langt. Jeg ønsker å fortsette diskutere disse tingene fordi jeg syns det er viktig - og jeg er ikke interessert i all denne klippingen og Tule med utklipp fra atmis innlegg som opptar hele trådene. Det ødelegger hele diskusjonene og det ender med at ingen gidder hverken følge med eller engasjere seg i dette her., Atmi Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tule ikke i log Skrevet 17. februar 2004 #47 Del Skrevet 17. februar 2004 Joda -men kan ikke du bare slutte å fortelle meg at du ikke syns det er hold i mine argumenter?? jeg er temmelig sikker på at de aller fleste her inne på forumet vet at du syns akkurat det. Men slutt med de eviglange innleggene der du har klippet så det tar en halv time før vi finner hva du har skrevet fra hva du har klippet inn. bare ikke kommenter da. eller for all del, kommenter og rett meg hvis jeg tar feil. Men når jeg sier meg uenig, så stopp der., Ikke hold det gående om og om igjen inntill de stenger denne tråden og!!!! Noen ganger må vi slutte, forstår du ikke det? Dessuten skulle vi tatt dette her på pm og ikke i tråden, men du har selvfølgelig ikke logget deg inn heller. Hvorfor kan du ikke heller få deg et skikkelig brukernavn? da er det lettere for deg å finne trådene tilbake og det er lettere for slike som meg å kommunisere med deg. For dette her er gått alt for langt. Jeg ønsker å fortsette diskutere disse tingene fordi jeg syns det er viktig - og jeg er ikke interessert i all denne klippingen og Tule med utklipp fra atmis innlegg som opptar hele trådene. Det ødelegger hele diskusjonene og det ender med at ingen gidder hverken følge med eller engasjere seg i dette her., Atmi Atmi hei vis du ønlkser og dikutere vorfor svare ike på mine argumneter da, jeg har prøved og si va jeg står for du kan jo svare på det jeg syns dette er rart og jeg har brukernav jeg har bare ikke fått logget meg på og vorfor vi du ta det på pm og vis du er uenig kan du vel si va du er uenig hi hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 18. februar 2004 #48 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg vil ikke svare deg mer - du får finne det ut selv Tule. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tule ikke i log Skrevet 19. februar 2004 #49 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg vil ikke svare deg mer - du får finne det ut selv Tule. Ha en fin dag. hei jeg synbs dettte er litt dårlig gjort jeg har prøvd og utgreid va jefg står for fordi jeg syns jeg svarte dårlig sist og vil vise at jeg ijjke er dum jeg syns du kan svare på mine argumenter jeg røver og svar men du vil ikke du sier du er interesert i og diskutere men svarer ikke det er sårer at du ikke vil kommentere det jeg menr og at du vil stenge tråder for ikke og diskutere det er vgist bare dine meninger som teller, du vil diskutere på pm sier du javel men vorfor vil du ikke diskutere her vorfor ikke andre inspill hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 19. februar 2004 #50 Del Skrevet 19. februar 2004 hei jeg synbs dettte er litt dårlig gjort jeg har prøvd og utgreid va jefg står for fordi jeg syns jeg svarte dårlig sist og vil vise at jeg ijjke er dum jeg syns du kan svare på mine argumenter jeg røver og svar men du vil ikke du sier du er interesert i og diskutere men svarer ikke det er sårer at du ikke vil kommentere det jeg menr og at du vil stenge tråder for ikke og diskutere det er vgist bare dine meninger som teller, du vil diskutere på pm sier du javel men vorfor vil du ikke diskutere her vorfor ikke andre inspill hilsen Jeg tror overhode ikke du er dum. Det er bare det at du skriver mange innlegg og lange innlegg. Og jeg er innom her å kikker, det blir rett og slett slitsomt når det blir så mye, ikke noe annet. Jeg orker det ikke, dessuten syns jeg vi har diskutert mye tidligere og jeg mener jeg har gjort det ganske klart hvor jeg står i forhold til barnevern og tankegangen bak vurderinger som blir tatt. Altså - min tankegang og tolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 20. februar 2004 #51 Del Skrevet 20. februar 2004 [ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 20. februar 2004 #52 Del Skrevet 20. februar 2004 Tule - hva slags argumentasjon er dette her? Du sendte meg pm i går eller var det dagen før??? Hvorfor sier du at du skal gjøre det nå? Dessuten har jeg også svart deg på pm. Hvorfor blander du det inn i tråden, og lager det annerledes enn det er? Har det noe for seg å få si i tråden at du skal sende pm og så glemte du å si det før du sendte pm, så derfor skriver du det bare nå? En hel dag etter at jeg har svart på pm dine? Dessuten har jeg tidsnok svart deg på innleggene dine, jeg har svart side opp og side ned. Nei, jeg har ikke gjort det i denne tråden - du er fortsatt samme person og jeg trenger derfor ikke svare deg det samme om og om igjen. Det har ingen hensikt. Du omtaler hele tiden som Vi - i den betydning at dere ikke forstår når jeg ikke vil forsvare meg eller forklare meg, men du - det er bare du som har klaget på dette her. De andre jeg har pratet med her har stort sett virket å forstå hva jeg vil frem til og også hvorfor jeg ikke vil svare mer. Faktisk er jeg den eneste som i det hele tatt gidder svare deg, har du sett det? De andre trekker seg ut av tråden når det blir slik som dette, det er bare jeg som føler jeg må svare når du henviser til meg som person. Legg merke til at alle barnevernstråder stopper opp på grunn av dette og består kun av dine og mine innlegg. Det beviser nok bare det, det viser at andre er ikke heller interessert i dette. Så hvorfor legger du det på meg som om jeg er den eneste i verden som ikke svarer deg skikkelig? Jeg er faktisk den eneste som svarer deg - i hvert fall vanligvis. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 20. februar 2004 #53 Del Skrevet 20. februar 2004 hei unskyld detvar ikke meningen, jeg sende i går maen da jeg skulle sende sa datt internettkoblingen ned jeg skjeket om jeg affde sendt noe men det stod at jeg ikke hadde sent noe så jeg trodde det ikke kom fra det har skejdd før og ati ing jeg har sent ikke har kommet framunskyld igjen det var ike meningen hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 20. februar 2004 #54 Del Skrevet 20. februar 2004 hei unskyld detvar ikke meningen, jeg sende i går maen da jeg skulle sende sa datt internettkoblingen ned jeg skjeket om jeg affde sendt noe men det stod at jeg ikke hadde sent noe så jeg trodde det ikke kom fra det har skejdd før og ati ing jeg har sent ikke har kommet framunskyld igjen det var ike meningen hilsen Det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå