Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Det var en motivert Diva det - og de punktene du har satt opp for å gjøre vanene dine bedre var veldig bra! :-)

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, jeg, men jeg holder på å slanker meg for tiden. Er på 5. uka nå, hvis ikke jeg husker helt feil. Jeg skal også ned minst 20 kg, og hittil har jeg klart ca 4.

Det mest drastiske jeg har gjort, er å begynne å gå turer. Jeg går, stort sett, hver dag. En fast runde, som tar ca 35-40 min. Jeg går den så radig jeg bare orker, avhengig av dagsform. I tillegg har jeg begynt å drikke vann. Kostholdet er også skjerpet, men jeg har ikke tro på sunn vektnedgang uten å trimme.

Jeg er ikke en aktiv person, men det er helt utrolig hvor fort det har blitt en vane å gå turen min. Får jeg ikke gått den nå, så er det et stort nederlag. Jeg går i all slags vær, og det skal mye til for at jeg dropper den!

Jeg håper at motivasjonen din vedvarer, for den er alfa og omega når man skal prøve å gjøre noe med livsstilen sin! Jeg syns det er flott av deg å ville gjøre noe med situasjonen din når du ikke er helt fornøyd med den sånn som den er nå!

Stå på du, vennen min - så vil resultatene komme raskere enn du aner!

(Og nå kan vi jo backe hverandre opp litt! :wink: )

Ha en fin lørdagskveld!

:klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!

Kan du ikke kaste noe av all den slankemotivasjonen over til meg!! Jeg burde gå ned hvertfall 20-25 kg og jeg blir mer og mer deppa over at jeg ikke har tatt tak i dette før bryllupet!

Jeg er også lei av å ikke finne klær :-x Det er ikke gøy! Men det ser jo ut som du har motivasjonen i orden!! STÅ PÅ..

Håper du har det bra ellers! Nå er det bare tre uker til jeg reiser og skal kjøpe meg sko :ler: Jeg kan forhåndsbetale overvekt på kofferten og det skal jeg sannelig gjøre!! Da kan jeg shoppe med gooood samvittighet :sjarmor: Ønsker du deg fremdeles sko? :wink:

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Sorry at jeg aldri kom meg på msn igårkveld. Emil hadde et lite raptus,var nesten utrøstelig...Så når han sovna, da sovna jeg også. :-) Heldigvis er han ikke slik idag, var nok noe som gikk over igårkveld.

Men hvis du kommer på msn ikveld,så må du sende melding til meg. Har kjøpt ny kjole som du må se! Trenger en liten kvinnelig bedømmelse.....Sambo sier jo selvfølgelig at jeg ser fin ut i den. Hadde nok sagt det om jeg hadde en søppelsekk også på meg! :ler:

Vi prates vennen!

Stor klem fra meg og Emil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Heisann Diva!

Så flotte tanker og holdninger du har omkring vekt, evt. vektreduksjon og kosthold.

Sånn høres det ut når man har et sunt forhold til egen kropp, og ønsker en sunn sjel i et sunt legeme!

Jeg har ikke fått trent på flere uker, har rett og slett ikke hatt tid. (verdens dårligste unnskyldning, I know..) Og gjett om jeg føler det på overskuddet! Eller rettere sagt mangel på overskudd. Skal bare overleve denne uken på jobb, og så er det klart for hopp og sprett og tjohei igjen.

:vinke: Ha en fortsatt fin uke, Diva - kjekt å se deg i dagboken min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Diva!

Så sløv jeg har vært som ikke har sett at du har dagbok, du som har lagt igjen flere hyggelige hilsener i min bok... :oops:

Men det har du jo! 50 sider! Har ikke rukket å lese hele...

Lykke til med slankeprosjektet - det høres ut som du er supermotivert og har en sunn og bra innstilling til det hele!

9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så hyggelig med koselige hilsner :D

Flott med tilbakemeldinger på slankemotivasjonen :tommelsmil:

Nå MÅ jeg få gjort noe med saken!

Jeg lengter etter å kunne få på meg "gamle" klær, og vet med sikkerhet at jeg har lagt meg ganske mye ut i det siste. Både sambo og jeg er ganske glad i søtt, spesielt jeg :oops:

Vi får se åssen det går i allefall. Skal avlegge rapport når det er noe å skrive om :D

Har vært en stressende og guffen uke nå, sterkt preget av hodepine, svimmelhet og kvalme. Jeg er så lei :grine:

Blir ganske grusomt å være på jobb, og i tillegg at det er den mest stressende uka på lenge. Alt har vært helt texas og jeg har vært i elendig form. Likevel må jeg stå på uten å ta noe særlig pauser.

Så i dag møtte jeg veggen og har vært hjemme.

Jeg føler meg helt ødelagt og rar i kroppen etter fire dagers sammenhengene uvelhet og hodepine. Føler bare for å grine.

Får se an formen i morgen, men tviler på om jeg kommer meg på jobb. Vil bare slappe av og være ute i frisk luft, et rolig sted.

Skal heldigvis til Skien i helga, og vi blir nok værende i området til mandag. Skal bli godt med langfri. Skal en kjapp tur over fjorden til Sverige med folka til sambo på lørdag. Skulle vel egentlig shoppe litt, men har ikke mye kronasje nå. Vi tar det som en hyggelig tur i allefall :D

Sukk... gleder meg til å komme "hjem"..

Trives så mye bedre der enn her vi bor nå. Jeg har fremdeles litt problemer med å finne meg til rette her, og sambo får jo ikke jobb her likevel lissom.

Mulig - om det ikke skjer noe positivt for sambo, om vi vurderer å hjemover etterhvert likevel. Vi har absolutt ikke råd til å ha det sånn som det her lenge i allefall.

Dessuten er det jo nesten håpløst å kjøpe leilighet her i distriktet har vi funnet ut.. Så SVINEDYRT!

Men krysser jo fingrene for at han får noe her da, siden muligheten er størst i området rundt Tigerstaden.

Jeg vil jo uansett ta mer utdanning om et år eller to, så hva jeg gjør i mellomtida er ikke grusomt viktig. Men jeg skulle gjerne begynt på lappen snart da og fått meg en gammal liten bil. Men det kan jeg glemme så lenge vi har en lønn + sambos dagpenger. Det holder ikke så lenge :(

Men jeg tror det skal årne seg for oss :D Det MÅ det!

Vi driver begge å ser etter jobber, (jeg og selv om jeg har en nå, bare sånn i tilfelle) og vi har begge funnet et par jobber i hjembyen som vi vil søke på. Håper på respons :D

Sånn over til noe mer morro :

Kjøpte meg nye sko forleden, fra DKNY! De er grisefine og sitter perfekt på foten :D

Fikk penger til bursdagen, så da ble det sko og ny bukse! Sistnevnte fant jeg utrolig nok på Cubus og det var herlig å finne en bukse som passa bra og var fin :)

Det er så herlig med nye klær!

Fikk også mascara fra Versace til bursdagen og den er den beste jeg har prøvd så langt! Og jeg har prøvd ganske mange :ler:

Blir litt sånn ekstra luksus nå, når jeg har fylt år. Har fått penger i stedet for andre gaver, og det gjør jo ikke noe :) Er så mye jeg har manglet, så det ar vært knall - )

Nå må jeg bare fikse litt på solbrillene mine i morra i sjappa i Skien, siden de er blitt litt skjeve :( Men da blir det nok fullkomment : - )

Vel, nok skryt :oops:

Har det i allefall bra nå, selv om formen med fordel kunne vært bedre.

Stor klem til alle som har vært innom! :klem2:

Kjempekos å "se" dere!

Kveldshilsen fra meg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva, nå har jeg leste lenge i boka di. Alt for skjelden jeg er her inne, det må skjerpes.

Ang. slanking, vet du at dagbladet har en vektklubb? www.dagbladet.no/littlettere

Dyrt var det heller ikke, tenk bare i forhold til andre kurs som Grethe Roede osv som er kjempedyrt. Her får du kostholdsplan, ukemenyer osv osv osv. Ta en titt, ser ganske ok ut! :-)

Håper formen din blir bedre snart. Av og til må man bare ta det med ro og komme til hektene igjen.

:klem:

God natt og sov godt.

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ikke tid til msn-prat i kveld heller...Lurer nesten på om vi skulle lage en avtale jeg - sånn at vi får tatt en prat snart! Føler aldri at det er nok tid til å gjøre sånne koselige ting lenger jeg...

Håper det bedrer seg til uka... :roll:

God bedring til deg - så leit å være syk på denne tiden...Forsommern er en travel og hektisk tid, og man trenger all den energien man kan få hvis man skal henge med på lasset!

Lurt av deg å bli hjemme og hente krefter i morra - prøv å bare slappe av!

Nå skal jeg legge meg!

:klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

God helg - Diva!

Kos deg hjemme! Trudde vi skulle vært på de kantene i helga vi og, men det ble utsatt til jeg flytter nedover for sommeren.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva

Håper formen kommer seg.

Skal du være "hjemme" i hega?

Ønsker deg uansett en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige hilsner :D

:klem:

Lizbet : skal du/dere være hjemme i sommerferien eller skal dere flytte dit ?

Drømmer så om stooort hus i Porsgrunn/Skien/Bamble...eller andre plasser i Telemark for den saks skyld...

Håper dere alle har hatt en fin og solfylt dag :D

Det har jo vært knallvær, men lufteanlegget på jobben har ikke vært seg selv, så vi har jobbet på spreng i en bakerovn. Hjelper ikke akkurat mye på min sørgelige form fortida :(

Jeg ER så kvalm, og har tidvis vondt i hodet / føler meg småfebril (uten at jeg egentlig er det). Har også noe vondt i magen, så jeg er ganske sliten nå.

Jeg er så lei av å ha tusen millioner plager hele tida, og at det går utover jobb og fritid. Må liksom bare ta ting som de kommer og ikke planlegge noe, i allefall i "vonde perioder".

Lurer fælt på om jeg skal oppsøke lege igjen. Sliter jo fremdeles med forhøyede leververdier, selv om de heldigvis endelig hadde sunket litt ved forrige kontroll. Skulle ønske de kunne ta en grundigere undersøkelse, for jeg blir gal av å føle meg småsyk hele tida (dog, med et greit energinivå og humør likevel) og å bekymre meg sånn :o

Ellers har jeg i allfall hatt en super helg, og møtt både familie og flere venner i løpet av pinsa. Det har vært utrolig koselig. Har til og med fått litt sol på min ellers så bleke kropp, da vi spiste middag på Lekter`n i Skien i går før hjemreisn. Var skjønt, men føler meg noe svidd akkurat nå :ler:

Var også på Harrytur i helgen og vi kjøpte kjøttpålegg, noe snacks og allerbest : en kasse med Solaz vin :) (dvs. pappvin) Den gleder vi oss til å smake! Tenker det går an å ta et glass i ny og ne på terrassen :D

Vi er ganske rødvinsfrelste her i huset. Men alt med måte, selvfølgelig. "Less is more" hehe...

Nå tenker jeg at vi hopper i dusjen snart, for jeg er både kvalm og sliten. Jeg vurderer sterkt formen i morgen om jeg skal dra på jobb eller ikke, evt. dra til lege og evt. se om det er aktuelt med sykemelding. Jeg har virkelig ikke følt meg slik på lenge, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg må være så j***a dårlig så ofte :grine:

Klarer jo ingenting når det er sånn. Er også en del psykisk stress i forb. med jobben, så det kan jo også ha noe å si (uten å klage forøvrig)

Velvel, ønsker alle som er innom en riktig god kveld, og en flott uke videre :blomst:

klemklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg syns du skal ta deg en tur til legen igjen jeg, Diva! Som du selv sier - det er ikke no' moro å gå å hangle så lenge som det du har gjort, man føler seg ikke bedre av å gå å være bekymret...

Ønsker deg en god natt søvn, vennen!

:klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hopp og hei vennen min,

Leit og høre at du plages med formen din.

Ta en tur til legen som du sa,

da blir du nok bra.

Fint dere og har hatt en fin helg,

men, når dere kjører pass dere for elg!

Den kan gjøre stor skade,

og slik vil vi ikke ha de'!

Du får en hilsen på rim,

klemmene sitter fast som lim.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Leger har jeg lært man må si "jeg skal" til.

Håper formen din bedres fort! Ikke no' moro å hangle når det er så fint vær og alt egentlig skulle være bare bra.

Ha det fint frem mot helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dagensrose: Ville bare gi deg en rose og fortelle deg at du er ei super jente!!! Takk for en kjempekos prat på msn igår.

Gla' i deg vennen!

Stooooor klem fra Eowyn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsner :blomst:

Nå har jeg vært hos lege (i går) og som vanlig så er det klin umulig å komme med flere symptomer enn et :o

Følgende er i veien fortida :

Hodepine, til tider invalidiserende

Sterk kvalme

Magesmerter

Fikk i allefall hjelp mht magesmerter og kvalme.

Fikk først og fremst henvisning til ultralyd abdomen (dvs. lever, galleblære etc. ) og jeg har time til tirsdag. Skal bli kjekt å se i allefall om det kan være noen funn...

Legen mistenker mulig gallesten.

Ser fram til svaret.

Fikk også resept på Afipran kvalmestillende, noe jeg også har brukt for mange år siden, og disse gjør en ofte litt sløv og slapp :( Men de kan være kjekke å ha.

Fikk ikke sykemelding, han mente vel ikke jeg trengte det. Jeg kunne ha spurt da, men forrige gang så spurte legen selv om jeg trengte det. Trodde det var vanlig, men klarer vel å drasse meg på jobb imorra. Har vært borte både i dag og i går. Trenger det så absolutt. Føler meg helt kake og kvalmen er forferdelig plagsom!

Skal også på brannvernkurs på jobb imorra, og det er ganske viktig å få med seg synes jeg. Har savnet gjennoomang av brannforskrifter og visning av nødutganger / prosedyrer ved brannalarm / branntilfeller der. Ganske viktig å ta sånt så fort som mulig, synes jeg, i og med at det er et sykehus der alle må ta et tak ved slike hendelser!

Men nå skjer det i allefall noe. Håper vi får lov til å øve oss på å slokke brann i oljefat med pulverapparat :hoppe::ler:

Etter jobben drar vi på besøk til mamma. Skal bli kos å være der i helgen og slappe av. Lenge siden jeg har sett dem nå.

Jah, var vel ikke noe mer nytt egentlig..

En riktig fin dag ønskes dere alle :D

P.S : MarianneE! Så flink du er til å rime da! Poetisk av deg du! :ler: Vi skal nok passe vårs for æljen neste gang vi drar hjemover, blir vel neste helg tenker jeg :-?

P.S II : Eowyn, takk for dealen! hehehe....(hehehe)

Lige så til deg, vennen! Du virker som en super jente, og det skal bli morro å se dere snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...