Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, takk :D

God dag til deg og, Juni04 :)

Har ikke så mye ork til å skrible i dagboka fortida, så jeg tror jeg vil be om at den blir stengt, i allefall inntil videre.

Pakking, flytting og jobb = mindre KG.

Er også litt lei av føle at jeg må oppdatere både min egen og andres dagbok til tider, uten å få så mye ut av det. No offense :wink:

Blir mye å gjøre framover, og jeg vil fokusere mer på diskusjoner etc.

Takk for all deltakelse, folkens :rosasmil:

Ønsker alle til lykke med bryllup, barn, jobb og andre begivenheter :blomst:

Stor klem : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Wee :hoppe:

1ste hilsen allerede før jeg får sagt "dagbok" :)

Takk skal du ha Tusenfryd : )

SÅ STARTER JEG JEG HERVED OPP DENNE BLEKKA IGJEN, OG DET ER SPESIELT TAKKET VÆRE KVERULA`S LOBBYVIRKSOMHET :ler:

:danse::perebrus: *ta-ta-ra-taaaa* :perebrus::danse:

Har så utrolig mye på hjertet fortida, og jeg fører ikke dagbok hjemme....

Nå må jeg bare samle hjernecellene litt, før jeg skriver et lite referat fra mine siste erindringer :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig....

Så jeg bare hopper i det.

Jeg kan med hånden på hjertet si at denne flyttesjauen har vært noe av det værste jeg har vært med på.

Har tydeligvis fått noen fåå ting mer enn ved forrige flytting :sjarmor:

Og den planen om å være flinkere til å rydde, og ikke bare stappe kottet fullt, gikk jo rett vest. Så da høster man det man sår :tunge1:

Men vi er da omsider i hus i B(l)ærum, og det er jo greit nok å bo her, selv om jeg kan lengte meg syk til goe gammle Grenland. Har nå endelig begynt å bli litt kjent på veiene i området og E-18 er heldigvis bænkers. Har jo kjørt der noen ganger før. Det tar kun kvarters tid inn til Oslo, så selv om vi bor på en liten plass, så har vi flere sentre i nærheten og Tigerstaden om det skulle være noe behov for mer spesielle sjapper.

Vi har vært så heldige å få en liten terrasse og en liten hageflekk, så vi har nå sådd grassløk og øjenblomst og et par sorter til, og så skal vi sette dem ut i mai eller så. Har lyst til å så solsikker og, tror det ville passet bra her. Har også panoramavindu ut til terrassen og vi får svært mye lys inn.

Leiligheten vår innvendig :

Det er en stor stue med et lite ( delvis åpen løsning ) kjøkken og vi har også peis i stua. Stua er mye mindre enn på det forrige stedet, men vi har heldigvis god plass til både salong og spisestue + datahjørne. Har et ganske stort soverom for en gangs skyld, og det er supert! Lite bad som kan bli litt trangt, men det funker bra likevel. Har også varmekabler i alle rom, en unødig luksus, men vi betaler da ganske møe i måneden og.....

Pus liker det i allefall :wink:

Vi skulle gjerne funnet en litt rimeligere leilighet, men det var svært vanskelig da vi skulle se oss om etter boplass. Da er det jo ikke så mye å velge imellom, og vi er tross alt to voksne, en katt og massssse datautstyr, så vi trenger plass ;)

Nå har jeg jo endelig fått lønn og sambo har begynt å få dagpenger mens han søker jobber. Han har hatt en kanskje-mulighet, som så veldig lys ut, via kontakter, men den ansvarlige har ikke tatt kontakt på leeenge :frustrert: Sambo har mailet en gang og ringt en gang, og så skulle han som var kontaktperson ringe, men det har han altså ikke gjort :x

Jaja, skal få sambo til å prøve å ringe / maile han igjen.... HATER at folk ikke klarer å si ifra! Nå har det gått snart to måneder!

Vel, går bra på jobben min i allefall.

Arbeidsoppgavene er forferdelig kjedelige, men det er greie rutiner og stort sett hyggelige folk der. Er også artig å jobbe på sykehus igjen :)

Skulle gjerne hatt mer pasient/pårørende-kontakt da, og føle at jeg kunne bidra litt til å hjelpe. Men jeg kan jo se om det dukker opp noe mer spennende etterhvert.

Det som var litt guffent og trist forleden, var at jeg så at jeg så at en kjenning av meg, var innlagt der. Jeg fikk en god støkk og ble ganske lei meg. Selv om jeg ikke kjente vedkommende godt, så var det fælt. Vi har vært på fest hos vedkommende tidligere flere ganger og h*n er utrolig hyggelig og sprudlende! Var akkurat det jeg var redd for,- å se at en av de jeg kjenner er alvorlig syk. Men det skal på en annen side mye til å jobbe et sted som det, uten å noen sinne se en kjent/venn/familiemedlem..... Det går i allefall bra med vedkommende, og det er jeg glad for :)

Ellers føles det godt å ha jobb, å få brukt seg selv litt.

Men det er meget mulig jeg har overdrevet litt i det siste.

Var sykemeldt for et par uker siden i nesten en uke. Har hatt mange episoder med svimmelhet, slapphet, generell svakhetsfølelse og hodepine + lett depresjon. Hadde skikkelig "danskebåt-følelse" flere ganger på jobb, og det var skummelt. Var redd for å besvime.

I ukene før var vi igjennom en svært stressende periode. Vi måtte styre og sjaue og flytte og vaske i alle helgene fram til jeg ble sykemeldt. Også var det vanvittig mye å sette seg inn i på jobb og jeg tok så og si aldri pauser, for det er litt ekkelt når man er ny, synes jeg. Jeg møtte vel veggen på en eller annen måte. Hadde jo ikke fysisk vondt, men jeg var grinete, kraftløs, svimmel og fikk noen gråteanfall til tider.

Gikk omsider til lege og hun mente det kunne være påkjenninger etter ny jobb, nytt sted, og flytting og alt det måtte innebære. Hun sa at jeg skulle passe litt mer på meg selv og ta det med ro, og ta pauser, i allefall de man har krav på.

Sykemeldingen hjalp ikke mye, dvs det var selvfølgelig kjekt å ta det med ro og komme seg, men jeg var like pokkers sliten og daff da jeg kom på jobb. Skulle tro jeg hadde mistet all motorikk og styrke i kroppen :o

Heldigvis gikk det bedre etterhvert og formen er nå ganske bra egentlig, bortsett fra den vanlige "hode-mage"-problematikken,- men det er jo ikke noe nytt. Har imidlertid tatt diverse blodprøver da, og noen av leverfunksjonsprøvene var lett forhøyede. Dermed skulle jeg inn igjen og ta et par kontrollprøver uken etter svaret. Men først i går, flere dager etter, fikk de endelig tatt det de skulle. Dårlige og undeliggende blodårer som setter nok et grått hår i hodet på de aktuelle bioingeniører og helsesekretærer. Jeg ville i allefall ikke tatt blodprøve på slike som meg,- jeg er blitt en slik pasient jeg "misliker" :ler:

Fra spøk til alvor : Jeg er fremdeles litt redd for om det er noe i veien med meg, og jeg venter nå spent på svar på de siste prøvene. Alt annet var i allefall bra, så jeg får smøre meg med tålmodighet i påska. Hadde også en litt høy CRP, men den var ikke veeeldig høy. Liker ikke det der. Har vært ganske hanglete i det siste da, og følt meg litt tufs. Men jeg synes jeg er ganske pigg i det store og det hele.

Vel, i dag fikk jeg lønn :hoppe: for første gang på lenge, og det kjennes skjønt :D :D Jeg må virkelig båndlegge meg, for jeg kan bruke svært lite av lønna til noe gøy. Trenger så fryktelig mye. Det meste går dessverre til husleie og andre faste avgifter :evil:

Men jeg unnet meg i allefall en liten mappe med Clinique-produkter på tilbud, og nå er jeg godt fornøyd med litt ny sminke og noen småpakker med hudpleieprodukter, blant annet en sårt tiltrengt øyekrem.

Jeg tror jeg skal unne meg ny veske, og se om jeg finner meg et nytt 17-mai plagg ( mistenker at bunaden ikke passer :o ), og så er det stopp..... Jaja, er morro så lenge det varer :) Og jeg får jo lønn neste måned og;)

Nå har det vært en fullstendig kaotisk dag på jobb, og vi hadde to timer overtid for å bli kvitt endel journaler før påska. Skal ha arbeidsdag fram til 13 i morgen, men det spørs om vi kommer oss hjem så tidlig. Det er en kjent sak at det hoper seg opp med arbeid, inn og utskrivninger og overflyttinger av pasienter til hjemsykehus og mange av epikrisene haster

( helst i går! ), så det er litt pes nå.

Men fra i morgen etter jobb er det i allefall påskeferie og jeg gleder meg sinnsykt :D

Liste over CD`r jeg vil ha :

Morten Abel ( nyeste )

George Michael ( nyeste )

En eller annen 80-talls samle-CD ( man tørker jo støvet av 80-tallet nå, både i musikk og mote, men jeg tror jeg holder meg til låtene... )

Kanskje en liten tur til Platecompagniet imorra ? ::glise::

En riktig god kveld til alle som forbipasserende :vinke::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hei Divavennen!

Hadde tenkt å spørre om du ikke skulle starte dagboken igjen snart og her var den jo!! Herlig!

Jeg håper alt er bra med deg og at du har det bedre nå! Høres ikke noe særlig ut å bli utbrent..Ta litt ekstra godt vare på deg selv nå når du har fri i påsken!

Jobben er ikke alltid like spennende nei..Men så deilig det er når lønna kommer :sjarmor: Ikke det at den pleier å vare så lenge da :roll: Men litt må man jo kunne unne seg..He,he! Det jeg får igjen på skatten, skal svies av i en viss butikk i Fort Lauderdale, regner med du vet hvilken!! :ler:

Ønsker dere i allefall en riktig god påske! Og det er helt supert at du har åpnet dagboken din igjen... :danse:

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Godt og se at dagboka er bækk inn bissniss!!! :-)

Hold et øye med postkassa di, for i dag sendte jeg brev til deg!

Ønsker dere en god påske, og håper vi sees snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvom det er ikke er første gangen i år, så ønsker jeg deg og H en flott påske!

:klem: fra vårs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

:) HEI PÅ DEG OG VELKOMMEN TILBAKE!!! :)

SÅ STARTER JEG JEG HERVED OPP DENNE BLEKKA IGJEN, OG DET ER SPESIELT TAKKET VÆRE KVERULA`S LOBBYVIRKSOMHET

Og TAKK for det - godt at du tok hintene mine, har savna dagboka di, Diva!

MEN-selvom dagboka nå er åpna igjen, så må du ikke føle at du må følge den opp hele tiden. Det er selvsagt moro for oss som følger den å høre fra deg, men det må ikke bli noe som føles som en byrde for deg. Jeg er glad for å ha dagboka di tilgjengelig for å kunne skrive noen ord til deg når jeg tenker på deg, men forventer ikke at du skal bruke så mye tid på den. Du har mer enn nok annet å bruke tid og energi på nå!

Liker ikke at du ikke er i toppform. Men det er godt at du har blitt undersøkt og tatt prøver av sånn at du kan få svar på om det feiler deg noe. Det er alltid kjedelig å gå og vente på svar, men det er likevel viktig å ikke ta sorger på forskudd! Du må huske på at du har hatt mye å tenke på i ganske lang tid nå, og at det kan påvirke helsetilstanden din! Krysser fingrene for at du er helt frisk, vennen min! Og så må du lytte til kroppen din - når den sier stopp så må du adlyde! :wink:

Som sagt, jeg er glad for at dagboka di igjen er tilgjengelig, og jeg er glad for at du er tilbake, Diva!

Jeg ønsker deg en fin påskehelg - kos deg og nyt fridagene, vennen min!

:klem:

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen

Hyggelig å få hilsen fra deg, og se at det etter forholdene går bra med deg.

Flytting er i og for seg slitsomt nok, og ny jobb i tillegg. Skjønner godt at kroppen kan bli i ulage av det.

Håper du finner deg tilrette på ny plass - både boplass og arbeidsplass.

Klart pusen liker gulvvarme. Bøllepusen har en av sine soveplasser på badet - for der er det varmekabler.

Ha en fortsatt god påske. Det er jo enda litt tid til det er arbeidsdager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Tusen takk for hyggelige hilsner Juni04, MarianneE, monja, middis, Aricept, Kverula og Bettie :D

Joa, lønnen er god å ha ja! Har vært på harrytur over grensa i dag, jeg og sambo og en venninne av meg. Det har vært kjempebra og vi har handlet masse god mat, og spist pizza i Fredrikstads gamleby : )

Det er skjønt å ha litt bedre råd enn vanlig, fikk to lønninger da, siden jeg har ventet en stund nå. Men jeg må legge bånd på meg...huff.

Har alt i alt hatt en flott påske! Har hatt et par dager hjemme og så vært og besøkt familien og så avrundet vi nå i dag med svenskeshopping 8) Vi var også ute å gikk litt før vi dro hjem til fjorden. Var og gikk ved Lysakerelven og så på fossene. Det var nydelig vær og fuglene sang, sola varmet og så videre ( blir jo nesten poetisk :ler: ) Er knallfint å være ute når værgudene smiler til oss :D :D

Alt blir lettere når det er lysere og varmere....

Uff, pus har fått løpetid igjen nå da. Har lyst til å enten la henne få et kull med pusungær nå, eller sterilisere henne. Hun er så slitsom.... Men kosete og da, så hun sjarmerer jo veldig... Vil ha kattunger da, så vi får se om det blir noe av :D Weeee :hoppe:

Ellers kommer jeg nok til å kjøpe en katt til i løpet av året,- vi får se hva det blir til. Pus trenger mer selskap i allefall, det har hun nok godt av.

Hmf, en liten irritasjon jeg ikke skrev ned forrige uke :

( den har gnaget på meg til nå, så here it comes )

Jeg har bestilt meg Lindex-kort. MED 1000 kroners kreditt.

Jeg fikk nå tre uker etterpå kortet i posten og de hadde samtidig tatt en kredittsjekk på meg via et annet firma. Alt var ok og intet var å bemerke - selvfølgelig! Men likepokkersvel, så fikk jeg ikke kreditten min!!!! :sinna:

Jeg har en uplettet fortid mht økonomi og jeg har aldri hatt noe med inkasso eller liknende å gjøre og jeg betaler alltid det jeg har utestående og 99,8 % i tide ). Men neidaaaa! :frustrert:

Jeg lurer nå på om dette vil sverte mitt "rulleblad" innen økonomi, siden jeg ikke fikk kreditten. Hva om jeg søker om rent visakort e.l og de får "vite" at jeg ikke fikk usle 1000 kr kreditt på Lindexkortet ? Av null faens grunn ? Grrrrr....

::skal skrive tilbake til Lindex ja!::

Jaja, der var det ute. Er jo ikke såå viktig med den "!##¤%&&/ kreditten da, men jeg synes det er en prinsippsak, især når jeg har mitt på det rene!

Ellers går det greit ellers og greit på jobb. Gruer litt for å jobbe på spreng imorgen og onsdag for å "ta igjen" det som vi ikke gjorde i påska og nøste opp i alt tullballet andre har laget. Men pytt.... :tunge1:

Har fremdeles ikke fått svar på leverfunksjonsprøvene og CRP`en som ble tatt uken før påske, men tenker jeg får vite svar imorgen. Jeg er noe nervøs, og håper at jeg ikke har noen dysfunksjoner eller liknende.... ( er litt hypokonder kanskje ? Men noe er jo reellt og,- nemlig at jeg har vært dårlig og det har vært pyton )

Well..... Den tid den sorg.

Nå skal jeg spise "Prinsesstärta" fra Sverige og se på dvd med elsklingen min :D

Good kveld til alle som er innom : - )

*klem*

Odd - Stabæk 2 - 0 !!!

Weeeeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAN!

Jeg fikk tydeligvis en liten bit pizza litt "feil" mellom to tenner ( jeksler ) og nå er jeg hoven i tannkjøttet.... :o Det gjør ikke vondt, og har ikke vondt i tanna heller, men jeg synes det er ekkelt og jeg vil ikke ikke ikke til tannlege. Så fanskapen må bort til imorra !!!!

Knurrrrrrrr

:grine::grine:

Får vel parkere skroget vel.... Ny dag, nye bekymringer....hehe bare tulla. Det er nok helst nye muligheter for en håpe :D

Night y`all :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tenna er bedre i dag og at du har det bra!

Ser skoen er tilbake :wink:

Vi var også på svensketur på søndag..Ble handlet litt for mye godis, men man lever da bare en gang og da må man gjøre det beste ut av det! Kan ikke leve på "grøntfor" hele tiden!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...