Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Så flott, Diva. Gratulerer med jobb!

Og hus - det finner dere sikkert + jobb til samboeren. Skal se det snur seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!!!!! :P:P:P:P:P:P

Selv om jeg gratulerte deg på sms igår så må jeg jo gjøre det her og. :heiajente: GRATULERER SÅ MYE MED JOBBEN PÅ DNR!!!!!!!!!!!!! :heiajente:

Kjempeflott, jeg visste det hele tiden at de kom til å ansette deg. Du er perfekt for den jobben!!!!

Så nå blir det vel leilighets-leting for alle penga tipper jeg! :blunke: Håper det går som smurt, slik at dere slipper å stresse så forferdelig.

Hadde det ikke vært for at jeg er sprekkeferdig og i ferd med å føde snart, så skulle jeg absolutt komet å hjulpet dere med flyttingen! Det er kjipt å være bare 2 stk når man skal flytte på alt pikkpakket. Men det er nok mange som vil stille opp å hjelpe dere.

Nå skal jeg legge meg i badekaret, er helt utslitt etter en strabasiøs gårsdag. Er helt pumpa...Er bare badekaret som frister nå, den planlagte shoppingen idag kan gjerne vente til neste uke... :Gjesp: Har skrevet en laaaaang avhandling i daboken min og fått ut masse aggresjon. :wink:

Lykke til med leilighetsletingen vennen, skal kikke etter deg på msn senere idag, kanskje når huden er blitt helt bestemor etter badekar-svømmeturen! :ler:

Stor klem fra meg og lillegutt! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRAVO :D Hi, hi....jeg klappet faktisk i hendene nå. Ble skikkelig glad på dine vegne!!!

Dette fortjente du virkelig Diva :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen millioner takk for søte hilsner :D

Har vært lite aktiv i det siste her, føler at tida går mest med til husjakt og diverse fram og tilbake dill.

Nå øyner vi en liten potensiell løsning på sambo`s jobbmangel og... Pappa har snakket med en kontakt, som har sagt at det godt mulig kan være noe ledig der, til tross for at han ikke har erfaring. Veletablert selskap er det og ;-)

Så sambo skal da sende inn CV og karakterer etc. og så ser vi hva som skjer...

En ting er at jeg har fått jobb,- men om sambo får jobb - som han faktisk er UTDANNET til og har lengtet etter lenge, så blir det jubel i taket :D :D

Unner ham det nå...

:: håpe håpe :: :)

Nå skal vi ut å skaffe kartonger til flyttings, og handle litt.

Skal ha pizza med "svigers" senere, og vi skal kose oss og slappe av masse i kveld.

Drar inn i morgen tidlig til Bærum for å se på leiligheter. Skal innom Stoff & Stil først :hoppe: Tror vi skal få en koselig tur jeg.

Formen er relativt bra fortida og,- bortsett fra litt kvalme om morgenen / nettene ( forbigående ) og nei, det er ikke bolle i ovnen :ler:

Vil benytte sjansen til å ønske dere alle en supergod og hyggelig helg jeg,- har litt liten tid nå, så får ikke vært innom dagbøker etc i kveld i alllefall. Men skal ta en runde så snart jeg får tid :)

Dere har vært supre støttespillere for meg, jenter :D

Tusen takk :klem2:

God helg!!

*klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere finner drømmebolig imorgen! Det er også en god følelse, å gå inn i en leilighet og bare kjenne at her vil jeg bo. Særlig hvis man har råd til det :blunke:

Og lykke til med din sambos jobb! Tenk om får en jobb innen "sin" bransje :o Min sambo er jo i samme situasjon, og ser det enda som ganske umulig å få jobb som det.

Ha en vidunderlig helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lei meg og deppa igjen jeg nå...

Vil ikke flytte - men nå som det kanskje er flere muligheter for at sambo får seg en jobb som er relevant og ønsket for ham, så er det enda større grunn til å flytte innover.

Men jeg er så ufattelig trist nå.

ENDELIG fikk jeg flyttet tilbake hit til Grenlandsområdet ( for 2 1/2 år siden ), etter ørten år i Bergen og 11 år i Oslo... Likte meg ikke veeeldig godt der... Var SÅ glad for å kunne flytte tilbake hjem. For jeg har alltid sett på Sken / Porsgrunn som hjemme. Det er her jeg har tilbragt alle ferier i mitt liv, og her har jeg stor familie, og venner :) Og både jeg og samboeren min trives så godt her. Og så er det så vakkert her,- ( når man styrer unna selve bykjernekaoset ;-) )

:grine::grine:

Akkurat nå er jeg ikke særlig "vennlig" innstilt ovenfor tanken på å flytte.... :frustrert::cry::murvegg:

Er nesten så jeg gruer for visninger imorra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men som noen sa; Grenland forsvinner ikke! Du kan fortsatt feriere der, og nyte alt det du liker ved området.

Oslo: her har du jobb. Jobb! Du får brukt utdannelsen din, tjener penger så du og H kan leve sammen. Kanskje han til og med får jobb innen data! Og det finnes masse koselige plasser i og rundt Oslo også! må ikke oppholde seg i sentrum (er i alle fall ikke jeg glad i). Marka for eksempel, masse fine tursteder, badeplasser. Oslofjorden er faktisk ikke så verst den heller..

{{{{{{positive vibber}}}}}}

Tenk hvor gøy det er å titte på leigheter! Flytte til nytt sted, tenke på hvor man skal plassere møbler, hvordan man kan arrangere venner på besøk osv.

Smil vennen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen

Har ikke vært på KG på leeeenge, så jeg må si GRATULERER SÅ MASSE MED JOBB.

Forstår du er trist over å flytte, men nå har du fått deg jobb- det du ønsket deg; Så VÆR GLAAAAAD NÅ... :wink:

Dette fortjente du veldig og jeg er veldig glad på dine vegne vennen...

Håper samboeren din også får jobb..

hurra hurra for deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! v :hoppe:

Stoooor klem til deg fra Skusla- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse masse med jobb, Diva! Tror du sikkert kommer til å trives på Radiumhospitalet - moren min har jobbet der i femten år og trives veldig godt! Hun jobber som konsulent på et av forskningsinstituttene.

Jeg skjønner litt hvordan du har det angående flytting. Kan være litt skummelt...men hva vet hva man har, men ikke hva man går til. Men man må bare ta en sjanse noen ganger. Prøv å fokuser på alt det positive! Jeg skal flytte, ikke bare innen Norge men til Skottland, reiser 18. februar, og noen fr jeg en liten klump i magen...men mesteparten av tiden er det heldigvis sommerfulger der!

Vi får skåle for nye begynnelser for oss begge!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei go'jenta! :D

Skulle bare stikke innom og ønske deg en fin søndag, lykke til med husjakten, nok en gang gratulerer med jobb (er så glad på dine vegne :P ) og opp med humøret! Dette går så bra atte, når du får begynne i ny jobb og din kjære får seg jobb så ser du nok mye lysere på dette.

Og så kommer du jo nærmere meg! JIPPIIII!!!! :hoppe:

Stoooor klem til deg fra meg og lillegutt :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helluuu :)

Takk for hyggelig besøk, dere :D

Min sambo er jo i samme situasjon, og ser det enda som ganske umulig å få jobb som det.

Er din halvdel og utdannet innen data ? :: spent ::

Du får brukt utdannelsen din, tjener penger så du og H kan leve sammen.

At jeg får brukt utdannelsen min, har egentlig ikke så mye å si. Jeg vil ikke være helsesekretær resten av livet. Jeg ønsker mer utfordringer, ansvar, og respekt i yrket mitt, og jeg vil ha mer lønn ;-) Er jo derfor jeg tok forkurs ingeniør. Men som sagt så må jeg ta igjen en eksamen, og samtidig så vil jeg tjene litt penger og spare litt i et år eller to, før jeg fortsetter. Så dette er ikke permanent.

Dog, er det mye mye bedre og morsommere å jobbe som helsesekretær enn i kassa på Rema e.l. Og det er helt klart lettere på en måte, å søke på ting som man har erfaring i fra før. Det var det høyeste ønske mht jobb nå, å få jobb som det jeg er utdannet til, og jeg er kjempeglad de ville ha meg der :)

For det andre, så må sambo få en viss sum i dagpenger fra aetat så lenge ( før han evt får jobb ) for at vi kan klare oss i det hele tatt. Har kanskje snakket om det før, men jeg kommer til å tjene mye mindre enn det sambo har gjort, når jeg begynner på Radiumhospitalet. Så det blir hardere enn før, om ikke sambo får seg jobb. Så det er ikke akkurat noen "dans på roser" som venter oss :cry:

Derfor føles det litt surt ( og sårt ) å flytte,- for så å ha dårligERE råd enn vi har nå og i tillegg flytte fra stedet vi trives så godt på.

For å være ærlig , så er jeg så lei av Oslo at det ikke hjelper å tenke på at det er mye koselig der og.

Uff,- mye negativt dette her... Ikke meningen å trampe på ting dere har sagt her asså. Det er bare sånn jeg føler det.

Om ting går som vi vil de skal ( sett at vi er i Osloområdet ), så kommer vi nok til å få det bra :

At både jeg og sambo får jobber, at vi kan ta oss en shoppingtur i ny og ne, og bestille pizza av og til uten å tenke på at vi kanskje blakker oss, og at vi kan ta litt turer rundt omkring i helger etc., og at jeg endelig kan få råd til akupunkturtimer.

Og at jeg får tatt lappen! Det er et stort mål. Jeg vil også kjøpe bil innen et år eller to. En gammel og brukt sådan. Har ikke råd til mer :ler:

Og så kommer du jo nærmere meg! JIPPIIII!!!!

Men du flytter jo snart !! :grine:

Må få møte deg en gang asså,-før du drar :)

Men nå over til gårsdagens opplevelser :

Vi dro hjemmefra i 09-tida og kjørte om Larvik / Vestfold innover, i tilfelle glatte over "skauen" - dvs over Siljan / Hvittingfoss.

Hadde utstyrt oss med en liste over de fire leilighetene vi skulle se, og hadde med filofax, mobil og penner etc. Greit å ha oversikten :)

Vi løp først inn på Stoff & Stil utenfor Drammen for å kjøpe satengstoff :D

Skal prøve å lage hansker! Nydelig..... Vil kjøpe mer derfra og,- er så mye lekkert til en rimelig penge :)

Kom oss så avgårde, dog litt sent. Så da vi skulle prøve å finne fram, så kjørte vi i tillegg litt feil. Den første leiligheten så vi igjennom Asker og Bærums budstikke. Det stod at den var i nærheten av Ikea. Men det var den jo ikke. Den var langt oppe i Vøyenenga ( for de som er lokalkjent ) -dvs- "oppi gokk" i forhold til Ikea i allefall. Følte oss litt lurt da vi sjekket adressen fredag kveld på finn.no. Men vi prøvde okke som.

Da vi endelig fant fram til stedet, så var det ingen der. Var 15 minutter for sene, og de hadde angivelig ikke flyttet inn der ennå. Var forresten et hus som så ut som en gammel lagerbygning = ikke særlig sjarmerende.

Vi dro bare videre....

Var så på neste visning :

Denne leiligheten var FÆL! Mørk, liten og med gamle vegg til vegg tepper, og kjøkken / baderomsinteriør fra 70-tallet.... Vi gikk fort ut derfra ja!

Etter det igjen fant vi en leilighet som var mye mye finere,- men den hadde en åpen løsning på stue/ kjøkken som vi ikke likte. Det så ut som et stort kjøkken bare, og det var ikke såå koselig. Vi kan takle åpne løsninger altså, men det må se litt ok ut! Dvs. et liiite skille i det minste!

Det var også ganske dyrt for så liten plass. Nå husker jeg ikke m2 men det var 8000,- i måneden :o

Neste plass vi skulle, var bare et steinkast fra forrige. Men like etter at vi var ferdige med forrige plass, så ringte huseier fra det siste stedet, og spurte om vi kunne utsette visningen. Dette var fordi de som bodde der før akkurat holdt på å flytte ut, og hadde mange folk der, og masse kaos. Så vi drar dit neste lørdag i stedet.

Da hadde klokken blitt 14, og vi hadde jo endel tid på oss...

Dro først på Sandvika Storsenter og jeg kjøpte silkeroser på Panduro :D

Mye fint der ja....

Så oss litt rundt der, før vi stakk innom Ikea og kjøpte svenske köttbullar :ler: Og en 10-pakning med Twix :Hehe:

Tok også med oss et beger brus hver, før vi satte oss inn i bilen igjen. Hadde opprinnelig tenkt å spise en kjapp middag der, men det var så mange folk at vi slo fra oss den tanken ganske fort.

Før vi satte kursen hjem, så dro vi innom en bensinstasjon og kjøpte "Budstikka" og sjekket annonser. Var to aktuelle der, som jeg har tenkt å ringe på imorra :)

Skal også ringe på det huset vi så på igjen og høre om damen har fått noen flere potensielle leietakere... Det var veldig nydelig der... :)

Skal i gang med å sjekke mer på www.finn.no og andre kilder i morgen igjen. Skal ringe på flere og se litt mer på lørdag. Men det blir nok kke tid til så mange visninger. Vi skal dit med familien til sambo, og feire bursdag. Så det kommer først :D

Må nesten stikke nå, skal på middag hos "svigers" :)

Ønsker alle en riktig god kveld :D

*klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Merkelig at de ikke var hjemme på det første stedet. Det er da normalt å vente i hvert fall et kvarter etter avtalt tid!

Synd dere ikke falt for noen sånn med engang, men lykke til med videre leting. Og litt fingerkryssing for det første huset dere så på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva

Forstår godt at du ikke gleder deg til å bryte opp, men det er gode veier fra Oslo til Grenlandsområdet, så dere kan jo dra på besøk ganske ofte, ikke sant?

Og hvem sier at dere ikke kan komme tilbake?

Kanskje dere kommer til å trives i Oslo-området, særlig hvis dere begge kunne få dere en jobb.

Ønsker deg en god uke, hvor drømmehuset bare står og venter på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GRATTIS med jobb! Har ikke vært her på år og dag, så jeg har jo ikke fått det med meg før nå.

Ble så utrolig glad at du aner ikke! Jeg smiler nå, det må jeg si!

Var på jobbintervju på fredag, faktisk. For ungdomsbilaget i lokalavisen. Jobb som freelanser. Håper jeg får den! Får beskjed i morgen. Jeg har sååå mange ideer jeg vil skrive om, og jeg tror jeg kan være kvalifisert.

Uansett. Skjønner deg godt med tanken på å flytte, når man har et godt nettverk rundt seg. Men det gjelder å tenke positivt. Du kommer jo nærmere meg også! :)

Har du tenkt på å flytte på andre siden av byen? Mot Lillestrøm, Lørenskog, Skedsmo? Mye billigere å bosette seg der enn i Asker/Bærum. Men, det er jo opp til deg!

Send en mail om du får tid, da. Eller en Pm. Så skal jeg gjøre det samme når anledningen byr seg!

JEG ER SÅ GLAD PÅ DINE VEGNE! :D

Ta det pent! Ha en god kveld, så tastes vi.

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :D

Takk for hilsner, Aricept, Bettie og Hope :)

Vi kan nok dra ofte på besøk, i allefall har vi råd til det, om vi begge har jobb:D

At vi kan komme tilbake, sier jo seg selv på en måte.

Men det spørs når. Om sambo får seg en datajobb ( som ikke vokser på trær :cry: ) så må vi regne med å bli der borte en stund.... Mer enn bare et par år...

Men vi får se...

Hope : Jeg har fått jobb på Radiumhospitalet ( som ligger på Ullern ) - derfor vil jeg helst bo i Bærum, eller til nød Oslo ytre vest. Sånn at jeg slipper å reise en time :) Bodde på Grünerløkka sist jeg bodde i Oslo og jeg har jobbet på Radiumhospitalet før. Da brukte jeg søren meg en time hjemmefra :evil: ( blir nok enda mer om vi hadde bodd der du foreslår...:( )

DET gidder jeg ikke igjen ;-)

Dessuten har sambo en mulig jobb i Lysaker, så det passer ( forhåpentligvis ) best for ham der og :)

:: X`er fingrene for sambo :: :D

Så vi prøver oss i B(l)ærum :Hehe:

Skal gi lyd fra meg snart, Hope :D

:: klem til alle som passerer ::

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sms om den store nyheten av MarianneE mellom 09.30 og 11.00 engang.

MarianneE kom over til meg med Martini Asti og vi spiste risboller jeg laget i går kveld :) Måtte jo feire :hoppe:

Satt lenge bare og så på nyhetene og spesialsendinger og jeg fikk noen tårer i øyekroken :lol:

:ler: Ja, da var det værre med meg som rett og slett gråt der vi satt.

Lett-rørt? Mulig...... :ler:

Hvordan er det med deg idag?

A. er blitt frisk (han var syk hele helga) og er på jobb i Brevik igjen.

Håper han blir der leeeeengeeeeeee!!!!!!!!

Trenger du litt oppmuntrende besøk snart?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt kontorleder på Radiumhospitalet og fått utsatt tiltredelsesdato. Skal nå begynne 1.mars som er en mandag.

Opprinnelig skulle det være 16.februar.

Grunnene til det er at vi ikke har fått leid ut leiligheten her ennå ( vi må fikse det for huseier, eller så er det tre måneders oppsigelse :o ), og sambo har jobb ut februar.

Når sambo får jobbet litt til, så er det da mulig han får en ny omregning fra aetat mht dagpenger, og han kan muligens få litt mer å leve på når vi flytter. Da blir jo det en liten inntekt i tillegg til min som skal forsørge oss, så det hjelper jo litt :)

Vi trenger mer strukturerte planer om flytting og sjauing og billån etc. Og vi må se om vi får med oss folk som kan hjelpe,- men da det er langt unna, tviler jeg på om det er så enkelt. Mulig jeg får med en venninne fra Oslo til å hjelpe oss, og vi får helt sikkert hjelp av "svigers". De har alltid stilt opp.

Fytti å jeg gruer meg :(

Nuvel. Grudde fælt for å ringe og spørre om utsettelse av jobben... Men det gikk kjempefint, og de bare beholder vikaren de har der litt lengre :) ER så glad for at det årna seg i allefall.

Nå tenker jeg at jeg skal ned å lage den obligatoriske caffe latte`n og skru på kopekassa :Hehe:

Huskeliste til meg selv :

¤ Se på loftet hos bestemor -> finne noen ting som jeg har stabla der tidligere og se om jeg finner hjemmearkivet -> fødselsattest + pass. Om jeg ikke finner pass, så må jeg rett og slett få meg et nytt et. Passet har vært sporløst forsvunnet lenge nå... Og vi skal til Kiel med sambo`s familie om ikke så lenge. Så man kan si det begynner å haste!

:: håper jeg finner passet ::

¤ Hente sko hos elendig forretning med bitchy ansatte

( lurer fælt på om de har giddet å reparere dem.. )

¤ Handle og mase på sambo ang skriving av søknad... VELDIG VIKTIG SØKNAD TIL EN VELDIG VIKTIG JOBB!

¤ Sette over vask

Jeppzann....

God ettermiddag til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...