Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Åhh... Diva! Skaff et mønster til den skjolen du så, så kan jeg være modell og forsøkskanin! Så nyyydelig den var! :)

(Man lærer så lenge man lever, gjør man ikke?)

Godt å se deg i et bedre humør, har ikke fått skrevet noe på en stund, men jeg er da innom og leser innimellom.

Blir så forbanna på at du ikke får deg jobb. Hvorfor er det ingen som kan ansette deg, da? Synes så synd på deg akkurat nå. Men - keep up the work! Det kommer til å gå til slutt.

Ønsker deg en god dag videre.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jenter!

Tusen takk for så mange hyggelige hilsner, blir litt rørt jeg :grine:

Setter stor pris på at dere er så positive og oppmuntrende, og det betyr veldig mye for meg :D

Kjenner selv at det er lettere å holde motet oppe fortida og ta en dag av gangen. Må prøve det i allefall. Ting ordner seg vel på en eller annen måte.

Ser du har blitt litt baby og giftesjuk hihi

Hehe, sånn moderat i allefall :lol:

Smelter jo helt jeg, når jeg ser slike små vidundere, så kos å holde babyer :hjerter:

Men jeg tror ikke det ligger for meg nå, på lenge ennå. Så det får bli med å besøke andres babyer i stedet foreløpig :) Gutten var utrolig skjønn og liknet på begge foreldrene, men særlig faren. De har mørkt hår begge to, og guttebassen hadde masse kraftig svart hår hehe...

Det å gifte meg, er jo noe jeg har drømt om siden jeg var 5 år :ler: , så jeg har vært giftesjuk siden da egentlig. Ville jo egentlig bli prinsesse jeg da, og drømte om prinsen med den hvite hesten etc. :lol: Men nå har jeg ikke så store krav lengre ;-) Har alltid tegnet mye da jeg var barn, og kjoler, prinsesser, slott og kongekroner var gjengangere i mine "verk" hihi.... Den interessen sitter ennå, og jeg skulle gjerne blitt gullsmed eller designer av selskapsantrekk og brudekjoler :sukke:

Virker som om du er litt mer "fit for fight" igjen' date=' og det er bra.[/quote']

Ja, jeg har fått ny energi i løpet av de siste dagene og får flere og flere idèer om hvor jeg kan sende interessesøknader etc. Men jeg kjenner at håpløsheten sniker seg innom av og til, men det er jo ikke uvanlig for folk som er arbeidsledig. Skal i allefall på aetat og melde meg arbeidsledig, og søke om dagpenger og få de til å sende bekreftelse på arbeidsledighet til Lånekassen så jeg kan slippe de forferdelige lånerentene inntil jeg har en jobb. Grunnen til at jeg har ventet en stund, er at jeg trenger lønns og trekkoppgavene / kode 111A skrivet for å kunne søke dagpenger. Har ikke fått det ennå, men det kommer vel.

Gleder meg masse til alt mulig rundt bryllupet, Aricept :D Skal bli veldig interessant å høre hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! :D

Diva, det er så koselig å lese dagboka di! Virker som om vår "gamle" Diva er tilbake - jeg aner masser av positiv energi her og det er BRA!

Håper du og samboern din har hatt en fin lørdag, og at dere får kosa dere og slappa av i kveld!

Stor klem til deg fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Diva!

Hvis man ikke har opplevd litt motgang og hvis man aldri har vært skikkelig "blakkis" - da er jeg jammen ikke så sikker på at man vet å sette pris på det man har. Altså når økonomien ordner seg og jobben blir en rutine, når alle de tingene du savner nå blir en selvfølge - da er det en utfordring å huske å sette pris på det. Da er det god lærdom å ha hatt litt problemer!!

Meg og mannen begynte helt på null, - eller kanskje litt under null.... Jeg var 17, han var 21. Jeg bodde hjemme og gikk på skole, han var i militæret. SÅ ble jeg gravid.... Krise?? Tja, det spørs hvordan man ser på det, men det har gått kjempebra! Bra økonomi tok det ganske mange år å få, og nå de siste årene når det økonomiske er ganske bra - da blir jeg litt nervøs - er jeg nå en "voksen" - akkurat som mine foreldre :o

Shit, shit, shit - tenker jeg da, og går og kjøper meg noen kule sko eller no :briller::ler:

Det ordner seg nok, Diva!

Klem fra Mie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært skikkelig sløv på dagbokfronten her lenge. Takk for koselige besøk inne hos meg :D

Hehe, prinsessesnakket her fikk meg til å tenke på en tegning jeg tegnet da jeg var liten; En blokk med noen jenter i fine kjoler som holdt på å rake utenfor. Under ett tre stod det noen kroner. Mamma spurte hva jeg hadde tegnet, og da svarte jeg: "Det er prinsessene som har dugnad i blokka" :ler:

Fortsatt god søndag Diva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei vennen...

Som Labella, så har jeg vært altfor sløv på dagbokfronten.. Men her kommer en hilsen til deg..

Håper du har hatt en kjempe fin helg vennen.

Så bra å lese at litt av energien er tilbake.. Som jeg har sagt mange ganger før, men sier igjen: Det er i motbakke det går oppover- å jeg er SIKKER på at det ordner seg for deg/dere.. :D

Gla i deg snuppa

Klem fra Skusla- evig optimist???!? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsklem til Diva - håper du får en kjempefin uke! Krysser fingre og tær for at det ordner seg på jobb-fronten.

Klem fra Eplegrønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu helluu :)

Kos å se at det er liv her ( Rai rai :ler: )

Hehe, den "gamle" Diva er nok litt fram og tilbake,- det kommer så an på dagsformen. Hadde jeg unngått to fysiske onder som er stadig tilbakevendende ( hodepine + psoriasis / atopisk eksem :o ), så hadde ting gått atskillig bedre - jeg sover så dårlig nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så lei av hodepinen, og null og niks hjelper, så jeg bøtter bare nedpå med kaffe ( just in case hehe ), for å se om det hjelper litt. Har også ligget og klødd meg fordervet i natt, og det er spesielt ille på bena -> leggene. Har store områder med "ekkel hud" som klør dagen lang, og jeg har ikke mer Elocon fet krem igjen :grine: Blir helt frynsete jeg :evil:

Men det går nok over :o

Uansett er humøret greit nok i dag, - så lenge ting ikke blir verre i dag så har jeg følgende på dagsplanen :

Lage flere smykker

Ringe lokale legekontorer mht jobb (?)

Trene

Tja, vi sier det holder foreløpig. En ting av gangen.

Klarte i allefall å stå opp tidlig for en gangs skyld,- har syvsovet hele forrige uke, og ligget lenge pga hodepine.

Fikk for øvrig noen svake synsforstyrrelser i går kveld, og jeg ble egentlig ganske redd. Det har jeg ikke fått før, og migrene er svært utbredt i "klanen".... Bah!

Men nå skal jeg prøve å komme litt i gang,- jeg kan jo ikke bare sitte og se dum ut heller :lol:

Har startet dagen med espresso med en liten del melk, og Ritz Crackers og prøver nå å hamre ned noen ord.

Er nok som du sier, Mie, at man kan bli mer ydmyk, og sette mer pris på ting når de er i orden, etter å ha erfart endel nederlag og vanskelige situasjoner. Men jeg synes det har blitt så mye av det nå, at jeg blir tullete.... Må vel være vår tur til å ha det bra snart, tenker jeg noen ganger. Vi hadde ( sammen med mange andre i vår situasjon seff. ) jammen fortjent å vinne i Lotto! Var visst en fyr i Porsgrunn som akkurat hadde mistet jobben sin, som faktisk vant en mill ++ i Lotto, og det har han søren meg fortjent! Nå vet ikke jeg noe om denne duden, men søren så bra! Jeg er så lei av at millionærer og middelaldrende folk på høyden av sin gode økonomi vinner masse cash...

Egentlig så orker jeg ikke tenke så mye på det lenger, men jeg kvier meg til morgendagen hver dag nå. For hver dag som går, jo mer nervøs blir jeg. Hva skjer med oss mandag 25/1-04 ? Sambo er uten jobb, og jeg tror neppe jeg har noen jobb. Å leve på dagpenger ( om jeg får det da ) blir ikke en snill affære...

Jeg håper sambo får ut fingern og fikser CV`n sin slik at han får levert den til vikarbyrået. Han har ikke så mye valg. Får mase litt på vikarbyrået selv jeg og, men de har neppe noe til meg...

Jeg har likevel håp - hvor nå enn det kommer fra :lol:

Kreps - takk for blomst :klem2:

Aricept, Eplegrønn, Skusla, Labella, Kreps, Mie og Kverula : Stor klem til dere alle :klem2:

Setter kjempemye pris på at dere er her :D

Vi har i allefall hatt en hyggelig helg.

Var hos "svigers" og spiste pizza fredag kveld.

Vi fikk litt penger å gå på, ( vi protesterte høylytt og proklamerte at vi klarte oss fram til lønningsdag ), men de er så stae og insisterer..

Vi får litt dårlig samvittighet, for de har hjulpet oss svært mye, og vi synes de bør unne seg mer selv og. Vi har riktignok ikke noe penger igjen, men vi har godt med mat og vi har ikke noen regninger i umiddelbar nærhet, så vi hadde fint klart oss til onsdag / torsdag.

Men de sa "dere må jo leve litt og!"

De har jo rett i det, men det rettferdiggjør jo ikke at de skal støtte oss så mye. Får nesten dårlig samvittighet jeg. Men de tar ikke nei for et nei heller, og mener at når vi begge får oss faste jobber, så kan vi være litt spandable tilbake. Klart vi skal gjøre gjengjeld! Men jeg vil helst at vi skal betale alt tilbake,- de nekter ( foreløpig ) - vi får se når den tid kommer.

Superdupersnille er de i allefall....

Åå, jeg er så lei av å ikke være selvstendig!

Jeg vil invitere til middagsselskaper, jeg vil sponse kino og middag og dill dall på sambo, jeg vil sponse en langweekend på Selma Lagerlöf spa på foreldrene til sambo, jeg vil sponse "girls night out" på alle venninnene mine, jeg vil betale regningene mine og en stor del av felles regninger, jeg vil kunne kjøpe meg nye klær snart, jeg vil gjerne få råd til psykologtimer og akupunturtimer snart, - det hadde hjulpet så mye på mine bekymringer i dagliglivet, jeg skulle ønske jeg hadde råd til en hudpleietime i måneden og gode produkter tilpasset min hud,- jeg vil danse, jeg vil gå på yoga eller taichi, jeg vil ta med sambo på salsakurs i Oslo en helg i mars osv osv...

Gleder meg til den dagen jeg kan gjøre noen av disse tingene i allefall :D

GJETT om det skal bli gøy :hoppe:

Nuvel....

Fredag sent på kvelden bestemte vi oss for at vi burde dra og se "Ringenes herre - Atter en konge" på kino - før det ble tatt av plakaten. Vi har ikke rukket det / hatt råd før. Siden vi fikk litt penger av hans foreldre med beskjed om å kose oss litt og, så dro vi.

Bestilte lørdag ettermiddag til forestillingen kl. 2045 på kinoen i Porsgrunn.

Søren å morro det var! Så flott å komme seg ut litt igjen og vi storkoste oss :D

Filmen var kjempespennende, rørende, og helt herlig!

Satt med tårer i øynene, vekselvis med at jeg bare ville rett inn i filmen og kjempe :ler: Ble helt med jeg :Hehe:

Fy søren ! Det var absolutt årets film - og jeg var kjempefornøyd :D :D

Synes ikke tre timer ++ var for lenge jeg,- så lenge man liker sjangeren og lever seg litt inn, så er det heller nesten for lite hihi....

Flotte skuespillere, nydelig scenografi og fine effekter, og kostymene slår helt pusten ut av meg... Sukk.... Nyyyydelig :D

Føler at jeg er en av de siste som har sett den, men bedre sent enn aldri :) Var så bra at vi fikk den med oss!

Søndag kveld var ting helt på hodet her,- sambo fant ikke skattekortet sitt, og jeg fant ikke mitt :ler: Så vi endevendte kontor og stue, og fant fremdeles ikke noe relatert. Bare masse annet vi ikke hadde sett på lenge ( er ikke det typisk ? )....

Etter en times iherdig leting, fant sambo sitt i allefall.

Det var det viktigste, for han måtte ha det med på jobb i dag, da lønna kjøres nå. Jeg kan alltids bestille en kopi fra etaten, før jeg eventuelt får en jobb.

Det var en liten pus som ble noget forvirra av kaoset og hun virket faktisk litt redd, vi løp jo rundt som gale og lette overalt der vi kunne lete. Måtte sitte ned og roe ned litt, så pus ble litt mer balansert :lol:

Dakar liten,- forandringene blir store for henne når vi rydder, tydeligvis.

Nei, nå tror jeg at jeg skal fikse meg litt frokost og starte jobbsøkingen igjen...

Ha en riktig flott uke, alle sammen :D

Mandagsklem fra meg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var frokosten fortært :D

Dagens meny var :

Toast ( 3 stk tynne skiver ), to med hamburgerrygg, og en med "Fjällbrynt" - dvs en svensk form for Prim! Bare ikke fullt så søt,- smaker kjempebra!

Har isvann med sitron inntil og det kvikker opp litt :)

I all "hast" i stad så glemte jeg et par pussige hendelser.

I går var dagen der "alt gikk galt" ,- dvs vi fikk litt motarbeidelse...

Under middagen så klarte jeg å søle tre ganger : først på genseren, så på buksa, og så under desserten så sølte jeg på trøya mi ( åpen "cardigan-genser" over ). Var bare søl rett og slett.

Da vi skulle ut en liten tur, for å få litt frisk luft ( gikk en tur og så på BMW og Mini Morris ) så klarte jeg faktisk å miste hælen på den ene skoen min. Hadde det ikke vært for at sambo holdt meg i handa ( var glatt ute ) så hadde jeg gått rett i dørken og fått noen au`er.

Ble ganske irritert, for skoa er knapt et år gamle, og allerede så har den ene glidelåsen på dem gått til hæl#(beep).... og så skjedde jo dette i går. Jeg har ikke kvittering, men har sendt noen spm til forbrukerrådet her i Telemark faktisk,- bare for å høre hva de sier. Var relativt dyre sko også :evil:

Dette har aldri skjedd før med sko jeg har hatt, verken dyre eller billige....

Var heller intet forvarsel som løs hæl etc, den bare datt av...!

Da vi kom hjem igjen så var det så sørpete og glatt på parkeringa, og vi hadde endel stæsj med oss, og jeg gikk jo med en hæl ++ i minus, så jeg måtte hinke for å ikke dette. Vi hadde med et par koppe med kakao ( varmdrikkeavtalen fra Statoil ;-) ) og aviser og altmulig, og da sambo skulle låse bilen, så datt seff begge avisene ned i den våte søla :o og vi fikk ikke med oss noen ting ( en liten del av kakaoen ble spredd utover bakken og avisene og tilgriset en pose :lol: .

Tilslutt beordet jeg bare sambo å gå inn med kakao og våte aviser, for så at han skulle komme ut å hente meg så jeg ikke gikk på snørra...

Jammen en dag det gitt....

Så var det jo det med de forsvunne skattekortene da, for å toppe hele "driiiten" :ler:

Velvel. Sånt skjer...

Laget (les : stekte ) i allefall sveler som plaster på såret til oss :Hehe:

Tjobing! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det skjedde visst mye uheldig for dere i går.. Synes sånn er typisk jeg. Når først noe går galt -går alt galt! Samtidig!

Og det er best å gå inn i jobbleting med en positiv holdning. Man er mer oppmerksom, ser andre ting og er selvfølgelig ikke så oppgitt så man tenker mer positivt til ulike jobber. Og det er jo bra :)

Men alt i alt hørtes det jo ut som en fin helg, tross alt. Og så snille svigerforeldre du har! Sett pris på et, og ikke føl dere som snyltere eller liknende. Dere fortjener den hjelpen dere får!

Og jeg vet hvordan svigerforeldre kan være. Enda vi ikke har noen store økonomiske problemer, så er foreldrene til sambo kjempegreie med å gi oss penger, kjøper ditt og datt, gir oss dyre, men nyttige, presanger. Men så har de en del cash også de da..:Hehe:

Ha en flott uke Diva-vennen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente serisøt med den kjolen jeg også! Likte den ble blått korsett også! Nyyyydelig! Du får jo betaling, samtidig som du lærer hvordan det skal gjøres. Kan forresten litt, for søsteren min sydde seg kjole i sommer.

Hmm... Hjemmesiden min kommer nok opp snart. Tar bare litt tid. Har så mye annet å gjøre for tida, liksom:)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Takk for en veldig koselig og inspirerende msn-samtale i stad! :D

Nå har jeg fått hvila meg litt og er tilbake på nettet...skal kose meg med flere kjoler har jeg tenkt!

Ville bare innom for å gi deg en klem og ønske deg en fortsatt fin dag! :klem2:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er sånn at man burde egentlig ikke ha stått opp til å begynne med......

Men - det er ofte slike dager som kan få fram latteren - seinere.

ha en riktig god mandags ettermiddag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Diva!

Er du ikke på nett i dag? :wink:

Hvordan gikk det i går, fikk du snakka med noen potensielle arbeidsgivere? Spent på hvilke svar/inntrykk du fikk jeg!

Håper du har en god dag!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei snuppa! :P

Beklager så mye at det er så lenge siden jeg har vært innom her... :( Er veldig sliten for tida, så da er det bedre å ligge rett ut p sofaen, har verdens verste pc stol tenker jeg.. :ler: Begynner å bli tung i stumpen nå! :-? :P

Jeg ser du må begynne med jobbsøknader igjen vennen. Vel, en ting skal du ha, og det er at du står på som bare juling! Jeg er virkelig imponert over pågangsmotet ditt, jeg hadde nok bare gitt opp jeg. Du er flink du Diva, og jeg er SIKKER på at snart ordner det seg for deg!!! Jeg og bebisen krysser fingre og tær for deg. :wink: Håper at din kjære også får ny jobb, var jo dumt at han ikke fikk beholde den gamle! Men var det like greit kanskje? Tenkte på det at han ikke likte seg så godt der. (hvis jeg ikke har misforstått.)

Nå begynner det jammen å nærme seg fødsel her i gården, er bare litt over 4 uker igjen nå!! Tida går fort. Blir spennende!!!! :D

Vel, skal ta en telefon til han oppi nord, var på svangerskapskontroll idag, så han er sikkert spent på hvordan det gikk.

Skal sende mail snart!!

Stor klem fra meg og bebisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...