Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei på deg i det nye året, Diva! :D

Ville bare titte innom for å se hvordan du har det jeg - skal straks logge av for å sette i gang med å rydde, rydde, rydde og rydde i gammelt skrot og fulle esker fra flyttinga...

Håper du har en fin mandag og at vi hører fra deg snart igjen!

Klem til deg fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Godt Nytt år! Håper det nye året blir et bra år for deg!!

.. savner litt oppdatering fra deg, da...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallloooooo Diiiiivaaaa.

Hvordan går det med deg? Håper du har det bra :wink: En stund siden du har skrevet her nå syns jeg, liker det ikke! :-?

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :D

Sorry at jeg ikke har oppdatert på en stund. Har vært endel innom, men har ikke alltid logget inn,- har vært mye fra og til.

Har hatt en gigafantisk migreneaktig hodepine i noen dager på rad nå, og jeg er så leiiiii! Blir litt matt og sliten. De økonomiske og forholdsmessige problemene og gnisningene har også tatt litt peppen fra meg, og alt jeg ønsker akkurat nå, er en jobb og litt bedre økonomi.

Det går litt bedre i heimen nå i allefall og jeg håper på ytterligere framskritt. Jeg har ikke kjefta på et par dager i allefall :ler:

Rart sambo ikke stikker, egentlig,- for jeg kan være ganske sær, sinna og bisk til tider. Men jeg er glad for at han holder ut :)

Håper på bedre tider for oss begge snart,- selv om det eventuelt innebærer at vi må flytte mot Oslo.

For å være ærlig, så har jeg ikke hatt det så bra i jula,- og 1.nyttårsdag hadde vi en stor krangel igjen. Jeg ble ekstra sippete i dagene etterpå,- for å begynne det nye året med en krangel, tar virkelig rotta på meg psykisk. Akkurat som det da er lagt klart opp,- "dette blir et forjæ#### år" eller no...

Men det trenger det jo ikke å bli da.

Verken jeg eller sambo fant julestemningen helt, og tiden har vært preget av stress, mas og mye å ordne. Har vært litt smågnisninger innomellom og. Vi er vel egentlig glad for at alt er over for i år, og at vi begynner på "ny frisk" nå.

Nyttårsaften var i allefall kjempemorro,- og vi koste oss veldig :D God mat, hyggelige folk ( selv om 80 % av dem var ukjente - bør jo ikke være noen hindring da ;-) ), og høy stemning. Var ikke vanskelig å komme i kontakt med de andre partydeltakerne.

Vi prøvde oss på drikkeleker, men jeg tror folk var for fulle til å få med seg helt hva som skulle skje, og toastmasteren (e) for kvelden var ganske susete de og :ler:

Jeg danset så jeg hadde vondt i ryggen dagen etter og jeg erfarte en megasuperdupersvær skallebank som snart ble etterfulgt av en ufyselig kvalme :kvalm:

Dette til tross for etter forholdene lite alkoholinntak, kun et par sigg ( er avogtilfestrøyker ), og massevis av vann før jeg la meg. Var ganske vammel den dagen. Men pytt pytt. Det gav seg mot kvelden - takk og lov.

HVER gang jeg blir syllefyk, så tenker jeg " aldri aldri aldri mer drikke!"

Men det er jo bare tøys å tenke. Har fint tålt en flaske rødvin over en kveld før, så det var nok bare tilfeldigheter at det ble så ille.

Kanskje jeg begynner å bli gammel ? :ler:

Eneste aberet med festen ( dvs. ikke festen i seg selv,- vertskapet kunne jo ikke gjøre så mye der... ) var at kusina mi og hennes noe harry nyanskafne kjæreste begynte å krangle. Han slo til henne flere ganger, etter det hun fortalte..... Jeg brukte siste delen av kvelden med å trøste henne og holde henne med selskap, sammen med fettern min. Jeg som trodde den jævelen var hyggelig.- jeg skal ikke være så naiv igjen i allefall. Jakka til kusina mi var revnet opp, og hun hadde øyne så hovne og røde at det så ut som om hun hadde grått i mange dager. Skjelvende og redd var hun.

Likevel ville hun ikke hjem til oss, eller til fettern min og dama hans.

Hun ville "hjem" som da er huset til den fjotten. De har visst flyttet sammen allerede. Var ikke makan til språk han kom med da de fortsatte krangelen i taxien.... :o At hun finner seg i å bl behandlet slik, er for meg et stort mysterium. Kjærlighet gjør vel blind,--- men såå blind da ???!!??

Jeg skal i allefall plinge snart og høre åssen det går. Jeg ser helst at idioten holder seg langt borte fra kusina mi. Søren å sinna vi i familien blir når noen er slemme med en av oss :evil:

Hadde litt lyst til å gi ham en på trynet selv!!! Grrrr

Ellers :

Har jo sendt søknad søknad på jobb nå, og skal sende en til.

Sendte også en mail -> forespørsel - om å søke på en stilling der fristen gikk ut i går - mandag 5.januar - på Rikshospitalet. Ansettelsen er ikke før 01.05.04 så jeg tok en sjanse og høre med kontaktpersonen om det var greit om jeg sendte en søknad litt på etterskudd. Tror oddsene er dårlige,- og det er kanskje litt sært å spørre, men hun kunne da vel svart på emailen uansett vel ? Trodde det var vanlig jeg....

Ikke det at jeg blir sjokkert over å ikke få svar.... :x

Om jeg får lov til å sende inn på den - så har jeg totalt 3 søknader å håpe på nå, og alle er i Oslo.

Skal imidlertid ringe rundt på de nærmeste legekontorene her, og høre om de trenger en ekstrahjelp / skrivehjelp fra en helsesekretær,- mange sliter jo med dårlig bemanning. Kanskje de har råd til litt hjelp i allefall ?

Hadde ikke gjort noe :)

Ellers var intet nytt / aktuelt på aetat o.l. i dag.

Vel, det var dett for nå :)

Setter stor pris på at dere har vært innom med hyggelige hilsner, og jeg håper dere alle har hatt et ordentlig godt nytt år :D

Kjempeglad for at dere er her på KG :klem2:

Skal prøve å bli litt flinkere til å skrive,- det hjelper tross alt mye på humøret og tankekaoset. ( begynner å bli nervøs nå,- ingen jobb for noen i sikte og sambo har kontrakt på jobb til den 25.januar :grine: )

Skal ta en dagbokrunde snart,- men det kan ta litt tid, da hodet streiker innimellom :)

Stor klem så lenge :D

Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å holde humøret oppe når det blir mange motbakker.

Ønsker deg en rikgit god torsdag med mange nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( hmf, hvorfor står ikke de kule fargene som Aricept brukte i stad her på min liste over farger ? Nuvel, jeg husker i allefall "code`n " på kongeblått - som egentlig ser mer lys kornblå ut...:) )

Tusen takk for klemmer og hilsner.

Det gjør seg alltid....

Midt i all selvmedlidenheten min, så glemte jeg en svært viktig ting :

En av mine besteste venninner har født en sønn, natt til tirsdag :hoppe::bursdag: :rosasmil:

Det var en lang og hard fødsel,- jøjemeg. Hun kom jo på sykehuset ( i allefall ) i 7-tiden om morgenen mandag,- for da "begynte ting å skje", fikk en sms om det like etter 07. Og så skjedde det altså natt til tirsdag. Men det er jo ikke uvanlig at førstegangsfødende bruker litt tid.

Det var også noen dager etter terminen, så jeg var rimelig spent en stund...

Jeg har ikke vært på besøk ennå, hun var rimelig kjørt etter fødselen, og jeg ringte med den nybakte far nylig og forhørte meg om eventuelt besøk på sykehuset etterpå. Han sa at hun gjerne ville ha, og orket besøk, så da skal vi se alle tre i kveld :D :D :D

Jeg GLEDER meg noe så enormt og jeg er redd jeg vil begynne å grine av lykke når vi kommer dit jeg.... Jeg felte noen tårer i bryllupet deres og, så må jo "keep up the good work" :ler:

Sipper jo for alt og ingenting jeg. Blir så lett rørt...

Det skal i allefall bli kjempekos og jeg er så spent på den lille :)

Vi skal selvfølgelig kjøpe med oss en flott bukett og jeg skal se om jeg finner "gearet" mitt og lage et kort til dem og.

Weeeeee :hoppe:

Ellers gjorde vi noe lurt i går :

Siden vi har lite penger igjen, så planlegger vi middagene nøye og grundig. Vi fant ut at vi hadde en bonuspizza igjen hos Bryggeriet Pizza på Lundetangen. Så da bestilte vi en! Betalte jo null kroner, og vi har middag for to dager. I helgene pleier vi ofte å spise med svigers,- i allefall fredag og søndag. Det er veldig snilt av dem, og det er kos å være på besøk. De skjønner at vi har lite å gå på fortida, og det er alltid en åpen dør hos dem. :)

Nå skal jeg snart løpe og sette på ommen, så vi kan grille oss restene fra i går. Den var NYDELIG!!!

Ellers tenkte jeg at jeg skulle lage sveler i dag,- dvs. steke dem da. Fant pakkevarianten til 10-kroners tilbud på Ultra, så da måtte jeg bare :ler: Skal prøve å lage dem fra scratch neste gang....

Humøret er absolutt mye bedre nå, og det er herlig.

Men jeg er stadig sliten og føler meg litt tappet for energi.

Det skal jeg prøve å gjøre noe med til helgen i allefall.

Jeg håper vi kan ut på fotosafari ( og besøke noen kanskej ? ) i løpet av helgen, og samtidig være ute litt i friluft. Jeg er så glad i sjøen og områdene her i Grenland. Jeg håper virkelig vi slipper å flytte :grine:

Æsj, jeg må ikke tenke på det nå.....

Fikk en respons på en av mailene jeg sendte - det var fra Telemark Røntgensenter. Veldig hyggelig daglig leder der,- snakket endel med ham da jeg var på CT der i fjor. De har ikke noe særlig å tilby nå, men jeg er den første han ringer om de skulle ha noe behov for en helsesekretær. Jeg er - uansett hva det blir til - veldig glad for å ha fått svar, og en hyggelig samtale. INGEN andre har svart meg på lenge lenge...

Så det varmer faktisk.

Det er ikke snakk om noe heltid, om det skjer noe der, men litt er bedre enn ikkeno` ?

Nei, nå skal jeg fortsette bortdrømmingen på internet, og sveipe innom diskusjonsforumet en tur.

Ønsker alle forbipasserende en strålende dag :D

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på barselbesøk og babyen var sååå skjønn! Verdens skjønneste tror jeg hihi :)

Dakar venninna mi, var ganske sliten og fikk blodoverføring da hun var ganske så utmattet. "Hele" familien var der, og det var kjempehygglig :)

Kjøpte en bukett med cerisefargede fyldige roser,- synes de var en grei fargeklatt å gi bort :)

Vil nesten ha baby selv og jeg hehe... Men tror jeg legger den planen på is om noen år.

Etter det var vi å kjøpte oss en flaske brus hver,- han kjøpte Cola og jeg kjøpte Flux soda ( lokal fruktchampagnebrus - gjennomsiktig ) og nå sitter jeg og surfer og tygger skolekritt, mens sambo lager drops :hoppe:

I morgen skal jeg ringe et av stedene jeg søker jobb, har noen spm som er aktuelle. Gruer meg litt. Men det må gjøres.

Krysser fingrene for meg selv jeg ; - )

Nå er det snart helg og!

God kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det så mange jeg vet som som har giftet seg, og skal gifte seg og så videre. Jeg blir jo rent misunnelig jeg hehe....

Klarer ikke la være å drømme og jeg simpelthen elsker aftenkjoler, brudekjoler og smykker etc.

En av drømmene mine er å lære meg å sy kjoler og gallatøy...

Fant en av mine favorittkjoler i allefall.... :Hehe: Om jeg hadde klart å gå ned 10 kg så hadde den nok passet knallbra :D

Fin krone! , men tror ikke den passer til kjolen da. Ikke det at det har noe å si, så lenge jeg er på drømme-og-fantasi-planlegge-stadiet :ler:

Denne var jo kul!

Hey ! Var jo den som var på modellen øverst jo! Hehe....

Nei, nå ser jeg fram til bryllupsplanleggingen til Skusla og Aricept, og andre som er i planleggingsstadiet, enten de har satt dato eller ei....

Blir spennende å se på kjoler og tilbehør :D

KOM med det! :briller:

Hmpf, føler at jeg har en liten monolog i dagboka i dag :småskuffa:

Pytt pytt ;-)

Goooood natt :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke besøk i boken din du da :wink: Ser du har blitt litt baby og giftesjuk hihi. Har litt babysjuke innimellom jeg og, men det er for en liten valp til.. På tide med "barn" nr 2. Barnefaren er derimot ikke med på leken.. "Neinei kan ikke ha det nå.." :grine:

Vel vel hehe.. Så flink samboeren din er med å lage drops! Skikkelig produksjon jo!

Ha en flott natt Diva :D

KLEMS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake på skrivefronten igjen Diva. Virker som om du er litt mer "fit for fight" igjen, og det er bra.

Ser for meg at ting snart blir mye lysere, du får deg nok snart en jobb og da blir jo økonomien bedre, og så føler du deg bedre og alle smiler.

Jeg har stor tro på at noe skjer snart :wink:

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er deilig å "se" deg i humør igjen.

Jeg kan love at det kommer til å bli masse dilldall rundt bryllupet vårt. Etterhvert. Du kommer til å bli lei! Men ikke enda.. Det er leeeeeeenge til bryllupet!

Likte forresten veldig godt den siste tiaraen du linka til. Men hvis jeg bestemmer meg for å ha tiara, så tror jeg at jeg skal spørre en jeg kjenner litt jeg... Som jeg vet er veldig flink.. Som er ei kjempejente og som tilfeldigvis henger på samme nettsted som meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg, vennen!

Så koselig å se deg på KG igjen :D - lurte på hvor det hadde blitt av deg i det nye året jeg... :roll:

Er så glad for at du føler deg bedre, virker som om du hadde en litt trist/tøff start på det nye året. Håper det er glemt nå! Ikke dvele ved det.

Selvom det er mørkt, kaldt og vinter nå, så tenk på at det nærmer seg vår og sommer! Det går mot lysere tider! :D Syns det hjelper å tenke på det når vintern tar litt overhånd...lett å miste både energi og humør på denne tida...

Krysser fortsatt fingre for jobb til deg jeg! Og jeg oppfordrer deg nok en gang til å ta kontakt med skoler i omegn, er sikker på at du kan få noen vikartimer. Veldig godt betalt!!!

Ha ei fin helg, Diva-vennen min!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva

Takk for hilsen

Små babyer er jo stort sett bare nydelige, de. Det er ikke så lenge siden vi hadde et slikt lite nurk på besøk, og de er så myek og gode og lukter - sånn babylukt.

Klart man kunne bli fristet til egenproduksjon, men det følger så mye med, så det kan jo være greit å være helt klar.....

Kverula gir deg et godt tips. Du er jo så formingsflink, så du skulle kunne gå greit inn som vikar på skolene i det faget - hvertfall.

Lykke til med telefonene dine.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva!

Ville bare stikke innom og si og takk for koselig hilsen i dagboken min!

Håper det ordner seg med jobb snart - kjæresten min var uten jobb i 9 måneder, så jeg skjønner litt hva du snakker om. Jeg er litt nervøs selv, skal ut på jobbmarkedet i februar i Skottland. Vi får bare stå på begge to, såordner det seg til slutt! Man har jo ikke noe valg, egentlig - man kan ikke gi opp!

Du virker som en positiv og hyggelig jente!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...