Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei vennen!

Håper du har det bare bra og at du koser deg i julen!! Fikk du masse fine pakker???

Jeg har det superfint, får kongelig oppvartning hjemme hos mamma og lengte bare bitte-litt hjem til min egen leilighet... :wink:

Ønsker deg en deilig romjul, og at alt ordner seg for deg i det nye året!

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Diva!

Nå har jeg sniklest så lenge i dagboka di at det er på tide å legge igjen en hilsen. Håper du har hatt mange koselig juledager. Ønsker deg fortsatt god jul og et riktig godt nyttår!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Coldplay CD`er til jul :hoppe:

Her var det jammen koselig å komme :D Tusen takk for hyggelige hilsner dere :)

Labella :blomst:

care :blomst:

philippa starck :blomst:

Kreps :blomst:

Madison :blomst:

Skusla :blomst:

Monja :blomst:

Imari :blomst:

Bettie :blomst:

Eplegrønn :blomst:

Elin :blomst: Hyggelig av deg å skrive noen ord,- snikles så mye du vil :)

Er så glad for besøk atte ; - )

Kverula :blomst:

Da ble det jul i år også!

Jeg synes alt i alt ( dessverre ) at vi har hatt liten julestemning her i huset og vi har vært ganske påvirket av faktorer som dårlig råd, smådepresjoner, arbeidsledighet og så videre. Ting har toppet seg veldig og det har ødelagt litt av jula for oss. Videre har vi stresset endel og gjort mye for å ordne alt som skulle ordnes,- mye gikk galt så vi måtte gjøre ting omigjen,- det være seg gavepakking, dropslaging, armbåndlaging og andre mindre trivialiteter som handlestress, glemming av bankkkort hjemme ( foran kasse full av folk ) og mye smådill. Vi har slappet veldig lite av,- men det er vi nok ikke alene om da.... Skal ikke være så selvmedliden der :lol:

Vi hadde imidlertid en fin julaften, og vi fikk god mat, trivelig selskap og mange flotte gaver.

Min gaveliste :

Bunadbok fra mamma

Kokebok + smykke fra pappa og hans samboer

Charmsarmbånd og Decleorolje fra "svigerforeldre"

CD og "Light Blue" parfyme fra D&G fra sambos søster og hennes samboer

Penger og kjøkkenutstyr fra farfar

Håndkler fra mormor og morfar

Veggvitrineskap fra farmor ( fått og satt opp før jul )

Hudpleie ( krem og vaskegel fra Pierre Robert ) fra farmors samboer

Tupperwareboks / bolle og kakespade fra venninne T

Bok fra tante

Sjokoladegodt og lys ( hjemmelagede ) fra MarianneE og hennes mann

Veggklokke i stilriktig ståldesign ( passet BRA her hjemme! ) fra en annen tante og hennes samboer

Neglelakk fra "stemors" søster og samboer

Salatbestikk fra kusine og hennes samboer

~ * ~

Undertøy, cd`r ( Coldplay og Dido ), bokser fra Brabantia, oppbevarings-"rack" til smykkedillet mitt, stor bamse ( :D ) fra sambo + førjulsgaver ( glittertopp + betaling av støpenegler ) Spnandabel gutt jeg har :hoppe:

Jeg gav sambo :

Jakke fra Jack & Jones i beige / hvitt - passet bra og han ble ganske fornøyd med den :hoppe:

CD med bossa nova musikk ( Stan Getz - "Girl from Ipanema - samleplate -> typ kaffebarmusikk,- behagelig og småglamorøs )

Barsett -> shaker, etc.

Bok om cognac, armagnac etc.

Datamagasin om 3D og annen digital kunst

Han ble ganske glad for det :hoppe:

På julaften var vi altså hos hans foreldre og det var bare oss fire.

Vi hadde med pus da, så vi var jo egentlig fem :)

Synes det var litt kos å ha henne med. ( Det var i grevens tid at vi tok henne med da, for dagen etter fikk hun løpetid ( igjen! ) og hun har det fremdeles. Vi håper det går over snart :o )

Vi spiste ribbe ( dvs. alle andre enn jeg spiste ribbe ) og stek med de obligatoriske medisterpølser og medisterkake og poteter og grønnsaker + saus. Dessert var riskrem med rød saus.

Etterhvert ble tonnevis med godter, nøtter og frukt plassert på salongbordet og vi roet ned i sofaen før gaveutpakningen.

Ble ganske mett ja!

Kvelden gikk egentlig ganske fort og vi ble fort trøtte etter all viraken fra tidligere. Vi dro hjem i 23-tida og stupte i seng. Ganske fornøyde!

Dagen etter var vi hos min farmor på juledagsmiddag.

Pappa, hans samboer og lillebror ankom litt tidligere fra Oslo og vi hadde en veldig hyggelig kveld med "minijulaften" med gavene vi ikke hadde fått gitt hverandre. Vi dro vel hjem i 23-tiden da og, og datt i seng.

Det som har vært litt surt, er at jeg ble dårlig både natten etter julaften og natten etter 1.juledag. Jeg tror ikke jeg overspiste, men magen min er litt ømfintlig for fet og kraftig kost. Så jeg tilbragte natten kvalm, skjelvende og uttafor. Den siste natten jeg var slik, var helt for jævlig. Jeg var trøtt, men så dårlig at jeg ikke klarte å sove. Dermed ble det ikke noe av juleselskapet i tantes herskapelige hus som vi hadde planlagt fredagen. Da fikk jeg ikke sett mamma så mye mer heller,- da hun skulle dit og så til Oslo senere på kvelden. Følte at jeg så lite til både pappa, og hans samboer og mamma. Litt trist det der :(

Ble ganske grinete og lei meg da juleselskapet gikk fløyten for mitt vedkommende.... Var jo så kvalm og hadde hodepine, og sov mesteparten av fredagen. Tror ikke jeg hadde omgangssjuke ( trodde jeg var ferdig med den for et par måneder siden ? ), men grisedårlig var jeg i allefall. Slapp heldigvis noe møte med den hvite porselenstelefonen :lol:

Er imidlertid mye bedre i formen nå, og vi klarte også å komme oss til Sverige på harryshopping på lørdag. Hadde mest lyst til å bli hjemme, dels på grunn av sliten og uffafor og dårlig råd, men vi dro nå,- siden vi ble spandert på.

Da vi skulle sjekke inn, så sa ColorLine-mannen at "det var svært mye sjø nå og at det blåste fært, så det ville absolutt ikke bli noen "kosetur".... Skulle bare si ifra etter kapteinens ordre..."

Huh! DA falt motet....

Jeg har aldri vært sjøsjuk, og tror heller ikke jeg blir det. Men da ble jeg noe nervøs. Skal jo litt til før de sier noe sånt da! Hadde visst blåst noe innihampen natten før....

Jeg hadde jo mest lyst til å droppe turen jeg, men flertallet var for, så da kunne jeg jo ikke trekke meg.... Jeg var mer redd for at skuta skulle gå til bloksberg jeg, enn å bli dårlig.... Er litt pyse der :oops:

Vi bestilte likevel frokost, til tross for overhengende spyfare, og koste oss kongelig helt til bølgene begynte å bli unormalt høye.

Skal si vi stivnet litt til, og jeg synes generelt overfarten var hard. Spesielt en time,- da kunne man jo ikke gå engang. Man ble bare slengt inn i veggen.

For å være ærlig så synes jeg litt sjø kan være ganske morro jeg, så jeg moret meg litt,- men når jeg begynte å høre at båte knirket, så ble jeg litt blek om nebbet :lol:

Vi fikk i allefall spist og shoppet litt i Tax-free-`en og satte oss så tilbake i restauranten. Greit å unngå sjøsyke folk og spyposer i salongene : grøsse :

Var jo uansett bra plasser og vi gikk to og to i sjappa, mens de andre satt igjen og slappet av.

Var glad turen kun tok 2 1/2 time....hehe

Kjøpte meg øyenkrem fra Clinique og endel godter.

Rusla rundt i Strømstad og handlet litt mat før vi kjøpte brus og titta litt i Svinesund.

Var vel hjemme i 21-tiden og det passet greit.

Var slitne, men fornøyde med dagen likevel.

I går hadde jeg en nedtur som ikke liknet grisen.

Alt hadde toppet seg mht vår situasjon og manglende jobber.

Økonomien nå er så dårlig at vi vurderer å si opp leiligheten allerede. Det koster å bo her, og vi sparer absolutt ikke så mye strøm her som vi ble fortalt med rosenrøde ord. Selv huseier har jugd der asså! Fordi det er en sentralfyr i huset, så skal vi lissom være så jævla takknemlige for det godet ? Men den er jo søren meg aldri på!!!! Vi sitter og fryser som bare det og vi har en 2000 watts oljeradiator på full guffe hele døgnet og vi fryser fremdeles. Søren om den sentralfyren hjelper oss det grann!

:sinna:

Jeg er litt lei av å fryse jeg... Hjelper ikke å kjøpe en ovn til heller,- det trengs sterkere lut til å varme opp denne leiligheten ( middels stor og høyt under taket )....

Ellers har alt vært et skikkelig strev for å få til julegaver, julehandel og penger til faste utgifter. Jeg har også nå søkt på så mange jobber, og vært på relativt mange intervjuer og ikke fått napp... Har liksom vært sååååå nær, men det har gått i dass :( Jeg har vel aldri følt meg så uvirksom, verdiløs og dum i hele mitt liv. Sambo har også depresjoner og vi har begge kortere lunte enn vanlig. Jeg finner heller ikke alle attestene mine jeg trenger til å søke om dagpengere, og jeg finner ikke skattekortet jeg akkurat mottok. Alt er kaos og sambo har jobb fram til 24.januar. Da er det muligens slutt....

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg jeg...

Men har i allefall tatt meg sammen og sendt søknad til Radiumhospitalet. Jeg vil gjerne ha den jobben og jeg håper det hjelper at jeg har jobbet der før og gjort en nogenlunne god jobb. Krysser fingrene og håper. Dette kan være en av få sjanser jeg har...

Vil ikke bo midt i Oslo, så om jeg skulle være aktuell for jobb på Radiumen eller Riksen, så tror jeg at Bærum eller Lysaker er et greit sted å bo. Sikkert noe dyrt, men vi trenger ikke såå mye plass, og midt i byen er jo ikke akkurat skikkelig billig det heller... ER så lei av sentrum :o

I mellomtiden skal jeg framover sette opp en liste over legekontorer her i byen som jeg skal ringe ang jobb. Høre om de trenger litt ekstrahjelp til skriving eller mottak etc. Kan jo være verdt et forsøk ?

Jeg holder i allefall motet oppe og humøret er langt bedre i dag. Takk og lov... "ALT" gikk galt i går,- for oss begge og jeg er hoven i øynene etter gråt og tenners gnidsel.... Grrr :evil: :frustrert:

I allefall :

Nyttårsaften blir en partydag - after all :)

Fettern min skal tromme sammen noe, og vi blir muligens opptil 30 stykker der! Blir en inngangspris på 180,- som inkluderer mat og velkomstdrink + leie av lokale. Så det var jo en kjempenyhet :D :D

Vi hadde egentlig ikke råd, men vi føler at vi har godt av å være litt sosiale og komme oss ut på noe gøy sammen, - så vi fikk låne av sambos foreldre ( snille er de :))

Har kjøpt følgende til festen :

Sort strømpebukse ( 50 spenn!?! Hvorfor har de ikke str 44-48 i vanlige motelongs ??? sukk )

Gato Negro rødvin til meg

Masi rødvin til sambo

En ikke-altfor-dyr champagne til oss begge til senere på kvelden bruk :Hehe:

Drappier Carte Blanche Brut

Pris : 228,20

Karakteristikk :

Strågul farge, fin frukt, lang ettersmak

Ordentlig champagne!

Forrige gang nyttårsaften hadde vi Veuve Cliquot ( gul enke ) -> veldig bra!

Og gangen før det igjen hadde vi Dom Perignon ( sikle! ) Den kjøpte vi på Sandefjord - Strømstad ferja, hadde nesten ikke hatt råd ellers...hehe

Skal sies at jeg er veldig glad i champagne og musserende vin,.- det er ikke bare fordi det er "fancy". Synes selvfølgelig det i tillegg er gøy å ha sprudlende edle dråper i en fin anledning.

Er i et ganske greit og godt humør nå og vi har gjort unna det meste av forberedelser til i morgen. Så vi bare kan kul`n og pynte oss imorra. Greit å unngå polet på nyttårsaften... det kan jo bli helt texas :ler:

Vet ikke helt hva jeg skal ha på meg, men mistenker et sort langt smalt skjørt og en glittertopp + fancy hårfrisyre.

Vel, nå tror jeg at jeg skal sjekke litt jobber på nett før vi tar kvelden :D

Er forferdelig trøtt fortida og sover dårlig. Dels pga kvalme og dels pga grinete katt ( løpetid er noe herk! ) og er noe svimmel i ny og ne,- og erfarer i tillegg endel hodepine. Blir liksom trøtt i 19.30-tiden på kvelden og uten å stå opp grytidlig... Det er ikke helt meg. Håper det går over....

Kan godt legge meg nå for den saks skyld,- er helt utslitt :-?

Vel, igjen tusen takk for hyggelig besøk og koselige hilsner fra dere. Dere lyser opp dagboka mi og gir positive vibber til hjelp og inspirasjon :kysse:

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år, med nye muligheter og ny start :D

Stor klem fra meg :briller: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du har fått deg selv i avataren nå. Turte endelig? Du er så søt atte vennen.

Ønsker deg og sambo et riktig godt nytt år. Håper 2004 blir året alt klaffer. Både du og sambo får dere fine jobber, forholdet blomstrer og økonomien lever!

Godt nytt år!

:klem2:

Aricept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :D

Sitter her ennå jeg :ler:

Tusen takk for hyggelige oppmuntringer - de hjelper sikkert :kgsmil:

Aricept : måtte jo ta skrittet fullt ut, da jeg likevel har plassert bilde av meg selv i kg-albumet ;-) Er en del av en fotoserie som sambo har tatt av meg,- jeg kan øve meg på å se pen ut og han kan øve seg på å ta portrettbilder :lol: Ganske gøy i allefall :D

Skal prøve å ta meg en liten dagbokrunde i morra, har vært litt treig i dag :oops:

Ønsker alle sammen et kjempeflott og godt nytt år :hoppe:

*storklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva

Nei - det er ikke lett å holde motet oppe i motgang.

Men du har så mange gode sider at jeg nesten synes synd på de arbeidsgiverne som ikke har sett det, for de vet ikke hva de har gått glipp av!

Heldigvis slipper vi løpetid på Bøllepusen. Hun er jo sterilisert og da var det over, og det er ganske så behagelig. Hun har forøvrig okupert badet, for der er det varme i gulvet. Ut beveger hun seg heller lite nå om dagen.

Ønssker dere begge et godt nytt år. Håper det løser seg både med jobber og økonomi og trivsel oig det hele i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Godt du gjorde unna polbesøket hehe, det drøyde jeg til idag.. og da ble det fint lite champis på meg:/ enda jeg kom før de åpnet :ler: Stengt nyttårsaften, endel som ikke hadde fått med seg det :lol:

Håper du får en kjempekveld idag, fortjener det :D

Godt nyttår til deg :klem:

klemmer fra Madison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige ord, jenter :D

Dere er supre!

Ha en flott kveld og et fabelaktig nytt år.

På gjen"syn" i januar 2004 :hoppe::hjerter::digge::blomst::tommelsmil::perebrus::sprettoy::bigfoot: :stortsmil:

:velkommen: til 2004 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...