Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Huff så kjedelig med syk sambo. Min var litt shaber i helga - det er nesten verre enn å være syk selv, synes jeg. Når jeg er syk, da får jeg jo masse medfølelse og ligger bare der og ER, liksom. Men når han er syk, så får jeg så vondt av han, det svir i hjertet mitt og jeg vil bare ta bort det vonde hele tiden... Regner med at du har det på samme måte. Enda verre når han ikke bare er fysisk syk, men også litt mentalt sliten.... Godt at han har deg som passer på seg, da!!

Juletre er en viktig avgjørelse, så jeg holder med deg i at det er viktig å finne det rette!!! Høres så koselig ut å pynte til jul i egen leilighet, vi gidder ikke det når vi reiser hjem to dager før jul og blir hjemme hele julen. Når vi kommer tilbake til Oslo den 4. januar er vi så lei av julen at det blir deilig å komme til julefri leilighet, tenker jeg.

Takk for at du hilser til meg inne i dagboka mi! Det er så hyggelig når noen oppmuntrer en på en kjedelig kveldsvakt!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Gjesp:

Stod opp klokken 06.01 og ramlet meg ned trappene til stua.

Det er pokker så vanskelig å stå opp når det er så mørkt! :evil:

Men det gikk i allefall.

Klæsjet så på meg en ansiktsmaske og satt og prata med sambo før han dro på jobben. Var mintgrønn i trynet en 10 minutters tid :lol:

Hoppa inn i dusjen etter å ha kysset elsklingen farvel og oppdaget en nyhet : bruker nå Lactacyd som dusjsåpe i stedet for jeg synes alle andre tørrer ut huden... Og jeg klødde faktisk ikke på kroppen da jeg var ferdig med dusjen! Det er nemlig standard egentlig.

I "alle år" har vi brukt Lano ( som egentlig bare er skrekken for sart hud ) og nå sist brukte vi Nivea dusjolje ( som var meget bedre men ikke så bra ). Plukket med oss en Lactacyd i butikken i går og jeg tror jeg skal fortsette med den. Må uansett smøre meg inn med bodylotion etter hver dusj, jeg kan ikke la vær EN eneste gang. Men likevel. Velbehaget var litt større enn vanlig i allefall :D

Jeg sliter mye med huden og har atopisk eksem eller psoriasis (legene klarer aldri å bestemme seg, men jeg har psoriasismedikamenter )

Kjøpte en ny dunk med Betnovat i går til hodebunnen og det var en lettelse,- særlig nå som jeg bruker "møkkasjampo" fra matbutikken som tørrer ut noe alldeles mye!

HATER å være så sart! Skal lissom ikke noe til for at jeg klør og blir "varm" i huden. Jeg må ikke bruke stoffer i klærne som er irriterende på huden, må unngå varme dusjer / bad før leggetid, sove i kjølig rom, ikke ha ull etc. rett på huden, smøre meg godt inn både med bodylotion og Elocon fet krem hver dag og ta denne guffa i hodebunnen ( heldigvis verken lukter det eller synes da )

Jeg vet jeg ikke har en så skummel eller fæl lidelse, men det er jammen tøft nok i perioder. Føler meg ekkel lissom :( Heldigvis synes det ikke for "andre folk". Jeg er så lei av å måtte bruke lange tider hver dag på å smøre meg inn :o :frustrert:

Vel, nok klaging :oops:

Har i allefall stått på i dag og gjort følgende FØR frokost :

¤ tømt søpla ( vanlig + papp / papir )

¤ Renset kattedoen ( gjøres ca annenhver dag )

¤ Vasket vann og matskål til pus og gitt pusen mat

¤ Ryddet og satt i oppvaskmaskinen - satt den i gang og skal nå ta ut igjen snart ( BESTE HUSHOLDNINGSPRODUKTET JEG VET OM :D )

¤ Ryddet aviser, reklame og annet dill og sortert i kurv som jeg skal tømme neste gang jeg skal utenfor døra

¤ Moppet kjøkkengulvet ( må gjøres hver dag, pus vil bare riste sanda av seg utenfor doen :roll: )

¤ Brakk et par negler :grine:

¤ Henta avisa da jeg tømte søpla. Virker forresten som om renovasjonsgutta har "glemt" oss fortida! Søppeldunken var fullere enn noen gang så jeg måtte forsiktig legge i en og en pose,k og de to siste på bakken (!) ( Ja, tømte mye , ikke bare gammel husholdningssøppel, så da blir det noen poser ) Håper de får ut finger`n snart! grrrrr...

¤ Så fikk jeg endelig slengt et par toast i brødristern og helt meg et glass melk. Har nå fortært frokost og skal til å hente meg en lefse og litt Frisk ( Grenlands svar på Farris )

Fikk forresten kjøpt oss juletre i går,- stort, fyldig og fint :D Ordentlig grønnfarge på, - mange av dem var jo nesten gule! Vi oppbevarer det i garasjen hos sambo`s foreldre så lenge og vi planlegger å ta det inn til lørdag og pynte det :D

Det kommer til å bli fiiiint : - )

~ * ~

Har snakket med en oppdretter av ocicatter og jeg er interessert i å skaffe meg en slik herlig skapning en gang. Blir nok en eller annen gang mellom nyttår og sommeren, vet ikke helt ennå. Koster rundt 7000,- (!) så jeg må i allefall ha en jobb først og spare litt. Abyssinere ( som jeg har ) og ocicatter passer visst veldig bra sammen som raser, og leker ofte bra sammen. Så jeg tror det er en god kombinasjon. Da får snuppa vår selskap når vi ikke er hjemme og :D

Her står det om ocicatter. Er de ikke nydelige ? :)

Planen ellers i dag er å jobbe mer med smykker og hjemmeside ( knot! )og å rydde litt. Må ta en ordentlig sjau innen uka er omme og flytte på "alt" og vaske og støvsuge etc. Skal også skrive handleliste mht kakebaking, og jeg tror jeg lager to langpannekaker i stedet for tre. Søren heller,- skal for det meste bort i jula, så vi trenger ikke allverden i frysern.

Well, nå stikker jeg snart ned og ser "Nanny".

God morgen :D

P.S : tusen takk for hilsner, Imari og MarianneE :)

MarianneE : Kom gjerne innom på mandag dere, men ring først så vi sikkert er hjemme :D Om dere ikke spesifiserer et ca tidspunkt...

Imari : Akkurat sånn har jeg det og når sambo er syk. Føler meg hjelpeløs og trist og er redd for at han skal bli verre. Det er ganske hjerteskjærende :cry:

Han er heldigvis bedre, men han sliter fremdeles med hosten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE : Kom gjerne innom på mandag dere' date= men ring først så vi sikkert er hjemme :D Om dere ikke spesifiserer et ca tidspunkt...

Blir litt vrient og si et tidspunkt, siden vi skal litt overalt med gaver og/eller julekort, men jeg skal SMS'e deg litt nærmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det :D

Vi kommer sikkert til å dure rundt litt selv, serru, så sms er kjekt :)

Vi pratas : - )

Nå ser jeg på undertøy etc. fra Victoria`s secret og det stikker meg i hjertet at jeg ikke har råd til å shoppe. Begynner å få så store abstinenser atte :grine:

Denne var jo kjempefiiin :hoppe:

Denne var jo lækker :)

Denne er jo bare såå min stil :Hehe:

Denne var schnasen :)

Kjempefint korsett dah!

Denne så behagelig og "comfy" ut !

Nei, back to reality :veldigsur:

En gang skal det bli min tur.- å ta en virkelig stor solid durabelig shoppingrunde :D

Imellomtiden er det jo greit å vindusshoppe litt her da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindusshopping er jo et lite plaster på såret da - som ikke koster noe! :wink:

Ville bare titte innom deg jeg, vennen, før jeg logger meg av og setter i gang med noe fornuftig her. Jeg må vel forberede litt til jul jeg også - men jeg har ikke fått NOE julestemning enda...Og da blir jeg liksom ikke så ivrig...

Mulig jeg handler noen julegaver i dag, og sparer vask og rydding til helga...

Ha en fin dag, Diva! :D

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva, har du sart hud kan du bruke bad-og dusj såpen til Neutral samt de andre produktene som Neutral fører. Du får den på apoteket. Vi bruker også Neutral vaskepulver og tøymykner fordi jeg tåler ikke annet. Du kan også bruke asan eller dr.greve på kroppen siden den er så mild.

En krem jeg kan anbefale er Decubal Clinic eller Decubal Recover. Supre for sart hud. Kjøpes på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips, jenter :D

Supet! Skal på apoteket og se så snart vi skal på juleshopping :) Må jo gjøre et eller annet med de problemene...

Ha en hyggelig dag videre! Nå prøver jeg å komme meg bort fra pc`n og ned for å være litt kreativ :)

Rettet pga skriveleif :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva! Takk for hilsen i dagboka - nå har jeg snart ferie, skal bare ha en forelesning fra 15 - 18 (hvordan kan de finne på å ha forelesninger på et sånt tidspunkt :roll: )

Må bare henge meg på tipset fra Aricept; Aderma Exomega er superduper! Den eneste kremen jeg kan bruke på mine eksemhender! Anbefales på det varmeste :tommelsmil:

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Diva! Fikk skikkelig julestemning av å lese hvordan du lette og fant tre og skal pynte snart og greier. Vi skal bare ha plast i år pga. lillemor, men det blir jo ikke heelt det samme :D. Dessuten har jeg bestemt meg for at vi skal pynte før lillejuleaften-kvelden. Spiser alltid hos svigers om ettermiddagen, og det er jo bare et kjempestress å komme hjem til dukstryking og juletrepynting.. I år skal vi kose oss med hovmesteren, ikke bruke den som en pustepause. :)

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Kverula : sender over litt julestemning til deg : ((((o)))) Håper du finner den snart :)

Middis, Aricept og Laella : tusen takk for råd :)

Eplegrønn, hyggelig at du stakk innom :D Hyggelig at jeg kunne inspirere til litt julestemning :) Kommer jo før eller siden. Var vel juletreet som satte i gang mine jule-endorfiner :ler:

Har vært i byen og handlet julegaver, er vel ferdig med halvparten. Vi har prioriert foreldrene våre, og søsken + bestevenninne + kusine til de mer "eksklusive" gavene våre. Vi kommer til å mekke noe hjemmesnekret til flere andre venner og familie som jeg tror vil falle i smak :D Har rett og slett ikke råd til å kjøpe så mye til alle. Sånn er det

:(

Skal lage et armbånd til min bestemor og hun har oppgitt farger hun liker og kler, så det skal bli en liten utfordring imorgen.

Har ellers planer om å lage to langpannekaker,- krydderkake og sjokoladekake imorgen, men først og fremst skal jeg rundt i byen og se etter julegaver til min kjære. Gleder meg! Det er så gøy å handle ting til folk jeg er glad i : - ) Jeg vil ikke skrive hva jeg har tenkt på til ham, her på KG da han kjenner til forumet...

Så blir det å handle mer julegaver og så om vi ikke får gjort unna alt, så handler vi resten i Osloområdet på fredag.

Tror vi skal ta kvelden nå, jeg er svinetrøtt...

I morgen skal jeg begynne på en ny søknad til et sykehus i Oslo. Får kjemme jobbterrenget der og,- får jeg jobben så flytter vi nok... Vi har ikke så mye valg.

Tiden vil vise, og jeg vil helst satse på å være her, men jobbene må nesten bestemme hvor vi skal flytte nå.

Blir jo spennende, både på en positiv og negativ måte :-?

Uansett gleder jeg meg masse til jul og vi skal på julemiddager og selskaper og "hæppenings" hele jula, og det blir stas å se alle igjen :D

Alt annet får vi ta etter nyttår.

God natt :vinke::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauau! Vooondt i mage og rygg :grine:

Tante rød ankom i går :o

Tror jeg skal dytte i meg et par Ibux før jeg går og handler. Hater å ta smertestillende for alt annet enn hodepine etc. men greit å være smertefri når jeg skal bære på ørten poser og stresse rundt.

Sambo var så grisetrøtt, at han grudde seg til jobben. Skjønner jeg godt. Vi la oss faktisk tidligere enn vanlig, men det er jo ikke alltid det hjelper heller :(

Har nå fått et problem med pus : Siden jeg renset dokassa hennes i går,så har hun hoppet oppi der og lekt! Flere ganger! Gravd og styra og ikke gjort noen "naturlige funksjoner" for å si det sånn. Hun er så flink at hun ikke rister av seg sand etc, i kassa og ikke på kjøkkenet heller. Hun venter nemlig til hun kommer ut i stua og rister av seg på parketten :evil:

Den klumpesanda kan ( med fuktighet ) nemlig ta kverken på parketten! Da er vi in deep shit mht depositumet vårt...

Aarrrrgh!

Skal se om det er skjedd noe spennende siden i går på KG og så spise frokost.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psst: håper dere blir i Grenland.. Nå skal jo vi flytte nedover og det hadde vært så kjekt og kjent noen der nede i fremmedland for meg...

Håper jeg og...

Vil helst være her :grine:

Takk for gla-melding :D

Var og handlet gaver til sambo i dag,- og jeg tror jeg fikk til noen greie gaver. Blir spennende å se :) Var sånn passe utkjørt da jeg kom tilbake, og jeg hadde i tillegg en svær papirpose fra Meny med mel, sukker, melis, smør, kakao osv osv. Så jeg er ganske glad jeg ikke bor langt fra sentrum...puh!

Jeg er ikke akkurat overarbeidet fortida, så jeg har sikkert ikke rett til å klage engang,- men jeg har vært veldig hanglete de siste ukene. Nå har jeg hatt hodepine i tre dager uten stans, og jeg begynner å bli drittlei. Magen fungerer heldigvis greit ennå,- den pleier stort sett å "sympatigrine" med hodet :o

Er også grisetrøtt, men vi legger oss ganske sent fortida, og vi må begynne å ta kvelden tidligere! Et av mine nyttårsforsetter....

Men nå kommer sambo snart hjem med pizza ( han har vært og handla presang til meg :hoppe: ) og han lovet meg en oljemassasje etterpå :jippiii: :D ( ryggen og nakken min er et katastrofemråde! )

Også er det jo snart helgen og snart jul. Så jeg skal bare tenke positivt nå og fokusere vekk fra vondt`ne...

Laget forresten krydderkake i stad ( orket ikke lage sjokoladekake i tillegg,- tar det til lørdag ), men den ble ikke noe god :veldigsur:

Håper sjokoladekaka blir bedre,.- tør ikke servere vond kake til potensielle romjulsgjester lissom....

Nei, nå er`e mat :D

God kveld, god kveld :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( ryggen og nakken min er et katastrofemråde! )

Min også! Helvetes vondt bare sambo glemmer seg, og tar litt hardt (dvs normalt) på skuldrene mine. Har du noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,- det er vanskelig å si.

Kommer litt an på hvordan smertene kommer ? Er det bare konstant vondt og ømt hele tida, eller kommer og går det av forskjellige grunner ?

Nå vet jeg ikke om hva du synes om alternativ medisin ( jeg er ganske positivt innstilt til det, men jeg prøver å gå litt stille i dørene..hehe ), men naprapati kan være en god ting å prøve. De både masserer / myker opp, før de evt setter på plass, og er ikke så "tøft" for kroppen slik som en kiropraktor er.

Her er noen aktuelle linker :

http://www.naprapatlandslaget.no/naprapati.html

http://www.alternativstart.no/naprapati.htm

http://www.rygg.no/

http://www.naprapatsenteret.no/

Årsakene til at jeg har litt vondt i rygg / nakke kan være mange :

Har ganske tung byste og føler meg plaget av dette

Jeg sitter ofte litt feil i forhold til skolearbeid / på arbeidsplasser ( kontor )

Er også litt dårlig trent ( kan jo være en faktor )

Ellers ( om du hæler det ) så anbefaler jeg en beroligende aromatisk massasjeolje fra BodyShop,- og be din kjære om å massere deg. Om det gjør vondt, så bare prøv veldig forsiktig.

Har du snakket noe om det til lege ?

~ ' ~

Å, som jeg gleder meg til :

jeg skal legge meg

jeg er ferdig med den #&%&%))(/¤#"# mensen

helgen og julen

presanger

til vi skal møte venninna mi imorra

Har svinevondt i nakken og korsryggen nå, men det hjelper jo litt å skrive opp hva som er positivt :)

God natt til alle som er innom :D

:: klem :: D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Diva-vennen!

Jeg kommer ikke til å få tilgang til nettet på en stund, så jeg ønsker deg en flott jul med masse god mat og mange pakker :sjarmor:

Ønsker deg igså et godt nyttår med masse positive hendelser!

Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag Diva! :blomst:

Katter som leker i dokassa er kjempegøy :roll: Og er det ikke rart hvordan de absolutt MÅ på do akkurat mens man gjør ren kassa? Har nettopp hatt kattunger, fire stykker, i tillegg til de tre store. Hver gang jeg har gjort ren kassa har det kommet en gjeng på minst fire for å se, og gjerne prøve å gå på do mens jeg graver i sanda deres :blunke: Og selvfølgelig; med en gang ny sand er helt i kassa og den skitne er båret ut går hele gjengen på do...

Men de er nå herlige likevel, da!

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *Meg* :D Skal dere på juleferie nå ?

Håper dere får en fin fere ( etter forholdene ) og at det går bra med deg.

Ønsker deg en flott og fredfylt jul og masse god mat + gaver...

Stå på :D

Juleklem fra meg, og så skal jeg hoppe en tur inn i dagboka di før jeg logger ut :)

Freeedag :hoppe:

"Friday, I`m in love" ( The Cure ) Herlig låt og den dukker opp i hodet hver fredag omtrent...hehe

Sitter i undertøy og morgenkåpe,- har spist toast med ost og syltetøy og drukket en latte og bare sløva`n siden jeg var oppe i 06-tida. Skal vel finne dusjen snart, tenker jeg.

Skal ut å handle egg, så jeg kan lage en liten eggerøre ( lunsj ) før vi drar inn mot Tigerstaden litt senere i dag. Sambo slutter tidlig hver fredag og det er ganske kjekt. Da får vi bedre muligheter til å reise og lee på oss.

Nå har den ene tommelneglen min detti av helt da. Fikk meg støpenegler for noen uker siden og de har holdt seg bra. Men det er typisk at jeg "får et slag" på neglene når jeg gjør noe praktisk og da blir jeg såå sinna! Det skjer dog når jeg har korte negler og men... Ekstra ille når jeg ikke kan fikse på støpeneglene selv lissom. Tror jeg skal ringe en salong i nærheten og høre om de kan ta en negl før jul og så evt ta etterfyll så fort jeg får råd...

Takk og lov så er det på tommelneglen da.- så det synes ikke såå godt som det ville gjort på en av de andre fingrene.... :oops:

buhuuu :grine:

~ ~ ~

Uff, jeg hater å komme over "skumle emner" når jeg er alene hjemme.

Viser til denne tråden...

Føler virkelig med folk som opplever slikt,- og jeg ble faktisk så redd at jeg tok pus på fanget da jeg leste den :ler: Hun satt heldigvis hos meg lenge :: lettelse ::

Rart det der egentlig,- i Europa, kanskje spes. Nord-Europa, så synes vi sånt er så skummelt og vi er også mer "redd" for døden enn i andre land. I østen og Asia, så har de jo et helt annet ( og mer "naturlig" ) syn på slikt og det er en del av hverdagen for mange. Men jeg skjelver som et aspeløv og blir klam av skrekk jeg, om jeg hører om paranormale hendelser og ser bilder av det som sies å være gjenferd... Har tatt nattesøvnen endel ganger ja....

Samtidig er jeg veldig interessert i det og vi opplevde faktisk endel merkelige ting i vår forrige leilighet. Glad vi flytta :hoppe:

Skjønner at mange er skeptiske...

Mye jeg ikke har klart å fordøye heller, men når en føler ting selv, så kan man jo ikke tenke at det bare 1) er innbilling ( når begge opplever ting uavhengig av hverandre ) 2 ) at vi er gale ( ikke så veldig gale vaffal :lol: ). Noe må det jo være!

Dessuten har jeg flere i familien som har opplevd ting,- både sett og hørt. Og de fleste er faktisk svært så nøkterne og jordnære!

Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi aner ( kllisjè jeg vet... ), men synes psyken min takler det dårlig. Godt det er lyst ute nå :ler:

Velvel.

Jeg får vel hoppe i dusjen og stelle meg litt. Kanskje jeg orker å bake sjokoladekake likevel i dag ? Får se :)

God dag videre til alle som passerer :briller:

Uæh, skremmer meg selv nå.... Glad pus er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag Diva! :blomst:

Katter som leker i dokassa er kjempegøy :roll: Og er det ikke rart hvordan de absolutt MÅ på do akkurat mens man gjør ren kassa? Har nettopp hatt kattunger, fire stykker, i tillegg til de tre store. Hver gang jeg har gjort ren kassa har det kommet en gjeng på minst fire for å se, og gjerne prøve å gå på do mens jeg graver i sanda deres :blunke: Og selvfølgelig; med en gang ny sand er helt i kassa og den skitne er båret ut går hele gjengen på do...

Men de er nå herlige likevel, da!

Klem  :klem2:

Hehe, sååå kjent det høres ut! :lol:

Klart det er verdt det,- har aldri hatt det så bra nå som jeg har katt :D

Vil ha en til og :)

God fredag til deg og :)

Tar en liten dagbokrunde snart :briller:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...