Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Stikker innom med en tirsdagsblomst :blomst:

Høres så godt ut med julemat - har ikke smakt noe julemat ennå i år, men nå er det ikke lenge igjen! ::sikle::

Ha en god tirsdag Diva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hå!

Så kos med hyggelige hilsner, dere :D

Ach, lenge siden jeg har hatt noen oppdateringer her.

Søndag var vi i allefall i Oslo i fødselsdagsselskap for lillebror :D

Det var utrolig hyggelig og vi koste oss i pyntede stuer med texmex-mat. Nyydelig!

Ble så stappmett på tortillas og kaker atte fytti!

Måtte dra hjem i 20-tiden og den ble vel 20.30 før vi var ute av Oslogryta. Veldig trist å måtte dra så fort, men sambo måtte tidlig på jobb mandags morgen, og det tar jo et par timer å kjøre hjem da.

Men vi ser dem jo heldigvis i romjula :)

Lillebror digget brannbilen! Tror den utmerket seg som kveldens artigste gave og han drasset rundt på den konstant :D

Den sier følgende :

"alle emheter : alarm" og "bæbuuubæbuuubæbuuuu!" hihihihi....

Ganske hi-tec :ler:

Han er så nydelig og da :smelte: :)

Så var det mandag.

Dagen gikk som vanlig, helt til sambo kom utkjørt hjem fra jobb.

Hørte det var noe uvanlig med stemmen hans, så jeg løp ned og sjekket hva som var på ferde. Han var helt ødelagt og med tårer i øynene. Han hadde vært så dårlig på jobben at han nesten ikke hadde klart å jobbe ordentlig. Kvalm og vondt i hodet og han hadde fått mange "trykk" / slag av diverse (tungt) utstyr på jobben, så han hadde vondt i ribbena også. På toppen av det hele, så jobber han ute i kaldt vær og vind, og det er stress uten like der, og pauser er et nesten ukjent ord på den arbeidsplassen.

Han ble jo syk han.

Brakk seg og kastet opp galle osv.

Fikk svak feber og vondt i halsen og var ganske sløv.

Hadde blodig oppspytt / snørr og!

DA overtalte jeg ham til å ringe legevakta! ( den telefonen som ikke er helt akutt da )

Synes det var ganske skummelt, men fikk jo høre at det ikke var så uvanlig. Skulle se an situasjonen i allefall og ble det like ille / verre, skulle vi ta kontakt igjen.

Fikk så vondt av gutten min :(

Har riktignok ikke blitt syk selv, så omgangssjuke er det nok ikke. Dessuten tror jeg vi har hatt den - håper vi er immune nå. Han er i allefall hjemme fra jobb i dag og var også rekonvalens i går.

Tenker han er klar til dyst i morgen igjen.

Håper han klarer å få seg en ny jobb snart.

Håper jeg får jobb snart og....

~ - ~

xeyes, for noen ugudelige tider du sitter oppe på da!?! hehe....

Neglene er bra og håret er nystripet. Så jeg ser sinnsykt bra ut nå!

:ler: hehe, neida....

Er ganske fornøyd i allefall.

Mulig en etterfylling hadde gjort susen, får se hvor mye nærmeste salong skal ha for det. Er i allefall veldig komfortabel med neglene mine nå :)

Kverula

Midnattsol

CeNedra

Aricept

MarianneE

xeyes

Labella

:blomst: og :kysse:

Hyggelig å "se" dere :D

Nå har jeg lagt litt planer om å lage kaker til jul.

Jeg kommer IKKE til å lage de 7 slagene. Ikke 2 av de engang :o

Har ikke helt den tradisjonen jeg. Kan ikke lage sånne kaker og liker det ikke så godt heller.

Så jeg vil lage :

2 sjokoladelangpannekaker

1 krydderlangpannekake

Risboller

Konfekt

I første omgang blir det de langpannekakene.

Skal manne meg opp og opp-psykinga begynner nå!

Skal kjøpe fryseposer og fryse omtrent alt av de førstnevnte, ( må jo smake bittelittegran selv da hihi ) og så må vi se å få spist jordbærene vi har i frysern. For det er ikke plass til så mye mer akkurat nå.

Så jeg tenker : dessert -> jordbær og fløte ( eller liknende ) i dag.

Er så greit å ha noe liggende man kan varme i mikroen om man får besøk. Skal også passe på å ha te, espresso og julekaffe ( Evergood ) i skapet.

Skal bli bra!

Får se om jeg hæler å begynne prosjektet i løpet av uka.

Mulig vi snekrer sammen noen julekort og. Må bare sjekke om vi har materialer til det.

Vel, nå skal jeg gå og ta meg litt te.

Ha en gooood dag :D

:: klem :: :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom en liten tur...

vet jeg har vært litt dårlig med besøk i dagbøker i det siste, men har litt mye å tenke på for tiden.. Lover å komme sterkere tilbake senere!

:klem2:

Klem Aricept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjohei, du! Lenge siden nå, ja. Jeg fikk så lyst på kake nå at jeg tror jeg dør, men jeg har allerede spist marsipan i dag, så min rasjon er nok oppbrukt. Men jeg sier ikke nei takk til en kaffekopp og noen deilige kaker i romjula! *hinthint* :D

Trist å høre at sambo er syk, da. Her i huset er jeg irriterende frisk hele tiden, og må jo liksom komme meg avgårde på skolen. På mandag og tirsdag hadde jeg fryktelig lyst på akutt prostatabetennelse... :hoho: Tentamen er ikke gøy! I hvert fall ikke når man må analysere film og endre opp med 7 sider... på pc... (+++ andre saker og ting hvor jeg måtte bruke kreativiteten litt for mye.) Men jeg overlevde det også!!!

Uansett.. har en tendens til å skrive om meg selv, og føler meg ganske egoistisk. Så jeg tror jeg er nødt til å si at du er flottesen!!!

Håper du snart finner deg en jobb, og gjør du ikke det kan jeg vinne i lotto for deg og dele litt. Bare fordi det der jul! Ta vare på deg selv og testosteronbeholderen din :)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo :)

Her var det hyggelig å komme i dag :D

Takk for hilsner, Care, Starie, Aricept og Hope :)

Tja, hva er nytt siden sist ?

Vi hadde tortillas med rømme, kylling og ost til middag i går og det smakte helt utrolig bra! Hadde også jordbær og krem på boks (:o ) til dessert. Smakte kjempebra!

Så på flere dvd`r i går (Bedazzled og Shrek ) og koste oss masse.

Var en fin dag :)

I dag skal jeg lage risengrynsgrøt til middag og jeg håper inderlig jeg har nok melk,- har ikke penger hjemme nå. Bare flasker... gidder ikke gå å pante. Synes jeg gjør det hele tida. Sambo har riktignok penger, men det er ikke alltid vi husker å handle inn alt eller at han husker å legge fram penger om jeg skulle trenge noe mens han er på jobb. HATER å ikke ha en pengebeholdning selv :(

Tenkte å dra på julehandletur imorra og kjøpe presanger til våre nærmeste. Regner med at vi starter på julebakst / juledropslaging til helgen. Håper på å få skviset inn en kjøretime eller to og. Er på høy tid at jeg lærer meg 2.giret nå....hehe

That`s it for now :sjarmor:

::vinkelanketilallesammen::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoheisann Diva! Måtte jo inn å se hvordan du har det her da - takk for hilsen! :D Håper dagen din blir fin! Her hvor jeg bor er det storm :o

Hilsen Eplegrønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no særlig å være blakk - og spesielt ikke nå til jul! (been there - done that!) Håper virkelig det ordner seg for deg nå snart!

Kakebaking ja - jeg skal steke pepperkaker og lage sjokokrisp i dag. Sjokokrisp er veldig greit å lage - godt på smak, det kan fryses og veldig greit å gi vekk i julegave til venninner o.l. Tomme syltetøyglass, som rulles i lim+salt ser frostet ut - så fylles de med sjokokrisp og rød silkesløyfe tilslutt. Fin hjemmelaget gave.

Ha en fin fredag Diva - kjekt å se deg i boken min!

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :D

Takk for koselige hilsner asså :hoppe:

Her er det ikke skjedd så mye. Ble ikke noe innkjøp av presanger i går.

Vi satt nesten bare å så på tv hele dagen :ler: Sambo slutta tidlig på jobb i går og vi så på de "vanlige" komiseriene på tv og noen dvd`r.

Så spiste vi pizza hos hans foreldre. Var hyggelig :)

Et problem vi har nå, er at det er så svinekaldt i leiligheten. Det er null grunnvarme her ( som vi ble lokket med da vi så på leiligheten - lang historie - kanskje jeg legger den her en annen dag ) og en frittstående oljeradiator hjelper dessverre ikke,- ikke engang på full guffe. Så vi er litt gretne.

Tenker litt på å kjøpe oss en gassovn. Den skal jo helst bare brukes med åpent vindu ( pga helsefare ) men vi har godt luftkondisjoneringssystem her, så det kommer til å gå bra. Luften skiftes ofte ut.

Vi får se hva det blir til. Må tross alt kjøpe julepresanger først, og pengebingen er ikke så stor som den burde vært :(

Har for øvrig kjøpt to (!) julepresanger i dag. Rakk ikke mer før butikken stengte,- vi var litt sent ute :lol:

Håper på at det er søndagsåpent på sentrene i nærheten så vi kan fortsette imorgen.

Ellers skal vi jo til å lage drops og kaker til jul, men vi venter til forkjølelsessymptomene våre forsvinner helt. Liker ikke lage mat når vi hoster og snufser ( mat som andre skal få... )

Mie : sjokokrisp..hva er det ?

Høres unektelig godt ut :)

Du har ikke oppskrift vel ? hihi....

*Meg*,- tusen takk,- det var utrolig snilt sagt av deg :)

Må si det samme tilbake. Det er en fryd å være på en plass med så mange flotte mennesker :D

Setter stor pris på deg og...

Eplegrønn, Middis, Kverula, *Meg* og Mie,- takk for at dere stakk innom :D

Alltid hyggelig : - )

Vel, nå begynner klokka å bli leggetid (?) - Forlengst....

Får se om vi ikke oppsøker sarkofagen for natten.

God nattaaa :vinke:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæpp!

Stod opp sent i dag.

Hadde toast med eggerøre til frokost og tok ting med stor ro.

Klarte å slepe meg ut på badet for å dusje og vaske håret.

Frisk og rask klokka 1500 :oops: :lol:

( men det er jo helg..hehe )

Dro etterhvert ut og handlet gavebånd og diverse dill + juletrelys på Plantasjen. Makan til kø har jeg sjelden sett. Folk stod jo som sauer rundt om kring og køene var ikke akkurat organisert. Var livredd for at folk skulle snike, da vi hadde dårlig tid... Mange som prøver seg ja!

Var hos sambo`sine foreldre og spiste søndagsmiddag og hadde bløtkake etterpå. Vi spurte faktisk om det var noen spes. anledning da vi fikk invitasjonen for noen dager siden, men de sa bare neiida.

I dag viste det seg at de hadde 40 års bryllupsdag :o :sjokk:

Hvorfor vi ikke feiret mer eller gjorde noe mer ut av det vet ikke jeg,- de ville kanskje feire dagen i fred ? Men det hadde jo vært hyggelig å gitt dem noe da...

Etter maten var det tid for den evinnelige styringa med dekoderen - den streiker sånn ca et par ganger i uka og kanaler faller ut etc.

Stim og ståk :roll:

Sambo trår til og prøver å fikse i allefall, men alt blir bare stress - vi skal ned dit i morgen igjen og fortsette moroa..... :-?

Nå har vi sittet passe lenge på pc`n begge to, så jeg tror vi tar kvelden om ikke lenge.

Har store planer om å ut og se etter juletre imorra. Spørs om vi kjøper tre før onsdag / torsdag, men vi må egentlig være tidlig ute. Det var så utpella forrige gang og vi sleit virkelig med å finne et fint tre.

Har lyst på edelgran.

Skal også søke på et par stillinger i Oslo :

En på Radiumhospitalet og en på Rikshospitalet.

Den på Riksen er jeg litt tvilende til,- for tiltredelse står som 01.05.04 (!)

Er ikke det LITT lenge til ? I forhold til at de skal søke etter noen nå ?

Vanligvis er det mye raskere tiltredelse slike plasser :o

Får se om jeg gidder å søke på den...

Go`natt :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for hilsen, Care :)

Nå har jeg opplyst (?) deg, Kverula :D

Aiai, hele gårsdagen var et mareritt. Negative ting skjedde igjennom hele dagen. Var dårlig og vammel etter å ikke ha sovet i det hele tatt natt til i går. Jeg klarte ikke sove,- var ikke trøtt og lå og irriterte meg natta lang, samtidig som jeg ristet puta og tok dyna av og på ( for varmt - for kaldt ).

Jeg snakket i blant med sambo ( som lå med voldsom hoste forøvrig ) som var våken inniblandt og jeg sa at "får jeg ikke sove nå snart innen kl halv 5, så står jeg liksågodt opp". Han skjønte det godt. Han trodde jeg ikke fikk sove på grunn av hosten hans, men det stemmer jo ikke. For han har hatt denne kraftige hosten en del dager nå, og jeg har ikke hatt sovevansker de andre nettene.

Stod etterhvert opp klokka 05.10 og satte meg stille og rolig ned på datamaskinen. Ville ikke vekke pus ( som lager leven og mjauer nede i stua når hun hører at vi våkner med vekkerklokker etc, ), men hun prøvde seg med et mjau eller to før det stilnet. Ville ikke at sambo skulle våkne ( han trenger den søvnen han kan få ). Gad ikke ned å slå på modemet ( sto av for en gangs skyld ) så jeg tok en skikkelig sorteringsrunde på alle katalogene. Fikk ikke gjort så mye, slukøret som jeg var, men greit å ha noe å dille med...

Da vekkerklokka til sambo ringte, så tilbød jeg meg å lage en cafè au lait til ham og det ble godt mottatt. Er greit å være litt ekstra snill om morran, da han fort får dårlig tid.

Kom meg inn i dusjen, og inntok deretter dagens frokost. Satt litt på pc`n etterpå. Gjorde altmulig på en gang slik at jeg ikke skulle sovne,- måtte få døgnrytmen på plass igjen.

Men alt gikk til hælv... Jeg var så trøtt og jeg sov vel en halvtimes tid på soffan. Var ganske ekkel i kroppen etterpå. Kjentes ut som om jeg hadde feber og magesjau på en gang. Hadde jo heldigvis ikke det,- men følte meg kraftig redusert. Kvalmen gikk opp og ned.

Etter at sambo kom hjem så sovna vi på sofan begge to :lol: og så dro vi for å se på juletrær klokka 18.

Isvinden var det første som slo meg i trynet da jeg kom ut :o

Fyttigrisen! Jeg hadde på meg tykk kåpe og langt skjerf og varme sko, men det kjentes som om alt blåste igjennom. Lurt å være forsiktig på isen når det blåser sånn, for ellers blir man et levende "seilbrett" :ler:

Fant ikke noen juletrær vi syntes var fine, og foreldra til sambo maste "finner dere noe" ? De hadde jo funnet et med en gang og forventet nok at vi også gjorde det. Men vi har to helt fullstendig ulike stuer, både i stil og i størrelse, så vi ville ha noe "mer". En skikkelig fyldig edelgran som vi hadde i fjor. Har så mange smålys at vi må rett og slett ha et relativt stort tre. GLEDER meg til å pynte :D

Mulig vi kjøper tre i dag og pynter det om få dager. Jeg gir blaffeni "regelen" om at treet skal pyntes lillejulaften. Jeg vil nå :lol:

Jeg mener,- hvorfor ikke ?

Skal ut på jakt i dag igjen - like etter at sambo er ferdig på jobb. Da har vi dagslyset å "se" i også. Håper også på å få kjøpt flere julegaver og vi tar sikte på å være helt ferdig innen torsdag.

Følte at jeg har skrevet dette før, men jeg tror egentlig ikke jeg har det... *hmf*

Skal iallefall innover til Oslo på fredag ettermiddag og møte en venninne, og vi reiser rett etter tidlig arbeidsslutt for sambo. Skal utveksle gaver og skravle litt :) Gleder meg. Er lenge siden sist. Blir jo ofte det når vi bor litt unna hverandre. Tenkte å innom CC West, og Stoff og Stil samtidig. Tror jeg vil kjøpe litt flere satengstoffer. Er så mye fiint der :)

I dag morges våknet jeg ikke av mobilalarmen, men sambo som hostet så han nesten brakk seg nedenunder ( på badet ),- så hørte jeg plutselig ikke noe. Jeg spratt opp jeg, for å se om han fremdeles var i full bevissthet. Det gikk bedre enn jeg trodde - heldigvis. Men han sliter nå med den hosten. Det hele begynte forrige mandag, og han har vært dårlig siden da. Tok ut egenmelding tirsdag og onsdag forrige uke, for da var han så redusert,- har ikke sett ham slik før. Tror arbeidsplassen og utrivselen der tar rotta på helsa hans :cry:

Han er i allefall i full jobb og i full gang forlengst, men hosten sliter han med ennå. Det er noe av og til i løpet av dagen, men når vi legger oss,så begynner marerittet. Da hoster han som besatt, og det kiler visstnok så i halsen at han bare må hoste. Jeg hadde håpet at han oppsøkte lege snart. Har ikke hørt på makan :o

Dakar sambo... Rart jeg ikke ble smitta egentlig. Kan være fordi at det ikke er en smittsom infeksjon / forkjølelse eller noe, men at han rett og slett har blitt syk fordi han har slitt litt psyk. i forbindelse med jobben (?)

Jeg håper det går over snart og at vi er friske til jul :nisse:

Jeg kan godt ha både pest og kolera etter nyttår jeg,- bare jeg slipper å være dårlig i jula!! Har hatt nok julaftner i horisontalen :(

Anyway : da jeg skulle ta meg et stort vannglass og ta med opp fra kjøkkenet, ble jeg møtt av en vegg av stank fra kattedoen. Pus hadde selvfølgelig lagt en hissig kabel som luktet død og pine. Det er overflødig å si at frokosten ble utsatt litt.... Grøss...

Tror jeg skal kjøpe nytt filter til doen jeg ja!

Det verste er at pus ikke er like flink alltid til å vaske seg bak, og nå tok jeg rett og slett å påførte litt matolje ( tips fra oppdretter ) for at hun skulle vaske seg. Funker heldigvis bra.

Synes dog ikke det burde vært nødvendig :o

Plan for dagen :

¤ Dusje og kure håret

¤ Spise

¤ Handle ( føler at tante rød ankommer snart :evil:

¤ Fortsette på smykkelaginga. ( har fått enda mer tråd :hoppe: )

¤ Sjekke arbeidsmarkedet på nett og i aviser

¤ Være ferdigstelt klokken halv 4 ( høres ut som om jeg vasser rundt i morgenkåpe til sambo kommer hjem :ler: Men snakker her om sminke og hårstell etc... )

¤ Juletrejakt og julegavehandel

¤ Får vel fikse oss en eller annen form for middag -> vi hadde planer om strimlet kjøtt / kylling og slottspoteter og broccoli i går. Men vi var litt reduserte begge to - så vi bestilte pizza i stedet :sjarmor:

Den var gooood! Tipper vi lager noe mer "ordentlig" i dag.

¤ Lage innkjøpsliste mht baking til jula ( vet jeg er sent ute, men det er ikke såå mye jeg skal lage )

Det var vel så langt jeg kom foreløpig. Ikke dårlig liste det da.

Må muligens se etter julaftenantrekk og. Har ikke altfor mye pentøy igjen egentlig...

God frokost :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere forresten se åssen det er i Skien til enhver tid :ler:

Ganske artig med onlinekameraer fra VG-byene ;-) Må jo stadig trykke "refresh" selv da, men pytt...

Forøvrig så vil jeg også vise til et par ting jeg synes er kos fortida :

Grenlands Tv-tårn på Vealøs er "kledd" som et juletre. De hadde det i forfjor og året før der, tror jeg. Men i fjor fikk de ikke satt opp lys, til folks skuffelse. Men i år har Telenor fått det til :hoppe: Vi ser tårnet akkurat fra stuevinduet og det er et storslagent syn :D Lyser opp i mørket og skaper stemning.

Litt dårlig bilde,- om vi klarer å få tatt et bedre (les : større ) bilde selv, skal jeg legge det inn i KG`s fotoalbum. Det sies at når tårnet er pyntet så synes det helt fra langt oppe i Telemark og fra Larvik ( Farriseidet ?) og andre rundtliggende steder. Synes det er ganske artig :)

De har også for første gang, i regi av Brevik olympiske komitè (!) ( visste ikke at det var en olympisk komitè i Brevik men...) blitt satt opp en laaaang rad med lyspærer på Breviksbrua. Dette liver virkelig opp og er kjempestas!

Trivas her i Grenland jeg :D

Anbefales på det varmeste, folkens :Hehe:

Ok, nok brifing for nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooood tirsdag!!!

Vårt kjære Grenland er fint når det er julepyntet, ja!

Savna lysa på Vealøs i fjor jeg, da!! :(

Mandagen kommer min kjære og jeg innom dere en gang i løpet av dagen med en liten hjemmelaget julepresang (ikke store greiene, men liker og gi bort ting til jul) til dere.

Vi sees da -om ikke før-

En :klem2: finner veien til deg fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...