Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Oi. Det var mange triste og selvransakende tanker på en gang, sånn på en mørk og grå novembertirsdag.

Du er ikke den eneste som føler det på den måten. Har det sånn selv til tider, og vet at andre også har det sånn. Det betyr ikke at det er mindre vondt å ha det sånn, altså. Ville bare si at jeg forstår hvordan du har det.

Men jeg tror du må skille mellom to ting, her. Det ene er nyttårsaften. Det er en spesiell dag, og jeg vet at mange har det sånn som du skisserer - at de ikke kan bestemme seg før i siste liten, eller at de har faste planer med en bestemt vennegjeng. Det siste er det mange som har, faktisk. I fjor sa en venninne til meg "du vil jo aldri være sammen med oss på nyttårsaften du, lmari". Men det var ikke bevisst fra min side - det er bare det at vi har en slags "fast date" med en annen vennegjeng - vi har fester på omgang osv.

Poenget mitt er bare det at nyttårsaften er en spesiell dag, og at det at du ikke får så mange positive svar, kanskje er på grunn av at det er en så spesiell dag? Skjønner at du er lei deg, men det er mye hyggelig man kan gjøre på nyttårsaften uten å ha en svær fest, altså!

Den andre tingen her, er vennene dine. Jeg mener at en del av det å bli voksen, er å "rydde" litt i venneflokken sin. Kanskje tenke gjennom hvem man egentlig liker å være sammen med, hvem man har det gøy sammen med, hvem ser man for seg et livslangt vennskap med? Hvem stoler du på? Hvem vet du at stiller opp for deg, selv om du har det vanskelig? Venner skal gi deg noe tilbake - og for å være ærlig så høres det ut som at du har mange venner, men at det er du som gir og gir, og ikke får noe tilbake?

Jeg satte meg en gang ned og skrev litt om hver av vennene mine. Fikk meg til å tenke grundigere igjennom hvem jeg egentlig ønsket kontakt med. Skrev ned negative sider og positive sider, og rensket skikkelig opp i hva jeg kan leve med, og hva jeg ikke kan tolerere. Jeg har ikke "slått opp" med noen av vennene mine, men kanskje prioritert litt annerledes? Brukt mer tid og energi på dem som jeg virkelig har lyst til å være sammen med, rett og slett.

Høres det grusom kynisk ut? Kanskje. Men synes det er viktig at man tenker gjennom hva man vil bruke tiden sin på. Og venner er jo en viktig del av det.

Sett deg ned og tenk gjennom hvem du vil bruke tid på, hvem som tilfører deg noe. Og legg mer energi i de du faktisk ønsker å bruke livet ditt på!

Leit at du har det sånn. Tenker på deg, vennen!!

Klem!

Ps: Hva om at du og MarianneE tar dere en Oslo-tur nå før jul? Og hilser på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for et reflektert svar, Imari :D

Du er en meget klok jente!

Skal bearbeide og tenke igjennom litt.... Skjønner poengene dine godt.

Det er egentlig ikke bare nyttårsaften.

Hadde det bare vært det, hadde jeg ikke vært så lei meg...

Men det er stort sett hele tiden det er sånn. I nesten alle sammenhenger...

Så jeg føler meg en smule oversett og hjelpeløs.

Men skal som sagt prøve å følge dine råd og ta et oppgjør med meg selv,- og finne ut hvem som er GODE venner og som jeg faktisk bør bruke tid og energi på.

Hadde vært veldig morro å dratt innover og hilst på deg :D

Skal snakke med MarianneE og høre om vi får til en dag :)

Tusen takk for "invitasjonen" :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et reflektert svar, Imari

Du er en meget klok jente!

Ikke veldig klok, heller ikke veldig reflektert. Bare vært på samme sted en gang eller to....

Det er egentlig ikke bare nyttårsaften.

Hadde det bare vært det, hadde jeg ikke vært så lei meg...

Men det er stort sett hele tiden det er sånn. I nesten alle sammenhenger...

Så jeg føler meg en smule oversett og hjelpeløs.

Forstår det. Og jeg skal ikke kimse av følelsene dine. Men noen ganger når jeg har følt det sånn, så har det bare vært paranoiaen og den dårlige selvtilliten min som har lurt meg....

Men skal som sagt prøve å følge dine råd og ta et oppgjør med meg selv,- og finne ut hvem som er GODE venner og som jeg faktisk bør bruke tid og energi på.

Lurt det. Det er godt og befriende å reflektere litt for seg selv om venner. Noen ganger er det godt å tenke de tankene om folk som man aldri ville si høyt, hvis du skjønner hva jeg mener...

Hadde vært veldig morro å dratt innover og hilst på deg

Skal snakke med MarianneE og høre om vi får til en dag

Tusen takk for "invitasjonen"

Hadde vært gøy, det!! Vi kan jo diskutere det nærmere seinere en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vennen min!

Du er ikke dum og teit!! Ikke la noen innbille deg noe annet!!! Alle vi her vet hvor fantastisk du er og er alle glade for å ha blitt kjent med den Diva vi kjenner! :P :klem2:

Vi har vel alle kjent oss venneløse innimellom. Akkurat når det gjelder nyttårsaften er det vanskelig. Mange bestemmer seg ikke før siste dagen, har faste rutiner, eller rett og slett ikke vet hva de vil.. Veldig koselig at du prøver, men som Imari sier - nyttårsaften er en spesiell dag.

Og feir den gjerne med de som er spesielle for deg. Som sambo! Kan garantere deg at det ikke behøver å bli stusselig å være to alene på nyttåraften.

Vet at det kan være vanskelig å beholde like god kontakt med alle venner etter at man får kjæreste og blir samboer. Vet av erfaring. Venner funker begge veier. Virker som om du er flink til å holde kontakten, men det er ikke hele tiden du som skal ta kontakt. Er ikke de villige til det, kanskje de ikke er verdt å ha som venner.?? Men ikke gi de opp med en gang. Gi de et spark i ræva. Venner trenger det noen ganger. Man glemmer. Ubevisst. Dessverre.

Og uansett om du ikke kjenner meg IRL, så kjenner du meg her og jeg er vennen din! :P

Vil at alt ordner seg for Diva og sambo! :Nikke:

Klem fra Aricept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops.. litt sent ute med svar der. Fikk ikke med meg at du svarte Imari og fikk tilbakemelding.

jaja, ta ut det du får bruk for i min melding... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Diva

Ser du har fått tilbakemeldinger, så jeg skal ikke si så mye. Synes bare det er leit du sitter og føler at det blir "tomt" rundt deg. Der er jo ofte sånn at når det butter et sted, så dras andre ting med. Tror det har noe med tingenes iboende djevelskap å gjøre.

Imari har mange gode poeng i det hun skriver.

Selv har jeg funnet ut at jeg ikke trenger veldig mange venner. Jeg har mange bekjente, men skikkelige venner, de som alltid står der, der holder det med noen få. Til gjengjeld er de verd sin vekt i gull.

Når du tar for deg lista, så prøv å finne disse ekte vennene, for det er de som også virkelig ser hvor verdifull du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min!

Leit å se at du har hatt mange vonde tanker og følelser...Men jeg syns du skal følge Imaris råd jeg - de er som du sier både kloke og reflekterte!

Jeg er nok kanskje en av de "mindre" sosiale. Jeg er typen som liker meg best sammen med få, nære venner - og som ikke liker å planlegge så mye hva sosialt samvær gjelder. Jeg setter veldig pris på vennene mine, og er opptatt av tradisjoner. Vet ikke om det er noen trøst, men sambo og jeg har feiret nyttårsaften alene ved flere anledninger, og jeg syns det har vært noen av de fineste feiringene jeg har hatt siden jeg ble voksen. Vet at det kan føles som en nedtur når man har planlagt en større fest, men kanskje det ikke blir så verst likevel? :roll:

Jeg føler også at forholdet til vennene mine har blir forandret siden jeg ble sammen med Kverulanten og ble eldre. Men jeg har også merket hvem som er mine "ekte" venner - det er de jeg finner tonen med med en gang, selvom det er et halvt år siden sist vi var sammen...Og det er venner jeg vet jeg kommer til å ha resten av livet.

Jeg syns du virker flink til å ta vare på vennene dine jeg - mye flinkere enn det jeg er...Du må ikke føle at dere er venneløse selvom det ikke skulle bli noe av partyet - nyttårsaften er en vanskelig dag å invitere på.

Håper du føler deg bedre i dag, vennen!

Og du - ikke så dumt å vurdere å flytte til Oslo! Da kunne det jo være mulighet for å treffes snart! :D Må mase litt på Middis og Skusla og nå, så vi får i stand treffet vårt snart! :wink:

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du - ikke så dumt å vurdere å flytte til Oslo! Da kunne det jo være mulighet for å treffes snart! :D Må mase litt på Middis og Skusla og nå' date=' så vi får i stand treffet vårt snart! :wink: [/quote']

:tommelsmil::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helleus :D

Her var det koselig å være asså : - )

Hyggelig med tilbakemeldinger fra dere...

Fort gjort at en føler at alt er svart når ting topper seg slik. Men tror det er siste gang jeg gidder å invitere til nyttårsparty i allefall. Synes det er litt dumt bare,- å drive å "frekventere" andres selskaper, og så ikke ha noe selv. Det var også en av grunnene.

Noe av det som irriterer og sårer en del, er at en del av folkene som er invitert, har vi feiret med sammen før, og vi har pleid å være på "de samme" festene. Dermed synes jeg det er litt rart at de ikke vil komme / er skeptiske. Akkurat som vi er noen partydrepere ?

Dessuten så gjelder jo ignoransene / avbudene omtrent ALLE jeg kjenner... Så jeg føler meg litt fortapt :grine:

Er enig i at det er en spesiell dag.

Men i mine kretser, har jeg ikke hatt på følelsen av at folk er med de samme år etter år på nyttårsaften asså. Så jeg synes ikke det er så rart å spørre om de vil feire hos oss i år jeg. En spesiell dag kan man vel fint tilbringe i hyggelig selskap med venner ? Og MÅ det nødvendigvis være de samme år etter år som man er fast med ? ( Er ikke vant til dette selv,- ikke vondt ment )

Menmen.

Nyttår blir`re okke som.

Rydding i venneflokken er nok påkrevet etterhvert.

Føler meg mer eller mindre såret av et par av dem,- og det en nær venninne inkludert. ( IKKE noen her i forumet asså! ) Men det er fryktelig vanskelig.

Må nok summe på det en stund.

Føler selv ikke at jeg trenger mange venner. Men gode venner.

Kan godt også ha mer perifere venner som jeg møter i ny og ne, og tar en tur på by`n med for eksempel. Men de nære er få,- likevel er det jo gøy å invitere "hele flokken" ?

Som sagt så har jeg følt meg som en slags transitt venn...

Av og til får vi være med på morroa, og mange ganger ikke. Selv om det er akkurat samme gjengen ( unntatt oss ) som inviteres og får være med. Prøver vi å invitere hjem eller noe, så skal det mye til før folk er interessert. Ikke rart jeg blir deppa synes jeg.

Vel. Ellers er den saken heldigvis ikke så framtredende i dag.

Har fått besøk av tante rød og jeg har hatt veldig vondt i dag. Føles som om jeg blir spretta opp med kniv i mage / rygg ( sorry for ekkelt språk :ler: )

Kom en dag for sent faktisk, så i går kveld lå jeg og var litt nervøs. Synes liksom jeg hadde "alle" symptomene på graviditet..hehe.

Men den kom nå da, og jeg puster lettet ut.

Ikke snakk om barn ennå.

Jeg vil isåfall til alters lenge før... :wink:

Og selvfølgelig bli ferdig med utdannelse og få en jobb.

( ikke sikkert det blir såå perfekt, men det er jo lov å håpe og man slurver selvfølgelig ikke med de små pillene )

Har kost oss med kyllingsmørbrød med potetsalat i dag og rett og slett hatt en herlig dag hjemme :D

Vi har begge vært i godt humør og vi lå lenge sammen på sofaen etter maten :hjerter: Kjempekos!

Uken har utrolig nok gått fort, og nå er det snart "hælja" igjen. Skal bli bra :)

Mulig vi vurderer å flytte til Oslo uansett.

Jobbsjansene er lave og spesielt ille for samboeren min.

Mulig jeg søker på en helsesekretærstilling på Radiumhospitalet.

Det var min første arbeidsplass som helsesekretær og jeg trivdes svært godt. Var et godt arbeidsmiljø og et ordentlig sykehus. Likte meg der, selv om det var mange fæle tilfeller og jeg ble ganske grepet fra tid til annen.

Ellers har jeg lyst til å flytte til Sørlandet og jeg.

Sambo har bodd i Grimstad, og vi liker oss der begge to.... sukk

Men det er like vanskelig å få jobb der som her i Telemark. Så foreløpig tror jeg vi kan legge de planene på hylla.

Drømte meg litt bort forleden på www.finn.no :

Skulle gjerne bodd der ja! Det er en av husdrømmene mine..... :)

Oioioi! Nesten herrgård! Også en av mine drømmer....

Jeg bare ELSKER Jugendstilen....

Flott sted å bo :)

Hærrrlige sørland!!!

Ser jo interessant ut ?

Fyttigrisen! Dette er bare Den Store Drømmen vår....

Like utenfor Arendal og... Så bra ut! Vi har bestilt prospekt hihihi... Bare for morro. Men hadde jeg vunnet full pott i Lotto så hadde jeg søren meg slått til :hoppe:

Ååå, det ER så gøy å drømme :D

Vel, får vel finne de andre drømmene snart og oppsøke sarkofagen for natta.

Tusen takk for hyggelige innspill og synspunkter :D

Kjempegla` for at dere er er!

Stor nattaklem :)

P.S : håper vi kan få til et lite møte i Oslo snart ja! Skal bli morro :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kunne jeg drept den tanta som kommer og plager meg. Rart at du blir så dårlig hvis du bruker p-piller, forresten? Jeg ble kvitt alle plagene mine da jeg brukte dem, jeg, men har sluttet for en stund siden. (fikk så vondt i hodet av dem).

Nå er jeg helt skutt to ganger i måneden - noen timer rundt eggløsning og den første dagen som tanta stikker innom. Men så er jeg jo egentlig glad for at hun kommer også, da. Hadde jo vært fælt om hun ikke kom når jeg ville at hun skulle komme... Blir sånn elsk-hat-forhold!!

Godt å se at du er i litt bedre humør i dag. Du har mange kloke tanker rundt dette selv også, synes jeg!!

Klem til deg i nattens mulm og mørke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom for å se hvordan du har det, vennen! Må stikke med en gang igjen, for jeg må til med middagen!

Ha en fin kveld! :D

Klem til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Det er en del greier i livet som ikke er ok - det er nå sikkert.

Og noen ganger ER det mulig å flytte fra problemene. Har gjort det selv, med hell. Og da fikk både Halvdelen og jeg jobb.

Men - det er jo en ganske stor avgjørelse å ta, da.

Blir borte en liten stund, for i morgen skal jeg på skykehuset. Kommer nok raskt ut igjen, for de holder deg ikke der lenger enn de må.

Uansett ha det bra så lenge, så oppdaterer jeg meg når jeg er tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wee!

Så kos med hilsner :D

Imari : Har gått på p-piller i to og et halvt år. Trodde også tante rød opplevelsen skulle bli litt mindre smertefull og belastende. Men det funket tydeligvis ikke på meg :ler:

Føler meg sliten og småekkel, ellers er formen og alt ellers bra :)

Har sittet og dillet på nett og snakket med MarianneE på msn en stund.

Er kjempekos :)

Frokosten er også fortært.

Tror jeg skal ned å hente meg litt Cola (!) og så hoppe i dusjen. Skal besøke bestemor på jobben :)

Tusen takk for besøket, og store klemmer til Imari, Hope, Kverula, Bettie og ikke minst MarianneE :D

:kysse:

- Kommer sterkere tilbake senere i dag :)

Gooood dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og dillet på nett og snakket med MarianneE på msn en stund.

Er kjempekos :)

Ja, åssen ær'ikke'a?

Tror jeg skal ned å hente meg litt Cola (!) og så hoppe i dusjen. Skal besøke bestemor på jobben :)

Hva????

Holdt det ikke med de to boksene jeg kasta over til deg???? :o

Tusen takk for besøket' date=' og store klemmer til Imari, Hope, Kverula, Bettie og ikke minst MarianneE :D[/quote']

Klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...