Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

God morgen :)

Tusen takk for klemmer og hilsner :D

Skal prøve å ta en runde i dag og se om jeg klarer å sjarmere noen daglig ledere i diverse butikker.... :lol:

Ellers er jeg litt trist.

Gjerpen kirke i Skien ble påtent i natt / i dag morges.

Det virker som noen har brutt seg inn og tent på.

Det er noen skader der inne, men det var i allefall ikke katastrofalt, da kirken er i stein. Takk og lov...

Det er en av de flotteste middelalderkirkene i Norge, sies det i artikkelen i VG. Det er jeg helt enig i. Den ligger også veldig fint til og er svært ærverdig. Likner veldig på Gamle Aker kirke i Oslo.

Huffe.... :cry:

Brannen er i allefall under kontroll.

- Håper de svina som gjorde dette får SVI!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!!

God morgen, god morgen! I dag er en ny dag, med nye jobbmuligheter! Bit tenna sammen og gå ut på jobbjakt - plutselig så ordner det seg, vet du!

Lykke til - vi venter spent på å høre hvordan det gikk!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så sint.

hvorfor ødelegger folk kirker og gravsteiner og slike ting?

hvorfor?? så j----- irriterende.

jeg er målløs.

selv vet jeg ikke om jeg er religiøs eller hva jeg er, men jeg anser det som en av de verste tingene noen kan gjøre. hvordan tør de???

ellers takk for hilsen i db mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva :D

Hørte om kirkebrannen ja, skikkelig trist :(

Hvis du tenker på om du skal ta den jobben enda, kan du jo prøve og se...

Det er det veldig mange som gjør, og det er mange som tjener svært gode penger, samtidig som det er mange som ikke får det til.

Blir du blandt sistnevnte, så skal du ikke føle på det... Det er helt vanlig og prøve og feile i den bransjen.

Ha en flott helg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gooood lørdag!

Takk for hyggelig besøk :D

Ja, den kirkebrannen har gitt en del tårer.

Selv om jeg ikke er personlig kristen eller har hatt så mye med kirken å gjøre. Men den er en viktig del av Skien og den er flott og ærverdig. Dessuten blir jeg veldig trist når folk vandaliserer og brenner kirker og andre religiøse byggverk. Det tyder på null respekt og null hjerneceller, og jeg håper virkelig de idiotene som er stilt for retten får sin straff og vel så det. Kjørte forbi kirken i stad på en liten lørdagskjøretur oppover i marka, og jeg så heldigvis ikke noe på fasaden derfra.

Men det tar fra ca et halvt år til et år før den kan tas i bruk igjen. Sies det......

Vel, angående jobbsøking så har jeg ikke fått gjort så mye som jeg har planlagt.

Men har fått vært innom følgende butikker foreløpig :

Expert

Eurosko

Franz Schulz...

Og skal innom flere Franz Schulz butikker og Euroskobutikker i byen.

Og en del forretninger på et kjøpesenter i byen. Det må jeg prøve på til uken. Samtidig har jeg tenkt å spørre rundt i noen butikker i sentrum.

Fikk høflig avslag på de tre førstnevnte, men følte meg likevel som en teit taper... grrrrr! Det er så urpinlig å spørre slik! Føler meg som en tigger på en måte og jeg føler meg aldri pen / representativ nok....

Jaja... Grunnen til at jeg har vært så treig i det siste, har vært at jeg i tre dager har hatt spenningshodepine / migrene så og si hele dagen og noe av nettene. Samtidig blir jeg veldig kvalm, så jeg har vært utrolig sløv og deprimert. Blir jo bare kaos når jeg har slike "anfall". Får ikke spist heller, da jeg nesten har vært på vei mot doskåla lissom :o

Det er rimelig kjedelig å sovne og våkne opp med hodepine. Skulle ønske jeg visste om noe annet enn smertestillende... Det løser jo ikke akkurat det bakenforliggende problemet.

HELDIGVIS har jeg det bra nå :)

Ellers hadde sambo fri fra jobb i går, og vi sov lenge og slappet av før vi krabba ut av senga. Var herrrrlig :D

I dag skulle vi opp tidlig, men klokka ble jaggu 13.00 før vi fikk åpna øynene.... hehehe... Pytt, pytt. Får stå opp tidligere imorra!

Har gått et par dager og hatt vondt i høyre tommel / håndledd og jeg da. Det er jo typisk at alt skjer på en gang.

Jeg skulle re senga torsdag kveld, og så smelte jeg jammen tommelen opp i taket ( lavt tak på soverommet... ) og det gjorde sinnsykt vondt. Kjente ikke så mye mer etterpå, da jeg ( etter å ha bannet lenge og vel ) sovnet. Men dagen etter, etter noen timer, så fikk jeg kjempevondt igjen og slik har det vært siden.

Så i dag da vi dro til byen og skulle handle, så kjøpte jeg en støttebandasje. Tror ikke det er brudd e.l., fordi det har ikke gjort like vondt hele tida. Men jeg må i allefall ha den støtten. Bare synd det klør så #""%&%¤¤))(= mye!!! :evil:

( skriver litt saktere enn vanlig og... )

Men ellers er ting ganske bra og vi er i godt humør.

Har en kosete og sosial pus på fanget og det er sååå kos :D

Vi håper det ordner seg med en Oslotur til neste lørdag.

Planen er å stikke innom Xeyes en tur ! Skal bli morro :)

Og så er vi ganske gira på litt Ikea shopping.

Skal også innom Lillestrøm musikksenter ( de eneste i Norge som forhandler drillstaver fra Starline Batons - USA ) og forhandle litt om de vil ta inn staven jeg vil ha....

Så vi skal være veldig økonomiske denne uken og spare så mye som mulig til helgen... Har også et stort ønske om å dra på Big Horn på Aker brygge... savner maten der! Vi får se...

Vi skal snart til "svigers" for å sette i gang en vask, og så skal vi vurdere om vi skal ut å kjøpe pizza, eller om vi skal ta noe annet til sen middag...

Håper selvfølgelig på pizza :hoppe:

Ønsker alle en riktig god kveld :D

: klemmeklemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah :)

Nå har vi kost oss med

1 ) Pizza

2 ) Rødvin

3 ) Snart kokosboller :hoppe:

Så på "Med hjartet på rette staden" i stad, og jeg bare ELSKER den serien!!!! Er virkelig hyggestund foran tv`n når den er på...

Har ellers satt opp to lampetter over der tv / videobenken er, og skal sannsynligvis ha et stilig bilde eller en pen minimalistisk hylle mellom lampettene.

Skal sette opp nøkkelskap og bladhylle ( fra Ikea ) i morgen, da vi endelig har funnet skruene... Hehe, tok sin tid :lol: :oops:

I morgen skal vi endelig skifte dekk på bilen, og shine opp litt mer i leiligheten.

Gudd dey so far....

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, tusen takk, *Meg* :)

Har faktisk lyst til å sy meg en slik "bunny"outfit selv..hehehe :) Synes de er kuuule!

Har hatt det veldig bra i helgen og er kjempeglad for det!

Men i natt har jeg ikke sovet ett minutt en gang. Vi har klødd så fælt begge to, og det var spesielt ille for sambo, som måtte tidlig på jobb i dag... Dakar :(

Vi kom fram til at det kan ha vært kattehårene til pusen som har lagt seg til rette i senga til tider,- som irriterer huden vår. Det har skjedd et par ganger før og. Eneste vi kan gjøre er å skifte sengetøy og helst ikke la pus være så mye i senga :( Hun er jo i stua om natta og stort sett om dagen, men hun kommer opp i senga vår om morgenen noen ganger. Det er jo så kos :)

Kløinga er mikroskopisk nå i forhold til istad - takk og lov... huffe..

Nå har jeg i allefall inntatt en høvelig frokost, og skal snart hoppe i dusjen.

Skal til Porsgrunn og møte MarianneE, og vi skal vindusshoppe og se på salg i en brudesalong ( av alle ting ). Er sikkert mye fint der ja! Kanskje jeg finner en enkel stilig kjole jeg kan farge og bruke som selskapskjole ? Ellers er det jo gøy å drømme seg bort og...

Må samtidig huske å ta ut penger i Nordea som er "reservekontobank" og sette over på brukskontoen slik at Elixia får betalt den 20... Veeeeldig viktig...

Skal bli bra å komme seg ut i allefall!

På matfronten i dag, er det pasta med bacon og pastasaus som gjelder.

Skal prøve å finne en god dessert og!

Fyyyyflate å trøtt jeg er :Gjesp:

Får vel hoppe i dusjen før jeg sovner på tastaturet :P

Stor klem til *Meg*, Kverula og alle som vil ha :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en klem jeg :P :klem2:

Stilig avatar ja :Nikke: Kanskje ikke det mest anvendelige antrekket?...sålenge man ikke er ofte på karneval da :D

Høres da ut som om du har fått kost deg i helga, og bra er det.

Titter bare innom for å ønske deg en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært nødt til å stenge Bøllefrøet ute fra soverommet. Hun vil gjerne inn, men her klarer hun ikke åpne døra, så det er et (nesten) kattehårsfritt område.

Måtte gjøre det nettopp fordi hårene førte til kløe (en liten allergireaksjon rett og slett)

Ha en hyggelig tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stor klem til *Meg*, Kverula og alle som vil ha

Jeg vil ha!! Vil alltid ha klem, jeg.. ;) mmmmmmmm - klemmer er gode!!

Alt bra med deg, vennen?

Er spent på å høre hvordan det går med jobbsøkingen din, jeg? Får du noen napp, eller er det det samme gamle? Ikke morsomt, jeg forstår det... Men jeg har virkelig sterk tro på at det plutselig ordner seg for deg, jeg altså!!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting har en tendens til å plutselig snu på seg. Håper virkelig det snur seg for deg snart for det fortjener du bare SÅÅÅÅÅ mye nå!!! Vil se en KJEMPEHAPPY Diva igjen.

Håper du har en bra tirsdagskveld. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsner :)

Det var dagens lyspunkt for meg.

Skulle virkelig ønske jeg kjente dere IRL :D

Ellers føler jeg meg sånn passe venneløs nå.

Den "berømte" nyttårsfesten :

Nå har jeg for halvannen uke ++ siden sendt ut mail om de er velkomne til oss nyttårsaften om de vil. Halvparten har nå endelig svart. De har svart nei. MarianneE og mannen hennes kan - med mindre han må kjøre taxi nyttårsaften.

De resterende som ikke har svart, er folk som er særdeles lite flinke til å svare på mail / sende sms eller ringe. Jeg synes det er litt dårlig gjort jeg. Men de får bare være som de vil være. Jeg går jo ikke akkurat rundt å maser på folk heller, så jeg tror ikke det er årsaken ( at folk føler jeg blir for pågående... )

De som har svart, kan jo ikke.

Noen skal ditten og andre skal datten.

Jeg som trodde jeg var tidlig ute med å spørre rundt om noen ville være med.

Andre igjen, - vil gjerne "se an" om det er andre ( morsommere ) ting som de kan være med på, før de gidder å svare meg ordentlig.

En venninne kan aldri noe hos oss, fordi hennes noget sære samboer aldri vil til andre enn sine venner. Så hun hadde ikke noe valg.

Veldig synd :(

Jeg har snakket med to stykker utenom MarianneE og hennes mann. De kommer kanskje. De vil helst bare komme om det kommer mange folk. Med andre ord, så tror jeg vi blir alene på årets siste dag.

"Alle" skal noe annet som er viktigere og morsommere.

De resterende gidder ikke å svare.

Skyter inn at jeg ikke trenger direkte svar ennå, ikke før i midten av desember og at jeg er åpen for menyforslag og festplaner etc. om noen har noen på hjertet. Og det er bare hyggelig å få en liten tilbakemelding... Dette sa jeg i mailene / invitasjonene og.....

Hva ER det jeg har gjort ?

Sambo føler det på samme måte. Vi føler at vi ikke har noen venner igjen nesten. At vi kun fungerer som slike "transit" venner, som kun bruker oss når de ikke har noe bedre å finne på, og når de kjeder seg.

Dette er pinlig for meg å innrømme, men jeg sitter med tårer i øynene nå. Har bare lyst til å hylgrine og kutte ut nesten alle forsøk på sosialisering. Det er nesten så jeg vurderer å flytte til Oslo igjen. Med sambo selvfølgelig. Der har vi i allefall muligens bedre jobbmuligheter enn her. Og ( kanskje ) noen flere venner.

Dvs. jeg har mange venner,- og flere av dem har jeg kjent lenge.

Men de fleste er perifere. Vi blir stadig utelatt på fester av de vi kjenner i en av "klikkene" og jeg føler at vi ikke er "kuule nok" eller at det er noe galt med oss.

Jeg vil først og fremst presisere at jeg ikke er pågående.

Dvs. jeg sender ikke milelange mailer til folk flere ganger i uka.

Snarere en mail i måneden / annenhver måned til de fleste.

Kanskje en sms i måneden eller to.

Gjerne en telefon i måneden og.

De nærmeste snakker jeg med enten via msn eller sms / av og til telefon 1-2 ganger i uken.

Vi har i det siste heldigvis blitt litt mer innlemmet i det sosiale rundt oss, men nå har det dabbet av igjen. Jeg sier i ny og ne, at det er bare å ta en tur og se på leiligheten ( de fleste har ikke vært her engang, selv om vi flyttet inn i juni )

Vi har også spurt folk i ny og ne om de ville være med på kino / ut å spise etc. Men det er som regel negativt svar.

Nå har vi da planer om å lufte idèen om nyttårsparty,- for å gjøre noe hyggelig for oss selv og vennene våre.

Vi har stor plass og ser på oss selv som gjestfrie i allefall.

Vi er også sosiale og er glade i å ha besøk / være på besøk.

Tror ikke vi er sløvere / dummere / styggere / teitere / mer tapere enn andre, men akkurat nå føler JEG meg slik i allefall.

Så for å oppsummere :

2 stk kommer kanskje

3 ( kanskje flere ) kommer hvis det blir enda flere med

Resten kommer ikke / har ikke svart.

Så DER har vi en flott nyttårsaften :grine:

Sambo sa at han mistenkte at folk stadig var med samme vennegjengen på nyttårsaften hvert år. Jeg hadde ikke hatt inntrykk av at det alltid var sånn med folk, men nå tror jeg faktisk det.

De fleste hadde planer med andre venner allerede.

Vi har ikke en stor svær vennegjeng.

Jeg har venner fra flere kanter, og med forskjellige bakgrunner.

Sambo har to forskjellige,- en med meg felles, og en annen fra studietiden som jeg ikke kjenner godt.

Er det det som er problemet kanskje ?

Eller er jeg bare en kronisk taper ?

Jeg synes det har vært slik mer eller mindre siden barneskolen.

Men det har kommet sterkere tilbake nå.

Det var en tanke bedre da jeg var singel, men ikke mye forskjell.

Nå er det jo så at jeg har en del venner i Oslo i og med at jeg har bodd der en del tidligere. Men jeg har invitert folk derfra og.

Så det burde vel egentlig ikke ha så mye å si (?)

Sambo har ingen kolleger som er særlig hyggelige.

De holder seg for seg selv og han føler seg fryst ut innimellom.

Jeg er arbeidsledig. Håper snart på en jobb. Da er jo sjansen til nye venner litt større og ?

Men i dag har jeg bare lyst til å flytte langt vekk...

Vi har tidligere luftet idèer om å kanskje flytte til utlandet.

For å ta mer utdanning,- gjerne en type utdanning som man kanskje ikke finner her ? Uansett blir det jo litt annerledes.

Det finnes nok av ingeniør / bachelor grader å ta, og siv.ing / master er også aktuelt. Sambo vil muligens satse på en mastergrad.

Vi vil gjerne til Australia / New Zealand / England / Skottland.

Akkurat nå tror jeg de fleste vi kjenner ikke ville reagert i det hele tatt. Annet enn en del i familiene våre. Jeg er så lei av å være "venneløs" og "kjempe" for å være sosial og være hyggelig mot folk.

Mange vil nok si at "jeg prøver litt for mye". Og jeg har reflektert over det selv. Men slik er det ikke! Jeg maser absolutt ikke, med mindre noen ikke kan bestemme seg før 5 minutter før vi skal noe. Synes jeg er høflig, hyggelig og passe distansert når jeg ber med noen ut / hjem til oss etc.

Om vi ikke prøver å finne på noe med noen nyttårsaften f.eks,- så kan vi regne med å sitte hjemme alene. Sånn er det stort sett. Er ikke dagen vi vil være overlatt til oss selv.

Akkurat den dagen vil vi feire med gode venner og kjente :)

( vi har aldri hatt nyttårsparty før, da vi har bodd hos våre respektive foresatte inntil julen i fjor )

Men det ser jo ikke ut til å gå i orden da.

Nå er jeg seriøst redd for å få et dårlig stempel her, og egentlig så håper jeg at ikke onde tunger leser dette og benytter seg av det i andre sammenhenger. Men det får uansett bare være.

Jeg synes det er greit å ha en dagbok å skrive i, og jeg setter gjerne pris på å høre synspunkter på det jeg sier ( selv om de fleste ikke kjenner meg IRL ), og kanskje få en bekreftelse på at jeg ikke er dum og teit ?

Synes jeg benytter meg av nedlatende barnehagespråk nå, men jeg føler meg bare veldig elendig.

Vet ikke helt om jeg vil si mer, men jeg kan slenge inn noen ikoner som kanskje sier litt om humøret og selvfølelsen.....

:o :roll: :oops: :cry: :x :grine::hakeslepp::murvegg::flekke: :klø: :kvalm::riste::gape::sinna::sur::frustrert: :veldigsur: :sprettoy: !!!!!!!!!!

Dagens ord fra meg :

Ta godt vare på de vennene dere har, enten de er mange eller få.

Vær åpen og still opp for dem når det gjelder. Men ikke gidd å alltid måtte være den som må gjøre og finne på alt, og alltid må være den som ringer eller sier "Hei :)". At ikke alt hviler på EN person.

Tenk på en dere kanskje ikke har hørt fra på lenge, og kanskje send en gla`melding på mobilen ?

Bare noe som slår meg nå....

Hilsen en selvmedlidende og skadeskutt ( og for øyeblikket egoistisk og lei ) Diva.

Stor klem til dere her på KG i allefall :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...