Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:

Jeg fikk en liten dusj med D&G parfymen "Light blue" på Parfymelle i stad og den var SKJØNN! Den ønsker jeg meg herved til jul.

Det var dett :o

Kverula, Aricept og Kreps : Tusen takk for at dere bryr dere  :kysse:

Ønsker alle en kjempegod kveld :)

Så dritt at det gikk sånn med jobben. :evil: Men ikke gi opp,

Jeg har kjøpt den parfymen du snakker om, og den er absolutt å anbefale.

Lykke til videre,,

Klem fra Kreps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så leit å høre. Utrolig dumt vennen min :trøste:

Synes det var dårlig oppførsel fra bokhandelen. Stakkars venninna di som måtte komme med de dårlige nyhetene. Sikkert ikke lett for henne heller.

Og synes ikke du er sær som ikke vil ta den telefonjobben. Jeg vet at jeg kunne aldri i verden klart en sånn type jobb. Kan få prestasjonsangst av mindre. Men nå hater jeg å prate i telefon sånn helt generelt også jeg da..

Hva med en "vanlig" butikkjobb da? På Rimi, Rema, Kiwi.....Finnes vel nok at matvarebutikker der nede? Høres kanskje ikke så glamorøst ut, men både broren min og to venninner jobber i dagligvarebransjen, og de har alle lykkes på ulike nivåer og jobbe seg oppover. Er man villig til å sitte i kassa, og jobbe dårlige tider (kvelder og helger) en periode, finnes det gode muligheter til å bli avdelingsleder og videre butikksjef osv..Selv om det er på Rimi, er ikke det noe skam. Min bror er butikksjef der, og de lider ikke noe nød økonomisk. Det kommer selvfølgelig an på størrelse butikk osv..., men mulighetene er der!

Men, ikveld har du rett til å synes synd på deg selv. Spis kake, forbann verden og få det ut av systemet ditt!!!!

For imorgen, da skal du stå opp, lage deg en god frokost. Skriv søknader, skriv ut cv'er. Bruk god tid i dusjen, og stell deg og fresh deg opp slik at du føler deg topp. Ta med deg en bunke cv'er og gå innom alle tenkelige og utenkelige steder du ser jobbmuligheter. Vis frem deg selv og ditt flotte smil, og fortell dem at du gjerne vil ha en mulighet til å jobbe hos de! Noen vil til slutt skjønne hvor heldige de vil bli for å få deg, og ansetter deg på flekken!!!!

Du fortjener virkelig en jobb snart, og en jobb du vil trives i.

Selvfølgelig er det mange jobbmuligheter i Oslo, men det er jo også fler om beinet. Butikkmedarbeider skal man vel alltids finne en stilling som..matbutikk, klesbutikk, blomsterbutikk(det er veldig koselig og kan anbefales på det varmeste), gullsmed (de har ikke bare gullsmeder, i alle fall ikke her i byen.."vanlige" butikkmedarbeidere) osv..

men det er ikke billig å bo her i byen nei. Å bo sentralt er dødfødt så lenge man ikke er rik, eller villig til å bo på 20 kvm. Men litt i utkanten kan man være heldig..

Men du finner nok en jobb i Grenlandsområdet ja!! :P

Lykke til, og er det noe, bare spør! :D

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så frekt! :sinna: Er det muuulig?!? Også får du vite det av venninna di, ikke sjefene? Dårlig dårlig. Synes det virker så merkelig at de plutselig finner ut at de ikke har råd til å ta inn flere og at de som allerede jobber der får færre arbeidstimer. Burde de ikke sett det litt før og ikke søkt etter folk?

Men NÅ, Diva. Hvem skal du ringe til nå da? Hvem skal du maaase på?? Hmm? :wink: Gjør det også i morgen. Selvfølgelig må du ikke, jeg bare anbefaler deg det. Hvorfor ikke prøve?

*GOOOD KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men NÅ, Diva.  Hvem skal du ringe til nå da?  Hvem skal du maaase på?? Hmm?   :wink:  Gjør det også i morgen.  Selvfølgelig må du ikke, jeg bare anbefaler deg det.  Hvorfor ikke prøve?  

*mase med* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Diva babe :D

Er alt bra med deg?

Er kommet sterkere(ehm?) tilbake på kg, og litt oftere på nett enn før.

Også skjerpings på mailer og slikt*skamme seg*

Kjempeflott hjemmeside du har laget deg forresten :D

Lykke til med jobbsøking forresten,ikke så lett det der.

Klemmer fra Madison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!!! DET ER IKKE LOOOOOV!!!??? :x :o :x

Fy søren - skikkelig dårlig behandling har du fått!!! Gått og venta og håpa, og så har de ikke giddi ringe deg en gang???!!! FY!!!

Har skikkelig vondt av deg nå, vennen min - og du har all rett til å være FORBANNA nå!

Men i morgen er det en ny dag, vet du - og du får gå ut med cv'er og godt humør og spørre om jobb. Er helt enig med deg - heller det enn å holde på med det telefon-greiene...

Og vet du - kanskje du er kjempeheldig i morra!!! :D Kanskje du fikser deg JOBB, Diva!!!

Jeg krysse fingrene for deg, og sender gode vibber din vei! Lykke, lykke til!

God natt, vennen!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :D

Så koselig med hilsner fra dere :)

Det er en god trøst.

Kreps : Bra parfymen er god :) Den dufter på hånden min ennå og er fremdeles like fresh :D Den SKAL kjøpe så snart jeg får råd :hoppe:

Aricept : Har tenkt på det med matbutikker og. Nå har det seg slik at jeg har jobbet i en Kiwibutikk i Oslo i over to år. Og så en del som vikar hist og pist en del da jeg flyttet tilbake til Grenlandsområdet. Og jeg HATER det. Kjenner at jeg har fått nok av slike jobber og jeg ER så lei... Synes jeg har gjort så mange slike jobber nå, at jeg blir dårlig av tanken. Ellers er det et godt tips.

Sleit og tok ALLE ekstravakter jeg kunne (ofte på kort varsel) på Kiwi dengang og slet rompa av meg de to årene. Men flere andre ( som jobbet der mindre enn meg og begynte etter, fikk først sjansen til å bli låsansvarlig. DA ble jeg litt fornærmet... )

Nå ser det ikke ut til å være det helt store behovet her akkurat nå. Men kan alltids svinge innom noen dagligvarehandler. Håper inderlig på en annen slags butikkjobb eller kontorassistent / sekretærjobb etc.

Kan selvfølgelig prøve å ringe vikarbyrået, men jeg er redd jeg vil få noen timer i kassa på et supermarked x 3 timer 1 gang i uka..

Jeg ER så lei det opplegget. Sånn har det alltid vært. Avtaler holdes ikke og jeg må jobbe vakter jeg aldri har sagt ja til. Pauser får jeg ikke og jeg sitter ofte alene i kassene selv om jeg er helt ny. Det er INGEN å spørre og oppgjøret tar ofte en time fordi det er "nytt" på hvert sted jeg er. Det tar knekken på meg å ha det sånn. Skulle i det minste ønske at det var noen flere ganger på samme sted og at det var litt mer struktur på butikken(e). Vet jeg høres sær ut nå, men det er tidligere erfaringer som gjør at jeg har det synet.

Men jeg prøver og ser hva som skjer i allefall. Taper ikke noe på det :)

Madison, hei på deg og :) Går jo stort sett bra, men har vært en solid knekk i selvtilliten og humøret i dag... grrr. Men det skal snu snart :D

Takk for komplimenter på siden min :) Hyggelig :D

Kverula,- du sier det jeg mener...hehe...

Får ikke sagt det bedre selv. Jeg er ganske skuffa og jeg synes det virker litt rart slik det har gått. Menmen... Kan ikke gjøre så mye mer med det.

Håper jeg får napp på en av sjarmoffensivrundene mine en av dagene :D

Det er jo lov å håpe....

Ellers har jeg kost meg ( og blitt kvalm av ) kake og vi tok en kraftig espresso i stad : namme :

Det gjør seg alltid!

Har printet ut 10 eksemplarer av CV`n min, og skrevet ut en søknad jeg skal levere personlig imorgen. Det er en interiør og gavebutikk, og de haaar så mye fint der! Men de krever at man er 25-45 år da :o

( jeg er 23 )

Siden jeg er så smådesperat, så prøver jeg likevel, så får de bare slenge søknaden i trynet på meg om jeg er for "ung". Synes det er litt sært å ha slike aldersbegrensninger. De burde heller silt ut under "søknadsmottak" eller intervju. De kan jo tross alt velge den de vil for det og dermed få "riktig" alder. Syns det er en fordel om alle interesserte i utgangspunktet kan søke i allefall og så får de jo gitt et personlig inntrykk muligens ( ved intervju ) - da er det jo bare å velge og vrake for arbeidsgiver liksom....

Vel....Tenkte jeg skulle være "husmor" i morra og ha ferdig middag til sambo kommer hjem. Det blir enten omelett med broccoli og toast, eller middagspølser med poteter og saus. Enkelt og greit....

Får ta den store "gourmetmiddagen" til helgen hehe...

Vel, tusen takk til alle som har vært "på besøk".

Setter uendelig stor pris på dere :D

Nattaklemme :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppelura mi...

Så utrolig surt at Bokhandler jobben gikk til hel*ete... :(

Å jeg må si det er meget dårlig lederskap å først la deg gå i en mnd å vente, for så å la en ansatt si i fra til deg om budsjettkutt.. Å i tillegg visste jo sjefen at dere var venninner, og BURDE tenkt seg at det ikke var så innmari kost for venninna di å måtte gi deg de dårlige nyhetene.... :roll:

Herregud, makan til feigt menneske... :evil:

Jaja, se på det sånn: Med en sånns sjef, så kan det hende du skal være glad du slipper å jobbe for...

Stå på du, ikke gi deg. Vis hva du duger til, å vis arbeidsgivere hva vi vet: AT DU HAR MYE Å TILBY, AT DE VIL FÅ ETT FLOTT OG TILLITSVERDIG MENNESKE, OG AT DET ER DE SOM TAPER PÅ DET OM DE SIER NEI.

Det ordner seg dette vettu... :wink:

Sender deg hvertfall masse trøsteklemmer... :trøste:

Vi står bak deg og heier :heiajente: på deg!

Stor klem fra Skusla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen, Skuslavennen :D

Veldig koselig:)

At det ble budsjettkutt, vet jeg ikke hvem som bestemte.

Men likefullt er det veldig dårlig. Sjefen i butikken kunne kanskje tidligere ha sagt til "overordnede" / butikkeier at hun hadde tenkt å ansette noen, fra den dagen jeg var aktuell kandidat ? Kanskje jeg hadde sluppet å gå på gress så lenge ?

Men det er jo delvis min egen feil også,- som "sparte" meg til bokhandelen.... :grine:

At venninna mi måtte si ifra til meg, synes jeg var noe av det værste. Det er en dårlig policy. Ja, kan være glad for det egentlig, om det er en dårlig holdning blant sjefene / butikkeier etc, å slippe å jobbe der. Men venninna mi trives kjempegodt der og har rost butikken opp i skyene....

Tusen takk for god oppmuntring i allefall :D

Nå er jeg virkelig trøtt. Hadde lyst til å sove lenger,- men jeg vil egentlig ikke,- delvis av solidaritet til sambo ( jeg står opp 10 minutter senere enn ham og det er jo litt kos å ta en espresso sammen før han drar på jobben ) og delvis fordi jeg VET jeg kommer til å sove lenge. Nytter ikke å stille klokka,. tiden bare flyr avgårde og plutselig er den halv 1! Det går ikke altså...

Har jo en sjarmerende dagsplan :

¤ Ta en høvelig frokost, inkl. caffe latte

¤ Dusje og vaske håret

¤ Kanskje ta en ansiktsmaske ?

¤ Dra og levere søknad med cv og attester i interiørbutikk

¤ Levere flere cv`r til diverse butikker ( må manne meg skikkelig opp der - gruer som bare f... )

¤ Handle

¤ Hjem igjen

¤ Ringe kjemifirma jeg har søkt jobb i

¤ Se "Providence" på TVNorge ( herlig herlig serie! )

¤ Lage flere smykker

¤ Lage middag til sambo kommer hjem

Og alt dette skal jeg gjøre innen halv 4!?!

:lol:

Går alt etter planen, har jeg ikke hatt en mer aktiv dag på lenge... :ler:

( ikke det at jeg gjør såååå mye slitsomt og vanskelig da :sjarmor: )

Nuvel,- frokost! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsplanen klar og nytt, godt mot ser jeg! DET ER BRA, DIVA!!!

Krysser fingre for deg i dag - og håper på det beste!!! :D

Ha en god dag, vennen min!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kverula! Hyggelig å "se" deg :)

Dagen i dag blir nok jævligere enn jeg hadde trodd.

Akkurat nå føler jeg meg som en skikkelig taper. Både jobbmessig og privat. Krangler med sambo. Har dårlig selvtillit og har mest lyst på et stort glass Cola (!) og krype under dyna igjen og sove til alt blir bedre.

Alle som har gitt respons ang nyttårsparty har gitt negativ respons og "ingen" kan. Jeg synes det er jævla skuffende. Folk kan i allefall svare vel ?

Meget mulig jeg og sambo bare "avlyser" alt sammen og drar på restaurant sammen i stedet ( akkurat som noen bryr seg,- tror ikke folk gidder ). Føler at jeg ikke har så mange venner som jeg trodde. Om de er gode venner, er de i allefall svært perifere - de fleste.

Sambo sliter på jobben og føler seg tilsidesatt og utfryst der.

Jeg føler meg bare dum og asosial. Jeg har virkelig ikke lyst til å gå rundt i dag og "se vellykket og interessant ut", så jeg vurderer sterkt å holde sofaen og drikke litervis med Earl Gray te og se på såper.... Jeg synes det er vanskelig å "fake" godt humør og god utstråling, og jeg er utrolig deprimert i dag.

Æsj! :sinna::grine::sprettoy:

Jeg har i allefall skrevet ut to søknader og noen cv`r til.

Skal sende til Telekiosken og et advokatfirma. Får i allefall ta å ringe til det kjemifaglige firmaet og. Der tenker jeg vi setter strek for planlegginga i dag ja.

Resten får tas som det kommer.

Akkurat i dag er jeg langt nede og hater verden - HATER fordi den er så vanskelig. Så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg klager. Mange har det mye verre enn meg og jeg har i allefall helsa i behold og har en flott samboer. Men stemningsleiet er på bånn.

Skulle ønske jeg hadde råd til psykologitmer snart, for dette begynner å ta av. Fikk virkelig panikk i går da vi kranglet. Ser jo liksom ikke så mange gode utveier og jeg tåler jo ingenting fortiden.

Hjelper ikke akkurat at jula nærmer seg heller,.- synes det er ille å leve på andre,-. og jeg får sannsynlig ikke råd til julegaver til noen. Derfor vil jeg ikke ta mot noen heller.

:murvegg::frustrert:

VERDEN ER SVART

-----------------------------------------------

Klynger meg til ukens lyspunkt :

En annen "voksen" driller tok kontakt i går, og vi skal snakkes mer over nyttår ang drillplaner. Dette har jeg ventet på lenge :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, vennen min. Det er leit når det føles sånn som du har det nå... Derfor skal dr. lmari komme med noen "gode" råd!!

Okei: JOBB:

Ikke så galt at det ikke er godt for noe, er det ikke sånn da? Synes det var veldig, veldig leit med jobben din i går, men samtidig så kan jeg ikke unngå å tenke at kanskje det var best sånn. Når de 1) ikke klarer å gi deg ordentlig beskjed på en hel måned og 2) er nødt til å sende venninna di med en slik beskjed, så tror jeg vel egentlig ikke at det kan være så bra der som det hun har beskrevet. Jeg vet i hvert fall at det er slitsomt å jobbe på et sted hvor folk er såpass lite profesjonelle. De fortjener deg ikke, Diva!!

Men du er inne i en god stim! Du tok kontakt, og fikk ryddet opp i hele jobben i går, i steden for å sitte og vente på at de skal ta kontakt. Utnytt det pågangsmotet!! Ring folk du kjenner og spør om de vet om en ledig jobb, eller om de kan holde utkikk for deg. Ta deg en runde i byen og gå innom alle tenkelig og utenkelige steder hvor du kan ha mulighet til å få jobb.

Greia er at selvtilliten din kommer ikke seilende av seg selv inn vinduet når du sitter og ser på Oprah. Selvtilliten din må du også være med på å bygge opp selv! En av de tingene som i hvert fall funker for meg, er å gjøre noe aktivt, ta ansvar for mitt eget liv. Da føler jeg meg alltid bedre.

Derfor: UT PÅ JOBBJAKT MED DEG!!! :wink:

Og så VENNER:

Skjønner at du er skuffet her også. Det greieste er å ringe folka du har invitert - avklar om de kommer eller ikke kommer. Hvis folk er lunkne eller unnvikende, sier du bare at du gjerne vil ha beskjed så fort som mulig, sånn at du kan planlegge noe annet dersom de ikke er interessert. Avklar med alle, så ser du hva du har. Bedre det enn å sitte og vente på at de skal bestemme seg!

Og hvis ingen vil komme, så er ikke det noe nederlag det heller. Folk er bare sære på nyttårsaften og feiring, så la dem få være det. Hva med MarianneE og hennes samboer? Eller restaurant som du nevner? Kjenner dere ingen som har en hytte dere kan låne og feire nyåret der?

Og du? Ingen kan vel kalle seg "venneløs" når de ser hvor mange venner de har her inne, vel??? :wink:

Ha en god dag, vennen! Husk at vi er mange som tenker på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva-vennen min..

Alt ser trist og leit ut. Men du fikk tidsfrist til i går kveld med å forbanne verden. Nå skal du ut og få deg jobb. Som Imari sier, selvtillitten kommer ikke hoppende inn vinduet. Den kommer sakte, men sikkert når du hører i diverse butikker, og får positive tilbakemeldinger!!! :D :D :D :D

Vet det er fryktelig lett å sitte her og si det, men kanskje det hjelper med et lite spark i rompa...! Men ikke ha dårlig samvittighet fordi du klager. Ikke sammenlign dine problemer med sultne barn i Afrika. FOr deg er dine problemer like ille, like reelle og føles like hardt som andres problemer!

Men du sier det selv også. Du har helsa i behold og en flott samboer. Tenk litt på det!! Dere har et sted å bo sammen, har en nydelig katt, du har noen å legge deg med sammen om kvelden. Er ikke det herlig??

Skjønner du er skuffet over nyttårsparty, men vil de ikke kommer; drit i de!! Seriøst. Selskap er veldig koselig, men må ikke ha det hvert år. Og når man er over fylle og feststadiet som vi er, kan man ha det minst like koselig med å være få. Ifjor var det faktisk bare jeg og sambo sammen på nyttårasften. Vi pleier å ha selskap med kalkun ++, men i fjor ville folket ut på byen. Det ville ikke vi. Så det var bare oss to. Koste oss kjempemye den kvelden. Så på litt raketter, før vi innviet det nye året sammen, på vår måte.. :blunke:

Fokuser på alle de positive tingene i livet ditt! OG de er det mange av!! Ting vil ordne seg. Det vil det!! Helt sant. Og du vet du har mange venner her som tenker på deg, vet hva du står for og ønsker deg alt godt!!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trøste:

Forbannade bokhandel!

Forbannade sjefen som tydelig er en dritt!!!

:sinna:

Men, ikke avlys nyttår, da!

Vi vill jo komme........ :Nikke:

Du kan jo prøve jobben hos Telep, da!

Bedre enn ikke noe, og kanskje det ikke er så crapy som du tror!

Ikke verdens beste jobb og slå i bordet med, men det er tross alt bedre enn ingenting, vennen!

Det er en fast inntekt!!

Klem fra ei som er litt frustrert sjøl i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluuu...

Er bare en rask tur innom mens potetene koker.

( en av sjelden ganger vi faktisk har poteter )

Skal ikke avlyse nyttår ennå, jeg blir bare så demotivert når så mange enten ikke gidder å si noe i forbindelse med planene eller ikke "kan" fordi de må se hva annet som er "på gang" først. Mao, vi kommer i andre rekke for en del folk. Selv om de ikke har planer fra før av... Det synes jeg er trist.

Ja, jeg kan jobbe hos teleperformance, men jeg tror jeg kommer til å bæsje på leggen og jeg har en vond følelse ang jobben. Men skal tenke på det i morgen, til jeg skal ringe personalansvarlig der og si mitt svar.

Jeg er rimelig sikker på ( etter intervjuet og påfølgende informasjon ) at jeg ikke er "mann nok" til å ha en slik jobb.

Men det er mitt valg og jeg må selvfølgelig ta konsekvensene av det. Uansett hva jeg gjør.

Var innom Bikuben, en interiørforretning med søknad i stad, men de hadde alt ansatt ekstrahjelpen de etterlyste. Da har jeg i allefall prøvd.

Ellers har jeg prøvd å sove av meg depresjonene, og det hjalp noe. Skal på resten av runda med cv`r imorra.

Håper humøret er bedre til da.

Stor klem til alle som har hold ut med sytinga mi :kysse:

Ha en god dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Diva

Så leit at du ikke fikk den jobben.

Men - du har i hvert fall opplevd at noen ville ha deg, og så at du har kvaliteter en arbeidsgiver ser etter, ikke sant?

Det ER tøft å være telefonselger, har prøvd det, og trivdes ikke så veldig selv om jeg solgte ganske bra. Og det er ikke et yrke som passer alle. Så det er ikke noe nederlag å takke nei.

Nå er det snart julestrid, og da kan det jo hende at noen trenger ekstra hender og et hode med omløp. Ønsker deg lykke til videre.

Forresten - takk for hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, julehjelp ja. Det er det sikkert mange butikker som trenger?

Har i alle fall sett at Glasmagasinet har etterlyst fulltids julehjelp i flere avdelinger. Er det noe slikt der nede?

Det heter jo Christiania Glasmagasin, så kanskje ikke? Men liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...