Gå til innhold

Status presens


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, Bettie :)

Ha en god helg du og...

Nå har vi forhåpentlig tenkt på å oppsøke sarkofagen for kvelden, men vi er litt usikre. Pus har løpetid for andre dag denne perioden og hun mjauer og klager på full guffe.. Håper bare ikke naboen blir forbannet... :(

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluu..

Sitter her ennå jeg... Mistenker at det blir datadill på søndag i stedet.

Gruer litt, for det er et kjempeprosjekt.. Men det er jammen på tide !

Takk skal du ha CeNedra : ) Hyggelig av deg:)

Takk for hilsen Middis, god helg til deg og :)

Nå har pus mjauet tre netter på rad. Hun fikk riktig nok løpetid i forgårs, så det kan være noe av problemet. Hun blir jo naturligvis helt gal og går rundt og "leter" etter en hankatt hihihi.... Hun "snakker" en del fra før av, og spesielt når hun er verpesjuk. Men denne (tredje) gangen med løpetid, er det spesielt ille. Hun er veldig gira og hun har mjauet spesielt mye om nettene. Er både redd for søvnen vår og at naboene skal klage jeg...

Nekter å tro at det er noe galt med henne,- vi har jo akkurat hatt en sjau hos veterinær, og en gigantisk regning. Hun er ellers frisk og rask og naturlige funksjoner er bra. Hun er kosete, leken og veldig aktiv.

Er nok bare løpetida, men fyttirakkern! En kan bli gal av mindre... :o

Jaja. Det er vel over om et par dager..

Noen som vet hvor mange dager det er imellom hver løpetid ? Vi har hatt pus siden februar og hun har ( inkludert denne gangen ) hatt løpetid tre ganger.

Vel, presterte å lage to tiaraer til i går :hoppe:

- stolt av meg selv -

Det er grisegøy og jeg tror jeg skal lage flere i dag....

Har hatt en skikkelig arbeidstørke i det siste, men inspirasjonen er i gang igjen :D

Planer ellers i løpet av helgen er å skifte dekk på bilden og å sosialisere litt. Det er familiebesøk hos "svigers" så vi skal nok dit i løpet av dagen.

Ellers - er vel intet nytt tror jeg...

Ha en skikkelig hyggelig helg alle sammen :)

Klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva!

Takk for en koselig msn-samtale i går - og takk for de fine bildene av smykkene dine! Som jeg sa - du har virkelig teft for det der! :D

Ha en finfin lørdagskveld, vennen min!

:blomst_opp:

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hå, Kverula :D

Takk lige så! Det var utrolig hyggelig å prate med deg og! Må gjentas :)

Må få nevne at jeg laget to stk til senere på dagen. Fikk en stor inspirasjon av deg :)

Laget en a la den med blått og hvitt ( den var litt uproporsjonert ) og enda en med grønne perler og hvit dråpeformet perle.

Var kjempefornøyd! hehe...

Tror jeg hiver meg innpå ytterligere produksjon i morgen.

Nå har vi vært på en halvannen times fotosafari og tatt litt bilder, bl. a av måneformørkelsen. Har også vært rundt i Grenlandsområdet og tatt diverse bilder. Det er noe spesielt med å kjøre rundt om kvelden / natten. Det er flott stemning ute og det var for det meste stjerneklart. Vi hadde det skikkelig koselig :)

Nå er jeg på vei til senga,- og det er jammen på tide. Stod opp sent i dag og legger oss jo sent. Om vi skal få gjort alt det vi har planlagt imorra ( dekkskift - innstallere alt på pc`n (e) på nytt - rydde litt etc. ) så må vi vel ta kvelden nå.

Det er veldig rart,- jeg er nesten ikke trøtt om kvelden fortida - selv om jeg står opp like etter sambo. Jeg har riktig nok ikke noen (fysisk krevende) jobb, så jeg diller jo mest hjemme. Men synes det er rart at det tar så lang tid å få sove. Muligens lurt at jeg lærer meg å kople hjernen ut,- har mye å tenke på fortida og jeg klarer ikke alltid å "slappe av" mentalt. Kan være noe å starte med i allefall.

Ønsker alle forbipasserende god natt :D

-klem-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood søndag, snuppa!

ÅH! Nå fikk jeg forklaringen på hvorfor du surfer rundt på KG midt på svarteste natta! :ler: Så stilig da - fikk dere sett måneformørkelsen da? Jeg lå og sov jeg da...orka ikke tanken på å være oppe... :lol:

Har sovi lenge i dag og, jeg, så jeg sitter fortsatt i morgenkåpa og har planer om dusj og frokost i nærmeste framtid!

Ha en fin dag, vennen!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Kverula. Skjønte at du ble litt sjokka når du så tidspunktet da jeg skrev i dagboka di sist :lol:

Men det var absolutt verdt det :D

Liker å kjøre litt rundt og være ute om natta vi. Fin stemning og det er kjempeflott natur her synes jeg.

Fikk tatt noen bilder i allefall, selv om vi ikke gadd å stå i en hel time eller så for å få med oss hver bevegelse der oppefra månen... Var så kaldt...brrr

Nå sitter jeg her med vått hår og morratryne ( selv om jeg stod opp for lenge siden ) - gruer meg. For jeg skal på jobbintervju på Teleperformance. Vet ikke hva jeg skal si eller hvor jeg skal gjøre av meg. Det er jo ikke "the ultimate dream" å jobbe som telefonselger for min del, og jeg liker ikke å prøve å "late som" om jeg har kjempekjempelyst til å jobbe der og finner stillingen interessant akkurat. Jeg trenger penger, og derfor en jobb. Det er grunnen for min del.

I mellomtiden sitter jeg nå og venter - venter på at sjefen i bokhandelen skal ringe meg og kalle inn til intervju. Nå skal hun jo være tilbake igjen... Håper hun ringer i dag og før jeg drar på intervju. Eller i allefall innen et par dager.

Tror jeg har en god sjanse hos bokhandelen og de TRENGER folk. Det vet jeg jo. Men at de skal bruke så lang tid ( skjønner at sjefen må reise rundt men... ) er en lidelse for meg. For om jeg ikke hører fra bokhandelen snart, og jeg evt skulle fått tilbud om telefonsalgjobben, så må jeg jo bare ta den.

Det er veldig synd, - spesielt om det eeegentlig er plass for meg på bokhandelen. Da sitter jeg med skjegget i postkassa.

:grine:

Ellers prøver jeg å få til et nyttårsparty.

Vi sendte ut info og velkommenønskninger på mail i går.

Så langt har tre av de inviterte meldt avbud :cry:

Det blir sikkert fler, får jeg på følelsen av.

Nå tenkte jeg å styre litt og gjøre det koselig for venner på nyttårsaften og lage det ordentlig hyggelig for alle :D Og så går det muligens rett i dass.... Jeg trodde jeg var tidlig ute jeg. Men jeg var visst ikke det. Når "alle" har planlagt allerede. De fleste jeg kjenner, hadde jo ikke planene klarer i det hele tatt på denne tiden i fjor....

Er sur nå :x

Tror ikke jeg gidder å fikse til noe party om det er veeeldig få som kommer.

Da tar jeg heller en bedre middag og champagne med min kjære. Og så får vi se hva dagen vil bringe ellers.

Vel, jeg skal ned å trøstespise skoleboller jeg.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva :)

Lykke til på jobbintervju i dag.....x-er fingrene :wink:

Vet du, hvis du takker ja til jobben, og senere får jobber i bokhandelen, ordner det seg på en måte.

Du har sikkert ikke lang oppsigelsestid i prøvetiden om så tilfelle...

Vel...lykke til

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva

Det er alltid koselig å finne deg inne på mine sider....

Bøllepusen har funnet seg tilrette igjen og har blitt sitt gamle jeg - passe lat og veldig kosete.

Kvelds- og nattfotografering - kan jo være svært så romantisk, det....

Gikk intervjuet greit i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt??

Leste at du hadde fått laget enda flere tiaraer nå?? Vil veldig gjerne se..... Du er kjempeflink altså vennen! Og de jeg allerede har sett er kjempefine!

Fått noen gode navnforslag da?? Dårlig fra min side i alle fall....Men gudskjelov ferdig med eksamen i dag, og kan tenke på litt annet.

----------

Synes du var tidlig ute med å inivtere jeg. Vet egentlig ikke helt når folk pleier å gjøre planer, men vi bestemmer ofte ikke før siste dagen liksom, sålenge vi ikke er invitert til noe spesielt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DIVA!!!

Hvordan gikk det i går - og har du hørt noe fra bokhandlern??? Nå er jeg sååå spent! :D

Har hatt litt dårlig tid til nett i de siste dagene, og dessverre kommer nok det til å fortsette framover når jeg begynner i det vikariatet. Så det er mulig du vil se litt mindre til meg her framover...

Her går det i oppussing fortsatt her, som du vet, og nå er alle skapene på kjøkkenet på plass. Mangler bare hvitevarer, ventilatorhette og benkeplater så er det så godt som ferdig! (Selvfølgelig må lister settes opp o.l. da, og rørlegger og elektriker må jo inn i bildet - men nesten ferdig er det jo når snekkern blir ferdig! :lol: )

Nå skal jeg straks ut på noen ærender for Kverulanten min - og så får jeg vel male noen lister igjen da...Hater listene - det føles ut som flere 100 meter...og det er det jo søren meg også...Har blant annet en bestilling på 45 løpemeter golvlist - og det er bare til stuene...Fy flate - det er mange meter å male, altså!!! Men, men - det er jo listene som er prikken over i'en da!

Håper det gikk bra på intervju i går, og at du hørte fra bokhandelen!

Ha en fin dag, vennen!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.

Intervjuet gikk bra og de (Teleperformance) ringte meg i dag og sa at jobben var min om jeg ville ha den. Det er en foreløpig seier :) Men etter å ha fått diverse inntrykk i går under intervjuet, så tror jeg absolutt ikke jeg takler den jobben....

Det settes store krav synes jeg, til hver enkelt selger, og man må tjene inn så og så mye på den og den tiden... Det er et umenneskelig press for min del og jeg klarer ikke tanken på å gjøre en slik jobb.

Tror rett og slett ikke at jeg har det som skal til på en slik arbeidsplass.

Jeg spurte om jeg kunne få to dagers betenkningstid, og det fikk jeg :) Takk og lov.

Nå snart skal jeg ringe venninna mi og høre hvordan ståa er.

Jeg er egentlig lettere sur nå, for jeg har jo ikke hørt et kvekk fra bokhandelen. Det synes jeg er dårlig gjort,- nå har de "lovet" så lenge og har ikke fått ut fingeren. Og sjefen er visstnok tilbake.

På meg så virker det ikke som de trenger folk så fort likevel, siden de har så bedagelig tempo :cry: Er redd for å høre at "sjefen har fremdeles ikke tid til å se på papirene dine" etc. Nå har jeg hørt så mye og fått så gode inntrykk mht den jobben og hadde en hyggelig og positiv samtale med ass.butikksjef, OG SÅ SKJER DET JO INGENTING ???

:grine: ::hyler:

Nå er det jo en måned siden jeg snakket med sjefens høyre hånd og!

Buhuuuuu!

Aricept : Skal sende bilder så fort jeg får overført dem :) Må vente til sambo kommer hjem, jeg vet ikke åssen jeg gjør det :oops:

Hyggelig at du likte de :)

Synes ikke jeg var tidlig ute mht innbydelser til nyttårsparty jeg. De fleste har jo tydeligvis lagt planer allerede :grine:

Menmen...

Tusen takk for god støtte og lykkeønskninger i allefall :D

Setter STOR pris på det :kysse:

Tror jeg hopper i dusjen nå, kommer sterkere tilbake :D

Klemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj' date=' dumme arbeidsgivere... :x[/quote']

Jaaaa! :grine:

Synes det er litt drøyt når alt tar så lang tid.

Det tar vel ikke mange uker å vurdere meg når jeg (muligens) er den mest aktuelle kandidaten ? Kanskje det har dukket opp en bedre person ?

Lurer på om jeg ringer venninna mi nå og hører om alt har gått i stå...

X`er fingrene for meg selv...

( HATER å mase sånn, men hun er egentlig den eneste jeg kan spørre om dette foreløpig )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flekke::kjempesinna::murvegg::sur::sprettoy::grine:

Ok, nå er det offisielt.

Bokhandeljobben gikk til hælv###....

:grine::grine:

Venninna mi ringte for noen timer siden og sa at pga budsjettkutt fikk ikke butikksjefen lov til å ansette noen flere. De som allerede var der fikk mindre arbeidstimer visstnok.

Nå har jeg vært på hold en måned snart, og så kommer den dårlige nyheten rett i trynet på meg.

På den tida kunne jeg kanskje ha skaffet meg en annen butikkjobb ? Planen var å ta med noen cv`er og gå rundt på aktuelle butikker etc. og spørre etter jobb med et smil om munnen.

Men siden jeg har ventet på den bokhandeljobben og at de har vært så positive, så har jeg ikke turt å gå rundt etter andre jobber. Sånn i tilfelle jeg fikk noe annet enn den i bokhandelen. Så (dumme) meg har "ofret" meg for noe som gikk i dass.

Så var det telefonsalgjobben.

Regner meg at mange synes jeg er dum og sær nå, men jeg ORKER ikke en slik jobb. Jeg KLARER ikke, og jeg synes det er et dårilg utgangspunkt når de ansatte MÅ tjene en viss sum til enhver tid. Jeg er redd for å ikke klare jobben og jeg er redd for å bli sparket / svartelistet fra arbeidsplassen om jeg ikke klarer kravene. Arbeisgiver understreket at de forventet at jeg ville tilfredsstille kravene.

Så jeg tror ikke den er noe for meg og kommer til si ifra meg muligheten. Jobber da heller på matbutikk tror jeg. Det er bedre enn å prøve og så slutte med snørr og tårer og en ødelagt selvtillit tre dager senere.

Jeg er ikke klar for den type jobb psykisk og skal heller styre fullt mot å gå rundt å søke med cv`r i hånden. Får prøve å dra på en sjarmoffensiv i handelsnæringen.

Skulle gjerne prøvd å startet noe selv, men det er forferdelig vanskelig og vi harikke startkapital til noe. Men jeg har funnet noen plasser jeg vil sjekke i allefall.

Det har vært en marerittaktig dag.

Har ventet lenge på den telefonen fra bokhandelen. Jeg ringte først venninna mi, men hun var opptatt, så hun ringte meg tilbake et kvarter senere.

Det som var så rart, var at det var venninna mi som måtte komme med de dårlige nyhetene. Egentlig så burde jo butikksjefen eller ass.butikksjef tatt seg av det ? Er sikker på at min venninne grudde seg som bare det, når saken har ligget så godt an.

Hadde det ikke vært for budsjettkuttet, så hadde saken vært bænkers. Ikke det at det hjelper nå da.

Men synes fremdeles sjefen burde sagt dette selv, og ikke lagt ansvaret over på venninna mi som følte seg ille til mote i stad. Det er jo uansett ikke hennes feil. Jeg sa at "sånn er det bare, og du kan jo ikke noe for det". Ventet med tårer og gråtkvalt stemme til jeg hadde lagt på røret. Håper hun ikke lider store kvaler av det nå :(

Sambo har også hatt en svært dårlig dag på jobb. Han har følt seg utfrosset og trives dårligere og dårligere. Han har også søkt på flere jobber, men 9 av 10 arbeidsgivere er veldig dårlige og treige til å gi tilbakemelding. Det er utrolig dårlig gjort!

Jeg synes verden er urettferdig fortida, og jeg har spesielt vondt av sambo. Vi krangla heftig i dag, for begge trengte like mye støtte, og ingen av oss hadde særlig mye å gi den andre.

Vi har en stund tenkt på å søke jobber i Oslo. Det kommer vi til å gjøre og. Det kan være bedre sjanser der. Selv om det er mange om beinet der og så er det i allefall noen jobber der vi kan prøve å søke på.

Men det vanskelige er at flytting er dyrt det og.

Ny leilighet, med et depositum som sikkert er tre ganger så mye som det vi har nå. Det er flytting av div abbonementer som telefon, ADSL osv.. Og strøm o.l. Alt i alt kan vi regne med å betale 15000,- bare for å flytte til Oslo. Dessuten er jo "alt" dyrere av leiligheter der. Vi må også ta i betraktning at det vil bli vanskeligere å få seg et sted, fordi vi har katt. Riktignok innekatt, men likevel...

Så vi er "stuck" nå.

For å ikke bli helt på randen ( er ikke langt unna ) så skal jeg prøve å sette opp følgende plan for kvelden og morgendagen :

I kveld :

- Spise Tropisk aroma

- skrive ut x antall cv`r

- Være enda litt mer selvmedlidende og bli ferdig med det til i morgen

I morgen :

- Drikke en dobbel espresso

- Skrive søknader

- Sende søknader

- Ta med CV`r og gå runde i byen og se blid ut

- Ringe et firma jeg søkte jobb hos for halvannen uke siden og høre hvordan det står til med saksbehandlingen

- Fikse på cv`n sammen med sambo

Nå skal jeg (inspirert av flere brukere her) ta de tingene som er positivt i dag :

Vi har kake hjemme ( Ja, trøstespising hjelper )

Jeg fikk en liten dusj med D&G parfymen "Light blue" på Parfymelle i stad og den var SKJØNN! Den ønsker jeg meg herved til jul.

Det var dett :o

Kverula, Aricept og Kreps : Tusen takk for at dere bryr dere :kysse:

Ønsker alle en kjempegod kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...