Mirabella Skrevet 2. januar 2003 #1 Del Skrevet 2. januar 2003 I en jobb jeg hadde engang fortalte min sjef meg nesten alltid hvor sliten han var når vi var på tomannshånd. Jeg tenkte ikke så mye over det da, og visste liksom heller aldri hva jeg skulle si til det. Men etter en stund så "mistet" jeg jobben. Kanskje jeg skulle ha masert hans rygg, eller noe sånt? For å være forberedt til neste gang; hva sier dere når sjefen forteller dere hvor slitne h*h er? "Ufølsomme" Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. januar 2003 #2 Del Skrevet 2. januar 2003 Vel hadde jeg vært sjef og beklaget meg til en kvinnelig underordnet og hun ikke tok hintet, ja da forstår jeg nesten oppsigelsen. Det er synd å si det, men det er sånn det er. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 2. januar 2003 #3 Del Skrevet 2. januar 2003 En sjef som personlig åpner seg og forteller at personen er sliten, kvinnelig eller mannlig, fortjener å bli møtt med respekt på lik linje med de fleste andre personene en jobber sammen med. De er bare mennesker de også. Vet man ikke hvordan man skal hjelpe personen kan man i det minste si at det var leit å høre, og gi uttrykk for at man håper situasjonen bedrer seg en gang i fremtiden. Mener du at du ble sparket fordi han var ute etter noe mer enn bare medfølelse fra deg, bør du ta dette videre i en eller annen form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella Skrevet 2. januar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 2. januar 2003 En sjef som personlig åpner seg og forteller at personen er sliten, kvinnelig eller mannlig, fortjener å bli møtt med respekt på lik linje med de fleste andre personene en jobber sammen med. De er bare mennesker de også. Vet man ikke hvordan man skal hjelpe personen kan man i det minste si at det var leit å høre, og gi uttrykk for at man håper situasjonen bedrer seg en gang i fremtiden. Mener du at du ble sparket fordi han var ute etter noe mer enn bare medfølelse fra deg, bør du ta dette videre i en eller annen form. Huff ja, jeg skulle nok ha visst mere medfølelse ved å si noe sånt som du skriver her. Trodde det holdt å bare smile medfølende jeg... Tror ikke dette var hovedårsaken til at jeg "mistet" jobben da, og strengt tatt så betyr det ikke så mye heller. Jeg var fersk i arbeidslivet..Og jeg bør vel tolke det positivt at han var så åpen og ærlig mot meg. :D Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mummi Skrevet 3. januar 2003 #5 Del Skrevet 3. januar 2003 skulle ønske jeg hadde en sjef som sa han er sliten. har en kjempe grei sjef som jeg snart tror jobber seg ihjel. han jobber 10-12 timer i døgnet ,kun lørdag fri. prøver og snakke til ham på 2 mannshånd att det er på tide og deligere litt ansvar over på andre.men det nytter ikke. han er driftsleder og har ansvar for 2 andre avdelinger.prøver og hjelpe han så godt jeg kan.han elsker og ha mye og gjøre sier han. kommer han en dag og sier han er sliten så skal han få en god klem og jeg skal si jeg forstår han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #6 Del Skrevet 3. januar 2003 Man kan da vel ikke bli sliten av å jobbe bare 10-12 timer i døgnet. Jeg jobbet 10 timer i døgnet og studerte i tillegg jeg, også i helger. Så ingen skal komme her og fortelle meg at jeg er en "latsabb". I tillegg var jeg gravid. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mummi Skrevet 3. januar 2003 #7 Del Skrevet 3. januar 2003 jeg har ikke sakt att du er en latsabb,men når du begynner kl 0400 om morgenen(dette er ett bakeri)og holder på til værtfall 1600 så og si hver dag så blir man sliten.og det er ikke snakk om att vi har noe pauser utenom spisepause på 30 min. og han skal trossalt lede denne bedriften. prøv det den som vil og jobbe så mange timer uten og nesten sitte på rompa,har selv gjort det i mange år og det er slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #8 Del Skrevet 3. januar 2003 Ja, dette må sikkert bli slitsomt i lengden - spesielt også når han aldri får sitte særlig lenge i ro. Tror aldri jeg hadde klart det.. Var ikke meningen å gi inntrykk av at 10-12 timers arbeidsdag ikke var slitsomt, men så veldig uvanlig er det kanskje ikke... Jeg trodde heller ikke du mente at jeg var en latsabb da. Tenkte at "visse andre" kunne få høre det! Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella Skrevet 4. januar 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 4. januar 2003 Ooops - vet du hva Mummi? Jeg hadde nesten glemt det - det er så mange år siden. Men jeg vet også hvordan det er å stå opp tidlig om morgenen for å gå på jobb. Og det kan være slitsomt ja..Selv stod jeg opp ved 4 -5 tida og jobbet ofte opp til 8 timer. I tillegg at jeg da også studerte heltid(min første studium). Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella Skrevet 7. januar 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 7. januar 2003 Ooops - I did it again...glemte hvor mye jeg faktisk har jobbet tidligere..Tenkte dere gjerne ville vite det! Jo, altså - en tid stod jeg opp ved 4-5 tida, jobbet i ca. 8 timer, studerte, og gikk så på jobb igjen ved 21 tida og var hjemme igen ved ett tida på natta. Ikke det at jeg ikke ble sliten, men jeg har vel kanskje en høy terskel før jeg vurderer antall timer på jobben som slitsomt... Men det finnes selvsagt andre ting man kan bli sliten av enn jobben.. (Og ja, jeg vet at jobbens innhold også har noe å si!) Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå