Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg begynner snart på en skole som har sterkt fokus på aktivitet og friluftsliv og skulle hatt noen gode sko som kan brukes på fjelltur, utti skauen osv... Disse kommer nok ikke til å bli mye brukt, så de bør ikke koste flesk*. Men de må ha god kvalitet og helst se bra ut. Ikke noe klumpete, men noen som ser små og nette ut på føttene. Tips? Gjerne med bilde-link... *vil egentlig ikke bruke mer enn 500 kr på skoene hvis det ikke er noe spesielt med dem som bare gjør at jeg må ha dem. Noe særlig over 1000 kr er jeg nesten uansett ikke villig til å betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 2. august 2006 #2 Del Skrevet 2. august 2006 Du skal gå på en skole som har sterkt fokus på aktivitet og friluftsliv, og så regner du med at turskoene vil bli lite brukt? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #3 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg bruker de sikkert endel i høst og på våren... Men etter det blir de nok stående i skapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #4 Del Skrevet 2. august 2006 Moderator: Kan du flytte denne til "Sport og fritid"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 2. august 2006 #5 Del Skrevet 2. august 2006 De har flere fjellsko på vanlige sportsbutikker som ikke koster flesk, husker søstera min kjøpte seg til 700-800,-, men husker ikke hva de heter...! Må spørre henne.., skal sjekke om hun er på msn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 2. august 2006 #6 Del Skrevet 2. august 2006 nope... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #7 Del Skrevet 2. august 2006 Skriv her når du finner ut av det da, Collargol.. Det verste jeg vet er å f.eks gå til en skobutikk, kjøpe et par, og så finne ut at andre butikker har både billigere, finere og mer komfertable sko med bedre kvalitiet.. Så jeg bør vel innom endel butikker selv. Men veldig greit å få noen tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #8 Del Skrevet 3. august 2006 Hva med armyboots? Guttene i klassen på barne og ungdomskolen hadde alltid på seg det når vi var på turer. Vet ikke hvor behagelige de er.. Og de er vel ikke særlig varme...? Noe bra måtte det ha vært med dem, siden alle brukte dem. Eller var de kanskje bare "kule"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #9 Del Skrevet 3. august 2006 Bilde: http://www.shops.no/products/shop_1131/Feltsko%20CUT.bmp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #10 Del Skrevet 3. august 2006 G-sport har noen norheim fjellsko med membran som jeg syns var kjempe fine, de koster 899 tror jeg. Garmont skoene er også supre, lærstøvelen koster 899 mener jeg og gore tex 1399 eller noe. Anbefaler deg at du kjøper en sko med membran, så du holder deg tørr. Gode sko betyr mye for turgleden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sylvia_* Skrevet 3. august 2006 #11 Del Skrevet 3. august 2006 Hva med armyboots? Såg mange som brukte det på midten av 90 tallet, men hvor får man kjøpt de nå? De er forresten ganske dyre, kalde og ekle å gå i tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMD Skrevet 5. august 2006 #12 Del Skrevet 5. august 2006 Såg mange som brukte det på midten av 90 tallet, men hvor får man kjøpt de nå? De er forresten ganske dyre, kalde og ekle å gå i tenker jeg... ← Jeg har slitt ut flere par militærstøvler (og de er slitesterke støvler) og må si meg helt uenig med deg på alle tre punktene Tilgjengelighet: QXL/andre nettauksjoner, Armybutikken i trondheim, forsvarsmuseet (tror jeg, de har ihvertfall billige primuser), Army Shop (dyrt) og sikkert en rekke andre steder. Pris: Fra 150 kr (brukt) og oppover. Nye koster de vel 800 eller noe sånt i butikken. Kalde: Støvlene er ufôret. Det er en fordel, for da blir de mye greiere å tørke. Hemmeligheten er å bruke dem med to lag sokker: Et vanlig tursokkepar innerst og tykke sokker ytterst. Forsvarets tykke sokker er de klart beste og mest slitesterke jeg har kommet over. Fåes kjøpt så godt som alle steder som selger støvlene. Ubehagelige: Den eneste ulempen med militærstøvlene er at de ikke sitter helt klistret på foten. I svært skrått terreng, ur og liknende, vil foten svuppe litt rundt. Hvis du har dårlige sokker, kan svuppingen føre til at de kryper fram mot tærne og det vil etterhvert gnage. Konklusjon: Militærstøvlene er helt greie, billige og solide støvler. Ikke noe fancy med dem, men de funker. PS: Ikke smør dem med den vanlige kiwi-kremen. Bruk skikkelig impregnering, så holder de vannet ute lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMD Skrevet 5. august 2006 #13 Del Skrevet 5. august 2006 Men de må ha god kvalitet og helst se bra ut. Ikke noe klumpete, men noen som ser små og nette ut på føttene. Mulig de faller gjennom her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sylvia_* Skrevet 5. august 2006 #14 Del Skrevet 5. august 2006 Har alltid vegret meg for å kjøpe et par, for jeg trodde som sagt at de ikke var no` bra. Finnes det armybutikk i Trondheim? Hva er gateadressen (er ikke godt kjent der)? Selger de forsvarets tykke sokker der, og er disse i et stoff som klør? Får man også kjøpt skikkelig impregnering der? Jeg er i Trondheim cirka en gang i året... Men det er det stedet hvor sånt selges, som ligger nærmest meg. Må huske å innom der neste gang. En ting til: Selges de i "alle" størrelser, ikke bare fra 40 og oppover..? Jeg må nok ha str 35, muligens 36. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMD Skrevet 6. august 2006 #15 Del Skrevet 6. august 2006 Armybutikken ligger i Fjordgata 36, like ved brua over til jernbanen: http://gulesider.no/gs/categoryList.c?q=armybutikken De selger forsvarets tykke sokker og helt sikkert impregnering også. Dessuten en innehaveren en ganske artig skrue . Sokkene klør litt hvis du har dem direkte mot huden, men med vanlige tynne tursokker innenfor har jeg aldri kjent noe. Når det gjelder størrelser aner jeg ikke. Muligens mindre vanlig å ha på lager, men det finnes jo helt sikkert. Hvis du er størrelse 35 med tykke sokker i, har du virkelig nette, små føtter . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå