Gå til innhold

Hunder slått ihjel i kina


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Denne tråden ligger på aktuelle saker, for det var akkurat denne mishandlingen (ja, jeg syns det er mishandling) som skjedde nå. Jeg er like mye imot selfangst når man legger det opp til en sport. Og når du ser selunger som mister mødre, selunger som blir drept og så videre, seler som ligger halvdøde her og der... Jeg syns det er helt forferdelig.

Blir litt å ta i når man begynner å trekke inn at denne mishandlingen skjedde i kina, så hvorfor tar vi opp det og ikke når det er mishandling i norge. Er sikker på at det har vært andre tråder her om det også, mishandling som skjer i norge.

Og jeg kan godt kalle kinesere barbarer, og jeg kan likegodt kalle nordmenn barbarer og alle andre som gjør slike ting som i denne saken.

Dette var en diskusjon om kina, ikke norge og hva som har skjedd her og at vi forsvarer våre egne menn (Jeg gjør ikke det i alle fall når det kommer på dette punktet, forsvarer mitt eget folk for noe slikt) Men den diskusjonen kommer helt sikkert opp en anna gang, når våre landsmenn er involvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. kan nok tenke meg mange bedre grunner til å boikotte Kina enn akkurat dette. Ikke dermed sagt at dette ikke er barbarisk.

Nu vet jeg ikke om en boikott er den riktige veien å gå.

For det første fordi Norge og norske firmaer tjener enormt på handel med Kina, spesielt siden Kina trenger svært mye olje for deres økonimiske ekspansjon.

For det andre har Kina de siste tiårene utviklet seg til en svært markedsliberalistisk stat (ihvertfall når det gjelder økonomi), og da er det lite hensiktsmessig å sende såpass negative signaler som en boikott.

For det tredje fordi chansen for at vi får med verdenssamfunnet på det er minimal. Da vil vi i praksis bare tape masse kontanter selv, uten på svekke Kina nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg DRITER i en haug med hunder. Hunder har vi millioner av.

Hvorfor boikotter ingen andre land som driver og utrydder truede dyrearter vi ALDRI kan få igjen? Eller som andre her påpeker: hva med alle menneskene som lider i disse landene? Eller hva med selfangsten?

Alt det man skriker seg hes av altså.. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du si, men alikevel ser jeg aldri de samme ramaskrikene om dyr som pines under den norske hvalfangsten(antar du vet hvordan den foregår). Det er kun når det er snakk om søte små "kjæledyr" at folk begynner å rope.

Jeg kan ikka snakke for andre, men jeg for min del reagerer like mye om de er hunder, hval eller hvilket som helst annet dyr, kjæledyr eller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...