Gå til innhold

Hunder slått ihjel i kina


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Sorte Får Bææ

Man må også boikotte Microsoft, Yahoo, Google. De hjelper Kina med nettsensur, for ellers tjener de ikke penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jaja, boikott eller ei, er ikke det jeg prøvde å få frem med å poste tråden her egentlig, synes bare det er mange ting som skjer der/som blir gjort som er helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er altfor lett å sitte her på den andre siden av kloden heve fingeren. Har man et problem med rabiesbefengte hunder i et tettbefolket område og samtidig opplever at mennesker dør av denne sykdommen som følge av bitt, da må man gjøre det som må gjøres. Om dette samtidig skjer i et området der man kanskje tradisjonelt ikke har det sammen nære båndet til en bestemt art så er ikke avlivingsmetoden så merkverdig synes jeg.

Dette er mest sannsynlig ikke noe nytt. De gjør som de alltid har gjort. Den eneste forskjellen er at vi nå har Internet og kan se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Boikott kina for NOEN dreper hunder?

Hvem har noengang -u-boikottet kina for den saks skyld? Ingen bryr seg vel om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal huske på det neste gang jeg fanger en fisk. "Ikke slå den ihjel mot en stein."

Så fordi noen velger å pine en fisk ved å slå den ihjel mot en stein (noe den ikke alltid dør av ved det første slaget) så er hundedrapene i Kina forsvarlig? :forvirret:

Endret av Kitz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125158

dette er noe av det værste jeg har lest. Jeg hater kina nå!!!

De har slått ihjel ufattelig mange hunder, fordi de er redd for rabies skal bryte ut!

SLÅTT IHJEL!!!!! Akkurat som det ikke finnes noen annen måte å gjøre det på!

Fan, det er jo hysteri!

Slått ihjel alle hunder de kommer over, til og med med eierne som må stå og se på!

Og det værste av alt....

Politi hundene og militærhundene sparer de! AKKURAT SOM OM DE IKKE KAN FÅ RABIES!!!!!

Forbanna dritland, forbanna middelalder land!

Ehm... Politihunder og militærhunder er en dyrebar ressurs som tar lang tid å trene opp. Selvsagt er disse vaksinert mot det meste av ulumskhetene som måtte befinne seg i Kina. Eller tror du de er idioter også, kanskje?

Greit, det er en grusom måte å ta livet av dyr på, men slapp av, lille venn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehm... Politihunder og militærhunder er en dyrebar ressurs som tar lang tid å trene opp. Selvsagt er disse vaksinert mot det meste av ulumskhetene som måtte befinne seg i Kina. Eller tror du de er idioter også, kanskje?

Les artikkelen - lille venn!

"Myndighetene tok derfor ingen sjanser, og drepte til og med de 4.000 hundene som var vaksinert mot rabies."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ehm... Politihunder og militærhunder er en dyrebar ressurs som tar lang tid å trene opp. Selvsagt er disse vaksinert mot det meste av ulumskhetene som måtte befinne seg i Kina. Eller tror du de er idioter også, kanskje?

Greit, det er en grusom måte å ta livet av dyr på, men slapp av, lille venn..

så hvorfor tok de også da de som VAR vaksinert mot rabies?

Slapp av? Er ikke dette et debattforum? Jeg må da få lov å debattere om ting om jeg er sint over det, eller glad for det, eller lei av det... Akkurat som jeg føler for det selv. Og ting gjort mot dyr om det er dyremishandling, uhuman måte å ta livet av de på osv osv, det er noe som stikker dypt i meg. Beklager, men that s how i am.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kermit

Skulle tro det kostet mindre å bruke ei kule pr hund, i stedet for å lønne de tre-fire stk som det tydeligvis må til for å slå hjel en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det kostet mindre å bruke ei kule pr hund, i stedet for å lønne de tre-fire stk som det tydeligvis må til for å slå hjel en hund.

Jepp. Særlig siden Kina nå kjøper opp alle stålreserver i verden. Stormakter se opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det kostet mindre å bruke ei kule pr hund, i stedet for å lønne de tre-fire stk som det tydeligvis må til for å slå hjel en hund.

Kan godt hende det koster mindre, men jeg vil tro at man setter ikke væpnet politi el. inn for å gjøre slikt. Samt min teori at slik har man alltid gjort det. Arbeidskraft i Kina koster dessuten ingen ting. Helt utrolig å gå på en helt vanlig restaurant. Kelnere og oppassere overalt.

En liten digresjon. I riktig gamle dager da menneskene var jegre drepte de dyere ved å slå dem ihjel, fange dem i snarer (slik at dyrene ble kvalt langsomt), eller ved å spidde dem med spyd eller piler. Noen folkegrupper gjør det slik fortsatt. Disse menneskene var eller er ikke noe mindre moralsk oppegående enn de som lever i byer idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les artikkelen - lille venn!

"Myndighetene tok derfor ingen sjanser, og drepte til og med de 4.000 hundene som var vaksinert mot rabies."

:hoho:

Og hva gjorde du, sluttet å lese etter den setningen du siterer der, eller? :klø:

Her er setning nr 2 etter den du har tatt med deg i ditt innlegg:

De eneste hundene som er igjen i området, er politi- og militærhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikott kina for NOEN dreper hunder?

Hvem har noengang -u-boikottet kina for den saks skyld? Ingen bryr seg vel om dem.

Helt enig. Det er tross alt bare noen hunder det er snakk om her. Verden klarer seg uten dem. Og det er klart de må slå ned på rabiesutbrudd, det sier seg selv. Man kan ikke servere mennesker hundekjøtt med rabies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste hundene som er igjen i området, er politi- og militærhunder.

Fantastisk tiltak. Vi skulle ha satt igang noe lignende her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plager meg lite.

Mennesker dreper dyr... - so what? Mulig at hunder og katter er søtere enn elg, sel, rådyr, sau, hval og andre dyr vi tar kverken på her til lands, men bortsett fra at jeg ikke likte avlivningsmetoden synes jeg ikke dette er noen sak å hisse seg opp over.

Enig. En ser ikke at folk hisser seg sånn opp over den norske hvaljakten. Å vent litt, hvaler er jo ikke så søte som hunder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg mente ikke det var "bare" huder, for all del. Men jeg bare lurte på hvor mye vi nordmenn er involvert i Kina, siden vi plutselig skal boikotte dem? Jeg bryr meg ikke filla om Kina, men de må gjerne avlive dyrene på en litt mer human måte (tror det er litt mindre vondt å dø momentant med gønner, enn å bli slått ihjel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betraktning hva kinesiske myndigheter har gjort, og fortsatt driver med, så er ikke dette en så veldig alvorlig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi noen velger å pine en fisk ved å slå den ihjel mot en stein (noe den ikke alltid dør av ved det første slaget) så er hundedrapene i Kina forsvarlig?  :forvirret:

Ja.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...