Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #1 Skrevet 1. august 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125158 dette er noe av det værste jeg har lest. Jeg hater kina nå!!! De har slått ihjel ufattelig mange hunder, fordi de er redd for rabies skal bryte ut! SLÅTT IHJEL!!!!! Akkurat som det ikke finnes noen annen måte å gjøre det på! Fan, det er jo hysteri! Slått ihjel alle hunder de kommer over, til og med med eierne som må stå og se på! Og det værste av alt.... Politi hundene og militærhundene sparer de! AKKURAT SOM OM DE IKKE KAN FÅ RABIES!!!!! Forbanna dritland, forbanna middelalder land!
Gjest gjest1 Skrevet 1. august 2006 #2 Skrevet 1. august 2006 Jeg skjønner ikke hvordan mennesker, ja en hel kultur, kan ha så lite sympati med dyr. Vi har jo sett rystende dokumentarer fra pelsindustrien i Kina hvor dyr blir flådd levende, og vi vet jo at de spiser katter og hunder, sikkert med like grusomme avlivingsmetoder. Hvis de først bestemmer seg for å avlive hunder på grunn av smittefare så burde myndighetene i det minste avlive de på en human måte, for eksempel skyte de, og ikke torturere de og slå de i hjel. Skulle tro det hadde vært enklere å gi de en kule i pannen også, nesten så jeg tror disse menneskene slår med stokker for sin egen del, helt sykt. Mennesker som klarer å få seg til å være så grusomme mot dyr, kan ikke være helt vel bevarte. Ja, det er en annen kultur osv, men jeg klarer bare ikke å respektere slike virkemidler, de påfører dyrene lidelse, og det kan ikke unnskyldes. Jeg synes jeg hører hundene hyle av smerte.
Gjest Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 (endret) Trodde ikke dette var noe nytt for folk jeg, for dette har de jo drevet med i evig lang tid.. De gjør det vel også foran vm nå som skal være i 2008 eller noe slikt.. Eller var det OL.. Endret 1. august 2006 av Gjest
Hu i Svingen Skrevet 1. august 2006 #4 Skrevet 1. august 2006 Skammelig og helt forjævlig. Helvetes torturister, de skulle vært revet i hjel av hunder! Jeg hadde ledd av dem da. Å så forbanna jeg blir! Boikott Kina! (Det finnes jo flere grunner til at det er en god ide...)
Gjest Gjesta Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Plager meg lite. Mennesker dreper dyr... - so what? Mulig at hunder og katter er søtere enn elg, sel, rådyr, sau, hval og andre dyr vi tar kverken på her til lands, men bortsett fra at jeg ikke likte avlivningsmetoden synes jeg ikke dette er noen sak å hisse seg opp over.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Mennesker dreper dyr... - so what? Mulig at hunder og katter er søtere enn elg, sel, rådyr, sau, hval og andre dyr vi tar kverken på her til lands, men bortsett fra at jeg ikke likte avlivningsmetoden synes jeg ikke dette er noen sak å hisse seg opp over. ← Det er vel avlivningsmetodene som folk hisser seg opp for, og en god grunn for det etter min mening. Likevel forundrer det meg at folk aldri reagerer når det viser seg at tusenvis av mennesker får bakhodet "blåst bort", fordi de har stjålet noen sykler eller pissa på "Maos lille røde" (eller noe sånt).
Hu i Svingen Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Det er vel avlivningsmetodene som folk hisser seg opp for, og en god grunn for det etter min mening. Likevel forundrer det meg at folk aldri reagerer når det viser seg at tusenvis av mennesker får bakhodet "blåst bort", fordi de har stjålet noen sykler eller pissa på "Maos lille røde" (eller noe sånt).← Gjentar meg selv: Boikott Kina! (Det finnes jo flere grunner til at det er en god ide...)←
skrue Skrevet 2. august 2006 #9 Skrevet 2. august 2006 Dyr er dyr. Man tar livet av rotter med gift som gjør at de dør langsomt. Er det noe bedre? Vi dreper altså rotter her i Norge fordi de utgjør et helseproblem. Hadde det vær bedre å drepe rabiesbefengte hunder i Kina med rottegift? Er det bedre å skyte dem? (har vokst opp med hund, ingen hundehater)
Gjest Elfrida Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Men dette virket liksom unødvendig brutalt. Er det kanskje fordi de ikke vil nærme seg hundene at de bruker de lange kjeppene?
Superlammet Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Lurer på om hinduer sier det samme om oss nordmenn.. Jeg mener, vi høgger innpå kjøtt fra kyr...
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #12 Skrevet 2. august 2006 Men dette virket liksom unødvendig brutalt. Er det kanskje fordi de ikke vil nærme seg hundene at de bruker de lange kjeppene? ← kan de ikke i det minste gjøre det skånsomt for dem og gi dem en kule da, så er det over på no time... Og hundene slipper å lide.. Og som en anna sa her, nok en grunn til å boikotte kina.
Superlammet Skrevet 2. august 2006 #13 Skrevet 2. august 2006 Å boikotte "Made in China" betyr å boikotte veldig mye rart. kan de ikke i det minste gjøre det skånsomt for dem og gi dem en kule da, så er det over på no time... Kina sender regningen for kula til henrettede kriminelles familier. Tror du virkelig de vil bruke det på hunder?
skrue Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Å boikotte "Made in China" betyr å boikotte veldig mye rart. Etter en stund vil man gå naken omkring og sko blir det vel også snaut med.
Superlammet Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Etter en stund vil man gå naken omkring og sko blir det vel også snaut med. ← Og hva blir resultatet? Jo, vi slakter flere dyr for å kunne holde varmen til vintern.
Gjest Kitz Skrevet 2. august 2006 #16 Skrevet 2. august 2006 (endret) Nå tror jeg ikke folk reagerer på dette pga at det er hunder det er snakk om, det er avlivningsmetoden som er poenget. Det å slå ihjel et dyr på denne måten er det som blir forkastelig, om det er en hund eller et hvilket som helst annet dyr. Siden hundene mest sannsynlig ikke dør før etter gjentatte slag så er dette dyremishandlig på det groveste. Endret 2. august 2006 av Kitz
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #17 Skrevet 2. august 2006 Nå tror jeg ikke folk reagerer på dette pga at det er hunder det er snakk om, det er avlivningsmetoden som er poenget. Det å slå ihjel et dyr på denne måten er det som blir forkastelig, om det er en hund eller et hvilket som helst annet dyr. Siden hundene mest sannsynlig ikke dør før etter gjentatte slag så er dette dyremishandlig på det groveste. ← Nettopp!!
Superlammet Skrevet 3. august 2006 #18 Skrevet 3. august 2006 Nå tror jeg ikke folk reagerer på dette pga at det er hunder det er snakk om, det er avlivningsmetoden som er poenget. Det å slå ihjel et dyr på denne måten er det som blir forkastelig, om det er en hund eller et hvilket som helst annet dyr. Siden hundene mest sannsynlig ikke dør før etter gjentatte slag så er dette dyremishandlig på det groveste. ← Ok, skal huske på det neste gang jeg fanger en fisk. "Ikke slå den ihjel mot en stein."
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #19 Skrevet 3. august 2006 (endret) Å boikotte "Made in China" betyr å boikotte veldig mye rart. Kina sender regningen for kula til henrettede kriminelles familier. Tror du virkelig de vil bruke det på hunder? ← Trodde det var russland som gjorde det jeg... Men men, der har du jo enda en veldig god grunn til å boikotte. og made in taiwan er sikkert en god erstatter! Endret 3. august 2006 av Chic
Superlammet Skrevet 3. august 2006 #20 Skrevet 3. august 2006 Trodde det var russland som gjorde det jeg... Men men, der har du jo enda en veldig god grunn til å boikotte. og made in taiwan er sikkert en god erstatter! ← Skal jeg være helt ærlig så er boikott av Kina noe jeg kommer til å bry meg midt bak med. Bare å sitere janteloven hvis noen ønsker det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå