Doratheexplorer Skrevet 30. mai 2007 #661 Skrevet 30. mai 2007 Hei Jento! Jeg tror kanskje jeg ville ha kjøpt inn litt mer vin. Det er visst vanlig å regne ca 1 flaske vin pr. person til middagen. Det er bedre å ha for mye enn for lite. Hørte dere på polet om det var mulig å levere noe tilbake i uåpnet stand? Jeg vet ikke hvor mange drinker det er i en cognac, men cognac regnes kanskje ikke i drinker siden det drikkes bart? Hmmm, når jeg har drukke 1 flaske vin så er jeg godt i farta altså...la oss si vinen er 14%....booooooing den vil gå rett i hodet!! Uansett om middagen går over flere timer ska det godt gjøres å drikke ei hel flaske Men noen er jo mer drikkfeldig enn andre.
Kykkelikokos Skrevet 31. mai 2007 #662 Skrevet 31. mai 2007 Det er det hotellet regner hos oss i hvert fall Høres veldig mye ut, ja. Men jeg snakket med en annen som giftet seg i fjor, og der hadde det gått akkurat en flaske vin til middagen (Han trodde den ene flaske vinen skulle holde til hovedretten, så han ble overrasket. Tenker det hadde blitt en del fulle folk da! )
Knøttet Skrevet 31. mai 2007 #663 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har ikke peiling egentlig, altså... Men én flaske vin er ikke mye ? Jeg og ei veninne pleide å dele en flaske vin ute før vi, det var vel 2 1/2 glass hver eller noe sånt, og det gikk relativt fort også! Blir jo noe annet når man skal drikke en hel flaske vin alene, men jeg tror det kan stemme jeg. Dessuten bør man jo beregne for mye, framfor for lite!
Kykkelikokos Skrevet 31. mai 2007 #664 Skrevet 31. mai 2007 En middag kan jo gjerne drøye noen timer også Selv er jeg ikke glad i vin, så jeg vet ikke hvor mye vin jeg selv ville ha drukket.
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #665 Skrevet 31. mai 2007 Huff, så kjedelig med den kvalmen!! Dumt spørsmål, men har du prøvd mye forskjellig for å bli kvitt den? Snakket med legen om det ? Ja, jeg kommer og søker på jobb hos deg jeg! :-D Si meg,hvor i landet bor du, og hva jobber du som ?? *nysgjerrig' Håper virkelig du blir bedre snart, må være utrolig fælt å være kvalm hele tiden!! Ha en fortsatt fin og kvalmefri dag! Jeg har vel ikke akuratt prøvd så mye, men hjelper litt å spise lite og ofte, og å hvile mye. Når jeg spurte legen om råd, sa hun bare; du får trøste deg med at det går over.. Jeg tror jeg holder meg anonym her inne, iallefall siden jeg er gravid og ingen skal vite om det..sorry.. Men jeg skal sende over litt graviditetshormoner til jobben din også =) Ha en fortsatt fin dag
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #666 Skrevet 31. mai 2007 Får håpe kvalmen gir seg. Jeg kjenner ei som var kjempekvalm, men så fant hun ut at hvis hun hadde noe å spise på omtrent hele tiden, så gikk det bra. Hun endte opp med å alltid ha et rundstykke i lomma. Ei annen jeg kjenner endte opp med å spise Tyrkisk Pepper fordi det hjalp. Kanskje det kan hjelpe? Hun som endte opp med Tyrkisk Pepper er også gravid igjen. Og nå er hun ikke gravid i det hele tatt (selv om hun er langt på vei), kanskje det kan være en trøst med tanke på ev. senere graviditeter. Jeg også prøver å spise ofte og lite, men har jo ikke lyst på noe som helst, og da er det vanskelig å få i seg noe. Har blitt god på eplejuice da, føler det hjelper litt. Tyrkisk pepper hørest lurt ut, liker godt det, så det skal jeg prøve. Takk for tips!! :kys_2: Ja, jeg får krysse fingrene for at jeg ikke blir like kvalm i neste svangerskap.. Har hørt mange som har ulike svangerskap m/u/ kvalme, så vi får håpe neste bli bedre =)
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #667 Skrevet 31. mai 2007 Hallo, jeg hadde måtte lagt meg inn for pumping etter det der altså :-D Etter det jeg har fått med meg så tror jeg den mengden vin dere har er ganske vanlig. En del drikker ikke så mye vin heller hvis det er øl, det er nok noen som velger det ja. Viktig og ha nok av mineralvann og vann på bordet fikk vi beskjed om på et lokalet vi var i kontakt med. Jeg tror dere har nok Cognak også, kan være at jeg er litt rar, men er ikke det noe som man bare orker 1-2 glass av også er det nok. Kanskje noen som synes det er ekstra godt, men tror ikke det gjelder alle. Hvor mye fyller man i et glass med Cognak da, 4cl.? Da går det i hvert fall 18 glass på en flaske (75 cl), hvis ikke mer. Litt usikker på om det er så mye som 4cl. i et Cognak glass, sikkert noen som vet her et sted.. Vi har fått beskjed på flere steder at det ikke blir så mange enheter alkohol på hver person i baren etter maten hvis folk har fått nok vin til maten. Men det spørs jo kanskje hvor lenge dere skal ha festen utover natten også..? Jeg tror du har nok, men hør litt med andre også. Etter min samboer så har jeg en liten tendens til å beregne litt lite av ting... Ja, vi tenker at når vi har øl på bordet, så velger noen dette istede for vin. Men er veldig usikkert på om det er nok vin, vil jo ikke at det skal bli tomt.. Tror også at vi har nok cognak, for som du sier, så er dette noe en gjerne tar et par glass av og langt i fra alle drikker dette, så det skal nok gå fint. Jeg har reknet med at det er 4 cl i ett glass. Vi har literflasker og da blir dette 25 glass per flaske. Tror kanskje spriten blir servert i 2 cl??men er ikke sikker.. Vi skal jo holde på en stund, men jeg tenker som så at er det tomt med sprit kl 1 om natten, så er det ingen krise, så lenge vi har noe annet å by på. Synst det viktigeste er at det er nok vin og øl til maten og nok vin i baren etterpå, i og med at de fleste drikker vin. Takk for hjelp iallefall
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #668 Skrevet 31. mai 2007 Hei Jento! Jeg tror kanskje jeg ville ha kjøpt inn litt mer vin. Det er visst vanlig å regne ca 1 flaske vin pr. person til middagen. Det er bedre å ha for mye enn for lite. Hørte dere på polet om det var mulig å levere noe tilbake i uåpnet stand? Jeg vet ikke hvor mange drinker det er i en cognac, men cognac regnes kanskje ikke i drinker siden det drikkes bart? Det er akuratt vinen jeg er usikker på om er nok. Har også hørt at en skal rekne med en flaske vin per gjest.Gjelder dette når en har øl på bordet i tillegg. Er jo lite for å kjøpe en ekstra kartong, for vi får levere inn igjen det som er uopnet. Så kan vi jo evt. bruke det som blir til overs å gi til de som har servert.
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #669 Skrevet 31. mai 2007 Hmmm, når jeg har drukke 1 flaske vin så er jeg godt i farta altså...la oss si vinen er 14%....booooooing den vil gå rett i hodet!! Uansett om middagen går over flere timer ska det godt gjøres å drikke ei hel flaske Men noen er jo mer drikkfeldig enn andre. er vanskelig å beregne ja, jeg også hadde vært godt på`n etter en flaske vin, tror ikke jeg hadde klart å drikke det under en middag uansett, men vi er jo så ulike, noen drikker mer enn andre. Ser ikke for meg at mamma eller mor til forloveden skal helle ned på en flaske vin hver..da kan det bli en lystig kveld Men som sagt og som sant; det er bedre å ha for mye enn for lite..
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #670 Skrevet 31. mai 2007 Dessuten bør man jo beregne for mye, framfor for lite! Dagens visdomsord!
Knøttet Skrevet 31. mai 2007 #671 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har vel ikke akuratt prøvd så mye, men hjelper litt å spise lite og ofte, og å hvile mye. Når jeg spurte legen om råd, sa hun bare; du får trøste deg med at det går over.. Jeg tror jeg holder meg anonym her inne, iallefall siden jeg er gravid og ingen skal vite om det..sorry.. Men jeg skal sende over litt graviditetshormoner til jobben din også =) Ha en fortsatt fin dag Hm, litt dårlig svar fra legen synes jeg ... Venninna mi prøvde mye rart når hun var gravid, husker ikke hva men det er i alle fall mye å prøve. Tror ingen ting av det hjalp på henne, spesielt fordi hun syntes enkelte ting smakte så vondt at hun ikke greide svelge det Skjønner godt du vil være anonym Graviditetshormoner mottas gjerne!! Ha en fortsatt fin dag du også!!
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #672 Skrevet 31. mai 2007 Sitter med frokosten.. I går var første dagen jeg virkelig gleder meg til bryllupet! har jo gledet meg før også, men da har jeg alltid tenkt på alt vi måtte ordne først. Og nå føler jeg at ting begynner å komme på plass, og at vi kan slappe litt av. Er sef. mye å gjøre enda, men det er slike ting en må ta etterhvert. Låg i solarium i går og bare så for meg at jeg gikk opp kirkegolvet åååå, jeg gleder meg!!!!
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #673 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Må ringe kokken, såg han hadde ringt mens jeg fikk mine sjønnhets sovetimer.. Som bare ville si at alt var i orden =) Endret 31. mai 2007 av jento
Knøttet Skrevet 31. mai 2007 #674 Skrevet 31. mai 2007 Sitter med frokosten.. I går var første dagen jeg virkelig gleder meg til bryllupet! har jo gledet meg før også, men da har jeg alltid tenkt på alt vi måtte ordne først. Og nå føler jeg at ting begynner å komme på plass, og at vi kan slappe litt av. Er sef. mye å gjøre enda, men det er slike ting en må ta etterhvert. Låg i solarium i går og bare så for meg at jeg gikk opp kirkegolvet åååå, jeg gleder meg!!!! bra det ikke bare er jeg som er sent oppe om morgenen! Men du er jo unnskyldt, du har fri og gravid da:) Er det ikke herlig å glede seg slik?! :-D
Kath Skrevet 31. mai 2007 #675 Skrevet 31. mai 2007 Uff, å være kvalm er skikkelig slitsomt! Men, så bra at ting begynner å falle på plass! Det er så deilig når listene blir mindre og mindre kath
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #676 Skrevet 31. mai 2007 bra det ikke bare er jeg som er sent oppe om morgenen! Men du er jo unnskyldt, du har fri og gravid da:) Er det ikke herlig å glede seg slik?! :-D Herlig herlig herlig =) vi skal bli fruer
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #677 Skrevet 31. mai 2007 Uff, å være kvalm er skikkelig slitsomt! Men, så bra at ting begynner å falle på plass! Det er så deilig når listene blir mindre og mindre kath Ja, det er ikke å anbefale men jeg får jo noe helt fantastisk da, som jeg ikke klarer å forestille meg enda da men.. Deilig med ting som er gjort, selv om det stadig kommer nye ting.. Men det er nå iallefall en veldig kjekk tid
jento Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #678 Skrevet 31. mai 2007 Er det vanlig å ha samtale med organist??
Victori@ Skrevet 31. mai 2007 #679 Skrevet 31. mai 2007 Dere bør nok snakke med organisten om dere skal ha solistinnslag. Han vil vel også vite hvilke salmer og marsjer dere skal ha, tilfelle dere skal ha noe han trenger å øve litt på. Vi skal ha en som spiller trompet, og han tar seg av all kontakt med organist. Så vi skal bare ha samtale med prest, så får hun vidreformidle salmer og marsjer vidre. Skal ha veldig vanlige salmer og marsjer, så tror ikke det er noe problem! 36 dager igjen!!! Må ta sol, må ta sol, må ta sol, må ta sol....... Huff, henger etter på bli brun og slank...
Floja Felíz Skrevet 31. mai 2007 #680 Skrevet 31. mai 2007 Brun og slank trenger jeg også! Skal vi jobbe med det i lag? Nå er det forresten strålende ute her, så da tror jeg at jeg må slutte av arbeidet for i dag og komme meg ut. Ha en fantastisk torsdag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå