jento Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #641 Skrevet 29. mai 2007 aaaaaaaahhhhhhh, dårlig dag i dag.. Bare brekker meg, og når jeg prøver å sole meg, så får jeg ikke farge.. Orker snart ikke mer kvalme.. I går fikk jeg vite at en god vennine av meg også skal ha beby, i slutten av november, så nå har jeg to venniner som skal ha ca samtidig med meg. Men begge de skal ha sin andre, så rekner ikke med de har allverdens tid til meg..men men, kjekt blir det iallefall. Alle skal jo ha før meg..men har vel kanskje noe å gjøre med at jeg ikke er mer en 10 uker og de som er etter med, ikke har sagt det enda, så kan nok komme flere.. Vi har også fått avbud fra to til bryllupet, så da blir vi to mindre.
jento Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #642 Skrevet 29. mai 2007 Da har jeg også blitt ferdig med utdrikkingslaget... Vart jo litt spesielt siden jeg er gravid og vi skulle prøve at ingen skulle finne det ut heller.. Jeg vart vertfall overrasket. Søs og andre forloveden min kom og hentet meg, da lå jeg på sofaen, slapp og trøtt og var egentlig ikke klar for noe styr. Jeg fikk 10 min til å dusje og etter dette fikk jeg på meg en fotballdrakt og bind for øynene. Etter en lang køyretur og noen oppdrag kom jeg hjem til min søster der mangen av mine venniner var og vi åt taco, kaker og snop, satt og koste oss hele kvelden og hadde det veldig kjekt. Jeg såg på en del av venninene mine at de synst dette var litt rart, jeg takket nei til alkohol og det stemmer ikke over med den jeg er når jeg er på fest, så jeg måtte bare si det. Tror en av de hadde ganske store misstanker allerede..Har bedt de holde kjeft til etter bryllupet, så da gjenstår det å se om jeg kan stole på venninene mine..Tror og håper det. Var jo ikke slik en ser for seg utdrikkingslaget mitt..hadde jo tenkt det skulle inneholde alkohol og mer sprell, men slik vart det nå en gang. Forloverene mine har lovet meg at de skal arrangere en fest for meg neste vår/sommer, så vi får ta det igjen da..jaja, slik er det når en ikke klarer å holde seg..Kan ikke få meg seg alt.. Synst det er litt godt å vere ferdig med det, for har tenkt mye på når og hvordan. Og heldigvis traff de en dag som jeg ikke var så veldig kvalm, men jeg får nok svi i dag ja..
jento Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #643 Skrevet 29. mai 2007 Er så snopesjuk..og så skal jeg helst ikke spise snop, og så har jeg ikke snop heller... mmmm, smågodt hadde vært digg..mmm. Men har hørt at bebyen ikke har godt av sukker, så jeg får vel holde meg unda.. Har bestilt sol jeg denne uken, slik at jeg får sole meg og slippe å betale for solarium..Så da gjenstår det å se om jeg har blitt hørt, ser bra ut foreløbig
jento Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #644 Skrevet 29. mai 2007 I morgen skal jeg og svigerfar på polet for å levere den endlige bestillingslisten med alkohol. Har enda ikke fått skrevet ut bordplanen, må få gjort dette i løpet av uken. Tirsdag eller onsdag i neste uke skal jeg ordne med bilpynt, skjekke om de fortastt har rosa dråper, kjøpe strømper, prøve kjolen og bestille underskjørt. Har fått tak i cognakglass, svigers ordner dette. Hvilke pynt kjøper en til bilen?og hvor??
Majabeth Skrevet 29. mai 2007 #645 Skrevet 29. mai 2007 Hvilke pynt kjøper en til bilen?og hvor?? Det lurer jeg også på! Jeg har tenkt på sånt kritt man kan skrive med i vinduet, men finner det ingen plasser bortsett fra på lisenett. Men å bestille kun den derfra blir svindyrt... Men hva annet vi skal pynte med aner jeg ikke!
naley Skrevet 29. mai 2007 #646 Skrevet 29. mai 2007 Det lurer jeg også på! Jeg har tenkt på sånt kritt man kan skrive med i vinduet, men finner det ingen plasser bortsett fra på lisenett. Men å bestille kun den derfra blir svindyrt... Men hva annet vi skal pynte med aner jeg ikke! Link
flickan Skrevet 29. mai 2007 #647 Skrevet 29. mai 2007 Greit å bli ferdig med utdrikningslaget med tanke på den formen du er i om dagen. Skjønner at det ble vanskelig å holde det hemmelig for venninnene dine. Det hadde ikk jeg heller klart i en sånn situasjon.. Det hørtes ut som du hadde en koselig kveld da!
Knøttet Skrevet 29. mai 2007 #648 Skrevet 29. mai 2007 Kjedelig at du skal være så kvalm hele tiden!! dårlig gjort Er redd for hvordan det blir når jeg blir gravid, jeg kan i perioder bli veldig lett svimmel og kvalm, og når man er gravid er det vel ikke noe bedre akkurat ... Så koselig at du har utdrikningslag!! :-D Hadde nok fortalt det til venninnene mine jeg også, men jeg klarer ikke å holde på slike ting jeg da ... ville bare sagt det til hele verden Hørtes ut som et koselig utdrikningslag! Supert at du får ta igjen festdelen senere da, omtenksomme venninnner Hvem er det som forløpig vet du er gravid?? Ser ut til å bli sol her denne uken, og da skal jeg benytte sjansen til å få litt farge, det er på tide! Idag var det nydelig, men jeg fikk ikke solt meg pga jeg jobbet ... skulle sendt sola til deg mens jeg jobbet, så du hadde fått litt farge også Svært så mange venninner du har som skal ha baby da!! Er det noe i vannet hos dere, eller? I så fall, send litt til meg Jeg vil også gå gravid sammen med noen, helst bestevenninna mi, det hadde vært så koselig :-D Plaget mennene våre med svangerskapsplager og rare lyster og sånt, f.eks kjøpe pommes frites med jordbærsyltetøy midt på natta Ikke fått noen rare lyster på mat enda ? Ha en fin og kvalmefri kveld!
jento Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #649 Skrevet 30. mai 2007 Det lurer jeg også på! Jeg har tenkt på sånt kritt man kan skrive med i vinduet, men finner det ingen plasser bortsett fra på lisenett. Men å bestille kun den derfra blir svindyrt... Men hva annet vi skal pynte med aner jeg ikke! Har funnet ut at vi skal ha satengband eller noe som ligner festet i grillen på bilen og bak til speglene, mest sannsynlig i hvitt, men kanskje i både rosa og hvitt. Vi får se. Kanskje bjørkeris og flagg også?? Har gitt oppgåven til forloveren til mannen, men jeg må vel handle inn det som skal brukes..
jento Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #650 Skrevet 30. mai 2007 Greit å bli ferdig med utdrikningslaget med tanke på den formen du er i om dagen. Skjønner at det ble vanskelig å holde det hemmelig for venninnene dine. Det hadde ikk jeg heller klart i en sånn situasjon.. Det hørtes ut som du hadde en koselig kveld da! Veldig kjekt, har så mange kjekke venniner, som jeg er veldig glad i. Glad for at det er over, så kan jeg slappe av
jento Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #651 Skrevet 30. mai 2007 Kjedelig at du skal være så kvalm hele tiden!! dårlig gjort Er redd for hvordan det blir når jeg blir gravid, jeg kan i perioder bli veldig lett svimmel og kvalm, og når man er gravid er det vel ikke noe bedre akkurat ... Så koselig at du har utdrikningslag!! :-D Hadde nok fortalt det til venninnene mine jeg også, men jeg klarer ikke å holde på slike ting jeg da ... ville bare sagt det til hele verden Hørtes ut som et koselig utdrikningslag! Supert at du får ta igjen festdelen senere da, omtenksomme venninnner Hvem er det som forløpig vet du er gravid?? Ser ut til å bli sol her denne uken, og da skal jeg benytte sjansen til å få litt farge, det er på tide! Idag var det nydelig, men jeg fikk ikke solt meg pga jeg jobbet ... skulle sendt sola til deg mens jeg jobbet, så du hadde fått litt farge også Svært så mange venninner du har som skal ha baby da!! Er det noe i vannet hos dere, eller? I så fall, send litt til meg Jeg vil også gå gravid sammen med noen, helst bestevenninna mi, det hadde vært så koselig :-D Plaget mennene våre med svangerskapsplager og rare lyster og sånt, f.eks kjøpe pommes frites med jordbærsyltetøy midt på natta Ikke fått noen rare lyster på mat enda ? Ha en fin og kvalmefri kveld! Jeg klikker snart, orker snart ikke være kvalm mer..Tror dette nesten er det verste som har hent meg..kvalm i 7 uker til nå..og det ser ikke akuratt ut sm det skal gi seg med det første heller...Men samtidig er det jo noe av det beste som har hendt meg...Viss det er slik det er å vere gravid, så skal vi MAX ha 2 barn... Vi har nå sagt det til foreldre og søsken, + at jeg har sagt det til 6 venniner, og mannen til to kompiser. Og så sjefen på jobben min da. Bare håper at alle holder kjeft til etter bryllupet. Mange venniner som skal ha ja, faktisk har jeg flere venniner som har fått eller skal ha, enn som ikke har barn. Må være noe i vannet ja, så kan godt sende en liter eller to... Der jeg jobber tilsette de 9 nye for ca et år siden, inkludert meg. På ett år har 5 av oss blitt gravide, så det kan være du skal søke jobb hos oss :-D Ingen rare lyster på mat, har generelt sett ikke lyst på mat, så jeg er bare glad for de gangene det er noe som frister.. Nå skal jeg møte svigerfar på polet, vi skal bestille alkohol. og så skal jeg ta litt sol, kanskje det hjelper for kvalmen også. Ha en fin dag jenter
Majabeth Skrevet 30. mai 2007 #652 Skrevet 30. mai 2007 Var mye kvalm jeg også- i begge svangerskapene jeg har hatt. Det er utrolig slitsomt å spy når man står opp, prøve å få i seg litt mat, bare for å spy når man kommer på jobb...Men det glemmer man liksom når babyen er der...Gled deg!
Kykkelikokos Skrevet 30. mai 2007 #653 Skrevet 30. mai 2007 Tror jeg hadde sykemeldt meg om jeg drev og spydde på jobb. Kvalme er noe av det verste jeg vet. Håper det snart går over, jento.
jento Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #654 Skrevet 30. mai 2007 Var mye kvalm jeg også- i begge svangerskapene jeg har hatt. Det er utrolig slitsomt å spy når man står opp, prøve å få i seg litt mat, bare for å spy når man kommer på jobb...Men det glemmer man liksom når babyen er der...Gled deg! Når gikk kvalmen over? (håper på gode nyheter..)
jento Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #655 Skrevet 30. mai 2007 Tror jeg hadde sykemeldt meg om jeg drev og spydde på jobb. Kvalme er noe av det verste jeg vet. Håper det snart går over, jento. Jeg har ikke sjangs å jobbe, selv om jeg ikke spyr, så er jeg så uvel at jeg hadde ikke fungert på jobb. Håper det går over snart jeg også..krysser alt jeg har for bedre tider..
Knøttet Skrevet 30. mai 2007 #656 Skrevet 30. mai 2007 Jeg klikker snart, orker snart ikke være kvalm mer..Tror dette nesten er det verste som har hent meg..kvalm i 7 uker til nå..og det ser ikke akuratt ut sm det skal gi seg med det første heller...Men samtidig er det jo noe av det beste som har hendt meg...Viss det er slik det er å vere gravid, så skal vi MAX ha 2 barn... Vi har nå sagt det til foreldre og søsken, + at jeg har sagt det til 6 venniner, og mannen til to kompiser. Og så sjefen på jobben min da. Bare håper at alle holder kjeft til etter bryllupet. Mange venniner som skal ha ja, faktisk har jeg flere venniner som har fått eller skal ha, enn som ikke har barn. Må være noe i vannet ja, så kan godt sende en liter eller to... Der jeg jobber tilsette de 9 nye for ca et år siden, inkludert meg. På ett år har 5 av oss blitt gravide, så det kan være du skal søke jobb hos oss :-D Ingen rare lyster på mat, har generelt sett ikke lyst på mat, så jeg er bare glad for de gangene det er noe som frister.. Nå skal jeg møte svigerfar på polet, vi skal bestille alkohol. og så skal jeg ta litt sol, kanskje det hjelper for kvalmen også. Ha en fin dag jenter Huff, så kjedelig med den kvalmen!! Dumt spørsmål, men har du prøvd mye forskjellig for å bli kvitt den? Snakket med legen om det ? Ja, jeg kommer og søker på jobb hos deg jeg! :-D Si meg,hvor i landet bor du, og hva jobber du som ?? *nysgjerrig' Håper virkelig du blir bedre snart, må være utrolig fælt å være kvalm hele tiden!! Ha en fortsatt fin og kvalmefri dag!
Grønt blad Skrevet 30. mai 2007 #657 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Får håpe kvalmen gir seg. Jeg kjenner ei som var kjempekvalm, men så fant hun ut at hvis hun hadde noe å spise på omtrent hele tiden, så gikk det bra. Hun endte opp med å alltid ha et rundstykke i lomma. Ei annen jeg kjenner endte opp med å spise Tyrkisk Pepper fordi det hjalp. Kanskje det kan hjelpe? Hun som endte opp med Tyrkisk Pepper er også gravid igjen. Og nå er hun ikke gravid i det hele tatt (selv om hun er langt på vei), kanskje det kan være en trøst med tanke på ev. senere graviditeter. Endret 30. mai 2007 av Grønt blad
jento Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #658 Skrevet 30. mai 2007 I dag har vi bestilt alkohol til bryllupet. Vi endte opp med dette: 60 flasker vin til middagen 5 liter sprit 3 liter gin 2 liter wiskey 4 liter baileys 10 liter cognak 7 duker rødvin 7 duker hvitvin I tillegg må vi ha noen kasser øl. Dette skal svigers ordne. Vin til maten: - Tror dette skal holde. Vi rekner da at vi får 5 glass i hver rødvinsflaske x 60 = 300 glass / 82 alkoholdrikkende gjester = 3,6 glass per gjest. Vi skal servere 1 glass til forretten, 2 glass til middagen og 1 til desserten. Det blir fire glass, men så vil nok ikke alle ha hele 4 glass med rødvin, så da rekner vi med at det går greitt...Har egentlig litt lyst å bestille en kartong til (dvs. 12 flasker) for å være på den sikre siden. Men så har vi øl på bordene også da..så noen velger nok dette fremfor rødvin.. Alkohol til baren: - 1 dunk vin = 20 glass x 14 dunker = 280 glass med vin/82 alkoholdrikkende gjester = 3,4 glass per gjest. Til nå har hver gjest fått i seg 7 glass vin, dvs litt over en flaske.. - 10 liter cognak = 25 drinker per liter = 250 drinker/82 = 3 drinker per pers. - 5 liter sprit = 25 drinker per liter =125/82=1,5 drinker per pers. - 4 liter baileys = 25 drinker per liter = 100/82 = 1 drink per pers. Da skal alle ha fått i seg 7 glass vin, 3 drinker cognak, 1,5 drinker sprit og 1 drikk baileys. Altså 12,5 drinker.. I tillegg kommer wiskey og gin. Tror dere dette er nok?? Alle drikker jo ikke så mye, noen drikker mer enn andre, men jeg er så redd for at det skal bli for lite.Tror jeg hadde vært full på det vertfall.. Er det forresten 25 drinker i en liter cognak, sprit o.l.???
Gjest Pesto Skrevet 30. mai 2007 #659 Skrevet 30. mai 2007 Hallo, jeg hadde måtte lagt meg inn for pumping etter det der altså :-D Etter det jeg har fått med meg så tror jeg den mengden vin dere har er ganske vanlig. En del drikker ikke så mye vin heller hvis det er øl, det er nok noen som velger det ja. Viktig og ha nok av mineralvann og vann på bordet fikk vi beskjed om på et lokalet vi var i kontakt med. Jeg tror dere har nok Cognak også, kan være at jeg er litt rar, men er ikke det noe som man bare orker 1-2 glass av også er det nok. Kanskje noen som synes det er ekstra godt, men tror ikke det gjelder alle. Hvor mye fyller man i et glass med Cognak da, 4cl.? Da går det i hvert fall 18 glass på en flaske (75 cl), hvis ikke mer. Litt usikker på om det er så mye som 4cl. i et Cognak glass, sikkert noen som vet her et sted.. Vi har fått beskjed på flere steder at det ikke blir så mange enheter alkohol på hver person i baren etter maten hvis folk har fått nok vin til maten. Men det spørs jo kanskje hvor lenge dere skal ha festen utover natten også..? Jeg tror du har nok, men hør litt med andre også. Etter min samboer så har jeg en liten tendens til å beregne litt lite av ting...
Kykkelikokos Skrevet 30. mai 2007 #660 Skrevet 30. mai 2007 Hei Jento! Jeg tror kanskje jeg ville ha kjøpt inn litt mer vin. Det er visst vanlig å regne ca 1 flaske vin pr. person til middagen. Det er bedre å ha for mye enn for lite. Hørte dere på polet om det var mulig å levere noe tilbake i uåpnet stand? Jeg vet ikke hvor mange drinker det er i en cognac, men cognac regnes kanskje ikke i drinker siden det drikkes bart?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå