Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
:vinke:

Fått mage enda? Er kanskje litt tidlig, men ;) Nysgjerrig, vet du!

Bra du fikke svar på spørsmål på kontrollen :)

Jeg er også litt redd for de tingene vi må si fra oss når vi får baby, vi elsker å sove lenge begge to, jeg liker å være spontan å dra på besøk til folk eller dra mye til byen og gå på kafeer og slikt. Med en liten baby har du jo mye å ta hensyn til, rutiner i henhold til soving, mating, skifte bleie på osv. Men det er nok noe man blir vant til, helt klart! :-D Mest redd er jeg for nattesøvnen min, dog, jeg fungerer egentlig ikke hvis jeg får for lite søvn ... dessuten kan jeg få migrene :sjenert: Og så blir jeg lett sliten, men har jo forloveden til å hjelpe meg :)

Når kommer mannen tilbake ?

Jeg er så utrolig utålmodig, for nå ser det ut til at forloveden får fast jobb, og da får vi sannsynligvis blitt prøvere ... men "kanskje" er ikke bra nok for meg :ler:

Herregud, når jeg en gang blir gravid kommer jeg til å ikke ville vente hele 9 måneder, kommer til å bli gaaal jeg! :ler:

Ha en fortsatt fin dag! :klem:

Lite bebymage vertfall, bare en stor vaskebalje =D Rart egentlig, har tatt av 2,7 kg, men det ser ikke slik ut akuratt, veldig oppblåst og magen ser ut som om jeg har lagt på meg,men er nok bare luft og div, lite beby enda..Gleder meg til den kommer, men håper også jeg kan komme inn i klærne mine en veldig lang stund enda. Har så mye klær at jeg må bare få brukt de en del før jeg ikke kan bruke de på en stund =D

Blir nok mange forandringer når en får beby, men som darkness sier, så er det nok opp til oss selv hvordan vi vil ha det. Jeg har både venniner som bare sitter hjemme med ungene, og venniner som tar seg ut og er med på det meste. Jeg har iallefall bestemt meg for å ikke bli en som bare sitter inne, men det er klart, en bestemmer nok ikke alt selv lenger.

Mannen kommer hjem i kveld og skal heldigvis være hjemme hele helgen, vi skal kanskje på hytten, må se an formen.

Skjønner at du er utolmodig med prøvingen, men du har jo allerede på en måte begynt, men å slutte med p-pillene. Det kan jo ofte ta en tid å bli kvitt hormonene, og veldig greitt å ta det FØR en får forventninger om at en skal bli gravid. Akuratt nå er jeg litt glad for at en går gravid i 9 mnd. Tiden går kjempefort, jeg er snart 12 uker, og synst ikke det er lenge siden jeg fant det ut..Og så skal en jo ha litt tid til å glede seg og forberede seg..men jeg er sikkert veldig utolmodig når jeg nærmer med 7 mnd, og kan tenke meg at han kommer ut snart..=D

Klemmer til deg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du må ikke bekymre deg for mye, jento. Jeg tror at livet med barn blir akkurat det man gjør det til. Du kan fremdeles sove lenge, fordi dere kan bytte på å stå opp med babyen. I starten sover babyen når den vil, og da kan dere ta dere en tur ut på besøk spontant med barnevogn.. eller få besøk. Er du heldig så har du foreldre og svigerforeldre som mer enn gjerne er barenepasere, og da er det viktig å få tid til bare dere to :)

Jeg tror det kommer til å gå kjempebra, jeg. Du har mye å glede deg til. Skjønner at det er ensomt uten mannen. Det er godt å ha noen å glede seg sammen med.

ja, det blir jo som vi legger opp til, og som du sier i starten så kan vi gjøre mye som før, bare med en beby på slepet =) Og heldigvis har vi foreldre som bor like ved og som helt sikkert stiller opp som barnevakt, søsken også, så dette skal nok gå bra =)

Gleder meg til mannen kommer igjen ja!

Skrevet (endret)

Jeg har ikke smileys som alternativ når jeg skriver,men når jeg nett var inne å endret et innlegg i Kath sin dagbok, så kom det opp, men når jeg skal skrive her er det ikke her ...*forvirret*

Og når jeg går inn å endrer, så kommer den opp... :flekke: :klø:

Endret av jento
Skrevet (endret)

Tester litt her nå..nei..går ikke =(((((((

Dritt.. :sur:

Endret av jento
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Du må trykke på "sidepanel av/på" som står under der du skriver sånn "ordentlig" svar :) Hvis du skjønner...

Skrevet

aaaahhhhh....Takk!! sorry min IQ :sjenert::sjenert::flau: skjønte alle dere andre dette med en gang?? :flau:

Skrevet

hihi.. etter litt knoting fant jeg det.. men det tok litt tid å bli vant til nye forumet ja..

Skrevet (endret)
Lite bebymage vertfall, bare en stor vaskebalje =D Rart egentlig, har tatt av 2,7 kg, men det ser ikke slik ut akuratt, veldig oppblåst og magen ser ut som om jeg har lagt på meg,men er nok bare luft og div, lite beby enda..Gleder meg til den kommer, men håper også jeg kan komme inn i klærne mine en veldig lang stund enda. Har så mye klær at jeg må bare få brukt de en del før jeg ikke kan bruke de på en stund =D

Blir nok mange forandringer når en får beby, men som darkness sier, så er det nok opp til oss selv hvordan vi vil ha det. Jeg har både venniner som bare sitter hjemme med ungene, og venniner som tar seg ut og er med på det meste. Jeg har iallefall bestemt meg for å ikke bli en som bare sitter inne, men det er klart, en bestemmer nok ikke alt selv lenger.

Mannen kommer hjem i kveld og skal heldigvis være hjemme hele helgen, vi skal kanskje på hytten, må se an formen.

Skjønner at du er utolmodig med prøvingen, men du har jo allerede på en måte begynt, men å slutte med p-pillene. Det kan jo ofte ta en tid å bli kvitt hormonene, og veldig greitt å ta det FØR en får forventninger om at en skal bli gravid. Akuratt nå er jeg litt glad for at en går gravid i 9 mnd. Tiden går kjempefort, jeg er snart 12 uker, og synst ikke det er lenge siden jeg fant det ut..Og så skal en jo ha litt tid til å glede seg og forberede seg..men jeg er sikkert veldig utolmodig når jeg nærmer med 7 mnd, og kan tenke meg at han kommer ut snart..=D

Klemmer til deg =)

Blir gøy når du får skikkelig babymage! Det er så pent... og så er det så mye fint man kan bruke når man får stor mage! Jeg vil benytte anledningen til å gå i kjole og fine topper i alle fall- det er kjempefint når man er gravid :)

Du får nok på deg klærne dine enda en god stund :) Hm, blir så forvirra av uker jeg, må regne om til måneder :sjenert: Så du er eh ... 3 måneder på vei?! Har det virkelig gått så lang tid allerede?! Jøss, som tida flyr!

Bra mannen kommer hjem nå da:)

Du har nok rett i at man velger selv hvor forandret livet blir når man får baby. Jeg vil bli som deg- fortsatt dra ut, møte folk, besøke venner osv. Man kan jo ta med seg en baby de fleste steder nå til dags. Dessuten vil jeg ha slik bæregreier på magen, det ser så utrolig praktisk ut. Forloveden vil også bære babyen på magen, sier han, synes det er søtt jeg :)

Syntes det var skikkelig merkelig at rett etter at jeg bestemte meg for å slutte på pillene så får forloveden jobbtilbud (sannsynligvis i alle fall) og jeg får to intervjuer! Ikke at jeg sansynligvis får jobb, men han får høyst sannsynlig det. Nesten som det var ment at slik skulle det bli ... Håper det i all fall!:-d

Gleder meg skikkelig til å bli gravid, bare nyte det og å forberede seg på å få en liten baby :rødme: Tror man trenger de 9 månedene på å forberede seg, ja... Åååå, jeg vil ha baby!!

Du må si i fra når dere finner ut kjønnet!! :hoppe:

:klem:

Endret av Knøttet
Skrevet

Beibimage...

*drømme*

16 mnd til vi skal begynne å prøve.. Det går fort det.. jada...en dag mindre enn i går..

:ler:

Gjest Ballerina
Skrevet
Beibimage...

*drømme*

16 mnd til vi skal begynne å prøve.. Det går fort det.. jada...en dag mindre enn i går..

Sier det samme... mye lenger til vi skal prøve... mai 2009... to heeele år! Men: får kose meg med dere andres babyprat før det:-)

Skrevet
Blir gøy når du får skikkelig babymage! Det er så pent... og så er det så mye fint man kan bruke når man får stor mage! Jeg vil benytte anledningen til å gå i kjole og fine topper i alle fall- det er kjempefint når man er gravid :)

Du får nok på deg klærne dine enda en god stund :) Hm, blir så forvirra av uker jeg, må regne om til måneder :sjenert: Så du er eh ... 3 måneder på vei?! Har det virkelig gått så lang tid allerede?! Jøss, som tida flyr!

Bra mannen kommer hjem nå da:)

Du har nok rett i at man velger selv hvor forandret livet blir når man får baby. Jeg vil bli som deg- fortsatt dra ut, møte folk, besøke venner osv. Man kan jo ta med seg en baby de fleste steder nå til dags. Dessuten vil jeg ha slik bæregreier på magen, det ser så utrolig praktisk ut. Forloveden vil også bære babyen på magen, sier han, synes det er søtt jeg :)

Syntes det var skikkelig merkelig at rett etter at jeg bestemte meg for å slutte på pillene så får forloveden jobbtilbud (sannsynligvis i alle fall) og jeg får to intervjuer! Ikke at jeg sansynligvis får jobb, men han får høyst sannsynlig det. Nesten som det var ment at slik skulle det bli ... Håper det i all fall!:-d

Gleder meg skikkelig til å bli gravid, bare nyte det og å forberede seg på å få en liten baby :rødme: Tror man trenger de 9 månedene på å forberede seg, ja... Åååå, jeg vil ha baby!!

Du må si i fra når dere finner ut kjønnet!! :hoppe:

Mye fine klær ja,jeg har lagt til side de klærne som var litt romslige fra før, slik at nå bruker jeg bare de klærne som kommer til å bli for små først. Etter det tar jeg frem de andre klærne om dere skjønner. På denne måten får jeg brukt masse av mine klær lenge enda. Når jeg var gravid så fikk jeg en slags panikk : "nå må jeg bruke alle klærne mine masse før de blir for små". Teite greier..men det er ikke akuratt stas å gå rundt i en trang dongeri når en er så kvalm at en bare vil ligge.. :eeeh:

Jeg er 10 uker på vei på søndag, de sier at når du er 12 uker, så er du 3 mnd. Jeg har aldri skjønnt meg på dette med uke greiene jeg heller, ikke før jeg vart gravid. Har lenge irritert meg på alle de gravide som sier uker i stadenfor mnd, og da har jeg ikke hatt peiling :forvirret:

Får det egentlig ikkje helt til å stemme, for en mnd er jo sjelden kun 4 uker..så tror egentlig uke 13 også hører med innunder de 3 første mnd, og første trimester..En annen ting som er litt merkelig er at i dag er jeg 9+5 og er i min 10.uke. på mandag er jeg 10+1 og i min 11.uke. Nå vart du sikkert bare enda mer forvirret... :sjenert: jeg sto ikke først i køen når de skulle dele ut evnen til å forklare ting... :legrine:

Det er nok sjebnen som vil at dere skal få dere et lite nurk. Jeg tror på sjebnen jeg. Jeg er rimelig sikker på at det ordner seg, gjør det for snille jenter vet du :kose: Dere er de første og eneste som får vite om kjønnet før minsten blir født! Utenom mannen da.. ;) Blir vel ikke før UL i uke 18, så en godt stund til enda. Håper bare de ser kjønnet da...

Skrevet (endret)
Beibimage...

*drømme*

Sier det samme... mye lenger til vi skal prøve... mai 2009... to heeele år! Men: får kose meg med dere andres babyprat før det:-)

Det går fort, men skjønner at det kan virke langt fram akuratt nå. Husker når jeg sa: åå, det er jo en evighet til bryllupet, 11 mnd..men jøss så fort tiden har gått..Det kan jo være dere kan begynne å småprøve litt før den tid eller??

Endret av jento
Skrevet

I dag har jeg vært å sagt hvordan jeg vil ha bryllupskaken. Dersom jeg får den slik jeg vil, så blir den ikke så ille likevel. Fikk jo ikke den kaken jeg egentlig ville ha, måtte ta en standar fordi det var så mange som hadde bestilt kake til den dagen, at han ikke tok i mot spesialbestillinger..(bakdelen med å velge en så populær dato..)men men, jeg kan bli fornøgd dersom den blir slik som jeg nå har sagt.

Vi må altså ha vanlig marsipankake..liker egentlig ikke dette så godt jeg da men..mannen skal få bestemme hvilken smak vi skal ha i den, siden han liker dette bedre enn meg. Til pynt skal jeg ha rosa roser og ingenting annet. Tror det kan bli stilig likevel, og så har vi jo kaketoppen som er initialene våres. Alt i alt litt missfornøgd,men likevel er det greitt..

Skrevet

Er så fornøgd med hver ting jeg kan krysse av på listen =)

Skrevet
Mye fine klær ja,jeg har lagt til side de klærne som var litt romslige fra før, slik at nå bruker jeg bare de klærne som kommer til å bli for små først. Etter det tar jeg frem de andre klærne om dere skjønner. På denne måten får jeg brukt masse av mine klær lenge enda. Når jeg var gravid så fikk jeg en slags panikk : "nå må jeg bruke alle klærne mine masse før de blir for små". Teite greier..men det er ikke akuratt stas å gå rundt i en trang dongeri når en er så kvalm at en bare vil ligge.. :eeeh:

Jeg er 10 uker på vei på søndag, de sier at når du er 12 uker, så er du 3 mnd. Jeg har aldri skjønnt meg på dette med uke greiene jeg heller, ikke før jeg vart gravid. Har lenge irritert meg på alle de gravide som sier uker i stadenfor mnd, og da har jeg ikke hatt peiling :forvirret:

Får det egentlig ikkje helt til å stemme, for en mnd er jo sjelden kun 4 uker..så tror egentlig uke 13 også hører med innunder de 3 første mnd, og første trimester..En annen ting som er litt merkelig er at i dag er jeg 9+5 og er i min 10.uke. på mandag er jeg 10+1 og i min 11.uke. Nå vart du sikkert bare enda mer forvirret... :sjenert: jeg sto ikke først i køen når de skulle dele ut evnen til å forklare ting... :legrine:

Det er nok sjebnen som vil at dere skal få dere et lite nurk. Jeg tror på sjebnen jeg. Jeg er rimelig sikker på at det ordner seg, gjør det for snille jenter vet du :kose: Dere er de første og eneste som får vite om kjønnet før minsten blir født! Utenom mannen da.. ;) Blir vel ikke før UL i uke 18, så en godt stund til enda. Håper bare de ser kjønnet da...

Gleder meg skikkelig til å gå i graviditetklær, og vise at jeg er gravid!!! :-D Får gravide en spesiell glød, eller ? *nysgjerrig*

Hehe, forståelig at du får panikk for å bruke klærne før de blir for små, men du har nok god tid enda tror jeg :) Tror jeg kan bruke en del av klærne mine til minst 3-4 måned eller noe, i alle fall de gensrene som er litt romslige :) Trange dongeri er ubehagelig, spesielt når man ikke føler seg i 100 fra før av heller ...

Jupp, du hadde rett- nå er jeg enda mer forvirret angående de månedene og ukene!! Men så eier ikke jeg logisk sans, dessuten får jeg helt angst av tall :ler: Matte var liksom ikke mitt beste fag ...

Jeg tror også på skjebnen!! Håper virkelig at forloveden får den jobben nå da, og at jeg helst får jobb, selv om det viktigste er at én av oss har fast jobb :)

Håper de ser kjønnet på ultralyden! Vi vil uansett ta 3d ultralyd vi, selv om det koster litt ... Herlighet, jeg har planlagt alt, og er ikke gravid en gang! :overrasket:

Ha en fortsatt fin dag!! :klem:

Skrevet
Gleder meg skikkelig til å gå i graviditetklær, og vise at jeg er gravid!!! :-D Får gravide en spesiell glød, eller ? *nysgjerrig*

Hehe, forståelig at du får panikk for å bruke klærne før de blir for små, men du har nok god tid enda tror jeg :) Tror jeg kan bruke en del av klærne mine til minst 3-4 måned eller noe, i alle fall de gensrene som er litt romslige :) Trange dongeri er ubehagelig, spesielt når man ikke føler seg i 100 fra før av heller ...

Jupp, du hadde rett- nå er jeg enda mer forvirret angående de månedene og ukene!! Men så eier ikke jeg logisk sans, dessuten får jeg helt angst av tall :ler: Matte var liksom ikke mitt beste fag ...

Jeg tror også på skjebnen!! Håper virkelig at forloveden får den jobben nå da, og at jeg helst får jobb, selv om det viktigste er at én av oss har fast jobb :)

Håper de ser kjønnet på ultralyden! Vi vil uansett ta 3d ultralyd vi, selv om det koster litt ... Herlighet, jeg har planlagt alt, og er ikke gravid en gang! :overrasket:

Ha en fortsatt fin dag!! :klem:

Vel..kan ikke si jeg har en spesiell glød akuratt.. :sjenert: kan være det kommer senere. Tror ikke jeg kan hjelpe deg noe mer med de tallene annet enn at 12 uker er ca 3 mnd.

Har tenkt på 3d ul selv, vet ikke om vi kommer til å ta det, men det hadde vært kjekt sikkert. I hvilken uke er det best å ta dette da?

Ha en koselig helg :popcorn:

Skrevet (endret)

1. Hvem er bildeansvarleg?

2. Lage ferdig festheftet

3. Skrive ut bordoppsettingen

4. Sende mail til blomsterbutikken med bilde av brudebuketten

5. Mangler et glass rosa dråper, kjøpes på ljøten lys

6. Sjokolader til velkomstgavene

7. Snakke med bakeren om bryllupskaka

8. Strømper til bruden

9. Pusse ringer og gravere inn dato

10. Kjøpe pynt til bilen

11. Hvem er i baren? En servitør + pappa organiserer

12. Cognak-glass

13. Kjøpe liten bok til gavene

14. Mangler en serveringsdame

15. Skrive kjøreplan for middagen

16. Skrive kjøreplan for hele dagen

17. Engangsglass Svigers ordner

18. Snakke med toastmaster.

19. Mikrofon til festen

20. Ringe kokken om hvor mange vi blir

21. Skjekke opp tidspunkt for middagen 17.30

22. Skrive navn på bordkortene.

23. Snakke med dem som skal spille på festen

24. Snakke med prest

25. Skjorte til mannen

26. Tilpasse kjolen, 6 Juni

27. Bekrefte bestilling av alkohol,

28. gå igjennom hva som trengst av alkohol

29. Bestille jordbær- overlate til svigers, gi dem beskjed

Endret av jento
Skrevet

Nå har jeg startet på kjøreplanen for dagen og middagen..masse detaljer som skal ordnest. Har sett opp handleliste til de siste dagene før, som t.d. peanøtter, kaffi ect.

I morgen skal jeg se etter strømper til meg selv.

I helgen skal vi sette opp endelig bestilling av alkohol,skrive ut bordoppsetning og avtale møte med toastmaster. Må få mannen til å ringe dem som skal spille på festen, må høre med dem om de har mikrofon som vi kan bruke til talene.

Elles er jeg ferdig med kirkeprogram og festprogram. Må bare få kirkeprogrammet godkjendt av presten.

Skrevet

må bare få 700 innlegg før jeg gir meg for helgen, og si at jeg har hatt en ok dag i dag :juhu: men bank i bordet...

Skrevet

*banker i bordet for deg jeg og*

Håper du har hatt en fiin pinsehelg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...