Knøttet Skrevet 17. mai 2007 #561 Skrevet 17. mai 2007 God 17.mai!!! :-D Åå, så koselig at dere tenker på navn! Vi har faktisk en liste over navn, som vi lagde for flere år siden, ikke fått bruk for den enda, men Synes spesielt theo oliver lukas er fine guttenavn! Synes faktisk det er motsatt av det du synes jeg, mye enklere å finne fine jentenavn enn fine guttenavn! Kviser er noe herk ... hvis jeg ikke blir kvitt mine innen bryllupet hyler jeg! Håper det går bedre med formen!
flickan Skrevet 19. mai 2007 #562 Skrevet 19. mai 2007 - Lukas - Oliver (mest aktuell akuratt nå...) - Johan - Leander - Kasper - Theo - Tobias - Sarah - Leah - Amalie - Maria - Julia - Live - Mia - Thale Her var det mange fiine navn. Av guttenavnene liker jeg kasper og tobias godt. Av jentene liker jeg sarah og Live best. Hvis vi ikke ønsket å kalle opp, kunne jeg tenkt meg liknende navn. Ha en strålende dag!
Gjest Ballerina Skrevet 19. mai 2007 #563 Skrevet 19. mai 2007 Beklager dersom dere synst dette er litt på siden av bryllup...men jeg orker ikke opprette en graviditetsdagbok før etter bryllupet, blir så mye å holde styr på..håper jeg kan bli tilgitt..:kgblunk: - Lukas - Oliver (mest aktuell akuratt nå...) - Johan - Leander - Kasper - Theo - Tobias - Sarah - Leah - Amalie - Maria - Julia - Live - Mia - Thale Det er ingen av jentenavnene som jeg virkelig vet hvilken jeg synst er finest, synst det er vanskeligere å finne jentenavn enn guttenavn. Det er så koselig med litt babyprat her inne på KG - en virkelig baby faktisk, ikke de vi andre drømmer om! Synes du det er lettest med guttenavn?? Oi... har mange jentenavn klar jeg, men et halvt guttenavn (våre skal ha dobbeltnavn). Men av din liste likte jeg best... Oliver og Theo og jenter... Sarah, Leah, Live og Thale! Ha en fin lørdag!
Gjest Septima Skrevet 19. mai 2007 #564 Skrevet 19. mai 2007 Her har vi allerede bestemt oss for jentenavn, men guttenavn aner vi ikke. Godt det enda er lenge til det kommer en baby
Kykkelikokos Skrevet 19. mai 2007 #565 Skrevet 19. mai 2007 Hei jento. Vi sikter inn på Guttenavn: Theodor (Theo) Ask Jentenavn: Live
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #566 Skrevet 20. mai 2007 Oliver, Leander, Amalie og Mia syns jeg er nydelige! Ja, Oliver, lukas og Leander er favoritter, mia og leah på jentesiden. Har funnet ut at jeg må ha mange barn, for er så mange navn jeg har lyst å bruke...Men slik formen er nå, så frister det ikke så veldig...
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #567 Skrevet 20. mai 2007 (endret) God 17.mai!!! :-D Åå, så koselig at dere tenker på navn! Vi har faktisk en liste over navn, som vi lagde for flere år siden, ikke fått bruk for den enda, men Synes spesielt theo oliver lukas er fine guttenavn! Synes faktisk det er motsatt av det du synes jeg, mye enklere å finne fine jentenavn enn fine guttenavn! Kviser er noe herk ... hvis jeg ikke blir kvitt mine innen bryllupet hyler jeg! Håper det går bedre med formen! Søtt at dere har en liste med navn, synst du er kvalifisert for litt prøving snart..Men jeg skal ikke mase... Kviser er det verste jeg vet, fordi de kommer akuratt der jeg ikke vil ha de og akuratt når jeg ikke vil ha de. Hva gjør en om en får fullstendig kviseangrep når bryllupsdagen nærmer seg? Endret 20. mai 2007 av jento
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #568 Skrevet 20. mai 2007 Her var det mange fiine navn. Av guttenavnene liker jeg kasper og tobias godt. Av jentene liker jeg sarah og Live best. Hvis vi ikke ønsket å kalle opp, kunne jeg tenkt meg liknende navn. Ha en strålende dag! Mange fine navn å bruke. Hva er navnalternativene deres da? Er veldig fint å kalle opp ja, ha tenkt tanken vi også, men liker ikke så godt navnene som kan brukes til oppkalling, og da vil jeg ikke bruke de. Vil ikke kalle barnet min Ånund, bare fordi det er fint å kalle opp barna..Ånund heter min manns oldefar..Ikke galt med det altså, men jeg liker ikke navnet. Har et par fine på min side, men synst det blir feil å bare kalle opp fra min side.jaja, nok om det.Er nå uansett veldig fint å kalle opp barna og vil tror besteforeldre og oldeforeldre synst det er stas at barna blir oppkaldt etter dem.
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #569 Skrevet 20. mai 2007 Det er så koselig med litt babyprat her inne på KG - en virkelig baby faktisk, ikke de vi andre drømmer om! Synes du det er lettest med guttenavn?? Oi... har mange jentenavn klar jeg, men et halvt guttenavn (våre skal ha dobbeltnavn). Men av din liste likte jeg best... Oliver og Theo og jenter... Sarah, Leah, Live og Thale! Ha en fin lørdag! Synst det er mye lettere med guttenavn, av en eller annen grunn..Sikker derfor jeg er helt sikker på at vi får en gutt også.. Håper du har hatt en fin helg =)
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #570 Skrevet 20. mai 2007 Her har vi allerede bestemt oss for jentenavn, men guttenavn aner vi ikke. Godt det enda er lenge til det kommer en baby Hva er jentenavnet da? Skal ikke stjele det, bare veldig nyskjerrig.
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #571 Skrevet 20. mai 2007 Hei jento. Vi sikter inn på Guttenavn: Theodor (Theo) Ask Jentenavn: Live Fine navn Darkness, håper det ikke er så lenge til dere får brukt de =)
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #572 Skrevet 20. mai 2007 Off, for en helg dette har vært. Jeg har byttet på å ligge i sengen og på sofaen, er like kvalm fremdeles og har hatt eller har fortsatt influensa. Flytta heim igjen, fordi min kjære skulle på guttetur og orket ikke være helt alene hele helgen. Dritt dritt dritt, har ikke gjort annet enn ingenting..Jeg som skulle starte på siste innspurt fredag, men den har jeg ikke startet på for å si det slik. Håper bebyen har det bedre enn meg, og at han ikke blir påvirket av at jeg er syk.. Håper ikke jeg skal være like kvalm hele tiden frem mot bryllupet, da kan jeg så store problemer med å få unna ting her, og ikke minst gjennomføre dagen..Sier de ikke at en skal bli bedre etter 12 uker???Håper håper håper!! Nå kan jeg i grunn bare ha det så godt når jeg ikke klarer å vente til etter bryllupet med å ha meg..Alt skal helst skje i går her i gården..synst vertfall det er veldig trist dersom så mye planlegging og penger skal gå ut i en dag som jeg ikke har veldig mye glede av fordi jeg er så kvalm.. Heldigvis har jeg ukene på min side. Er jo 16 uker når jeg gifter meg, og normalt sett skal kvalmen være redusert. Hadde ikke holdt ut en slik dag i denne formen. Tenkte på en annen ting også, hva om en får influensa eller noe på bryllupsdagen. En kan jo ikke styre med slik ting. Hva gjør en da?Hiver i seg paracet og holder ut? Slik jeg har vært i helgen hadde det blitt lite fest for å si det slik. Vi får krysse fingrene og håpe at det ikke skjer med oss =) Hvordan ligger dere ann da jenter? Må få en kjapp oversikt her, snakkes =)
jento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #573 Skrevet 20. mai 2007 I dag er jeg 9 uker på vei, ingen mage enda, bare storm (les kvalme) i magen... Har hatt min første nesten spying-opplevelse i dag, Låg på sofaen og plutselig var spyet opp i munnen min. Håper ikke jeg skal begynne å spy.. Sorry klagingen, men føler meg helt elendig..=( Vil ha mannen hjem så jeg kan få litt kos...
Knøttet Skrevet 20. mai 2007 #574 Skrevet 20. mai 2007 Søtt at dere har en liste med navn, synst du er kvalifisert for litt prøving snart..Men jeg skal ikke mase... Kviser er det verste jeg vet, fordi de kommer akuratt der jeg ikke vil ha de og akuratt når jeg ikke vil ha de. Hva gjør en om en får fullstendig kviseangrep når bryllupsdagen nærmer seg? Hehe, det har vi hatt lenge Jeg er overklar for prøving, men så var det den jobbsituasjonen Du klager ikke, bare koselig! :-D De navne jeg husker fra vår liste: hannah sander oliver alva (forloveden går ikke med på dette ) I går så jeg program om tvillinger, trillinger og firlinger i magen ... gjett om jeg ble babysyk da! Må være kjipt om man får kviseutbrudd på bryllupsdagen ... men forhåpentligvis slipper vi det, og hvis ikke så får vi håpe vi blir profesjonelt nok sminket til å skjule det Uff, så kjedelig at du føler deg så dårlig!! Bestevenninna mi ble i alle fall kvitt kvalmen i 2.trimester, så det hender nok de fleste. Håper virkelig du føler deg bedre snart! Men på én måte er du heldig som ikke kaster opp... med mindre du føler deg bedre etter å ha kastet opp da. God bedring!
jento Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #575 Skrevet 21. mai 2007 Hehe, det har vi hatt lenge Jeg er overklar for prøving, men så var det den jobbsituasjonen Du klager ikke, bare koselig! :-D De navne jeg husker fra vår liste: hannah sander oliver alva (forloveden går ikke med på dette ) I går så jeg program om tvillinger, trillinger og firlinger i magen ... gjett om jeg ble babysyk da! Må være kjipt om man får kviseutbrudd på bryllupsdagen ... men forhåpentligvis slipper vi det, og hvis ikke så får vi håpe vi blir profesjonelt nok sminket til å skjule det Uff, så kjedelig at du føler deg så dårlig!! Bestevenninna mi ble i alle fall kvitt kvalmen i 2.trimester, så det hender nok de fleste. Håper virkelig du føler deg bedre snart! Men på én måte er du heldig som ikke kaster opp... med mindre du føler deg bedre etter å ha kastet opp da. God bedring! Takk for omsorg =) Fine navn, oliver er jo bare nydelig og så liker jeg navn som har h i seg av en eller annen grunn, så likte hannah =) Du må informere om bebyprogram! Jeg vil også se =D Ja, vi får håpe det meste av kvisene kan sminkes bort, dersom vi er så uheldige å få dette. Er en trøst at de fleste blir bedre når en nærmer seg 12 uker. Da er det bare 3 uker igjen. Men ligger litt i bakhodet mitt at min bestemor var dårlig i ni måneder og tok av 20 kg under svangerskapet. Kunne godt tenkt meg å ta av 20 kg, men d ville være en særs ubehagelig måte å gjøre det på...så ber til gud om å slepp det.Har akuratt spist et knekkebrød med makrell i tomat og masse majones på. Ikke akuratt det en tror en har lyst på når en er kvalm, men det var faktisk kjempegodt, hadde ikke problem med å få det ned i hele tatt, i motsetning til andre ting. I dag har jeg bestilt hvit saus og poteter til middag. Tåler ikke smaken og lukten av kjøtt for tiden, spesielt rødt kjøtt. Brekker meg bare jeg kjenner lukten. Så er litt vegitardame om dagen. Klemmer
jento Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #576 Skrevet 21. mai 2007 aaa, nå fant jeg ut at programmet om tvillinger osv. går igjen mandag 28.mai kl 13.00 og tysdag 29.mai kl 21.30. For oss som er litt intressert i bebyer =D
jento Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #577 Skrevet 21. mai 2007 (endret) Skal sette meg ned i løpet av dagen eller morgendagen å sette opp en liste over ting som mangler til bryllupet, og når dette skal gjøres. Såg over det og tror ikke det er så alt for ille. Kanskje jeg rekker/orker en tur i solarium i dag også, på tide å få litt farge på den bleke kroppen. Den naturlige solen hjelper ikke akuratt til..Men jeg har bestilt fint vær til helgen, så da kan vi sole oss =D Ha en fin dag alle bruder =D En ting til; hvordan finner jeg smilysene? Endret 21. mai 2007 av jento
Doratheexplorer Skrevet 21. mai 2007 #578 Skrevet 21. mai 2007 Hei! På hvilken kanal var det programmet?? Smileyene finner du når du trykker Sidepanel på/av, da plopper de opp i ett lite vindu til venstre, så velger du Vis alle
jento Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #579 Skrevet 21. mai 2007 (endret) PLANLEGGINGSLISTE: (inspirert av bare bea.. ) VIELSE: Kirke: OK Vokal: OK Inngangsmarsj: You raise me up solosang 1: Songbird Musikkinnslag: Vårsøg Solosang 2: vi vandrar saman Utgangsmarsj: Brudemarsj frå lødingen Salmer: OK, Å leva det er å elska, og kjærlighet frå gud Lese tekst: OK, bror + bror: Kva vers: OK: Joh 15,9-12[-17] og 1 Kor 13 Dele ut kyrkjeprogram: OK, bror + søster Tenne lys: OK Gangen i vielsen: OK Lokale: OK Gjester: 105 stk til middag, 8 ekstra til kaffi. Toastmaster: OK Filming: OK Ta bilder(amatør): OK TRYKKSAKER: Save the date kort: OK Invitasjoner: OK Kyrkjeprogram: Er laget, må trykkes Festprogram: Er nesten ferdig, mangler noen bilder. Bordkort: OK Takkekort: Er til trykking. lime "ark" med bilder inni, skal ha tre ark på eit bilde. Eit av oss, eit av hendene våre, og eit anna?? BLOMSTER: Resevere tid â€â€œ OK, må sende mail med bilde til blomsterbutikken. Brudebukett: Bestemt. Brystbukett: 4 stk Pynt i kyrkja: - forlovarane mine strør roseblad på midtgangen- OK - to oppsatsar utanfor kyrkja - lenkjer med roser i trappa ???- OK BORDET: Kjøpe droper til pynt på borda: 3 blanke-OK 4 rosa- Mangler 1 Rosa dekorsand til å ha rundt stearinlysa -OK Sølvfarga organsapapir: OK Sjokolader til velkomstgaver- Ikke kjøpt Servietter: OK Bordplan: Må skriv ut MAT: OK, reservert tid. Meny: - Forrett: Spekeskinke, eggerøre, toast og dressing - Middag: Indrefilet, fløytegratinerte poteter, brokkoli, soppstuing og rødvinssaus - Dessert: jordbær og is - Nattmat: Betasuppe og rundstk. KAKER: - 20 Stk, har folk til å bake-OK - Bryllupskake: Bestilt, må snakke med bakeren BRUDA: Frisør: OK Brudekjolen: OK, må tilpassast den 6.juni. Sko: OK Slør: OK Tiara: OK Øredobber: OK Smykke: OK Negler: OK Hårpynt: OK Brunfargen: Solarium. Strømper: Ikkje kjøpt.kvite Undertøy; - Truse: OK Treng ikke korsett, kjolen har innebygd. BRUDGOM: Dress: OK, låne, søs tek med. Vi leverer selv Sko: OK Mansjetter: OK Skjorte: OK MUSIKK: -Kyrkja: OK -festen: OK, må snakke med de og avtale hvordan vi vil ha det FESTEN: Brudevals: Danse mot vår - må øve Ringer: OK,må pusses og graver inn dato Hotell: OK Transport: OK, bilen til onkelen Pynt av bil: Forlover til mannen, kjøpe pynt DRIKKEVARER (alkohol): (har kjøpt) 4 (3) flasker Baileys - 13 (7) flasker Vodka - Ønske til jul + folk kjøper når dei er på tur.OK 10 Kasser ØL- kjøpe på butikken - Vente med til påske 10 (10) Flasker cognak- OK 48 stk- 1,5 liter cider- Ok Ansvar: Pappa Vin: 70 flasker vin 6 stk dunker kvitvin 6 stk dunker rødvin Velkomstdrikk: Champagne. Martini toso asti 30 flasker ALKOHOLFRITT: 10.stk- 2 litere appelsinjuice - OK 10 kasser brus- OK 1 kasse farris - OK I baren: OK, onkel + kompis Fotograf: OK Amatørbilder, oversikt: OK Forlovere: OK DIVERSE: Duk: Reservert Lysestaker: Har 9 par, mangler 4.Mor har et, Svigers har ett Velkomstdrikk-glass: OK, låne Cognak-glass: Ikke ok Lys:- - Stearinlys: OK - vanlege lys: OK Ønskeliste : OK Lage nettside: OK Nummerlapper: OK + liten bok til gavene: ok Engangskameraer: OK Etikketter m/ monogram til sjokoladegave: OK veske til roseblader: OK Kaketopp; OK Strømpeband: OK Gjestebok: OK Gåvekordinatorar: ok, 3 stk Kopiere opp bilde av oss til å ha utanpå gjesteboka: Ikkje gjort Servietter til festen: OK Vasskarafler: Låne av div folk, har sett opp liste Kakespader:Låne av folk, har sett opp liste SEVERINGSPERSONELL: 1.S -oK 2.Mari - OK 3.L -OK 4.H - 5.fra catering -ok 6.-fra catering-ok 7.AM -ok 8.B -ok 9.Marg -OK 10.N-OK 11.L-OK 12.OK 13.OK 14.? Mangler en. TALER: 1. Pappa/mamma 2. Svigers 3. Mannen 4. Sang frå meg 5. 1.forlover min 6. 2. Forlover min 7. Forlover mannen 8. Bror til mannen 9. Takk for maten tale- onkel Velkomstsong: OK Sang til Mannen: OK Sang til heimene: OK Bordkart: skrive ut, nesten ferdig Køyreplan for dagen: Nesten OK Køyreplan for middagen: Nesten OK Engangsglass: Ikkje ordnet Frukt til tiden mellom kirken og festen: - Jordbær - Ananas - Kiwi - Druer Bestille på butikken Endret 31. mai 2007 av jento
jento Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #580 Skrevet 21. mai 2007 (endret) 1. Hvem er bildeansvarleg? 2. Lage ferdig festheftet 3. Skrive ut bordoppsettingen 4. Sende mail til blomsterbutikken med bilde av brudebuketten 5. Mangler et glass rosa dråper, kjøpes på ljøten lys 6. Sjokolader til velkomstgavene 7. Snakke med bakeren om bryllupskaka 8. Strømper til bruden 9. Pusse ringer og gravere inn dato 10. Kjøpe pynt til bilen 11. Hvem er i baren? En servitør + pappa organiserer 12. Cognak-glass 13. Kjøpe liten bok til gavene 14. Mangler en serveringsdame 15. Skrive kjøreplan for middagen 16. Skrive kjøreplan for hele dagen 17. Engangsglass Svigers ordner 18. Snakke med toastmaster. 19. Mikrofon til festen 20. Ringe kokken om hvor mange vi blir 21. Skjekke opp tidspunkt for middagen 17.30 22. Skrive navn på bordkortene. 23. Snakke med dem som skal spille på festen 24. Snakke med prest 25. Skjorte til mannen 26. Tilpasse kjolen, 6 Juni 27. Bekrefte bestilling av alkohol, 28. gå igjennom hva som trengst av alkohol 29. Bestille jordbær- overlate til svigers, gi dem beskjed Endret 25. mai 2007 av jento
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå