Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har helt glemt å gratulere deg... :flau:  :rodme: så her kommer det:

GRATULERER med graviditeten!!!!! :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :babysmokk:  :babyjente:  :babygutt:  :blomst:  :tommelsmil:

Går å gjemmer meg litt (*skjønner ikke hvordan jeg gikk glipp av det???!*)

:klem: Kath

Hei hei!

Takker, ikke noe å være flau over! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei snuppa! Håper du har en deeeeeilig helg uten for mye kvalme! Tenk at du har en deilig beibi i magen! O heldige du!

Gooooooooooooo søndag :klem:

Har vært en grei helg, men det var nå litt kvalme ja, men det overlever vi, eller jeg...

Ja, jeg er veldig heldig, og veldig lykkelig :)

Skrevet

Hei heldige jento :)

Hvor langt på vei er du nå?

Skrevet

Da er jeg tilbake etter helgen for å oppdatere litt om bryllupet og fremdriften. Det siste nye:

1. Har bestemt alle kakesortene og hvem som skal bake hva. Vi har 21 kaker, + at bryllupskaken er i tre høgder. Tror dere dette er nok til 113 personer????????

Vi er ikke intressert i å sitte igjen med så alt for mye, da vi reiser på ferie rett etterpå, men vi vil jo samtidig ikke ha for lite...

2. Vi har vært å sett på lokalet. Ser veldig greitt ut. Har funnet ut hvordan bordet skal stå, og sett på hva de har av utstyr. Tror det skal blir veldig bra.

3. Har fått alle svar, vi blir 105 stk med oss, 8 ekstra til kaffien.

4. Bestemoren til manne har kjøpt flere lysestaker til bordene, men vet ikke hvor mange enda. Veldig kjekt! helt uten at jeg hadde spurt henne ;)

5. De ringte frå lysbutikken, det sølvfargede stoffet som jeg skal ha liggende på midten av bordet er kommet, og skal hentes før helgen. Da er nesten all bordpynten klar.

6. Driv å sikter sang til min kjære og har funnet ut at dette kan jeg ikke... :sjenert:

Skrevet

Elles er alt bra med bebyen :gravid: hadde en bitte liten blødning for en uke siden og vart derfor sendt på UL. Lille gullet vårt hadde det helt fint, han var 7 mm lang og hjertet hans slo som bare det :hjerter: Har på følelsen at det er en gutt :babygutt:

I dag er jeg 7+1, altså i min åttende uke :kose: Er sykemeldt en uke siden jeg er så kvalm, så jeg har enda ikke stått opp... :sjenert::rodme: Er ikke så kvalm når jeg ligger i sengen.

Elles må jeg ganske så snart informere mine forlovere, slik at jeg ikke plutselig blir overrasket av et utdrikkingslag som ikke går overens med at jeg er gravid..

Skrevet

Hihi. Jeg føler meg litt spesiell siden jeg og KG-jentene er nesten de eneste som vet at du er gravid ;)

Blir sikkert godt å komme seg over "kanten", er det etter 16 uker man kan være litt mer avslappet og trygge på at spiren sitter godt nok?

Litt morsomt at du fortalte at du var sykemeldt pga kvalmen, fordi det er en ting jeg har gått og lurt litt på. Om folk holder ut på jobb med spying og slikt i starten. Ikke det at jeg synes det er morsomt at du er kvalm altså. Håper du skjønte hva jeg mente.

Utdrikningslag uten alkohol blir nok minst like moro som med alkohol :) Er du spent på hva forloveren din kommer til å arrangere?

Skrevet (endret)

PLANLEGGINGSLISTE: (inspirert av bare bea.. )

VIELSE:

Kirke: OK

Vokal: OK

Inngangsmarsj: You raise me up

solosang_1: Songbird

Musikkinnslag: Vårsøg

Solosang_2: /vi vandrar saman

Utgangsmarsj: Brudemarsj frå lødingen

Salmer: OK

Lese tekst: OK, bror + bror

Kva vers: OK

Dele ut kyrkjeprogram: OK, bror + syster

Tenne lys: OK

Gangen i vielsen: OK

Lokale: OK

Gjester: 105 stk til middag, 8 ekstra til kaffi.

Toastmaster: OK

Filming: OK,har sett opp hva vi ønsker

Ta bilder(amatør): OK, har sett opp hva vi ønsker

TRYKKSAKER:

Save the date kort: OK

Invitasjoner: OK

Kyrkjeprogram: Veit korleis eg skal ha dei, må trykkast

Bordkort: OK

Takkekort: Er til trykking. lime "ark" med bilder inni, skal ha tre ark på eit bilde. Eit av oss, eit av hendene våre, og eit anna??

BLOMSTER:

Resevere tid - OK

Brudebukett: Bestemt.

Brystbukett: 3 stk

Pynt i kyrkja: - forlovarane mine strør roseblad på midtgangen- OK

- to oppsatsar utanfor kyrkja-

- lenkjer med roser i trappa - OK

Kjøpe droper til pynt på borda:

3 blanke-OK

4 rosa- mangler 1, må på leting

Rosa dekorsand til å ha rundt stearinlysa -OK

Sølvfarga organsapapir: er komt, må hentes

MAT: OK, reservert tid.

Meny:

- Forrett: Spekeskinke, eggerøre, toast og dressing

- Middag: Indrefilet, fløytegratinerte poteter, brokkoli, soppstuing og rødvinssaus

- Dessert: jordbær og is

- Nattmat: Betasuppe og rundstk.

KAKER:

- 21 Stk, har folk til å bake

Bryllupskake: Bestefar ordner

BRUDA:

Frisør: OK

Brudekjolen: OK, må tilpassast den 6.juni.

Sko: OK

Slør: OK

Tiara: OK

Øredobber: OK

Smykke: OK

Negler: OK

Hårpynt:OK

Brunfargen: Solarium.

Strømper: Ikkje kjøpt.kvite

Undertøy;

- Truse: OK

Treng ikke korsett, kjolen har innebygd.

BRUDGOM:

Dress: OK, låne, søs tek med.Vi leverar.

Sko: OK

Mansjetter: OK

Skjorte: Må kjøpe

MUSIKK:

-Kyrkja: OK

-festen: OK, må snakke med de og avtale hvordan vi vil ha det

FESTEN:

Brudevals: Danse mot vår - må øve

Ringer: OK, sette diamant i min..koster 1000 kr

Hotell: OK

Transport: OK, bilen til onkelen

Pynt av bil: Forlover til mannen, kjøpe pynt

DRIKKEVARER (alkohol):

Mest mulig tax-free. (Har kjøpt):

4 (3) flasker Baileys -

13 (7) flasker Vodka - Ønske til jul + folk kjøper når dei er på tur.OK

10 Kasser ØL- kjøpe på butikken - Vente med til påske

Brygge fatøl: OK

10 (10) Flasker cognak- OK

48 stk- 1,5 liter cider- Ok

Ansvar: Pappa

Vin:

Aner ikke hvor mange og hva enda.

4 stk.(1)- 3 liters dunker kvitvin

Ansvar: Onkel + svigers

Velkomstdrikk:

Champagne. Martini toso asti

ALKOHOLFRITT:

10.stk- 2 litere appelsinjuice - OK

10 kasser brus- OK

1 kasse farris - OK

I baren: OK, onkel + kompis

Fotograf: OK, avtalt tid for samtale, 28.juni.

Amatørbilder, oversikt: OK

Forlovere: OK

DIVERSE:

Duk: låne på renseri, treng 20.stk.Er reservert, skal hentes 6.juli.

Lysestaker: Har 9 par, mangler 4.Mor har et, Svigers har ett

Velkomstdrikk-glass: OK, låne

Cognak-glass: OK

Lys:-

- Stearinlys: OK

- vanlege lys:OK

Ønskeliste : OK

Lage nettside: OK

Nummerlapper:OK

+ liten bok til gavene: Ikkje kjøpt

Engangskameraer: OK

Etikketter m/ monogram til sjokoladegave: OK

veske til roseblader: OK

Kaketopp; OK

Strømpeband: OK

Gjestebok: OK

Ballonger (til brudevalsen??): ?

Gåvekordinatorar: OK

Kopiere opp bilde av oss til å ha utanpå gjesteboka: Ikkje gjort

Servietter: OK

Vasskarafler: Låne av div folk, har sett opp liste

Kakespader:Låne av folk, har sett opp liste

SEVERINGSPERSONELL:

1.S -oK

2.Mari - OK

3.L -OK

4.H -

5.fra catering -ok

6.-fra catering-ok

7.AM -ok

8.B -ok

9.Marg -OK

10.N-OK

11.L-OK

12.?

13.?

14.?

Mamma ordner resten.

TALER:

1. Pappa/mamma

2. Svigers

3. Mannen

4. 1.forlover min

5. 2. Forlover min

6. Forlover mannen

7. Eg

8. Bror til mannen

9. Takk for maten tale

(usikkert på rekkefølge..)

Velkomstsong: Vennine dikter

Bordkart: skrive ut, nesten ferdig

Køyreplan for dagen: Nesten OK

Køyreplan for middagen: Nesten OK

Engangsglass: Ikkje ordnet, deligere til svigers.

Endret av jento
Skrevet (endret)

En liten huskeliste: (ting å gjøre..)

1. Skrive navn på bordkortene når vi vet hvem som kommer'

2. Spørre folk om å bake

3. Lage velkomstsang

4. Lage sang til mannen

5. Lage sang til foreldra våre + søsken

6. Bestemme kirkeprogrammet

7. Snakke med hun som skal synge i kirken

8. Snakke med prest

9. Snakke med toastmaster

10. Snakke med de som skal spille på festen

11. Snakke med servitørene

12. Gi tilbakemelding til kokken om hvor mange vi blir.

13. Kjøpe sjokolader til velkomstgaven

14. Lage festhefte.

15. lage kirkeprogramhefte

16. Skrive bordplan

17. Tilpasse kjolen

18. Kjøpe skjorte til mannen

19. Pynt til bilen

20. Snakke med fotograf, har avtalt tid 28 juni.

21. Se på lokalet

22. Kjøpe 6 flere lysestaker

23. Bestille brudekake, har reservert tid

24. Kjøpe 22 meter m sølvstoff

25. Få tak i rosa dråper til bordet

26. Maile over bilder av brudebuketten

27. Reservere hvite duker til den 6. juli

28.sende inn prøvingspapriene, og forloverærklæring.

29. Spørre folk om å få låne vasskarafler

30. Spørre folk om å få låne kakespader.

31. Kjøpe strømper

32.

33. Samtale med han som skal filme

34. Bekrefte bestilling av alkohol

35. Skrive framdrift under middagen

36. Skrive framdrift for heile dagen

37. Hvem er i baren?

38. Overnatting

39. Inngarvering og pusse ringene

40. Brudevalsen...

41. Spørre onkel om takk for maten tale

42. Bestemme brudevalssang

43. Sette anonse i avisen.

Ser ut som vi har nok å gjøre fremover...

Endret av jento
Skrevet

Synst jeg var så langt kommet, men det var visst mye rødt der likevel...

Nå ringte akuratt bestefar å sa at ham hadde snakket med bakeren, og han tar ikke imot bestillinger med spesielle kaker, da, som han sa, ALLE skal gifte seg denne dagen...Det var synd...Hadde funnet den fine kaken som vi ville ha, og nå må vi nok ha en med marsipan og krem, som jeg ikke er særlig glad i..slik er det når en velger en s¨å populær dato...

Skrevet

Hei hei.

For en nykommer her er det kjekt med flotte utfyllende og gode dagbøker, som din, å kikke i. Skjønner nå at 1 år ikke er noe for mye tid!! Himmel og hav det er mye å huske på!

Eneste som er i boks (til og med før frieriet) er bryllupsstasen til min tilkommende. Han skal ha politiets festuniform på seg. Blir verre med meg ;)

Ser ut som du har bra kontroll du da :)

Og gratulerer med de lykkelige omstendigheten også :gravid: Det må være en hærlig tid!!

Lykke til videre!

Skrevet

Det er ingen andre bakere du kan hjøre med da, jento? Vi skal ha standard marsipankake. Jeg er ikke noe særlig glad i det, men jeg tenker som så at jeg skal bare smake en liten bit, og jeg har sikkert ikke noe særlig lyst på kake uansett at det spiller ikke så stor rolle.

Skrevet

:vinke:

Kjedelig å være så kvalm da! :troest: Men det er vel bare den første tida, og så blir du i goood form! :-D

Godt å være litt sykemeldt da, vil jeg tro ;)

Synes du har fått gjort mye jeg!!

Bra alt er bra med babyen!! Forståelig at du ble redd, kjekt å få være med på ul så tidlig vil jeg tro! :-D Når kan du finne ut om du har rett i at det er en gutt ??

Du må ha en fin kveld! :klem:

Skrevet
Hihi. Jeg føler meg litt spesiell siden jeg og KG-jentene er nesten de eneste som vet at du er gravid ;)

Blir sikkert godt å komme seg over "kanten", er det etter 16 uker man kan være litt mer avslappet og trygge på at spiren sitter godt nok?

Litt morsomt at du fortalte at du var sykemeldt pga kvalmen, fordi det er en ting jeg har gått og lurt litt på. Om folk holder ut på jobb med spying og slikt i starten. Ikke det at jeg synes det er morsomt at du er kvalm altså. Håper du skjønte hva jeg mente.

Utdrikningslag uten alkohol blir nok minst like moro som med alkohol :) Er du spent på hva forloveren din kommer til å arrangere?

Det er godt å ha noen å si det til, slik at jeg slipper å sitte inne med en så stor hemmelighet..så takk for det!

De sier vel at etter 12 uker er det stor sjanse for at alt skal gå bra, men også etter 10 uker kan en si at det mest sannsynlig kommer til å gå bra, for da er alle organene ferdig dannet. Det er ofte viss organene ikke utvikler seg slik de skal som gjør at en aborterer. De sier at dersom en har sett hjertet slår på UL, så er det 90 % sjanse for at alt skal gå bra, så vi har nå en god odds, men klarer likevel ikke helt å slappe av likevel. De fleste gjør det jo offentlig etter 12 uker. Vi skal vente til uke 16, fordi vi ikke orker noe mer oppmerksomhet nå før bryllupet, følere vi har nok å ordne om ikke alle skal gratulere osv. det får vi ta etter bryllupet. Så spørs det om vi klarer å holde det hemmelig da...magen..alkohol..kvalmen..sykemelding..men vi skal prøve så godt vi kan. Søskene våre skal få vite det når vi er 12 uker.

Slik jeg er nå, så hadde ikke jeg vært så kjekk å hatt på jobb..null energi, trøtt og kvalm. Var ingen problem å få sykemelding av legen, hun sa det var mange som trengte å slappe litt av i starten. Men jeg beundrer jo de som likevel går på jobb og holder ut :trene:

Er veldig spent på utdrikkingslaget, og tror nok det kan bli like kjekt uten alkohol, slik vart det nå en gang, vi får heller ta en vennekveld etter at lille gullet er kommet ut ;)

Klems :klem:

Skrevet
Hei hei.

For en nykommer her er det kjekt med flotte utfyllende og gode dagbøker, som din, å kikke i. Skjønner nå at 1 år ikke er noe for mye tid!! Himmel og hav det er mye å huske på!

Eneste som er i boks (til og med før frieriet) er bryllupsstasen til min tilkommende. Han skal ha politiets festuniform på seg. Blir verre med meg  ;)

Ser ut som du har bra kontroll du da  :)

Og gratulerer med de lykkelige omstendigheten også  :gravid:  Det må være en hærlig tid!!

Lykke til videre!

Dint at jeg kan hjelpe deg i din planlegging av den store dagen, husker når jeg var ny her, hadde god hjelp av de som skulle gifte seg en stund før men. Det er mye å gjøre, jeg startet tidlig, men har fortsatt en del å gjøre. Det er et veldig fint år, kos deg med forberedelsene. Mitt tips er å gjøre alt du kan så tidlig som mulig, da kan du slappe litt mer av mot slutten og kose deg med tanken på at du skal gifte deg.

Hørest stilig ut med politiuniform, da har dere jo allerede en avkrysset ting! Gled deg til kjoleprøving, det er en helt spesiel opplevelse :)

Takk for gratulasjon, er veldig kjekt, men ikke så altfor kjekt nå når jeg er så kvalm og uvel, men det går over!

Skrevet
Det er ingen andre bakere du kan hjøre med da, jento? Vi skal ha standard marsipankake. Jeg er ikke noe særlig glad i det, men jeg tenker som så at jeg skal bare smake en liten bit, og jeg har sikkert ikke noe særlig lyst på kake uansett at det spiller ikke så stor rolle.

Det er veldig lite bakere i området og de fleste er vel opptatt på denne dagen..Vi har jo vært veldig heldige med det meste, vi har fått det vi har villet, så får det være om ikke bryllupskaken blir akuratt slik jeg hadde tenkt..selv om jeg er ganske så irritert på grunn av det.. :sur: Kaken var helt perfekt...har jo en kusine som er konditor, så kunne kanskje spurt hun, men hun bor ikke her og det blir gjerne mye stress. Men som du sier, en trenger jo ikke spise så mange bitene av kaken..tror jeg må tenke på det litt :forvirret:

Skrevet
:vinke:

Kjedelig å være så kvalm da! :troest: Men det er vel bare den første tida, og så blir du i goood form! :-D

Godt å være litt sykemeldt da, vil jeg tro ;)

Synes du har fått gjort mye jeg!!

Bra alt er bra med babyen!! Forståelig at du ble redd, kjekt å få være med på ul så tidlig vil jeg tro! :-D Når kan du finne ut om du har rett i at det er en gutt ??

Du må ha en fin kveld! :klem:

Kjedelig å være kvalm, men jeg vet jo at det kommer noe godt ut av det, så da er det i grunn en fin motivasjon :) Men jeg unner ingen dette. Jeg tenker på dem som allerede har en liten unge, og som skal ta seg av denne samtidig som en er kvalm og uvel. Jeg har jo tross alt bare meg selv å tenke på..Blir gjort veldig lite her om dagen, kanskje det blir vasket litt klær, men ikke noe mer..Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skulle klart å gjort jobben min, så er godt å være sykmeldt ja.

Vil absolutt anbefale tidlig UL til alle, men su skal vel ha gode grunner for å få det. Når en finner ut at en er gravid får en en konstant bekymring for om dette skal gå bra, en bekymring jeg tror du har resten av livet. Jeg vart litt mindre bekymret etter UL, da jeg fikk se hjerte slo, og at alt var bra. Skal på UL igjen i uke 18, den vanlige UL-undersøkelsen i svangerskapet. Da kan de vel se hvilket kjønn det er dersom bebyen vil vise oss det ;) Vi har ikke diskutert det, men jeg har veldig lyst å vite hvilket kjønn det er. Er rart dette, men jeg bare føler det på meg at det er en gutt. har hørt mange andre gravide også si at de bare føler hvilket kjønn det er, men ikke alltid det stemmer da...

Skrevet

Blir spennende å se om det blir gutt eller jente. Håper dere på noe spesielt? :)

Skrevet
Blir spennende å se om det blir gutt eller jente. Håper dere på noe spesielt? :)

Vi håper vi får en frisk og nydelig beby :)

Skrevet
Hei heldige jento :)

Hvor langt på vei er du nå?

Denne så jeg ikke før nå. I dag er jeg 7+3, og altså i min 8. uke =)

Skrevet

Oj, tiden går fort. Og nå så jeg på den nedtelleren din at det bare er 1 måned og 28 dager igjen til bryllupene våre! Yaiks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...