Knøttet Skrevet 2. mars 2007 #441 Skrevet 2. mars 2007 Synes virkelig du bør kjøpe ny maskin snart, nå! *se strengt på* Skulle gjerne hatt ny selv jeg, men er ikke nødvendig siden maskina fungerer, har bare litt problemer med mousepad og batterikapasitet Så bra at dere har bestem menyen! Høres jo veldig bra ut, jeg elsker fløtegratinerte poteter! Veldig smart å dele på hvem som skulle velge, det er jo begges bryllup som du sier Lurt å velge mat som de fleste liker, kjipt om halvparten av gjestene ikke tåler/ikke liker maten... Akkurat det har vi faktisk ikke tenkt på vi ... oops? Ha en fin helg!!
jento Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #442 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Ja, skulle virkelig hatt en ny maskin nå, tror jeg må kjøpe meg en ny lader i dag.. er lei av å være utenom denne verdenen. Har heller ikke bare 10 000 å slenge ut til en masking, vertfall ikke som jeg vil prioritere.. Føler vi har halveges kontroll på det meste. Mangler litt serveringsfolk, og detaljer rundt hvordan ting skal være, same hvem baker hviken kake, hvem gjør hva på den store dagen..masser av detaljer som må avklares. Kommer liksom ikke videre føler jeg, er en del ting en rett og slett ikke kan gjøre før det nærmer seg enda mer. Har funnet ut hvordan bordet skal se ut, menyen er klar, har laget bildeliste til hun som skal fotografere, mangler bare noen få inbydelser, som skal bli ferdig i løpet av helgen, har sendt takkekorta til trykking (kun framside), har sett opp forslag til hvilken bilder vi vil at fotografen skal ta. Er nesten ferdig med programmet i vielsen. Mangler kun et musikkstykke. Noen som har forslag??? Skal ha kun musikal. Den andre sangen vi har er vårsøg, som skal lages litt lystigere enn den er i virkligheten. Seriøst, jeg må fram med listen min.. Har kommet helt skjevt ut med maten i det siste, tørr ikke veie meg, for er redd jeg har lagt på meg litt...så fra mandag er det siste innspurt til "fin i brudekjolen".. Endret 9. mars 2007 av jento
jento Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #443 Skrevet 9. mars 2007 (endret) PLANLEGGINGSLISTE: (inspirert av bare bea.. ) VIELSE: Kirke: OK Vokal: OK Inngangsmarsj: You raise me up solosang_1: Songbird Musikkinnslag: Vårsøg + en til?????? Solosang_2: /vi vandrar saman/From this moment?? Utgangsmarsj: Brudemarsj frå lødingen Salmer: OK Lese tekst: OK, bror + bror Kva vers: OK Dele ut kyrkjeprogram: OK, bror + syster Tenne lys: OK Gangen i vielsen: OK Lokale: OK Gjester: 119 stk til middag, 9 ekstra til kaffi. Toastmaster: OK Filming: OK,kompis Ta bilder(amatør): OK TRYKKSAKER: Save the date kort: OK Invitasjoner: OK Kyrkjeprogram: Veit korleis eg skal ha dei, må trykkast Bordkort: OK Takkekort: Er til trykking. lime "ark" med bilder inni, skal ha tre ark på eit bilde. Eit av oss, eit av hendene våre, og eit anna?? BLOMSTER: Resevere tid - OK Brudebukett: Bestemt. Brystbukett: 3 stk Pynt i kyrkja: - forlovarane mine strør roseblad på midtgangen- OK <span style='color:red'>- to oppsatsar utanfor kyrkja- </span> - lenkjer med roser i trappa - OK Kjøpe droper til pynt på borda: 3 blanke-OK <span style='color:red'>4 rosa- Mangler 1</span> Rosa dekorsand til å ha rundt stearinlysa -OK Sølvfarga organsapapir:OK MAT: OK, reservert tid. Meny: - Forrett: Spekeskinke, eggerøre, toast og dressing - Middag: Indrefilet, fløytegratinerte poteter, brokkoli, soppstuing og rødvinssaus - Dessert: jordbær og is - Nattmat: Betasuppe og rundstk. KAKER: - 20 Stk, har folk til å bake-OK - Bryllupskake: Bestilt BRUDA: Frisør: OK Brudekjolen: OK, må tilpassast den 6.juni. Hentast av søs. Sko: OK Slør: OK Tiara: OK Øredobber: OK Smykke: OK Negler: OK Hårpynt:OK Brunfargen: Solarium, starte å ta 3 månader før, dvs. 7 april. <span style='color:red'>Strømper: Ikkje kjøpt.kvite</span> Undertøy; - Truse: OK Treng ikke korsett, kjolen har innebygd. BRUDGOM: Dress: OK, låne, søs tek med. Sko: OK Mansjetter: OK <span style='color:red'>Skjorte: Må kjøpe</span> MUSIKK: -Kyrkja: OK -festen: OK, <span style='color:red'>må snakke med de og avtale hvordan vi vil ha det </span> FESTEN: Brudevals: Danse mot vår - må øve Ringer: OK, sette diamant i min..koster 1000 kr Hotell: OK Transport: OK, bilen til onkelen Pynt av bil: Forlover til mannen, <span style='color:red'>kjøpe pynt</span> DRIKKEVARER (alkohol): Mest mulig tax-free. (Har kjøpt): 4 (3) flasker Baileys - 13 (7) flasker Vodka - Ønske til jul + folk kjøper når dei er på tur.OK 10 Kasser ØL- kjøpe på butikken - Vente med til påske Brygge fatøl: OK 10 (10) Flasker cognak- OK 48 stk- 1,5 liter cider- Ok <span style='color:red'>Ansvar: Pappa</span> Vin: Aner ikke hvor mange og hva enda. 4 stk.(1)- 3 liters dunker kvitvin Ansvar: Onkel + svigers Velkomstdrikk: Champagne. Martini toso asti ALKOHOLFRITT: 10.stk- 2 litere appelsinjuice - OK 10 kasser brus- OK 1 kasse farris - OK I baren: OK, onkel + kompis Fotograf: OK Amatørbilder, oversikt: OK Forlovere: OK DIVERSE: Duk: Reservert <span style='color:red'>Lysestaker: Har 9 par, mangler 4.Mor har et, Svigers har ett</span> Velkomstdrikk-glass: OK, låne Cognak-glass: Ikke ok Lys:- - Stearinlys: OK - vanlege lys:OK Ønskeliste : OK Lage nettside: OK Nummerlapper:OK <span style='color:red'>+ liten bok til gavene: Ikkje kjøpt</span> Engangskameraer: OK Etikketter m/ monogram til sjokoladegave: OK veske til roseblader: OK Kaketopp; OK Strømpeband: OK Gjestebok: OK Ballonger (til brudevalsen??): OK Gåvekordinatorar: ok Kopiere opp bilde av oss til å ha utanpå gjesteboka: Ikkje gjort Servietter: OK Vasskarafler: Låne av div folk, har sett opp liste Kakespader:Låne av folk, har sett opp liste SEVERINGSPERSONELL: 1.S -oK 2.Mari - OK 3.L -OK 4.H - 5.fra catering -ok 6.-fra catering-ok 7.AM -ok 8.B -ok 9.Marg -OK 10.N-OK 11.L-OK 12.OK 13.OK 14.? Mamma ordner resten. TALER: 1. Pappa/mamma 2. Svigers 3. Mannen 4. 1.forlover min 5. 2. Forlover min 6. Forlover mannen 7. Eg 8. Bror til mannen 9. Takk for maten tale (usikkert på rekkefølge..) Mellom kyrkje og middag: båttur: Pappa ordne Velkomstsong: OK Bordkart: skrive ut, nesten ferdig Køyreplan for dagen: Nesten OK Køyreplan for middagen: Nesten OK Engangsglass: Ikkje ordnet Endret 20. mai 2007 av jento
Knøttet Skrevet 9. mars 2007 #444 Skrevet 9. mars 2007 Du er ikke alene om å ha endel småting igjen ... det har vi også. Har ikke fått somlet meg ut å prøvd korsett og funnet slør og sko enda ... treeeg ja! Men synes du er veldig flink og har god styr på det meste! Neste post på programmet for oss er å sende ut invitasjonene, og så ringene og so forth and so on ... Ordner seg! :-D Kan jo ikke begynne å planlegge drikke og slik før vi vet hvor mange som kommer. Eller, har bestemt hva vi skal drikke da, men ikke hvor mye vi trenger Ha en fin helg!
marsy Skrevet 9. mars 2007 #445 Skrevet 9. mars 2007 Oi, du er jo kjempeflink med listene dine synes du har kjempekontroll jeg!! du har jo litt tid igjen også da
flickan Skrevet 10. mars 2007 #446 Skrevet 10. mars 2007 Du har jo stålkontroll! Er det ikke deilig å se liste fylles ut med mer og mer OK. Nå gleder jeg meg bare til åpåskeferien, skal 17 dager til malaysia! *lykke*
jento Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #450 Skrevet 23. mars 2007 Laderen kom, men mannen har gjort feil slik at det var feil lader.. Elles er alt bra her, er ferdig med bordkortene, og invtasjonene er klar for utsending. Har litt mer kontroll nå synst jeg. Neste på programmet er å bestemme salmer og sanger i kirken. Og avklare hvem som skal synge/spille. Vi fikk forresten ikke den presten vi ville ha, han hadde ferie, lite å gjøre noe med. Skal ta bilder av invitasjonen så dere skal få se, må bere få tak i den h... laderen...Vart iallefall veldig fornøgd. Bordkortene vart også veldig stilige, men det var mye jobb, så glad jeg er ferdig. Elles har vi prøvd og feilet litt med bordplassering, selv om vi ikke vet hvem som kommer, men vi har iallefall en oversikt over hvem som kan/skal sitte hvor. Til uken skal jeg handle inn siste rest til bordpynten, blir dyrt bord..en del tusen som har gått der ja..men vi får håpe vi en gang får en jente, så kan vi bruke det i dåpen.. Elles går det jo an å selge det, rosa er jo veldig vanlig i bryllup, så kanskje noen som vil kjøpe. Har akuratt bestilt meg slør på ebay. Diamond white, 108x71 inch (dvs, du må gange det med 2,5 for å få centimeter) og med pencil edge, dvs med kant rundt. Tror det skal bli bra. Betalte 250 kr for det.Kjolen min er så mye stener på, så ville ikke ha det i sløret også, kan bli for mye av det gode.. Savner dere jenter, gleder meg til å lese hva som har skjedd i det siste, og hvor langt dere er kommet. Eg får gå hjem å bake til min kjære kommer fra jobb og så får dere ha en god helg så lenge, og håper laderen min kommer snart..(igjen...) Klem J.
Majabeth Skrevet 23. mars 2007 #451 Skrevet 23. mars 2007 Jeg har vært innom her endel i det siste, og må si jeg blir mektig imponert over disse listene dine! Du er kjempeflink!
Knøttet Skrevet 27. mars 2007 #452 Skrevet 27. mars 2007 Dumme dumme dumme dumme dumme lader! på dine vegne Håper du får den riktige snart!! :applaus: for ferdig bordkort og invitasjoner! Fått sendt ut invitasjonene nå da? Sendte ut våre på fredag og lørdag, gleder meg til å få svar! Bordkortene tar vi senere, har god tid enda Sløret høres bra ut! Og ikke minst billig! :-D Du blir en bra kone som drar hjem og baker til din kjære Ha en fortsatt fin dag!
Floja Felíz Skrevet 28. mars 2007 #453 Skrevet 28. mars 2007 Merkelig det der at man sparer på det meste, men så er det det man har minst regnet med som blir dyrest. Men du har jo rett i at det kan selges etterpå.
Knøttet Skrevet 6. april 2007 #454 Skrevet 6. april 2007 Bare innom for å ønske deg en god påske!! Håper du ser hvem, til tross for nickbytte
jento Skrevet 12. april 2007 Forfatter #455 Skrevet 12. april 2007 Halloen jenter! da har eg iallefall fått tak i ei datamaskin, den laderenlar visst vente på seg.. har seriøst ventet lenge nå.. Takk for besøk ja, må besøke dere i bøkene deres også- Vi har nå sendt ut invitasjonene,og ha fått ca 30 positive svar så langt. I dag har jeg vert å hentet prøvelsespapirene og forlovererklæringen. Må få skrevet de i helgen og sendt de inn. Elles har jeg vært på polet å¨bestilt alkohol. Dette ville damen at jeg skule bestille til ca 100 alkoholdrikkende gjester: 60 flasker rødvin til maten(4 glassper flaske) + øl og mineralvann. Til baren: 5 dunker rødvin, 16 driknker per dunk 5 dunker kvitvin, 16 drinker per dunk 3 flasker baileys 5 liter cognack 5 liter sprit Velkomstdrikk: 15 flasker champagne, 7 drinker per flaske Hva synst dere om dette?? Du bea var jo så god på å rekne på slike alkoholting. For bare vinen og champagnen kostet det 9500 kr... Elles så fikk jeg sløret mitt i går, i posten. Det var helt fantastisk!da tenkte jeg; jeg skal virkelig gifte meg. Å jeg gleder meg slik til å gå i kjolen min, sløret og alt det andre fine. Elles går nå dagene, har fått avspasere hele siste uken før bryllupet,så da har jeg litt tid å ordne ting, men vil ha mest mulig i orden til da, slik at det ikke blir så stress den siste uken. I dag har jeg også bestilt time til tilpassing av kjolen. Føler eg har gjort mye de siste dagene. I morgen skal jeg levere ønskeliste på butikkene, og så skal vi avklare kirkeprogrammet i helgen forhåpentlig vis. Elles må vi vel til å skrive sanger og taler, for ikke å snakke om brudevalsen....
jento Skrevet 12. april 2007 Forfatter #456 Skrevet 12. april 2007 Bare innom for å ønske deg en god påske!! Håper du ser hvem, til tross for nickbytte ← aaaa, nytt nick, stilig!
flickan Skrevet 13. april 2007 #457 Skrevet 13. april 2007 Hei Jento.. Jeg tviler på at jeg vet mer om alkoholen enn de på polet , men jeg mener å ha hørt at de undervurderer noen ganger.. Men det kommer selvsagt an på hvor glad folk er i alkohol i deres familie og vennekrets.. Og dessuten hvor lenge festen skal vare. Avslutter dere kl 02 trenger du mindre drikke enn om dere holder på til 4-5-tida.. Vi har regnet ca 1 flaske per pers til middagen, men regner da med å ha en del igjen til baren, så der ender vi ganske likt. (en dunk tilsvarer 4 flasker, og dermed blir det 40 flasker mer og dere ender på 100 slik som oss. Dvs en per pers) Når det gjelder spriten er jeg litt usikker.. For meg ser 5 liter sprit lite ut. Hvis man regner 25 drinker på en flaske blir det drøye en på hver..Men så kommer jo cognacen og baileysen i tillegg da.. vanskelig det her.. Jeg tror jeg hadde satset på et par-tre liter til med sprit og kanskje 1 whisky?
Knøttet Skrevet 13. april 2007 #458 Skrevet 13. april 2007 aaaa, nytt nick, stilig! ← Så mye du har fått ordnet da!! Veldig bra med 30 positive svar! Ikke fått så mange enda vi, men er ikke så lenge siden vi sendte ut invitasjonene... åj, svarfristen vår nærmer seg!! skummelt Det med å regne alkohol virker veldig innviklet ... håper at siden vi har det på et hotell så gjør de det for oss, og at de ikke gjør feil- må være veldig pinlig om det blir for lite alkohol ... Må bare spørre, når du sier champagne, skal dere ha ordentlig champagne eller musserende? Så morro at du fikk sløret!! Du må legge ut bilde!! :-D Har ikke kommet så langt enda jeg, og så har jeg ikke peiling på slør, har ikke sett på noen liksom ... hmm Nå må virkelig den forbanna laderen se til å komme!! Ha en god helg!!
jento Skrevet 15. april 2007 Forfatter #459 Skrevet 15. april 2007 Takk for innspel bea, vi vil handle inn slik at vi har rikelig med alkohol, så får vi heller dele ut igjen eller levere tilbake. Vi skal ha musserende ja,har ikke så veldig peiling på dette jeg..sjelden jeg drikker det.. Såg i Kath si dagbok om prøvingspapirene, vi skal skrive de ut i kveld og levere de i morgen, håper ikke vi er for trege..kanskje hele bryllupet går i vasken... hvor leverer vi sånne ting forresten? Denne uka skal vi bestemme oss for kirkeprogrammet, sitter og hører og hører på ulike sanger, men klarer aldri å bestemme meg. Må lytte litt til musikk og så må jeg ringe hun som skal synge.
Kykkelikokos Skrevet 15. april 2007 #460 Skrevet 15. april 2007 Tror det er maks 3-4uker det skal ta. De er gyldige i maks 3 mnd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå