Gjest Ballerina Skrevet 27. november 2006 #361 Skrevet 27. november 2006 Lykke til med veiedagen i morgen!!! Det går sikkert kjempefint Ha en fin kveld du også!!!
jento Skrevet 27. november 2006 Forfatter #362 Skrevet 27. november 2006 berre innom for å beundre kjolen min..
jento Skrevet 28. november 2006 Forfatter #363 Skrevet 28. november 2006 Berre -0,1 kg... ??????? Et eg for mykje?for lite? Et ca 1600 kcal for dagen,trenar 3 gonger i veka og er ganske aktiv på jobben. Ingen snop,lite sukker generelt, drikk mykje vatn, et frukt og grønt, for det meste kylling og fisk til middag! Synst eg hadde fortjent meir enn som så...
jento Skrevet 28. november 2006 Forfatter #364 Skrevet 28. november 2006 Bildeliste for amatørfotograf: Brud og brudgom Brud aleine Brudgom aleine Brudebukett Brud og Foreldre Brud og søsken Brud og mor Brud og far Brud og forlovere Brud og søster Brud og bror Brud og besteforeldre Brud med venniner Brudgom og Foreldre Brudgom og søsken Brudgom og far Brudgom og mor Brudgom og forlover Brudgom og bror Brudgom og bror Brudgom og besteforeldre Brudgom med kompiser Brud og brudgom med begge sine forlovere Brud og brudgom med begge foreldrepar Festbordet Talere Kakebordet Kakeskjæring Gavebordet Inngang i kyrkja Under vielsen Ut av kyrkja På kyrkjetrappa Brudevalsen Brudebilen Annet??
jento Skrevet 28. november 2006 Forfatter #365 Skrevet 28. november 2006 (endret) Må berre legge denne fram igjen.grei å ha og sjå på og krysse ut. PLANLEGGINGSLISTE: (inspirert av bare bea.. ) VIELSE: Kirke: OK Prest: Ringe å spørje ein som har ferie..Svigerfar ordner Vokal: ? Inngangsmarsj: You raise me up solosang_1: My valentine med Martina Mcbride?songbird? Musikkinnslag: ?(kun musikk)? Solosang_2: Vi vandrar saman Utgangsmarsj: Brudemarsj frå lødingen Salmer: OK Lese tekst: OK, bror + bror Kva vers: Ok Dele ut kyrkjeprogram: OK, bror + syster Tenne lys: OK Gangen i vielsen: OK Lokale: OK Gjester: 104 stk til middag, 9 ekstra til kaffi. Toastmaster: OK Filming: OK,kompis Ta bilder(amatør): OK TRYKKSAKER: Save the date kort: OK Invitasjoner: Veit korleis eg skal ha dei, må trykkast Kyrkjeprogram: Veit korleis eg skal ha dei, må trykkast Bordkort: OK Takkekort: Samme som innbydelsen, lime "ark" med bilder inni, skal ha tre ark på eit bilde. Eit av oss, eit av hendene våre, og eit anna?? BLOMSTER: Resevere tid - OK Brudebukett: Bestemt. Brystbukett: 3 stk Pynt i kyrkja: - forlovarane mine strør roseblad på midtgangen- OK - to oppsatsar utanfor kyrkja- - lenkjer med roser i trappa - OK Blomster på bordet: Roseblad: OK Små oppsatsar (lik brudebuketten): Kjøpe droper til pynt på borda: 2 blanke-OK 4 rosa- Ikkje ordnet Sølvfarga organsapapir: Må kjøpe Kjøpe reagensrøyrvasar på ikea Må ha ...stk Sjokoladefontene:? Bestille? MAT: OK, reservert tid. Meny: - Forrett: ??? - Middag: Indrefilet, fløytegratinerte poteter, gr.saker og saus - Dessert: jordbær og is + vaniljesaus? - Nattmat: Spekemat KAKER: - 16 Stk, har folk til å bake - må spørre - Over nyttår - Bryllupskake: spørre søskenbarnet mitt, som er kondittor BRUDA: Frisør: OK Brudekjolen: OK Sko: OK Slør: bestille på e-bay, 1.januar. Tiara: OK Øredobber: OK Smykke: OK Negler: OK Hårpynt:OK Brunfargen: Solarium? Strømper: Ikkje kjøpt.kvite Undertøy; - Truse: OK - Korsett: må kjøpe??? BRUDGOM: Dress: Ok, låne Sko: OK Mansjetter: OK Skjorte: Må kjøpe MUSIKK: -Kyrkja: ? -festen: OK FESTEN: Brudevals: Danse mot vår- må øve Ringer: OK, sette diamant i min..koster 1000 kr Hotell: Må bestille Transport: OK, bilen til onkelen Pynt av bil: Forlover til mannen DRIKKEVARER (alkohol): Mest mulig tax-free. (Har kjøpt): 4 (3) flasker Baileys - 13 (7) flasker Vodka - Ønske til jul + folk kjøper når dei er på tur.OK 10 Kasser ØL- kjøpe på butikken - Vente med til påske Brygge fatøl: OK 10 (10) Flasker cognak- OK 48 stk- 1,5 liter cider- Ok Ansvar: Pappa Vin: Aner ikke hvor mange og hva enda. 4 stk.(1)- 3 liters dunker kvitvin Ansvar: Onkel + svigers Velkomstdrikk: Champagne, + velkomstdrikk laga av sprit. ALKOHOLFRITT: 10.stk- 2 litere appelsinjuice - OK 10 kasser brus- OK 1 kasse farris - OK I baren: OK, onkel + kompis Fotograf: OK Amatørbilder, oversikt: OK Forlovere: OK DIVERSE: Duk: låne på renseri Lysestaker: Mangler noen få Velkomstdrikk-glass: OK, låne Cognak-glass: OK Lys:- - Stearinlys: OK - kubbelys: Kjøpe fleire, har 20 - vanlege lys:OK Ønskeliste : skriv på etterkvart Lage nettside: Ikkje gjort- Nummerlapper + liten bok til gavene: Ikkje kjøpt Engangskameraer: OK Etikketter m/ monogram til sjokoladegave: OK veske til roseblader: OK Kaketopp; OK Strømpeband: OK Gjestebok: OK Ballonger (til brudevalsen??): OK Gåvekordinatorar: OK Kopiere opp bilde av oss til å ha utanpå gjesteboka: Ikkje gjort Servietter: OK Vasskarafler: låne SEVERINGSPERSONELL: 1.S - 2.Mari - OK 3.L -OK 4.H - 5.R - 6.He - 7.R - 8.B - 9.Marg - 10.? 11.? 12.? 13.? 14.? 15.? 16.? TALER: 1. Pappa/mamma 2. Svigers 3. Mannen 4. 1.forlover min 5. 2. Forlover min 6. Forlover mannen 7. Eg 8. Bror til mannen 9. Takk for maten tale (usikkert på rekkefølge..) Mellom kyrkje og middag: båttur: Pappa ordne Velkomstsong: Ikkje ordnet Bordkart: skrive ut Køyreplan for dagen: Nesten OK Køyreplan for middagen: Nesten OK Engangsglass: Ikkje ordnet Endret 1. februar 2007 av jento
flickan Skrevet 28. november 2006 #366 Skrevet 28. november 2006 Berre -0,1 kg... ??????? Et eg for mykje?for lite? Et ca 1600 kcal for dagen,trenar 3 gonger i veka og er ganske aktiv på jobben. Ingen snop,lite sukker generelt, drikk mykje vatn, et frukt og grønt, for det meste kylling og fisk til middag! Synst eg hadde fortjent meir enn som så... ← du virker jo så flink, jento. Du vil helt sikkert går ned mer. Har lært en del om kosthold på grete Roede kurset og tillater meg å komme med noen råd jeg Vanskelig å si om du spiser for mye eller lite.. energibehovet varierer med alder, vekt, høyde og aktivitetsnivå. Grethe Rode har en ganske god modell for å regne ut energibehov. For å gå ned i vekt bør man trekke fra ca 1000 kcal fra det daglige energibehovet. Siden du ikke er så stror i utgangspunktet (Rundt 67 kg?) tror jeg kanskje du kan ha spist litt mye for å få merkbar vektnedgang. Dvs du går jo ned, men veldig sakte. Tør jeg foreslå å gå ned til 1300 kalorier(det tilsvarer den minste menyen til GR), kan hende du ser større resultat da? Man bør imidlertid aldri ligge under 1300 kcal i lengre periode uten samråd med lege.Selv ligger jeg på ca 1600 kcal om dagen, men trener 4-6 dager i uka og veier noen kg mer enn deg. Det kan også være hensiktsmessig å se på forholdet mellom karbohydrater og andre energikilder. Som en tommelfingerregel skal karbohydratene utgjøre ca en tredel av måltidet. Hovedkilden til karbohydtrater er normalt sukker (noe man bør unngå i det store og det hele) brød, pasta, ris og poteter. Ifølge vår kursleder er pasta (foruten sukker) det man børe være mest obs på fordi det gir minst metthetsfølelse og gjør at man naturlig spiser mer. Tar du tran? For å forbrenne fett må man tilføre fett. Omega3 og andre umettede fettsyrer virker gunstig på forbrenningen og bidrar til vektnedgang. Mange slankere gjør den feilen at de ikke spiser fett i det hele tatt. Kurslederen min sier at det er "fjøsfettet" som er ugunstig. Dvs fett fra meieriprodukter og fjøsdyra som ku, gris og sau. Men ikke tro at all annet fett i uante mengder er greit. Husk at en spiseskje olivenolje kan inneholde nesten 100 kcal. Du skal fortsatt holde deg innenfor kalorigrensa du bestemmer deg for. Håper du fikk litt inspirasjon, kanksje har du nytte av noen av tipsene. Vanskelig for meg å vite hva du gjør, men prøvde å komme på noen av de vanligste feilene hvertfall.. Lykke til, jento. vi får backe hverandre opp!
jento Skrevet 28. november 2006 Forfatter #367 Skrevet 28. november 2006 Takk Bea, det hjalp mykje Skal prøve å ete litt mindre, rundt 1300 kcal. Eg et speltbrød, men det er vel karbohydrat i det og?? men ikkje hvetemjøl. Et litt ris og potet til middag, men aldri pasta, då er eg svolten igjen etter ti min...tran var ein god ide, må kjøpe meg noen trantabletter, for orker ikke ta rennende fra flaske. Ellers prøver eg å ete mest protein og ikkje så mykje karbohydrat.jaja, vi får satse på at det blir vidare nedgang neste tysdag. Vekta sto lenge på 66,8 i dag, men bikka opp på 67,1. Nesten tysdag er eg under 67!*håpe* må være flink! Klem til deg bea, for gode råd og inspirasjon!
Kykkelikokos Skrevet 28. november 2006 #368 Skrevet 28. november 2006 Du har jo kjempegod tid da, jento. Jeg innbiller meg at det er sunnere og mer varig om du går sakte men sikkert ned i vekt
flickan Skrevet 28. november 2006 #369 Skrevet 28. november 2006 Du har jo kjempegod tid da, jento. Jeg innbiller meg at det er sunnere og mer varig om du går sakte men sikkert ned i vekt ← Det er jeg hverfall helt enig i! Kroppen har på en måte "hukommelse" og vet hvilken vekt du har ligget lenge på, derfor vil den hele tiden jobbe for å komme opp på "normalnivået" igjen. En sakte men sikker nedgang, bidrar til at vekten holder seg stabilt nede.
jento Skrevet 29. november 2006 Forfatter #370 Skrevet 29. november 2006 Ja, sakte nedgang er nok det beste, men det var denne tolmodigheten da... Vil jo helst sjå resultat FORT!!! Stemmer nok det bea at kroppen hugser vekta, er nok ca der eg nå. Dersom eg hadde klart å gått ned 5 kg, så hadde eg vore der eg var før eg la på meg alt dette flesket, som berre har komt snikende på..men, mitt mål er først og fremst 65 kg, det er 2,1 kg til.då mangler eg to-tre kg, som eg kan ta til våren. Er det ikkje slik at ein tek av ein del kilo siste veka før bryllupet?mange som seier at dei er så stressa at dei gløymer å ete.hadde passa meg fint! Takk for oppmuntring jenter
jento Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #371 Skrevet 5. desember 2006 - 0,7 kg i dag På veg mot målet.. Startvekt: 68,3 1.veke: 67,2 2.veke: 67,1 3.veke: 66,4 1,4 kg til første delmål.. 6,4 kg til hovudmålet..
Gjest Ballerina Skrevet 5. desember 2006 #372 Skrevet 5. desember 2006 Gratulerer!!! Det er jo kjempebra!!
jento Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #373 Skrevet 5. desember 2006 Gratulerer!!! Det er jo kjempebra!! ← :bukke: :enig_anim: Stolt!
Knøttet Skrevet 5. desember 2006 #374 Skrevet 5. desember 2006 Treig og fraværende for tida jeg ... Synes du er flink med slankinga jeg! Det er vel vanlig at det går litt tregt, så det blir nok bra til bryllupet Håper jeg også glemmer å spise før bryllupet og mister noen kg Super liste! Hvor mange gjester blir det? Syntes 16 kaker hørtes utrolig mye ut ... men så har ikke jeg noen som helst peiling på slike ting heller da Nå har jeg endelig fått bestilt frisør og sminketime! :-D *glede seg* Ha en fin tirsdag!
flickan Skrevet 5. desember 2006 #375 Skrevet 5. desember 2006 Så flink du er Jento! Dette kommer vi til å klare supert til bryllupet!
jento Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #376 Skrevet 6. desember 2006 Treig og fraværende for tida jeg ... Synes du er flink med slankinga jeg! Det er vel vanlig at det går litt tregt, så det blir nok bra til bryllupet Håper jeg også glemmer å spise før bryllupet og mister noen kg Super liste! Hvor mange gjester blir det? Syntes 16 kaker hørtes utrolig mye ut ... men så har ikke jeg noen som helst peiling på slike ting heller da Nå har jeg endelig fått bestilt frisør og sminketime! :-D *glede seg* Ha en fin tirsdag! ← Litt treg for tida eg og, hadde ikkje fått med meg at det vart desamber, så kanskje på tide å vakne.. Om eg klarer å gå ned til 65 er eg fornøgd, sjølv om eg gjerne skulle vært kvitt resten av kosekiloene og..vil ha vekk fettet rundt armer, og øvste delen av ryggen først og fremst, det er det som synst i kjolen. men er vel vanskeleg å punktslanke.. får trene litt styrke på armane, så kanskje dei vert strammare om ikkje anna. Vi blir over 100 gjester, har ikkje akuratt tallet, men ca 104, det kommer stadig fleire på lista..vi har litt skeivt fordelt, han har rundt 60, mens eg har resten, enda han har liten familie..jaja, blir noen ekstra til kaffien og, nokre venner av meg. skal jeg vere heilt ærleg, så har eg ikkje så peiling på kaker eg heller, har vel berre festa seg eit tall, men tenker at det er betre med for mykje enn for lite. Kor mykje kake reknar ein per gjest då?3-4 kakestk?? Kjekt at du har fått bestilt frisør og sminke, det er jo ein vesentleg del av dagen. Veit du korleis du skal ha det? Ha ein fin dag!
jento Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #377 Skrevet 6. desember 2006 Så flink du er Jento! Dette kommer vi til å klare supert til bryllupet! ← :bukke: håper eg klarer målet mitt. 3 veker eg ikkje så mykje da, du har jo holdt på i en halv evighet..flink er du. men, den kjolen gav meg ein heil del motivasjon! Det er helgene som er utfordringa mi, av ein eller anna grunn så blir eg så veldig snopesjuk då..et litt nøtter, det er litt sunt, sjølv om det er mykje kcaloriar i, men litt godt må ein jo ha. No er det trening Ha ein fin dag
flickan Skrevet 6. desember 2006 #378 Skrevet 6. desember 2006 Jeg føler egentlig mindre og mindre at jeg slanker meg.. Begynner å bli vant til det nye kostholdet og å beregne mengde jeg bør spise. Det er deilig. Vil ned ca 5 kg til, og da jeg tom kvitt kosefettet tror jeg. Blir jeg tynnere etter det synes jeg ikke jeg er noe fin, helt uten former.. Jeg spiser faktisk litt snop i helgene, men prøver å begrense det til bare litt. Jeg er veldig glad i bamsemums og smågodt. Bamsemums begrenser seg litt selv, for de er jo egenlig bare kvalmende etter et par-tre stk. Smågodt må jeg derimot kjempe litt med.. Prøver kjøpe i løsvekt så jeg ikke må (kan) spise en hel pose ferdigmix. Og så plukker jeg kun EN av hver ting, også favorittene.. Tøft liv dette her.. Hehe
flickan Skrevet 6. desember 2006 #379 Skrevet 6. desember 2006 Glemte å si at man må velge smart godteri. Marsipan f eks DÅRLIG valg, MASSE kalorier. Velg popcorn framfor potetgull. Velg vingummi framfor sjokolade. Velg mørk sjokolade framfor lys, (man spiser ofte mindre mørk sjok)velg sukkerfire pastiller som IFA og Läckerol. Velg Sans is framfor fløteis. Styr unna: pepperkarer, marsipan, kjeks, fyrstekake. Og faktisk, selv om nøtter inneholder sunne fettsyrer skal det så lite til før behovet er dekket. Så hvis du ikke klarer å stoppe etter en 10-15 stk bør du styre unna.. Der kommer kaloriene fykende.. Velg heller popcorn. Da får du 4 håndfuller for 2 ss peanøtter..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå