Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

har sobril som jeg skal ta ved panikk angst. er veldig redd for å ta disse. er redd for å bli sløv og "dopet".

noen som bruker sobril og kan gi meg litt råd og erfaring ang sobril?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hvis legen har gitt deg Sobril, har h*n gitt deg en dose som du vil bli roligere av og mindre angstpreget, men det er ikke meningen i det hele tatt at du skal bli sløv. Derfor skal legen ha dosert Sobril til deg i en dose som er tilstrekkelig for å oppnå riktig effekt.

Husk: Det er en grunn til at du har fått Sobril, det er at de skal hjelpe deg når du har panikkangst.

:)

Skrevet

Jeg fikk det av legen en gang, kun én eske, og skulle ta 1/2 tablett ved behov (ingen fast dosering daglig, bare om jeg hadde det ille en kveld eller ikke klarte sove). Du må teste ut hvordan du reagerer før du tar Sobril ute blant folk. Jeg ble veldig trøtt (tok bare på kvelden, kan være bedre på dagtid) og klarte ikke holde meg våken. Det kan være deilig å ta en for å legge seg tidlig, bare sløve hjemme feks, men det er upraktisk om du faktisk skal noe. Men kanksje du reagerer annerledes, liker du ikke reaksjonen trenger du jo ikke ta den flere ganger.

Husk at dette er noe du venner deg til, slik at den sløvende virkningen vil avta. Pass bare på at du ikke gjør deg avhengig av disse.

Gjest Gjest
Skrevet

hvordan ble du etter at virkningen hadde gitt seg? merket du noe da? har også så jeg skal ta en halv tablett

Gjest Gjest
Skrevet

Tar en hel når jeg kjenner meg uttafor. Kjenner ikke så mye egentlig jeg.

Ta de kun når du virkelig har behov,for en blir veldig fort avhengig.

Gjest allium
Skrevet

Sobril skal du være forsiktig med. Etter en om dagen i fire måneder var det rimelig tøft å slutte... Trenger du jevnlig medisin mot angst, er SSRI å foretrekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...