Gå til innhold

Hedmarkinger.


Gjest Cristoph

Anbefalte innlegg

Gjest **Evergood**

Hedmark er en herlig plass. Jeg tror ikke Hedmarkinger er noe annerledes enn Bergensere, Trøndere, Sørlendinger.

Endret av **Evergood**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Ikke drep meg da... Jeg bor sammen med en fra Oslo! ;)

Neida, det har vi ikke! Og det heter ikke bestefar, men bæssfar!

Feil! Opplendingene bor på feil side av Mjøsa!

:Nikke:  :Nikke:

Det er sant, For dere har den fine utsikten, mens vi må sitte å se på elendigheten på hedemark. ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Hva er det med Hedmarkinger?

Hvorfor er så mange av dem blottet for sympati og empati?

Hvorfor er så mange av dem trangsynte, snevre og ikke kan dem se lengre enn nesa dems rekker heller.

Hvorfor?

Fordi det er høy forekomst av potetneser i Hedmark fylke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her kommer en ringsaksokning og melder seg på

forøvrig bosatt i stange sør for tiden.

Og man kan faktisk si en ting om oss hedmarkinger: Alt nytt er farlig

Bygde motto fra der jeg bor.

Slik har det vøri og slik skar det vara

rettet pga skriveleif

Endret av Rubina Diamantina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innflytter til Hedmark fra vestlandet og syntes de er både omtenksomme og snille ..... men så utrolig treeeege. :ler:

De har jobbet i skogen eller dyrket kønn og pottiter og det tror jeg har satt seg fast i genene deres. De har blitt så vandt med å vente på at skogen skal vokse og pottiten gro at de har tilpasset seg at naturen rundt dem går treeeeeegt. :ler:

De har tre barkespader i Fylkesskjoldet sitt, men jeg har foreslått at de skal bytte det ut med tre valium i stedet. :ler:

... Mange fine damer her da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tessmira

får joine hedmarkinga je å da, æ en ækte ringsaksokning :sjarmor: sier itte at vi æ bæst, men kan da itte vara så langt unna hell? :plystre::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
bilskiltene på Hamar starter med FS = Feil Side av Mjøsa!

:hoho:

hei

å da kæin je opplyse om at bilskelta itte lenger bynne med FS men me FT så det så :tunge1:

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dummt nok at hedmarkinger krangler om hvem som er best , nå var det trådstarter som lurte på hvorfor vi var sånn og sånn, da, egentlig.

Jeg lover deg, om du sier noe styggt om bergensere.....

DA hadde du vært kasta ut herfra for leeengst,

de er hårsåre de.

Vi fra Hedmark har bena godt planta på jorda, sej hør du vil, vi tar detta med knusende ro, samma hør du sear,det bryr vi oss itte ett knøtt om, gøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( :grine: det er dummt nok at hedmarkinger krangler om hvem som er best , nå var det trådstarter som lurte på hvorfor vi var sånn og sånn, da, egentlig.)

(Jeg lover deg, om du sier noe styggt om bergensere.....

DA hadde du vært kasta ut herfra for leeengst,

de er hårsåre de.)

Vi fra Hedmark har bena godt planta på jorda, sej hør du vil, vi tar detta med knusende ro, samma hør du sear,det bryr vi oss itte ett knøtt om, gøtt! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er høy forekomst av potetneser i Hedmark fylke?

Ingen i min familie har pottitnasa, enda vi er ekte hedmarkinger hele gjengen, så det så.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

je klarte itte å hølle mei borte fra denna "diskusjon".... måtte bærre få mæ at je har bodd mange plasser i væla men ingen plass er som hedmarken!!! je bor itte der nå men je hadde flytte opp att i morra om det var jobber der tel mei og mann min.

ang. knoting av dialekt som noen har påpekt; dæ vil sikkert følk sea om mei å. men nå har dæ sei slik at je har foreldre som itte tala hedmarking, så da blir det ubevisst knoting fra barnsbein ta. je tala itte så brett hedmarking som je skriv her, men du verden å arti dæ ær me dialekt. og de gonga je plompe ut mæ no på ekte hedmarking så seie ælle at de ær så koslig ei dialekt. je ær veldi stolt ta å væra hedmarking.

om vi er tregere enn andre? om en skar generalisere så kæn en kænskje sea at hedmarkingen er mer inneslutta enn en del andre - og de tar ti å kommå innpå øss. eller noen ta øss :)

og så lyt je få me at inneslutta og trege følk finnern over alt, alle bygder, byer, land. trust me.

min bestefar???? ingen andre i hedmark har samme bestefar som meg.

hilsen utflyttet hedmarking me hjemlengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Hedemarkinger er ondskapsfulle onde mennesker med psykiske lidelser. Nei vent det var Sunnmøringer glem det jeg skrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Hedemarkinger er flokkdyr, stemmer AP hele gjengen og lever på trygder og stønader. Sunnmøringer derimot skaper verdiene Hedemarkinger forbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedemarkinger er flokkdyr, stemmer AP hele gjengen og lever på trygder og stønader. Sunnmøringer derimot skaper verdiene Hedemarkinger forbruker.

Sa sunnmøringen... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innfødtoslojævel
Hedemarkinger er flokkdyr, stemmer AP hele gjengen og lever på trygder og stønader. Sunnmøringer derimot skaper verdiene Hedemarkinger forbruker.

Det verste er jo at dette langt på vei er sant... Og det er jævlig vanskelig å herme etter begge dialektene på en proff måte. Jeg har så mange dialekter på jobben at jeg blir helt huggærn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...