Azi Skrevet 2. august 2006 #41 Skrevet 2. august 2006 I barnehagen der mine barn gikk i K-sand hadde de en fin regel. Første gang man kom for sent så var det i orden. Andre gangen fikk man advarsel. Tredje gang måtte man betale bot. Aner ikke hvor mye bot det var. Men synes likevel det var fin regel!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #42 Skrevet 3. august 2006 ^^Det har vi og måttet innføre fordi det var endel foreldre som var slappe med å hente til tide, altså at forsentkommingen ble mer en vane enn et unntak.
liv Skrevet 3. august 2006 #43 Skrevet 3. august 2006 Den kommunale barnehagen jeg jobbet i hadde ikke anledning til å gi bot, derimot blir fikk de varsel om plassoppsigelse om de hentet forseint tre ganger.
Netten Skrevet 3. august 2006 #44 Skrevet 3. august 2006 Synes i grunnen det er synd at skolebarn er blitt saa lite selvstendige. Jeg var aldri paa SFO, selv om jeg hadde begge foreldre i jobb (mamma bare deltid da). Jeg gikk eller syklet den halvtimen frem og tilbake fra skolen hver dag, og krysset to noksaa trafikkerte veier. Fra 3.4.-klasse hentet jeg mine to fire aar yngre broedre fra barnehagen, som laa ved siden av skolen, og vi gikk hjem sammen. Tenk at vi overlevde! ← Jeg kunne ikke vært mer enig! Synes dagens samfunn har blitt alt for overbeskyttende! Unger har godt av å få prøve seg litt på egenhånd! Gunnar Breivik ved Norges Idrettshøskole har skrevet en fantastisk bok som heter "Sug i magen og livskvalitet", hvor han tar opp akkurat det temaet - men det blir litt på sidelinjen ifht denne tråden...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå