Gå til innhold

Mamma kom litt sent til SFO

Fremhevede innlegg

Skrevet

I barnehagen der mine barn gikk i K-sand hadde de en fin regel. Første gang man kom for sent så var det i orden. Andre gangen fikk man advarsel. Tredje gang måtte man betale bot. Aner ikke hvor mye bot det var. Men synes likevel det var fin regel! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^^Det har vi og måttet innføre fordi det var endel foreldre som var slappe med å hente til tide, altså at forsentkommingen ble mer en vane enn et unntak.

Skrevet

Den kommunale barnehagen jeg jobbet i hadde ikke anledning til å gi bot, derimot blir fikk de varsel om plassoppsigelse om de hentet forseint tre ganger.

Skrevet
Synes i grunnen det er synd at skolebarn er blitt saa lite selvstendige. Jeg var aldri paa SFO, selv om jeg hadde begge foreldre i jobb (mamma bare deltid da). Jeg gikk eller syklet den halvtimen frem og tilbake fra skolen hver dag, og krysset to noksaa trafikkerte veier. Fra 3.4.-klasse hentet jeg mine to fire aar yngre broedre fra barnehagen, som laa ved siden av skolen, og vi gikk hjem sammen. Tenk at vi overlevde!  :ler:

Jeg kunne ikke vært mer enig! Synes dagens samfunn har blitt alt for overbeskyttende! Unger har godt av å få prøve seg litt på egenhånd! Gunnar Breivik ved Norges Idrettshøskole har skrevet en fantastisk bok som heter "Sug i magen og livskvalitet", hvor han tar opp akkurat det temaet - men det blir litt på sidelinjen ifht denne tråden... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...