Gå til innhold

Passasjerliste fra Titanic....


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor lar du ikke heller vær å tenke på den da hvis du syns det er så trist...

Det har vært MANGE tragiske ulykker etter Titanic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang en interessant bok av Walter Lord, som hanlet om Titanic.

Den inneholdt lister over både omkomne og reddete mennesker.

Det interessante med Titanic forliset i forhold til andre ulykker var at verden på den tiden hadde hatt en stor fremgang, og menneskene var i ferd med å stole blint på fremskrittene.

Man trodde faktisk at Titanic ikke kunne synke.

Man trodde at menneskeheten hadde nådd et punkt hvor man hersket over alt, inklusiv naturkrefter.

Titanics forlis var slutten på denne troen. Plutselig fikk man øynene opp for hva man hadde trodd.

Noe annet den gang var klasseskillet, og det man så tydelig fant ut i fra reddede etter ulykken. Til tross for at det var kvinner og barn først, så ble det reddet flere menn fra 1. klasse enn barn i fra 3. klasse.

Fasinerende er uansett historien om det flotte skipet.

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke som streifet meg: Er ikke World Trade Senter nåtidens Titanic? Man trodde heller ikke at WTC kunne styrtes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke dette litt feil forum, vennen? Du snakker om en sak som er 90 år gammel. Kan vel ikke akkurat defineres som "aktuelle saker"?

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er kanskje ikke brennaktuelt, men jeg synes paralellen til WTC var ganske interessant!

Det blir jo sagt i ettertid av det som skjedde i New York at amerikanerne stolte mer eller mindre blindt på sitt ytre forsvar av landet.

Dermed var man ikke forberedt på å bli angrepet fra egen jord.

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...