Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #41 Del Skrevet 31. juli 2006 Taco med alt ← Taco er da ikke spesielt usunt? Det er jo stort sett kjøtt og grønnsaker. Det spiser ihvertfall jeg selv om jeg slanker meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 31. juli 2006 #42 Del Skrevet 31. juli 2006 Nå brukes det heldigvis ikke aspartam i cola light lenger... ← men sucralose smaker dritt. som å suge på suketter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mallina Skrevet 31. juli 2006 #43 Del Skrevet 31. juli 2006 Øhm.. For å skeie ut så hadde sjokolade smakt veldig bra. I mitt hode så gjør den hvertfall det, men siden det er lenge siden jeg har spist noe sukkerholdig, så ville sjokoladen sikkert bare smakt hesligt søtt (Må bare nevne at jeg tror faktisk at det Yme skriver er rett, fordi jeg kjenner det hver gang jeg drikker lett brus, at jeg blir sulten, og faktisk skjelven i magen av det! Det gjør også mannen min.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2006 #44 Del Skrevet 31. juli 2006 Brødskiver. Det finnes ikke noe som er bedre enn skikkelig ferskt brød!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #45 Del Skrevet 31. juli 2006 DET er MYE det...hehe...men her kommer noe (og jeg måtte antagelig ha kastet opp 100 ganger,OG anskaffet meg større matsekk) brownies,sjokolademousse,browniecookies,sjokoladekaker fra deli de luca (mmm),pottis og dipp, peppes pizza & hamburger fra egon (med pommes frites og løkringer), stratos,troika, verdens beste,sjokolade is fra møvenpick, tandoori kylling med MASSE ris,mokkasjokolade,eplekake og brente mandler... og sikkert mye annet rart...og ja alt på samme dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 31. juli 2006 #46 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) "Myter om mat: 5. Lightbrus er fetende Feil. Det har vært mye diskusjon om lightbrus øker matlysten, men brusen inneholder ingen kalorier, og er i seg selv ikke fetende. Dersom du unner deg annen usunn mat fordi du har drukket lightbrus, går selvfølgelig vinningen opp i spinningen." Hentet herfra. Syns det forklarer det ganske så greit. Lightbrus i seg selv er altså ikke fetende fordi det knapt inneholder kalorier, men noen mennesker blir mer sultne av det og hvis de da spiser så kan det jo være at de legger på seg, men det er ikke av lightbrusen i seg selv, men den maten de inntar. Burde være ganske så klart. Mange andre matvarer og aktiviteter øker sultfølelsen også, som f.eks trening og frisk luft. Skal vi begynne å si at trening er fetende det også, eller? Og at frisk sjøluft også er? Fordi det kan gi en økt sultfølelse og få folk til å spise mer? Nei, vet du hva.. Endret 31. juli 2006 av Rhiakath Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 1. august 2006 #47 Del Skrevet 1. august 2006 En liten støtte til det Yme sier "Er du forresten klar over at light-brus gjør deg tykkere? Dette er nå endelig bevist. En ny hollandsk undersøkelse viser at forsøkspersonene som drakk brus med kunstige søtningsmidler ble mer sultne enn de som drakk brus med sukker. Hos en tredjedel av forsøkspersonene som fikk det kunstige søtningsmiddelet aspartam, falt blodsukkeret. De spiste dermed mer enn de som fikk brus med sukker. Det som skjer er at kroppen tror den får sukker, kroppen lures. Men man blir snytt av det kunstige søtningsmiddelet. Blodsukkeret faller, og man får større appetitt, sier professor i ernæring, Arne Astrup til danske BT." Artikkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 1. august 2006 #48 Del Skrevet 1. august 2006 En liten støtte til det Yme sier "Er du forresten klar over at light-brus gjør deg tykkere? Dette er nå endelig bevist. En ny hollandsk undersøkelse viser at forsøkspersonene som drakk brus med kunstige søtningsmidler ble mer sultne enn de som drakk brus med sukker. Hos en tredjedel av forsøkspersonene som fikk det kunstige søtningsmiddelet aspartam, falt blodsukkeret. De spiste dermed mer enn de som fikk brus med sukker. Det som skjer er at kroppen tror den får sukker, kroppen lures. Men man blir snytt av det kunstige søtningsmiddelet. Blodsukkeret faller, og man får større appetitt, sier professor i ernæring, Arne Astrup til danske BT." Artikkel ← Jeg elsker deg!! Sett barn på meg, NÅ!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Narnia Skrevet 2. august 2006 #49 Del Skrevet 2. august 2006 Hvis man har lest litt om emnet er det jo nokså logisk at lightbrus kan føre til at man legger på seg, selv om den ikke inneholder kalorier. De indirekte effektene er ganske vesentlige. Men det er også andre ting som øker sultfølelsen, som ikke inneholder søtstoffer, epler f.eks. Jeg er ikke motstander av lightbrus på noen måte, men synes det er et paradoks når jeg ser elefantstore folk på vei ut av Obs med handleposer fulle av chips og godis, samt 12-pakninger med Pepsi max. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 2. august 2006 #50 Del Skrevet 2. august 2006 De indirekte effektene er ganske vesentlige. Men det er også andre ting som øker sultfølelsen, som ikke inneholder søtstoffer, epler f.eks. ← Liksom sitron hjelper på sukkerlysten. Det er lurt å ha sitron i vannet man drikker, da får man lyst på mindre søtt Det sier i alle fall en "helseguru" som jeg kjenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 2. august 2006 #51 Del Skrevet 2. august 2006 Liksom sitron hjelper på sukkerlysten. Det er lurt å ha sitron i vannet man drikker, da får man lyst på mindre søtt Det sier i alle fall en "helseguru" som jeg kjenner! ← Det er bare å ha sitron i drikkevannet... Hvis du ikke vil beholde emaljen din da hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #52 Del Skrevet 5. august 2006 Varme nystekte boller med sjokoladebiter i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå