Gå til innhold

Hvis du skulle finne på å sprekke...

Gjest Gjest_Sulten_*

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg på slankeren, men holder meg til sunn mat. Hvis jeg er SKIKKELIG godtesyk en dag så blir det som regel sjokoladekake eller sjokoladefondant! Er en liten kakemons nemlig! ;)

Endret av Netten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hærregud i hælvete! Jeg kanke svare på alt det her... Kan dere ikke lese litt rundt sjæl a? Bare fordi dere ikke har hørt om det før, så betyr ikke det at det er feil! Jeg leser mye om kosthold og trening, fordi det intreserer meg og fordi jeg skal bli personlig trener.

Hva er det dere tror, egentlig? Sitter jeg her å juger for å virke kul, så jeg skal få litt status på et internettforum?

:overrasket: Og du ramlet ned fra...?

Kidsa på street'n med Spa over all?

Nei, okei... Jeg bare juger når jeg sier at man ikke blir feit hvis man har et sundt kosthold... Jeg er en drittsekk!

Hadde det vært sant ville ikke diabetikere kunnet drikke lettbrus. Det er bare tull, lettbrus gjør ingenting med insulinnivået.

Så fint for dem! Død over meg og mine...

Yme: Lettbrus inneholder 1 kcal pr 1 dl og det har ingen verdens ting å si om man drikker lettrbrus eller lettsaft på diett. Kan du forklare og dokumentere hvordan man kan legge på seg av det? Eller gå mindre ned i vekt? 1 kcal er 1 kcal, hverken mer eller mindre.

Som jeg skreiv, rett over det du skreiv her... Kunstig søtningsstoffer øker apetitten din...

Åååh, så sinna! Heheheh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva for no godt ville du unne deg da Yme? Dersom du var skikkelig fysen mener jeg?

Jeg er ganske heldig, for jeg er ikke glad i kaker og sånt. Jeg er veldig glad i kjøtt og salat, så det en hjemmelaga roastbiff ellerno kansje? Pizza og hamburgere også. Det går helt fint ann å lage sunne og gode varianter av det :)

Is er jeg glad i da. Italiensk is! Jeg spiser ikke det så ofte, men det er godt, så det er vel det jeg ville skjeia ut med

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du hadde nok gått ned mer, om du ikke drakk lightbrus...

Ehhhh, nei faktisk ikke. Om jeg hadde gått nedmer hadde jeg vært syk, så det var aldri noe alternativ. Og jeg gikk ned i riktig tempo i forhold til hva alle sier.

Du ber oss lese rundt for å finne dokumentasjon på det du sier, synes heller du bør komme med lenker til dokumentasjonen. Det er du som bør bevise det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhh, nei faktisk ikke. Om jeg hadde gått nedmer hadde jeg vært syk, så det var aldri noe alternativ. Og jeg gikk ned i riktig tempo i forhold til hva alle sier.

Du ber oss lese rundt for å finne dokumentasjon på det du sier, synes heller du bør komme med lenker til dokumentasjonen. Det er du som bør bevise det du sier.

Man kan jo ikke akkurat legge in link til bøker og blader da :ler:

Hvis du ikke tror på det jeg sier, så bryr ikke det meg så mye at jeg gidder å søke det opp på internett, når jeg i utganspunktet ikke veit om noen sider hvor det står!

Jeg prøver bare å dele litt av det jeg har lært... Det er ikke mitt problem om dere ikke tror på det, men når jeg får beskjed om at det jeg sier er tull, så er det en smule irriterende, når jeg veit at det er sant.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Man kan jo ikke akkurat legge in link til bøker og blader da  :ler:

Hvis du ikke tror på det jeg sier, så bryr ikke det meg så mye at jeg gidder å søke det opp på internett, når jeg i utganspunktet ikke veit om noen sider hvor det står!

Jeg prøver bare å dele litt av det jeg har lært... Det er ikke mitt problem om dere ikke tror på det, men når jeg får beskjed om at det jeg sier er tull, så er det en smule irriterende, når jeg veit at det er sant.

Og du tar det ikke som et hint da når så mange sier deg i mot?

Det er forskning på det meste, og du kan alltid finne de resultatene du omtrent vil. Men når du kommer med så bastante meninger som det du gjør bør du faktisk kunne stille med noe dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskning på det meste, og du kan alltid finne de resultatene du omtrent vil. Men når du kommer med så bastante meninger som det du gjør bør du faktisk kunne stille med noe dokumentasjon.

Okei, så hvis jeg hadde gravd gjennom bokhylla for å finne bøker og blader, så gitt dere navnet på dem... hadde egentlig noen a dere giddi å skaffa dere de bøkene da, bare for å sjekke om jeg har rett eller ikke? Det tviler jeg veldig stærkt på. Det fins sikkert info om det på internett, men som sakt så veit jeg ikke hvor, å jeg aner ikke hvor jeg skal byne leite heller. Det er helt greit at folk ikke tror på meg, men jeg syns ikke det er greit at folk bare sier "du har feil!". Det er det samme som å si at jeg juger, å det er ikke kult. Det er heller ingen andre her i tråden som har lakt med linker for å vise at det de sier er riktig.

Og du tar det ikke som et hint da når så mange sier deg i mot?

Jeg er sikker på at det fins folk på forumet som har hørt det samme som meg, så det at 3-4 stykker i EN tråd, ikke er enige, er ikke så veldig overbevisende.

Siden du skriver som "Gjest" så veit ikke jeg hva du har sakt tidligere, men hvis du er så sikker på at jeg har feil, så kan vel du bevise det da. Som sakt så veit jeg ikke om no sted på internett hvor det står om det jeg sier, å jeg veit ikke hvor jeg skal leite heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg veit at det er sant.

Hvis det er så sant det du sier, hvordan forklarer du at titusener av diabetikere daglig drikker lightbrus uten å bli syke av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så sant det du sier, hvordan forklarer du at titusener av diabetikere daglig drikker lightbrus uten å bli syke av det?

Jeg skreiv at kunstig søtningsstoffer øker sultfølelsen. Jeg tror diabetikere tåler å være sultene :ler:

"Det er holdepunkter for å hevde at aspartam kan øke utskillelsen av insulin, og dermed senke blodsukkeret. Dette vil i sin tur påvirke metthetsfølelsen ved at det spises mer i etterkant, og da spesielt av karbohydratrike matvarer. Insulin er i seg selv et fettinnlagrende hormon, og dette faktum sammen med økt sultfølelse, vil kunne gjøre at aspartam kan virke fetende."

Her er hele artikkelen: http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5768

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv at kunstig søtningsstoffer øker sultfølelsen. Jeg tror diabetikere tåler å være sultene  :ler:

Nei, du skrev:

også kødder det med insulinnivået ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Ah! Vent vent, det var det med insulinet ja. Driver å skriver nå, bare sån tilfelle du leser før jeg får opdatert

Ok. :) *venter spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest den artikkelen tidligere, og jeg sier ikke at det ikke stemmer. Men med så mange diabetikere er det rart at ikke mange nok har merket noe etter å ha drukket lightbrus. En skulle tro at det daglig ville være relativt mange som følte seg dårlig, og det ville jo da fort bli kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest den artikkelen tidligere, og jeg sier ikke at det ikke stemmer. Men med så mange diabetikere er det rart at ikke mange nok har merket noe etter å ha drukket lightbrus. En skulle tro at det daglig ville være relativt mange som følte seg dårlig, og det ville jo da fort bli kjent.

Jeg hadde aldri tenkt over at diabetikere kan drikke lettbrus og sånt før, så jeg syns det var veldig rart da du nevnte det. Veit ikke hvorfor det er sån. Jeg har hvertfall lært at det øker matlysten (som det står i den artikkelen), så da er det jo helt naturlig at jeg er sikker på at jeg har riktig ;)

Likte den delen hvor det sto at aspartam angriper nærvesystemet da hehehe

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sulten_*

Jeg føler at temaet jeg startet har sklidd litt ut her. Kan dere være så snille å kutte ut!!!!??????? :frustrert::kjempesinna::sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ok, jeg er premenstruell, og er derfor fristet til å svare på tråden :ler:

potetgull med dip og cola

pommes frites

nachos med masse salsa og rømme *mmmm*

ellers er det ikke noe som frister så veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...