Gå til innhold

Niraks dagbok

Nirak

Anbefalte innlegg

Hei igjen :)

Takk skal du ha Daria. Godt å høre at noen tenker på oss.

Ja, vi har det så bra som vi kan. Livet må gå videre - vi har ikke noe valg. Lillegutt er blitt så stor og fin. Han er veldig blid og fornøyd. Har så fin utvikling på alle områder. Glad i mat, babler i vei, snur seg fra rygg til mage og tilbake igjen. Ser at han liker at vi kommer på besøk og han hviner av fryd når han kommer til oss. Lille skjønne gutten vår :hjerter_rundt:

Ellers er det spesielle dager nå - nærmer seg ettårsdagen for svigersønns død. Tenker på hvordan han satt på aldershjemmet. Håper og tror at han ikke forsto så mye av det. Det var nok en mening med det slaget han fikk under operasjonen. Var en tur på kirkegården i dag. Huff, det var så surt og kaldt der. Man det er veldig godt å ha vært der. Får på en måte en indre ro etterpå.

Ja ja, dette var noen ord igjen.

Ønsker alt godt for dere som titter innom :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Ny uke med nye utfordringer og muligheter :roll: Ute laver snøen ned igjen, nå er det virkelig nok. Jeg vil ha VÅR snart. Men heldigvis så er det lenger lyst - det hjelper det.

Jeg har hatt fri i dag. Vært på tur med barnebarnet vårt og mammaen hans. Vi var på kirkegården og tente lys hos søsteren til svigersønnen vår. Et år i dag siden hun døde. Nok en dag med tanker ett år tilbake i tid. Det er fortsatt så uvirkelig. Tenker av og til at nå må jeg snart våkne av denne forferdelige drømmen. Men det er jo ingen drøm, det er virkeligheten. Og den må vi leve med. Ellers hadde vi en fin tur. Lille gutten vår er så tålmodig. Han satt bak i bilen og prata med seg sjøl og hadde det helt greit :babysmokk:

På hjemveien stoppa vi på en veikro. Spiste en kjempeporsjon med omelett, men fikk også plass til kake. Lillegutt fikk en skje å slå med og var fornøyd med det :ler:

Nei, klokka går og mannen er på vei hjem. Tid for å lage middag. Det blir nok fisk i dag. Håper mannen er mer sulten enn det jeg er.

God middag og god kveld til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lenge siden sist. Nå er vi allerede ferdig med en måned av det nye året. Tenker på hva det året vil bringe - godt vi ikke vet. Synes det er vanskelig å sette ord på tankene mine for tiden. Føler meg litt ensom her inne.........

Men jeg prøver denne gangen også. Så får vi se om eller når det blir noen neste gang.

Gir meg til kjenne under nytt nick, har fulgt med dere vet du. Godt å høre fra deg igjen, jeg har sett etter nytt av og til.

Det er så godt å lese dine kloke ord, du er flink til å sette ord på tankene dine. Vi har også opplevd en tragedie i vår omgangskrets for ikke så lenge siden, og ordene dine blir veldig aktuelle for oss. Særlig disse:

"Men det er jo ingen drøm, det er virkeligheten. Og den må vi leve med". Vi er tross alt bare tilskuere her, men vi ser hvor viktig det er å ta vare på de nære ting og dem vi er glade i. Leve hver dag, man vet ingenting om hva livet bringer. Og allikevel så er det så mye glede å oppleve i de små ting. Jeg håper at jeg klarer å være så klok hvis jeg en gang blir så sterkt rammet selv. Noe jeg forsåvidt har vært. Men det er så lenge siden at det faktisk føles som en drøm.

Ha en fin uke, Nirak. Og det var virkelig koselig å høre fra deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lavinia :dagens-rose:

Så fint at du viste deg igjen. Ja, jeg vet at du følger med oss. Du har støttet oss veldig - først datteren min og nå meg. Nok en gang tusen takk :klem:

Jeg har ikke vært så flink til å skrive i den senere tid. Har litt vanskelig for å uttrykke meg, samtidig litt redd for å utlevere meg for mye. Er også redd for at jeg skal høres veldig trist ut hele tiden. Det er jeg jo også, men vi har mange gode stunder sammen også. Vi har veldig mange gode minner og er flinke til å glede oss over de små ting.

Og det som virkelig gleder oss aller mest er den lille gutten vår. Det er et mirakel at han kom til oss. Gleder meg veldig til å følge med han videre i livet. Hadde aldri trodd at jeg kunne bli så glad i han som det jeg er :hjerter:

God natt til alle - nå blir et ett glass :vin: og så er denne dagen over :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Kjære Vennen og Lavinia!

Tusen takk for koselig bursdagshilsen :klem:

Jeg har hatt en hyggelig liten bursdagsfeiring i kveld sammen med dem som betyr aller mest for meg - mannen min, begge jentene mine og selvfølgelig barnebarnet mitt - "lille vennen". Jentene kom med tulipaner og bløtkake, mannen hadde kjøpt joggesko og tulipaner. Kan ikke tenke meg noe vakrere enn tulipaner, det minner om vår det!

Nå i sene kveldstimer kommer nok en gang tankene. I morgen er det ett år siden svigersønnen vår døde. Kjenner veldig godt hvordan vi hadde det da. Var så vondt å se hvordan han forsvant ifra oss. Heldigvis døde han stille og rolig uten smerter. Hvordan morgendagen blir er ikke godt å si. Har blitt fortalt at veldig mange skal besøke gravstedet hans. Godt at han ikke er glemt .

Nei, nå begynner det å bli sent. Klokka ringer 05.15 i morgen, så det er vel best å krype under dyna. God natt til alle! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har kommet dere gjennom denne tunge dagen, og at det er sant som det sies at det første året er det verste, pga alle merkedagene man opplever alene for første gang.

Og det er vel bare tiden som kan mildne sorgen. Den blir aldri riktig borte, men den blir lettere å leve med.

Tenker på dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

For en morgen - det er VÅR :hoppe::hoppe::hoppe: Sola skinner fra skyfri himmel, hestehoven titter fram, i veggen titter tulipaner og påskeliljer opp og jeg har klesvask ute for første gang i år.

Det skjer noe med kropp og sinn - vi er heldige vi som får oppleve dette.

Ja, vi kom oss vel gjennom torsdagen. Det ble en spesiell dag og det vil det alltid bli. Vi var flere ganger på kirkegården, siste gangen rundt midnatt. Det var og er så vakkert der. Masse blomster og lys, han er ikke glemt, nei. Fra kona si fikk han et vakkert hjerte av røde roser. Vi andre la på litt forskjellig. Huff, jeg fikk et ordentlig gråteanfall i blomsterbutikken. "Dama bak disken" stilte litt for personlige spørsmål og det takla jeg dårlig. Men, men, de er vel vant til litt av hvert. Det er iallfall første gang jeg går gråtende ut av Strømmen storsenter :grine:

Nå begynner et nytt år. Sorgen er den samme, men som Lavinia sier så håper jeg det blir litt lettere å leve med den etter hvert. Gir meg for denne gangen. Fikk akkurat besøk av den store og lille Vennen. Vi tar oss en tur ut i det fine været og nyter det livet vi har fått tildelt :reise:

En god dag og en god uke ønskes dere som måtte titte innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Hei :vinke:

For en morgen - det er VÅR :hoppe::hoppe::hoppe: Sola skinner fra skyfri himmel, hestehoven titter fram, i veggen titter tulipaner og påskeliljer opp og jeg har klesvask ute for første gang i år.

Det skjer noe med kropp og sinn - vi er heldige vi som får oppleve dette.

Ja, vi kom oss vel gjennom torsdagen. Det ble en spesiell dag og det vil det alltid bli. Vi var flere ganger på kirkegården, siste gangen rundt midnatt. Det var og er så vakkert der. Masse blomster og lys, han er ikke glemt, nei. Fra kona si fikk han et vakkert hjerte av røde roser. Vi andre la på litt forskjellig. Huff, jeg fikk et ordentlig gråteanfall i blomsterbutikken. "Dama bak disken" stilte litt for personlige spørsmål og det takla jeg dårlig. Men, men, de er vel vant til litt av hvert. Det er iallfall første gang jeg går gråtende ut av Strømmen storsenter :grine:

Nå begynner et nytt år. Sorgen er den samme, men som Lavinia sier så håper jeg det blir litt lettere å leve med den etter hvert. Gir meg for denne gangen. Fikk akkurat besøk av den store og lille Vennen. Vi tar oss en tur ut i det fine været og nyter det livet vi har fått tildelt :reise:

En god dag og en god uke ønskes dere som måtte titte innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingen ting. Har skrevet og skrevet, men ingen ting kommer fram. Klokka har blitt utrolig mye og snart må jeg stå opp. Jeg lover å komme sterkere tilbake en av de første dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG har jo blitt "ny", tror det har medført noen problemer. Uansett koselig å høre fra deg igjen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisann!

Jeg prøver igjen, sent, men godt håper jeg. Likte nok gamle KG bedre, men jeg er nok ikke blant de skarpeste på dette området :forvirret:

Her sitter jeg da, ganske solbrent etter det nydelige været vi har hatt i dag.

I morgen drar jeg til Parga - det beste sted jeg kan tenke meg :hoppe: Jeg drar sammen med den store og lille "vennen". Resten av fam kommer neste uke. Jeg skal altså være borte 2 uker - deilig.

Noen som lurer på hvordan det går med den lille vennen? Han er fortsatt det beste som har hendt mormor :hjerter: Han er faktisk 10 mnd i dag. Utrolig hvor fort tiden går. Han har så fin utvikling. Krabber rundt, reiser seg og vil veldig gjerne gå. Kjenner det godt i korsryggen av og tid, men det gjør ingen ting. Skravla går i ett sett, han ligner nok på pappaen sin der. Han er forøvrig en liten sjarmør med det rette blikket i sine brune øyne. Pappaen hadde også spesielle øyne og vi er alle glade for at lille vennen har arvet det.

Hvordan går det med sorgen, spør kanskje noen. Ja, hva skal jeg si... Den er der i aller høyeste grad. Men det er vel ikke det første jeg tenker på hver morgen lenger. Men hver gang den store og lille vennen drar herfra, ser jeg svigersønn gå ved siden av dem. Og kanskje er han med dem - ikke godt å si. Uansett så hadde han vært utrolig stolt av sønnen sin og av kona si. Hun er så flink og tålmodig, lille vennen er veldig aktiv.

Nå er denne dagen slutt. Tid for å krype under dyna. God natt til alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...

Heisann!

Nå er det VELDIG lenge siden sist. Men det betyr ikke at det ikke skjer noe, men tiden går så altfor fort. Sommerferien er snart over - har fire dager igjen - og lille vennen vår fyller ett år om fire dager.

Vi har hatt to deilige uker i Parga og så har jeg hatt noen dager på hytta med litt regn og vind, men pytt, pytt. Det finnes da regntøy, hehe.

Har lyst til å si litt om lille vennen vår som begynner å bli så stor. Det går så veldig fint med han. Synes han er helt spesiell. Utrolig sjarmerende unge. I går gikk han to skritt på egenhånd. Ellers går det i hundre rundt bord og stoler og ikke en eneste ting får stå i fred. Han er veldig kosete og søker kontakt. Blir nok veldig sosial. Der ligner han på pappaen sin. Han ble kjent med alle og "skravla" gikk hele tiden. Savner det, ja.

Ellers i ferien har jeg vært til tider i litt dårlig humør. Har så mange tanker i hodet som kommer frem når man har tid til å tenke. Kan bli så sint på denne kreftsykdommen som tar så mange liv. Og hvorfor skulle det ramme datteren min og familien forøvrig? Får nok ikke noe fornuftig svar på det og nok en gang må jeg lete etter det positive. Og det finnes heldigvis. Det å få besøk av lille vennen eller reise til han på besøk gir livet mening. Når han titter i dørsprekken og strekker fram hendene, så ser jeg jo at livet er verdt å leve. Om to dager begynner han i barnehage. Det går sikkert veldig bra, men en epoke er jo over. Men det er jo viktig for mammaen å komme seg ut i jobb igjen og det er en bra barnehage han skal begynne i.

Skal prøve å skrive litt oftere heretter og håper at noen følger med meg på veien.

God arbeidsuke til alle som må på jobb og gratulerer med ettårsdagen til lille vennen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du er innom med "rapport" :) Og :gratulerer: med 1-årsdagen :blomst:

Er nok ikke så lett å finne noen fornuftig til hvorfor noen rammes av sånne ting. Egentlig er vel det beste å ikke tenke for mye på det (selv om det ikke alltid er så enkelt...) og heller, som du sier, tenke på det positive. Men man har lov til å være sint og trist og rasende -de sier jo at det er sunt å få det ut...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 uker senere...

Hei igjen ;)

Innom en liten tur. Huff, nå er høsten kommet hit. Snart tid for pledd og peiskos. Ute er det +5 grader. Kan opplyse om at i Parga er det nå +25 grader. Den som kunne vært der!

Ellers går livet sin vante gang. Er for tiden sykmeldt - nakken og skuldrene låste seg helt forrige mandag. Kjedelig å gå sånn, men vet at jeg spenner meg. Tenker nok litt for mye. I tillegg trives jeg ikke på jobben lenger og det gjør ikke saken noe bedre.

Men jeg trives som mormor :hjerter: Denne lille gutten vår er fortsatt like skjønn. Han blir så stor. Kommer stadig noen nye ord - bl.a. momo (gjett om jeg er stolt!), men han er nok enda mer glad i bestefar. Men det får gå - gutta må jo holde sammen. Nå går han 6-7 skritt uten støtte. Ikke dårlig det, flinke gutten. Han trives veldig godt i barnehagen. Jeg er så heldig at jeg får passe han en dag i uka. Da koser vi oss veldig :klemmer:

Ønsker alle en god helg. Håper at det blir noen fine dager. Vi skal i konfirmasjon. Jeg er fadder til konfirmanten, så nå må jeg tenke litt på talen jeg skal holde. Det skal nok gå bra. Har mange fine minner fra han var liten. Det er den eneste "tanteungen" jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Heisann!

Hjelpes meg, nå er det lenge siden sist :sjenert:

Men jeg har da lyst til å fortelle at det går bra med oss - hvis noen skulle lure på det.

Ved inngangen til et nytt år, kommer det jo alltid så mange tanker. Man tenker tilbake på det som har vært og lurer på hvordan framtida blir. Når det gjelder det siste, er det vel best å ikke vite for mye.

Den lille gutten vår vokser og blir så stor. Han løper rundt og skravla går. Skjønner ikke alt han sier, men han elsker å erte mormor. Når vi spør om han kan si mormor, svarer han alltid "tante" - lille ertekroken min :kgbaby: Hadde en spesiell opplevelse i går. Vi var på grava til pappaen hans og han ropte så høyt han kunne: "pappa, pappa". Han skjønner jo ikke sammenhengen enda, men det var veldig rørende.

Dette var noen ord på årets første dag. Jeg ønsker alle som måtte titte innom et riktig godt nytt år.

Nyttårsklem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nirak

Jeg tenker på dere rett som det er, men du faller ut av mine innlegg når du er så sjelden innom ;)

Godt å høre at det går bra med dere, det er rart hva mennesket tåler. Livet går videre, og man må henge med. Jeg har noen mennesker i min nærhet som har opplevd det samme som dere. De er fantastiske, men dagene deres er en blanding av glede og sorg. Sorgen synes ikke så godt, men den er der. Vi som er rundt kan bare være der og støtte når det trengs. Eller rett og slett hjelpe dem med å leve et så normalt liv som mulig. Framtiden er det best å ikke gruble over, jeg er glad man ikke vet noe om det. Men man har en plikt på seg til å gjøre øyeblikket best mulig. Jeg tror dessuten det er viktig å gi sorgen plass. Har du lest Espen Olavsen sin bok? Det er noe av det nydeligste jeg har lest, tårene mine rant mens jeg leste. Anbefales hvis du orker!

Håper du og dine får et lykkelig og harmonisk år fylt av glede over lillegutt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...