Gå til innhold

Niraks dagbok


Nirak

Anbefalte innlegg

Heisann :vinke:

Jeg er en dame, over den først ungdom for å si det sånn! Inne i mitt hode er det så mange tanker. Føler at jeg trenger å si litt om det. Jeg har vært gjennom en periode med stor sorg :grine: og glede :)

Dette ble en rotete start, men det er sånn det er inne i mitt hode. Jeg skal prøve å uttrykke meg litt klarere:

JEG SKAL BLI MORMOR! Det er en stor glede. Samtidig er jeg veldig trist - særlig en fredagskveld med litt rødvin. Mitt lille barnebarn blir født uten pappa til stede. Han døde for 4 måneder siden. Hans kone - min datter - er utrolig tapper Hun ser positivt på alt, det lærte hun av sin mann.

Jeg vet at hun vil klare det veldig bra, men det er veldig spesielt. Det er ikke mange dager igjen til termin. Jeg gleder meg så utrolig. Tenk å få holde den lille og kose med han (vi vet at det blir en gutt - pappaen fikk beskjed om det før han døde) :klem:

Dette ble en rotete start :Nikke:

Endret av Nirak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bustetroll!

Takk for at du har vært innom hos meg :klem: Du er veldig kjapp da! Jeg er ganske ny i "gamet" på KG. Var veldig spent om noen ville finne meg.

Ja, jeg håper å bli mormor veldig fort :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!! :):velkommen: til oss Nirak med dagbok. Så gøy at vi har kvinner i ALLE aldre her på Kvinneguiden!!! YES! Vi ruler hehe...

Gratulere som bestemor-in-spe :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Scorpina og Kira :vinke:

Ja, Scorpina, du vet alderen betyr ikke så mye - ikke størrelsen heller, hehe :ler: . Spesielt ikke for oss nord for Sinsenkrysset.

Så koselig at du fant meg, Kira :klem: Jeg har lest mange av dine innlegg på andre sider. Du har vært til stor trøst og støtte. :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det vet jeg!!

Forøvrig er det godt med litt mindre varme ute - spesielt for en dame i min alder. Gradestokken viser "bare" 15 grader. Det er lenge siden sist. Tenker spesielt på datteren min. Ikke greit å være høygravid i den varmen som vi har hatt nå . Men hun takler det også - som alt annet. Mor er skikkelig stolt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så varmt her. Ikke så mye som en sky på himmelen. Skulle ønske man kunne rope på vinden. :)

Håper du har en fin dag, og at datteren din klarer de varme dagene fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :vinke:

Jada, jeg har hatt en fin og varm dag. Ingen fødsel på gang, men det er noen få dager til termin enda :forvirret:

I dag har mannen og jeg vært en tur på kjøpesenter. Vi kjøpte med litt frukt til den vordende mor. Deretter besøkte vi pappaen sin grav. Det er så godt å være der, men akk så trist :grine: Gravstedet er så pent. Masse blomster - vet ikke hvor alle kommer fra. Koselig at så mange tenker på han som er død.

Det går bra med datteren vår - vi venter og venter. I mellomtiden gjør jeg meg mange tanker: Hvordan mormor skal jeg bli? Jobber med barn til daglig og det viktigste tror jeg er omsorg og å ha tid. Jeg vil bli en mormor som legger andre ting til side når den lille trenger meg :troest:

Jeg gleder meg så utrolig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du blir en flott mormor jeg. :)

Du virker i allefall utrolig reflektert og positiv, på tross av det vonde som har skjedd - og det virker som du er en fantastisk mor for din datter, så jeg er sikker på at du blir en flott mormor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Bustetroll, for pene ord :smilyblomst:

Fint å få bekreftelse på at man tenker i riktige baner.

Dagen i dag ha vært fin, selv om det har vært mange tårer, men også latter. Skriver mer om det i morgen. Tror jeg tar med meg boka mi og går til sengs nå. Sov dårlig i natt - mange tanker som svirrer rundt i hodet :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :vinke:

Så har det blitt mandag og jeg har IKKE blitt mormor. Har brukt ventetiden i dag til å vaske (fri hver mandag) :plystre: Tiden går litt fortere når man holder på med noe.

Kanskje lille gutten vår kommer i morgen? Da har mannen og jeg bryllupsdag :kline: Så det er en fin dato!!! Vi lever i spenning.

Så til gårsdagen: Starta med regnvær og det er deprimerende i seg selv. Mannen serverte ostekake og brus på senga (sunn frokost ikke sant ?) I motsetning til barna får jeg ikke noe ekstra energi av søte saker.

Deretter begynte det triste: Hører mye på P4 og der var det så mye musikk som fikk meg til å tenke på vår døde svigersønn. I begravelsen ble det spilt sang av Katie Melua og mens han lå syk spilte vi mye av Sting. Utrolig hva musikk kan gjøre med meg. Kanskje kommende bestemødre også har problemer med hormonene? :forvirra:

Dagen avslutta vi med grilling i det fine sommerværet. Så alt i alt ble det tilslutt en bra dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

For det første tror jeg du blir en drømmemormor. Du virker som et utrolig reflektert, varmt menneske, du har vært en kjempestøtte for datteren din i den tunge tiden. Og du gleder det voldsomt til det lille barnet som skal komme. Du blir sikkert en annerledes mormor enn din egen var, og min for den sakens skyld, men tidene forandrer seg. Og jeg ser hvor mye glede mine barn har av sine besteforeldre selv om de er travle. Men de er også tilstede, de en en annen generasjon, men de lever sine liv ved siden av besteforeldrerollen og har masse opplevelser og kunnskap å bringe videre til barnebarna.

Og jeg vet også hvor mye minner det er i musikk, gode og triste. Og det er terapi, og virkelighetsflukt og masse stemning. Dessuten lever jeg etter det overbevisning at sorg er noe man skal komme gjennom, ikke komme over. Og derfor må man sørge, man må gi seg tid, selv om det er vondt. Og jeg har sett hvordan det kan gå hvis man skyver sorgen under teppet. Den blir ikke borte, den kommer igjen, og da kanskje i en annen form som bare er ennå vondere.

Så krysser jeg fingrene for at imorgen blir dagen hvor babyen velger å komme til verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann! :vinke::vinke:

Ja, i kveld skjedde det endelig noe spennende! Jeg har blitt MORMOR :-D

Nå er det ganske seint, så jeg håper å få skrevet mer i morgen. Men jeg må jo besøke den lille og mammaen hans også.

:velkommen: Lille venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Så flott. Gikk alt greit og fint?

Gratulerer så masse. Hils til mammaen med en gratulasjon også.

Kos deg i morgen på besøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er jeg her igjen :vinke::vinke::vinke:

Dette har vært noen helt utrolige dager. Å bli mormor er så STORT :hoppe: Det var veldig stort å bli mamma også, men å oppleve neste generasjon også, ja helt ubeskrivelig. Ammetåke er et kjent begrep. Tror jeg skal innføre et nytt ord: mormortåke. Jeg går rundt i min egen drømmeverden og er svært rotete til tider. F.eks.: står i dusjen og glemmer å vaske meg (kommer på det etter hvert), tar kollegaenes klær med hjem fra jobben og sier mye "tull". Men det er gøy :enig:

Så til fødselen: Det tok sin tid og det var til tider tøft. Det var utrolig hardt å se barnet ditt ha det så vondt. Mine egne fødsler ble ingen ting i forhold. Men slik har det alltid vært. Når barna lider har mor det vondt (far også selvfølgelig).

Men jeg er veldig glad og takknemlig over å ha vært til stede. Har ikke ord som beskriver følelsene mine. Og så har vi fått verdens vakreste lille gutt :Nikke:

Vi henta han og mammaen hjem i dag. Etterpå har han stort sett sovet. Med andre ord helt eksemplarisk. Vi får se hvor lenge det varer :legrine: Gleder meg til i morgen. Da skal jeg igjen få hilse på lillegutt.

Til slutt i kveld sender jeg takknemlige tanker til pappaen. Han som sammen med mammaen ga oss denne gaven. Så forferdelig trist at han ikke er sammen med oss og får oppleve dette. Men jeg velger å tro at han følger med oss fra et eller annet sted. Det er lov å håpe. Kan i alle fall forsikre han om at vi skal fortelle den lille om hvilken fantastisk pappa han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...