Gjest gjest1 Skrevet 24. september 2006 #41 Del Skrevet 24. september 2006 Er stadig innom dere og leser, ikke alltid jeg orker å skrive. Men det er så koselig å se nytt om dere og den fantastiske, lille babyen Tips for å endre signaturen din: Du går inn på din profil, scroller helt nederst på siden. Der trykker du på endre signatur, gjør endringen, og oppdaterer. Og jeg er fortsatt like imponert over hvordan dere takler situasjonen deres, en fra meg. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 24. september 2006 #42 Del Skrevet 24. september 2006 Nå har jeg lest om svigersønnen din som døde og det lille nydelige barnebarnet :grine2:! Vil gi dere en og si at dere er sterke og at datteren din er heldig som har deg! For å endre tittelen på dagboka: Gå inn på første siden og velg "endre" etter det aller første innlegget ditt. Da får du også mulighet til å forandre på tittelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 24. september 2006 Forfatter #43 Del Skrevet 24. september 2006 Heisann! Tusen takk til kira og miiip for fine ord og gode tips Jeg skal gjøre et forsøk på endring av tittel i morgen. Akkurat nå er jeg tom for ideer og hodet er litt tungt etter litt for mye søt hvitvin fra Italia (Saracco). Typisk dessertvin kanskje, men vi drakk den til stekt laks - huff a meg - ikke greit å være litt amatør på det området også Men flaska forsvant den! Lillegutt og mammaen har akkurat reist hjem etter nok en koselig kveld. I morgen går turen til kjøpesenter. Vi skal bestille sydentur. Jippi Det blir tur til Parga i juni neste år. Lenge å vente, men viktig å ha noe å se fram til. Ønsker alle en god natt og en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #44 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei igjen Ja, så er jeg tilbake igjen. Med hjelp av min datter er tittelen på dagboka endret. Litt kjedelig kanskje, men det er sånn livet mitt er for tiden - mange tanker. Jeg har gamle foreldre og det krever sitt. De forventer besøk hver dag og jeg prøver å få til det - de bor ikke langt unna heldigvis. Jeg jobber jo i barnehage. Det er givende, men fryktelig slitsomt. Jeg har valgt det sjøl, så jeg skal ikke klage. Min kjære mann er ikke krevende, men han trenger litt omsorg han også Dagen i dag har jeg tilbragt sammen med den lille prinsen vår og mammaen hans. Nå er sydenturen "i boks", så nå kan vi bare glede oss. Vi tre skal være der i to uker, mens mannen min, en datter til og hennes samboer kommer ned til oss siste uken. Ikke lett for reisebyrået å skjønne dette, men det ordnet seg til slutt. Vi har også hentet mange fremkalte bilder i dag. Det ble veldig sterkt for meg. Det var så mange fine bilder av vår kjære svigersønn: Fra bryllupet deres, siste jula, siste bursdagen, nyttårsaften, mange koselige middager m.m. Og bilder fra den dagen vi fikk vite at vi skulle bli besteforeldre. Tenker på hvor glade vi ble og hvor lykkelige datter og svigersønn var. Godt at vi ikke da visste hva som ventet oss noen dager senere. Men som jeg har sagt før: livet går faktisk videre. Og det er den lille gutten "vår" et tydelig bevis på. Han blir bare mer og mer nydelig. En samtale med han på stellebordet er for tiden det beste jeg vet. Han gurgler og prater på sitt vis. Han smiler mer og mer og da er han så utrolig lik sin pappa. Veldig spesielt å se det. I morgen kommer han igjen og da kan vi fortsette å kose oss. Nå har klokka passert 24.00 og ute plaskregner det. Jeg skal bare henge opp en klesvask og etter det er det senga som venter. God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #45 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei igjen! Lenge siden sist. Tiden flyr utrolig fort. Mannen min og jeg har akkurat gått en lang kveldstur med hunden. En fin høstkveld - litt kjølig. Måtte frem med skjerf og vanter for første gang. Men deilig med frisk luft etter en skikkelig stressende dag på jobben. 17 barn som var "høyt oppe" og 2 voksne de siste timene - da går det unna. I morgen er det en ny dag med nye utfordringer. Jeg har ikke sett lillegutt på 2 dager nå og det kjennes rart. Er jo vant til å se han hver dag. Må jo venne meg til det. Har forøvrig noen av klærne hans her, så jeg får "snuse" litt på dem. Jeg gleder meg til i morgen. Da får vi besøk igjen. Regner med at han har forandret seg litt igjen. Det skjer noe hele tiden. Han "prater" stadig mer og mer og griper etter ting. Rart å se. Spennende tid framover. Jeg har besøkt pappaen hans i dag. Tente lys - godt å ha vært der en tur igjen. Var helt alene på kirkegården og mange tanker gikk gjennom hodet mitt. Klarer ikke helt å sette ord på det, men livet er rart. Mange forskjellige skjebner samlet på ett sted. Sånn ble det... Ønsker alle en god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2006 #46 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det er deilig med frisk høstluft og klart vær. Og samtidig ganske varme timer midt å dagen. Det har vært en nydelig høst så langt. Viktig å nyte disse fine stundene. Og livet er mangfoldig, vi vet ikke hvor det går. Det er rart hvor mye et menneske tåler, hva vi kommer gjennom, med arr og sår , javel. Men vi står oppreist, vi klarer å sette pris på de små gledene, kanskje ennå mere enn tidligere. Noen dager er mørke, men så blir det lyst igjen. og livet er godt å leve. Og det er ennå bedre når vi har noen å være glad i, små eller store mennesker som betyr alt for oss. Håper dere får en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #47 Del Skrevet 14. oktober 2006 Ja, Kira, det er så sant som det er sagt. Skulle ønske jeg var like flink til å sette ord på ting som det du er. Den lille gutten vår og mammaen hans har akkurat reist hjem. Vi har spist en god middag sammen. Nå håper jeg at lillegutt sover godt i natt også, slik at begge to får slappet av. Han har kommet inn i en god rytme når det gjelder nattesøvn nå, men en vet jo aldri hvor lenge det varer. Pappaen hans sov godt til han var 9 mnd., deretter var det full fart. Ellers er det stor utvikling på lillegutt. Han studerer hendene sine og griper etter ting. Tydelig at han ser mye bedre på lang avstand og smilet er aldri langt unna. Han er bare så utrolig skjønn. Jeg er så ubeskrivelig glad i denne lille gutten og så takknemlig for at han har kommet til verden. Vi har ventet lenge .... "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" Ellers går mine tanker til Hilde fra "lengelevehilde" og hennes familie i kveld. Hilde døde sist natt. Tilbake sitter mannen hennes og tre barn, to av dem veldig små. Tenker veldig på dem nå. Vet hvordan de har det, tror jeg. Ufattelig trist og urettferdig. Denne h.... sykdommen tar så mange liv. Ønsker at noen snart må finne svaret på hvordan denne sykdommen oppstår. Det er viktig å støtte kreftsaken. Hver lille krone teller. Jeg vil avslutte med HVIL I FRED HILDE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #48 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei igjen Ja, da var nok en helg over. En solrik lørdag og en utrolig tåkete og fuktig søndag. Det er høst - ingen tvil om det. Hva kan jeg si om dagen i dag? Det har ikke skjedd så veldig mye. Litt klesvask, oppvask og rydding. Lillegutt skal døpes neste måned og festen skal være her hos oss. Det blir mange gjester og vi har litt bedre plass. Derfor har jeg begynt med litt vask og ordning av huset. Mammaen til lillegutt har bursdag på samme tid, så det blir dobbel feiring. Gleder meg veldig til det. Koselig å møtes igjen. Sist vi så hverandre var i svigersønns begravelse. Viktig å se hverandre når det er noe hyggelig å feire også. Ellers har tankene mine vært mye hos "lengelevehilde"`s mann og barn i dag. Mannen hennes, Geir, skrev så fine ord. Jeg føler så inderlig med dem. Sykdommen og den siste tiden med vår svigersønn kom så nærme. Huff, som tårene rant. Jeg bør ha en tørkerull stående ved pc`en. Jeg er født uten "filter". Forstår ikke hvor alle disse tårene kommer fra. Men, men, det er sånn det er. I tillegg spilte P4 nok en gang Katie Melua og det gjør det ikke lettere for meg. Musikken er aldeles nydelig. I dag gråt imidlertid lillegutt så kraftig mens Katie Melua sang, så jeg klarte til en viss grad å skjerpe meg. I morgen får vi besøk av lilegutt sin kusine. Hennes mamma, svigersønns søster, døde jo noen dager før vår svigersønn døde. Tror hun også trenger litt omsorg. Vi møter henne på skolen. Så skal vi steke pannekaker og kose oss. Tror hun setter veldig pris på det. Hun er ei jente som tross sin unge alder har opplevd mye vondt. Det er viktig å ta vare på hverandre. Ønsker alle som "titter" innom en god uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #49 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei igjen Mandag morgen - ny uke og nye muligheter Her hos meg er det utrolig grått og det er spådd regn. Men, men jeg har ukefridag og kan ikke la været stoppe meg. Jeg er imidlertid ikke veldig flink til å bruke fridagene fornuftig. Men som før nevnt nærmer det seg barnedåp med raske skritt, så nå må jeg bare ta meg sammen. Vi har vært barnepassere denne helga. Denne lille gutten vår er bare så nydelig og det er en ære å få lov til å passe han. Han sover godt om natta og er veldig grei å ha med å gjøre. Han er vant til å høre "trollmorsangen" før han sovner og litt ut i sangen så spytter han ut smokken og synger med på sitt vis. Gjett om det er rørende og gjett om tårene renner hos meg Jeg har ikke ord som dekker hvor glad jeg er i denne lille "gutten" vår Men tilbake til dagen i dag: Først en tur i dusjen, så klesvask, lufte hunden og kanskje pusse vinduer innvendig? Til middag i dag står "får i kål" på menyen. Det skulle vi hatt i går, men ble ikke ferdig. Typisk meg Ønsker alle en god uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. oktober 2006 #50 Del Skrevet 23. oktober 2006 Fårikål er godt Det har vært et trist vær i dag, skikkelig høstvær. Nå er det nesten så jeg ønsker meg snø, da blir det i hvert fall lysere. Men det er koselig å sitte inne i sofakroken om kvelden, med varm drikke og tente stearinlys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #51 Del Skrevet 23. oktober 2006 God kveld :kgblunk: Dagen ble grei den. Det eneste jeg ikke fikk gjort, var vinduspussen. Men det kommer flere dager. Fårikålen var god, men mangla litt salt. Tok det jeg hadde, men det var ikke nok. Men vi ble mette Lillegutt og mammaen har også vært her - håper han ikke får problemer med magen p.g.a. kålen. Han begynner å bli en "stor" lillegutt nå. Vi var innom helsestasjonen for å veie og måle han. Vekten er 6300 g og lengden 63 cm. Helt perfekt for en gutt som blir 12 uker til torsdag. I morgen får jeg ikke vært sammen med lillegutt. Jeg skal først på jobb kl.7.00 (det er tidlig det) og deretter på kino med to venninner. Vi skal se "The devil wears prada". Blir spennende det. Noen synes filmen er fin, mens andre ikke liker den. Jeg husker ikke sist jeg var på kino, så bare det blir jo en opplevelse for meg. Håper vi får tid til en kaffe m.m. etterpå. Ikke sikkert det går. Disse venninnene mine er skikkelige stressa. I så fall får jeg ta kaffen hjemme. Til slutt må jeg si heia Vålerenga. De vant i går og i tillegg tapte LSK i dag. Så nå ligger Enga på 3.plass. Håper virkelig de klarer å holde seg der. Teit at Rosenborg vinner serien, men, men. Klarte jeg å erte på meg noen LSK og RBK supportere nå? Bare si ifra Heia ENGA og god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #52 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei og god morgen Og for en morgen det er - skyfri, klar høsthimmel og sola som titter fram i øst. Var veldig spennende å titte ut for å se om det hadde kommet snø i natt. Det hadde det ikke. Kan godt vente litt for min skyld. Stor dag i familien i dag - lillegutts mamma fyller 30 år Tenk at det er så lenge siden jeg ble mamma for første gang. Det sier litt om min alder også det. Det er bra jeg ikke føler meg så gammel. Vi feirer med god mat i kveld og så blir det familieselskap senere i.f.m. lillegutts dåp. Sender mange tanker til han som ikke får vært med oss - det blir rart å feire uten han. Det er vel sånn det blir. Ved store høytideligheter er savnet enda større enn vanlig (hvis det er mulig). Har hatt noen tyngre dager igjen nå, men, men. Ja, forresten, filmen på tirsdag? Jeg synes ikke den var spesielt god. Klarte faktisk å sovne to ganger. Min sju år yngre søster likte filmen mye bedre, så det er kanskje min smak som er litt på villspor. Men hyggelig å gå ut en tur. Ønsker alle en god søndag og mange til vår kjære datter med ønske om en hyggelig bursdag. Du er en utrolig tapper og positiv jente som vi er veldig stolte av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #53 Del Skrevet 29. oktober 2006 Tilbake fra veldig koselig bursdagsfeiring God vin og mye god mat - 3-retters, gjett om jeg ble mett! Er det bursdag, så er det bursdag. Tilbake var det rett på tekst-TV. Jippi - Enga vant i dag også. Nå ligger det an til at de klarer 3.plassen. Ikke dårlig det etter den vårsesongen Lille gutten vår har ikke vært med i kveld. Han var hjemme hos min svigerinne. Han ble nok veldig trøtt etterhvert. Men etter litt mat og trøst av mammaen sin sovnet han som en stein. Det er trygt og godt hos mamma Jeg gleder meg til i morgen. Da skal jeg passe han. Mammaen skal fikse håret. Håper det blir oppholdsvær. Da skal vi trille en tur opp til kirkegården for å besøke pappaen hans. Det er en passe lang spasertur. Det har forøvrig snødd her for første gang i kveld. Det meste er borte igjen. Nå må jeg få skiftet til vinterhjul. Alltid sent ute med det. Sånn er det bare. til dere som stikker innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. oktober 2006 #54 Del Skrevet 30. oktober 2006 Innom med et lite livstegn. Lillegutt vokser og trives, og det høres ut som om dere har det bra. Vinteren er på vei, det er tydelig. Litt deilig g litt vemobig, synes jeg. Men jeg er et sommermenneske Men vinteren har sin sjarm den og. Vi får nyte dagene våre, kose os inne med varmt i koppen, og litt vin foran peisen er koselig det og. Ha en fin uke, og kos deg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #55 Del Skrevet 30. oktober 2006 Koselig at noen legger igjen spor i boka mi, Kira! Jeg er definitivt heller ikke noe vintermenneske. Går inn i en lang "fryseperiode" nå. Her snør det skikkelig og min bil står ute med sommerdekk. Begynner på jobb kl.6.45 i morgen. Fare for at det blir en tidlig spasertur i morgen. Trim er sunt, eller... Ellers har jeg kost meg veldig med lillegutt i dag. Som før sagt, han er bare så utrolig skjønn. Kan være rasende sint (like god for det) og i neste øyeblikk så veldig blid. Vi trilla en tur opp til kirkegården og tente lys. Syntes det var veldig trist å være der i dag. Lillegutt og jeg ved grava. Men det er vel en del av sorgprosessen det også og jeg er glad for å ha vært der. God uke til alle og kle godt på dere i vinterkulda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 19. november 2006 Forfatter #56 Del Skrevet 19. november 2006 Hei igjen Hvor blir tiden av? Det lurer jeg på. Har hatt en veldig hektisk periode. Derfor er det veldig lenge siden jeg skrev noe her. Vi har vært gjennom "allehelgens dag" - det ble en veldig spesiell og trist opplevelse. Mange etterlatte var samlet i kirken. Huff a meg - det ble mange tårer. Føler at det er noe som sitter i meg ennå, men jeg er veldig glad for at vi møtte opp. Helga etter var det barnedåp. Da hadde vi det veldig koselig. Men nok en gang var savnet etter dåpsbarnets pappa veldig stort. Det er så meningsløst at han ikke fysisk får være med på alt det fine vi opplever med lillegutt. Lillegutt oppførte seg eksemplarisk i kirken (og etterpå), selv med en helt håpløs dåpslue, som aldri satt der den skulle. Nå på fredag var det julebord med jobben. Spiste god middag og var på standup-show etterpå. Standup er definitivt ikke min greie, men, men. Det ble forøvrig litt mye rødvin, så hodet var ganske tungt i går. Og da passa det heller dårlig at min gamle onkel hadde bursdag og vi var bedt i selskap i går kl.17. Kom oss dit, men var glad da vi kunne dra hjem og krype under dyna. I dag har det vært litt roligere. Har vært en tur på gravlunden igjen og tent lys. Fortsatt veldig pent der. Gravstøtten er på plass og i.f.m. dåpen ble det lagt på mange roser i tillegg til lyng og mose. Så rart å tenke på han som ligger der. Ønsker alle en god arbeidsuke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #57 Del Skrevet 1. desember 2006 Hei! Så er desember her! Og for et desembervær vi har - småregn, vind og nesten 10 varmegrader. Plenen er grønn og noen av løvtrærne har allerede store knopper. Hva skjer med trærne hvis det blir skikkelig kaldt mon tro? Nye knopper eller blir det trær uten blader til sommeren? Jeg bare spør, jeg :klø: Som det sommermennesket jeg er, kan vi godt hoppe over hele vinteren. Men det er jo synd for alle skiglade barn at snøen ikke kommer. Vi har imidlertid hatt en fin tur med aking i barnehagen. Glad for at vi kom oss ut den dagen. Neste dag hadde snøen regna bort. Nå har jeg ikke vært på jobb på 2 uker. Har vært sykmeldt - virus med halsvondt m.m. Blir jo smitta av barna hele tiden. Skulle ønske foreldre hadde muligheter til å være mer hjemme med "halvsyke" barn. Det hadde hjulpet oss som jobber i barnehage. Men formen er bedre og nå er det snart helg. Om noen timer kommer go`gutten vår til oss Mammaen skal ut en tur med venner og han skal overnatte. Det gleder jeg meg veldig til. Han er blitt så stor, straks 4 måneder, og som jeg har sagt mange ganger, et nydelig barn. Ting skjer så fort med sånne små, veldig spennende å følge han videre i livet...... Ønsker alle en varm og god adventstid uten for mye stress og mas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #58 Del Skrevet 29. desember 2006 Morgenstemning i romjula: I øst den vakreste soloppgang du kan tenke deg. Sola slynger sine røde og orange stråler over kirken der svigersønnen vår ligger begravet. På gulvet i stolen sin sitter sønnen hans, utrolig blid og fornøyd, etter en god natts søvn. P4 spiller Sting med "Fields of gold". Dette ble mye følelser for meg. Ønsker alle en god dag. Jeg skal fortsette å kose meg med lillegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #59 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei igjen! Veldig lenge siden sist. Nå er vi allerede ferdig med en måned av det nye året. Tenker på hva det året vil bringe - godt vi ikke vet. Synes det er vanskelig å sette ord på tankene mine for tiden. Føler meg litt ensom her inne......... Men jeg prøver denne gangen også. Så får vi se om eller når det blir noen neste gang. Først noen ord om det herlige lille barnebarnet vårt. Om to dager er han seks måneder gammel og vi skal feire halvårs bursdag. Han er blitt så stor og fin. Utrolig blid og fornøyd og veldig sosial. Han ligner nok på pappaen sin der. De første tennene er på plass og "skravla" går i ett kjør. Han ligner på mammaen sin synes jeg, men de brune øynene har han etter pappa. Ingen tvil om hvem som er hovedpersonen hos oss - en herlig liten skapning. Takk for at du er til! Å tenke et år tilbake i disse dager er tungt. Et år siden vår svigersønn ble operert i dag. Kjenner så godt følelsen vi hadde da vi dro for å besøke han om kvelden. Å se han ligge der i senga uten å kunne bevege seg ordentlig var forferdelig. I tillegg hadde han mistet språket - og han som var så utrolig glad i å prate. Å se reaksjonen til datteren vår da har satt dype spor. Utrolig at det har gått et helt år allerede. Men livet går som tidligere sagt videre. Vi må gjøre det beste ut av det og jeg synes vi har vært "flinke" til det. Mange tunge stunder, men vi prøver å løfte hverandre opp når det er som verst. Og så har vi denne lille gode gutten da. Han gjør livet verdt å leve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. februar 2007 #60 Del Skrevet 1. februar 2007 Så hyggelig å høre fra deg igjen Tenkte på dere forleden og lurte på hvordan det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå