monja Skrevet 6. august 2006 #21 Del Skrevet 6. august 2006 Gratulerer som nybakt mormor til en liten prins Og velkommen som dagboknabo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 6. august 2006 #22 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg blir så glad, men samtidig så trist av å lese her. Håper dere koser dere masse alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #23 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg velger å tro at pappaen ser sin lille sønn et sted fra. Som mine barn sa da vi mistet oldefar: "Jeg tror han sitter på en sky og passer på oss, mamma" Og om ikke annet, så er det en god tanke. At de som ikke er sammen med oss lenger, er et annet sted og passer litt på oss Ha en fin uke i "mormortåken" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 7. august 2006 Forfatter #24 Del Skrevet 7. august 2006 Kira, Bustetroll og monja: Tusen takk for fine ord Gjett om jeg trives som mormor Han er så nydelig denne lille prinsen vår. I dag hadde han noen trekk i ansiktet - det ser ut som han smiler - og han var så utrolig lik sin pappa. Pappaen var veldig kjekk, så det er helt greit det. Han har snudd døgnet litt på hodet, så det er jo litt slitsomt for mammaen, men det er der vi andre må prøve å hjelpe til. Jeg skal bare jobbe i 4 dager, så har jeg 3 ukers ferie Håper å kunne hjelpe til litt ekstra da, slik at mammaen får sove litt. Takk til alle som er innom her hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 8. august 2006 Forfatter #25 Del Skrevet 8. august 2006 Hei Nok en dag er over. Prinsen vår er 4 dager. Hadde egentlig ikke tenkt å se han i dag. Først jobb og så møte på jobben gjorde at det ble litt sent. Men jeg måtte ta meg en tur. Han sov så fredelig da jeg kom Etter hvert våkna han , fikk ny bleie og så masse mat fra mammaen sin. Det er skikkelig sovemedisin for han, så deretter falt han i dyp søvn igjen. Håper det varer en stund så mammaen også får sove litt. De hadde hatt besøk av farmor i dag. Hun hadde med bilder av pappaen som liten baby. Det var som å se lille prinsen vår. Det kom noen tårer da, ja Men vi har jo ønsket at han skulle ligne på pappaen sin. Alikevel var det veldig spesielt. :kys_2: Til lille vennen og hans mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #26 Del Skrevet 11. august 2006 Hvordan går det med den lille prinsen, mammaen og mormoren hans ? Regner med at dere koser dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 13. august 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 13. august 2006 Hei igjen Noen dager siden sist nå. Tiden flyr så fort med små barn i familien. Det går veldig bra med den lille. Han er veldig glad i mat og sover godt om dagen Ikke fullt så glad i å sove om natta, men iflg. "boka" er det helt normalt. Klarer nok å snu det etter hvert. Han bryr seg i alle fall ikke om bråk. I dag har han, jeg og bestefar vært på håndballkamp (det var vi i går også forresten) og der var støynivået høyt. Den skal tidlig krøkes.... Kanskje han blir håndballspiller med sine lange slanke fingre.. Vi koser oss veldig med den lille. Synes han allerede er veldig våken. Følger veldig med - husker ikke hvor tidlig de fester blikket ?? Mammaen hans er også i bra form, men savnet etter pappaen er selvfølgelig veldig stort. Jeg føler veldig med henne. Sammen skal vi klare det I morgen kommer de hit på besøk - jeg gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 13. august 2006 #28 Del Skrevet 13. august 2006 Så godt at dere koser dere alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 15. august 2006 Forfatter #29 Del Skrevet 15. august 2006 Ja, da er jeg tilbake i heimen etter nok en koselig dag med den lille prinsen. Han blir bare mer og mer nydelig I dag har han vært skikkelig trøtt, så det blir spennende å høre i morgen hvordan natta har vært. I morgen skal vi ta med den lille og besøke pappaen sin grav. Det blir veldig spesielt. I dag har alt rundt svigersønns sykdom og død kommet veldig tilbake. En av mine beste venninner mistet mannen sin i kveld. Han hadde også kreft med spredning til hjernehinnen. Så nå blir det igjen begravelse - den 3. på 5 mnd - p.g.a. kreft i hjernen. Trist Lille prinsen vår er beviset på at livet går videre. Vi må leve mens vi kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2006 #30 Del Skrevet 16. august 2006 Lille prinsen vår er beviset på at livet går videre. Vi må leve mens vi kan. ← Det er rart hvordan tragedier og tap har en tendens til å hope seg opp i tid. Jeg har selv opplevd det. Og min konklusjon er som din. Vi må leve mens vi kan, og forsøke å gjøre det beste ut av hver dag. Selv om det ikke er lett i en tilstand av dyp sorg. Men når tiden går, og sorgen ikke lenger er så intens, er det viktig å fortsatt huske på å nyte livet. Men det er så fort gjort å glemme, i en hverdag fullt av mas og kjas. Dessverre. Fortsett å kose dere med lillegutt. Det er det viktigste av alt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 16. august 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 16. august 2006 Ja, Kira, det er så sant som det er sagt Det er viktig å kunne kose seg. Da vi fikk dødsbudskapet sent i går kveld, laget vi oss en cappucino (riktig skrevet ?) og så stekte vi vafler. Riktignok en hurtigmiks fra Toro - men med brunost gikk det ned på høykant. Kanskje det var p.g.a. kaffen at lillegutt har holdt mammaen sin våken store deler av natta Håper neste natt blir roligere. Så har vi vært og besøkt pappaen sin grav i dag. Vi snakket ikke mye om at det var første gang for lillegutt. Men vi tenkte nok det samme. Jeg velger å tro at pappaen følger med oss. Jeg har vel aldri vært spesielt kristen, men som min yngste datter sa da hennes bestemor døde: Det er lov å håpe at vi treffes igjen en dag. Det hadde vært stort det. Har også vært innom venninnen min i dag med noen blomster. Hun og barna trengte litt råd og støtte. Vi har jo akkurat vært gjennom den prosessen som de er i nå. Dette er også litt av en nybakt mormors hverdag. Ellers gleder jeg meg til i morgen. Lillegutt kommer på besøk og da skal vi fortsette og kose oss. Triller nok en tur bort på jobben min (har ferie nå). Har veldig lyst til å vise han fram. Er egentlig veldig stolt. Da sier jeg takk for i dag og ønsker god natt :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 21. august 2006 Forfatter #32 Del Skrevet 21. august 2006 Heisann Så stikker jeg en liten tur innom igjen. Tror mormortåka har letta nå. Føler at jeg sitter på en rosa mormorsky. Det er så utrolig stort dette jeg opplever Tenk at jenta mi har blitt mamma. Selv om hun snart blir 30 år, ser jeg jo på henne som et barn. Hun er så flink med den lille I dag har gullungen (kjært barn har mange navn) og jeg gått en trilletur i solskinnet - det var skikkelig varmt. Passer bra med fint vær nå. Jeg har sommerferie i to uker til. I morgen er det 5 måneder siden pappaen døde. Det har gått utrolig fort. Mye har skjedd. Tror vi besøker graven til pappaen igjen i morgen. Det er godt å være der. Vet han følger med oss. Sier takk for i dag. Skal se dokumentaren om Mette-Marit før jeg kryper til køys. Det er en annen historie. Heldigvis for dem så har de det bra. til alle som stikker innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. august 2006 #33 Del Skrevet 21. august 2006 Blir så rørt av å lese hos deg -lillegutt er heldig som har så flott og sterk mamma og mormor hos seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 24. august 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 24. august 2006 Hei igjen Tenk i dag er lille prinsen 3 uker! Utrolig at jeg har vært mormor så lenge allerede. Tiden går veldig fort og det gjør den jo i trivelig selskap. Denne lille gutten vår er så utrolig skjønn. Jeg har aldri sett en så vakker baby og jeg har ikke eventyrbriller på. Alle er enig med meg Helsesøster har vært på hjemmebesøk og hun syntes at han var veldig våken til å være så liten. Jeg er utrolig glad for å få være så mye sammen med han denne første tiden. Det blir anderledes med barnebarn enn med egne barn. Det er på en måte mere ro - for meg. Stakkars mammaen som fortsatt har det ganske stritt om natta, men det bedrer seg stadig. Hun er flink til å nyte tiden synes jeg. Noen ganger, når jeg kommer dit, sitter hun bare og ser på han mens han sover. Skjønner det godt. Du får aldri sett deg mett på han. Stadig nye fakter og ansiktsuttrykk. I morgen reiser vi på hyttetur. Ei lita hytte på hedemarken. Blir veldig koselig. Gleder meg. I går var vi i begravelse igjen. Første begravelse i samme kirke som svigersønn ble gravlagt for ca. 5 mnd siden. Veldig spesielt. Gikk forsåvidt greit så lenge jeg klarte å fokusere på han som nå var død. Men tankene vandrer og svigersønn var ofte innom mitt hode. Da kom tårene i strie strømmer. Men det er vel terapi i det også. Liver går jo videre - det er lillegutt bevis på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 24. august 2006 Forfatter #35 Del Skrevet 24. august 2006 Huff da, hvem er det som leser korrektur her da Det er LIVET som går videre. Glemte å fortelle at lillegutt, mammaen og jeg var på kafe i går. Der fikk vi servert tunfisksalat med veps. Stakkars vepsen hadde drukna i olivenglasset. Men bedre med veps i salaten enn flue i suppa ikke sant? Vi tok det med et smil. Det finnes større problem her i verden. Hjelpes meg - klokka er mange. Først litt , så er det tid for å krype til køys. Min kjære mann snorker allerede Han bruker ca. ett minutt på og sovne. God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 3. september 2006 Forfatter #36 Del Skrevet 3. september 2006 Hei igjen Nå har jeg havna på side tre, så nå er det på tide å våkne igjen Helt utrolig - 3 ukers ferie som bleieskiftarbeider er over. Det har gått veldig fort. Jeg har hatt noen opplevelsesrike dager. Å følge et lite barn døgnet rundt er veldig spesielt. Lille prinsen vår er en måned i dag. Jeg er så utrolig glad i han allerede. Hvordan skal det ende? Hvor glad kan man bli i et lite barn? Vi har vært på hyttetur de siste dagene og jeg har også vært en redd mormor. Plutselig en natt våkna jeg av noen rare lyder. Trodde kanskje det var vonde drømmer, men neste morgen oppdaga vi at noen hadde forsøkt å komme inn i hytta. Skulle ønske at disse "bandittene" forsto hvor mye de ødelegger for oss som allerede har nok å tenke på Har også vært på kirkegården hos pappaen i dag etter at vi kom hjem. Klarte omsider å tenne lys - det blåste helt forferdelig. Fikk fortalt han at alt er bra med den lille og mammaen hans. Det er bare så trist at det ble som det ble. Men livet går videre. Det er helt klart. Rart å se på lillegutt og tenke på at han er en del av pappaen sin. Hvilken gave vi fikk av vår kjære svigersønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2006 #37 Del Skrevet 3. september 2006 Koselig å høre fra dere igjen, og vite at dere har det så bra som det vel er mulig for dere å ha Innbruddsforsøk er ikke morsomt. Det skaper en utrygghet i tilværelsen som man ikke trenger. Fortsett å kose dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 10. september 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 10. september 2006 Hei igjen Tusen takk, Kira, for dine ord En helg med lillegutt og hans mamma er over. Det er så koselig å være sammen med dem. Det skjer noe hele tiden med sånne små. Jeg så det første ordentlige smilet hans i dag Det var til bestefar han smilte, men han satt på min arm Sånne små barn har forøvrig så mange slags uttrykk i ansiktet sitt. En må bare sitte å titte på dem, det skjer noe hele tiden. TV - hva er det? Små barn er bedre underholdning. I dag har vi imidlertid sett TV sammen. Vi er alle ivrige VIF-tilhengere og i dag banka Enga Fredrikstad og det smakte godt. Lillegutt fikk VIF-smokk på torsdag - så han får Vålerenga inn med morsmelka og smokken Når vi snakker om morsmelk, så går det unna. Han spiser så godt. Veide han i dag. Først trodde vi at han veide 8 kg, men det var litt mye, selv om mammaen hans synes han ligner på et hamster. Riktig vekt er 5,3 kg og det er helt perfekt Nå ligger en ny arbeidsuke foran meg - nye utfordringer. Jeg jobber i barnehage og det er til tider steintøft. Men, men vi må stå på. Det nytter ikke å gi seg. til dere som stikker innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 19. september 2006 Forfatter #39 Del Skrevet 19. september 2006 Hei igjen Lenge siden sist - nok en gang Tiden går så utrolig fort. To dager til nå så er lille vennen "vår" blitt sju uker. Og til fredag er det seks måneder siden pappaen hans døde. Hvor har den tiden blitt av? Så mye har skjedd. Lille vennen vokser så fort. Stor gutt allerede. I dag kom han i ny olabukse og "uglebody". Mormor sparer på ugler, så det var til ære for meg. Imidlertid så bæsjet han oppover i dag, så bodyen havnet på vask med en gang. Men tøff var han da han kom og han reiste hjem i Ole Brumpysj - med VIF-smokk i munn. Heia Vålerenga - selv om de dessverre tapte for LSK i går. Men det ordner seg i neste kamp, som pappaen til lille vennen ville sagt. Han var ivrig VIF-supporter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nirak Skrevet 23. september 2006 Forfatter #40 Del Skrevet 23. september 2006 God kveld Nå har jeg og bestefar akkurat fulgt lille vennen vår og mammaen hans ut i bilen etter en koselig lørdagskveld Han blir mer og mer nydelig denne lille gutten vår I kveld har vi hatt lange "samtaler" på stellebordet. Han elsker å ligge der og sparke. Da går skravla og han hikster av glede. Gleder meg allerede til i morgen. Da kommer de nok på besøk igjen Som tidligere nevnt var gårdsdagen veldig spesiell for oss. 6 måneder siden pappaen til lillegutt døde. Tenk hva som har skjedd på denne tiden. Helt ufattelig. Jeg var på kirkegården i går kveld. Der brant det fakler - veldig stemningsfullt. Det ble noen tårer denne gangen også, men sånn er det. Livet går videre. Jeg skulle forøvrig endret navn på dagboka mi, men det er ikke lett for en "amatør" som meg. Kanskje noen som kan hjelpe meg Ønsker de som måtte stikke innom en fortsatt god lørdagskveld og deretter god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå